We gaan ervoor, part III

Dag allemaal,

Ben nu eindelijk aan het bijkomen van een druk werk weekeind en een vergadering vanochtend. Heb het nu helemaal gehad. Ben erg moe en heb nu echt nergens meer zin in. Gelukkig voor de rest van deze week vrij! Heerlijk, ook alle tijd om te klussen om weer een kans te gaan maken want mijn ei wordt binnenkort verwacht. Verder moet ik deze week inkopen doen voor mijn verjaardag en ik ga zondag genieten van de musical Tarzan, heb er heel veel zin in!

@Laura; kan me voorstellen dat je het lang vind duren als je een 1/2 jaar bezig bent na je mk. Zou zelf ook erg ongeduldig worden. Ik was na de 7e poging voor de 1e keer zwanger wat helaas eindigde in een mk en vond dat het toen al lang genoeg geduurd had (al is het heel normaal). Hoop voor je dat het snel raak zal zijn, blijf hopen! Ik woon trouwens in Akkrum (ook redelijk dicht bij Sneek in de buurt). Is een ontzettend gezellig dorp, vooral tijdens vakanties want dan zijn er veel toeristen en is er vrij veel te gezelligheid.

@Patricia; wat een nare droom zeg. Het geeft dus wel aan dat een mk heel wat me je doet en dat het dus wel even kan duren voordat je het helemaal hebt verwerkt. Doet mij dan wel weer goed om te weten dat ik niet de enige ben die er met ups en downs nog steeds mee zit...

@Yvonne; jij ook welkom hier. Ik heb me ook net aangemeld bij dit forum. Ik heb ook in oktober een mk gehad, was na de 7e poging zwanger geraakt van ons 1e kindje maar dit eindigde helaas na 6 en een halve week in een spontane mk. Kan het niet omschrijving hoe ik me voelde en hoe ik me nu af en toe nog steeds voel, heb veel last van ups en vooral downs. Hoop dat ik snel weer zwanger zal raken. Het was vooral dat ik viel van de ene emotie (blij dat ik zwanger was) in de andere (veel verdriet), erg verwarend allemaal. Was ook ontzettend moe, gelukkig wordt dat nu wat beter. Erg spannend voor je dat je nu  weer zwanger bent, hoop voor je dat alles goed zal gaan.

Hiltje

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

San
14/9
19/11
5/12
2e
1
-
32
N-Br
-

Yosha
28/7
26/11
10/12
5e
1
-
32
H'sum
-

Kim
6/8
27/11
11/12
5e
2
-
30
N-Br
18/12-4/1

Phoeby
17/9
27/11
11/12
3e
1
-
33
Flevo
-

Yf
23/7
27/11
12/12
4e
1
17/12
32
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
6/12
16/12
7e
1
-
33
Gron
25/12-4/1

Janneke
7/7
9/12
21/12
6e
2
-
28
Gld
16-31/5

HFN
23/10
13/12
27/12
2e
1
-
25
Frl
-

Els
11/4
21/12
6/1
8e
2
-
30
Ensch
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

- 9/12 echo
- 11/12 vk
- 2/1 gyn
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;
Verlof start 14/2!

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
18/12 vk
31
Ommen
9 tot 13/2 vlieland
verlof start 5/2

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
23/12 ha contr
30
Frl
-

Patricia

10/7

18/5/09

meisje?

2e

2

23/12 (20w)
30

Z-H

5/1-9/1 met Bas*dag er midden in

Miep

19/6

20/5/09

?

2e

1

19/12 9.05u
33

N-Br

-

Marijke
17/6        
24/5/09
?jongen? denk ik...
3e
3
5/1 15.30  u 20wkn echo
34
Utrecht
-

Loreane
9/7
2/6/09
meisje
2e
2
5/1
26
Z-H
-

Roos
1/8
3/6/09
jongen?
2e
2
15/12vk
2/1 gyn
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
-
28
N-Br
-

Hoi allemaal,

Ik zal mij even nader voorstellen. Ik ben dus 28 jaar en heb met 10 wk een mk gehad. Was voor de 1ste echo met 10wk bij vk geweest en toen was er niks aan de hand. Bij 2de echo (12 wk) zagen we meteen dat het vruchtje niet groter was geworden en het hartje niet meer klopte. Het  had nog 1 dag geleefd na de 1ste echo.
Toen meteen zelfde dag naar gyn. Weer een echo gehad, niks nieuws gehoord. Opties te horen gekregen en toen naar huis. Maandag gyn gesproken en besloten om naar het ziekenhuis te gaan. Woensdags naar het ziekenhuis en toen met medicijnen geprobeerd het op gang te laten komen. Dit lukt ook rond 8 uur 's avonds. Toen was ik al 12 uur in het ziekenhuis. Vruchtje was eraf gekomen, maar bleed vloeien. Toen nog een curretage gehad. Dat vond ik niet meer zo erg. Wel ruggeprik gehad, is wel heel raar. 0.00 uur weer terug op de kamer, man bij mij op de kamer geslapen. 's morgens weer naar huis,

Heb dus een man, 32 jaar. Zijn 6-6-08 getrouwd. Was 2 maanden daarna al zwanger. Heel snel dus. Nu dus na mk 1 ronde gewacht, was beter zei de gyn.  Nu  in 1ste ronde zwanger. Heb op dat vlak dus niks te klagen. Nu nog afwachten hoe het gaat.

Heb al verschillende kwaaltjes. En hoe sommige er ook over denken. Zolang ik nog kwaaltjes heb, vind ik het eigenlijk wel fijn. Vorige keer voelde ik na de 10 wk dus minder, tot niks. Uiteindelijk in mk geeindigd. Dus ben wel een beetje huiverig als ik niet misselijk ofzo ben. Maar iedere zwangerschap is anders, dus ik zie wel.

Vind het heel fijn om alle verhalen te lezen. Heb ik veel steun aan en kan ik het verdriet beter verwerken. Dat blijf je toch hebben, al ben je opnieuw zwanger.

Oh ja, is hier iemand die in paranormale gave gelooft?

Groetjes,
Yvonne

Hallo Allemaal,

Ja Yvonne, dan heb je al zo'n pech kun je ook nog eens dag (en nacht) in het ziekenhuis bivakeren.

Hier nog steeds niks. Verwacht elke keer vanalles als ik naar het toilet moet.

Ik heb sensitest besteld maar heb niet voor de casette gekozen (kreeg ik die tip van jou Jannie?) lijkt me zo'n gedoe met het opvangen van urine.
Dus heb nu maar gewoon van die sticks besteld. En idd lekker goedkoop.

Morgen ga ik testen, ga ook geen dag langer meer wachten maar ben zo bang dat ik niks test. Mijn borsten voel ik nog steeds. Stom maar ik moet dat steeds even checken. Ik heb nu zoveel testen dat ik na morgen elke dag kan testen als ik dat wil

Fijne avond
San

Goeienavond!!

Hè hè San, eindelijk ga je morgen testen. Dat je je eigen nieuwsgierigheid kan bedwingen wil niet zeggen dat die van mij niet bevredigd hoeft te worden hahahaha!!!
Oh ik hoop het zo voor je!! Zou wel helemaal fantastisch zijn natuurlijk. En heel fijn om te weten dat je ondanks je PCO toch (snel) zwanger kunt raken!
Ga je morgenochtend testen of toch maar morgenavond? Ons niet te lang in spanning laten hoor hihi!!

Hee Hiltje, wat toevallig, in Akkrum woont familie van ons. Twee ooms van mijn man. Je kent ze vast, die tweeling..... Voor de herkenbaarheid noem ik hier  geen namen hoor. Mocht je het niet weten en nieuwsgierig zijn, kan je me mailen: 75laura.smit@gmail.com
Dat van die emoties kan ik me nog heel goed herinneren. Je zit op een roze wolk en bent al helemaal bezig met de toekomst en je beeb en opeens wordt die droom ruw verstoord en beland je in een diep dal. Ik had van te voren ook niet kunnen inschatten dat het zoveel impact zou hebben. Wel vaker in mijn omgeving gehoord over een miskraam, maar had niet door wat het eigenlijk was tot ik het zelf meemaakte. Dacht ook altijd dat ik er heel nuchter over zou zijn, zo van, dan was het gewoon niet goed en is het maar beter zo. Maar dat bleek niet zo te zijn.

@Yvonne: ah mooi, je hebt je zelf er al even bij gezet in het schema! Er is hier al lange tijd geen zwangere bij gekomen, dat werd wel weer eens tijd!

@Roos: oh wat heb jij een ondeugende dochter hihi. Lekker van genieten, al kan ik me voorstellen dat het soms niet meevalt als je zelf zwanger bent en je niet top voelt.
Fijn dat je het nu toch aandurft om paracetamol te nemen als de hoofdpijn niet uit te houden is.
Dus een jongetje denk je.....jij wilt het weten bij de 20 weken echo??

Marieke, succes morgen met je examen!!!!

@Janneke: leuk die surprises en kado's voor Sinterklaas. Ik weet dat er bij ons via het kraamzorgbureau een avond wordt georganiseerd over borstvoeding geven. Lijkt me erg nuttig en misschien hebben ze dat bij jullie ook wel.

Vandaag nog steeds wat buikpijn en ook nog wat bloedverlies, al heb ik de indruk dat het nu wat lichtbruin is geworden.
Jullie hebben vast al door dat ik niet zo'n dokter-loper ben en dat ik het nog wel even aan zie. Die tussentijdse bloedingen heb ik wel vaker gehad, ook voor de miskraam en daarom ben ik er ook niet echt ongerust op. Tis meer dat ik het super-irritant vind en dat ik gelijk denk dat de kansen voor deze keer weer zijn verkeken. Maar goed, positief gezien kan het ook een innestelingsbloeding zijn (laten we het hopen haha).

Vroeger heb ik wel vaker gedoe gehad met tussentijdse bloedingen. Dat was ook een reden om aan de pil te gaan. De eerste jaren ging het goed, maar op een gegeven moment kwamen weer die doorbloedingen. Na eerst verschillende pillen te hebben uitgeprobeerd (hielp niks) heb ik uiteindelijk een Mirena-spiraal genomen. 4,5 jaar had ik eigenlijk nooit last van bloedingen, werd ik zelfs niet ongi, daarna begon het weer. Het bleek dat de Mirena op was en dat die vervangen moest worden. Daarna een tijdje zonder gedaan, de cyclus kwam gelijk weer op gang. Vervolgens nieuwe Mirena en toen begon dezelfde ellende weer, ik was 2/3 van de maand aan het bloeden/bruin verlies. Niet veel, maar het was er wel. Zelfs nog een paar maanden de pil er extra  bij geslikt voor de extra portie hormonen, maar ook dat hielp niks. Dus na 3 jaar Mirena laten verwijderen, was er zat van. Vind het trouwens nog steeds erg raar dat ik 2 totaal verschillende ervaringen heb met Mirena. Bovendien begon onze kinderwens steeds sterkere vormen aan te nemen. Kon toen mooi zien hoe het met mijn cyclus ging. Die kwam weer gewoon op gang, heel snel en heel regelmatig. Na de miskraam zijn de tussentijdse bloedingen weer begonnen, maar ik wil hier nu natuurlijk geen hormonen voor slikken.
Het is heel normaal dat zwanger worden niet gelijk lukt en het is ook normaal dat dat een jaar duurt (of misschien nog wel langer). Als het over een tijdje nog niet is gelukt, dan gaan we wel kijken of we doorverwezen kunnen worden. Nu zien we daar nog geen reden voor. Tis de vorige keer per slot van rekening ook gelukt.
Ik ben er ook eindelijk stukken relaxter onder. De wachttijd duurt best lang, maar ik kan ook bezig zijn met andere dingen en dat is een periode niet zo geweest. Tuurlijk is het ongi worden niet leuk, maar tis niet meer zo'n drama als in het begin.

Morgenochtend weer een gesprek met de adviseur van het assessment-bureau, het rapport dat ze heeft gemaakt zal ze met mij bespreken en ik krijg het dan mee. Ben benieuwd!!

Welterusten allemaal en tot gauw,
Groetjes Laura

He meiden,

ik heb weer eens bezoek gekregen van ....dus weeeeeeeeeeeeeeeeeer niet gelukt.

Begin me nu echt wel af te vragen of het ons nog gegund is.....of ik krijg van die spookideeen, dat ik misschien nog wel een keer zwanger raak, maar dat het dan weeer mis gaat, weer al die ellende door...

Maar moet wel zeggen dat ik het deze keer voelde aankomen, borsten deden pijn en dat heb ik de laatste tijd steeds....

Nou ja, tis niet anders, maar we balen wel weer beiden....wil iemand mijn ei op 23-12 zetten en NOD op 6-1??

Dus we gaan rond kerst maar flink aan de klus, misschien helpt het dat we dan samen lekker vrij zijn, ik heb dan 1,5 week vakantie...wie weet helpt dat!

San weet je al wat??? Heb nu mijn hoop op jou gevestigd hoor!!!

liefs Yosha

Hi meiden,

Yosha: meid wat onwijs balen voor je!!!!! Die stomme RD's zijn er weer, blehk!!!!!

San: vanavond testen, spannend! Kun je het nog n beetje houden tot vanavond? Ik duim voor je! ja die tip kwam van mij. Vond ze al best goedkoop die tests en had gewoon een plastic bekertje, je hebt heel weinig urine nodig voor de test. Maar als je sticks ook goed werken, prima toch? Je had toch nog een clear blue liggen? Kan je die morgenvroeg altijd nog n keer gebruiken to be sure.

Roos: ja wie weet krijg je toch n jongen, bijzonder dat je dat zo voelt! Vaak klopt het moedergevoel wel, dus wie weet... Wanneer heb je de 20-weken echo? 2 januari?
Ga je het ons dan ook vertellen?

Marieke: Ja ik was t idd die dacht te zien op die 3D echo dat het een meisje is bij jullie. Maar wie weet! Je gevoel zegt ook veel denk ik. ;-)
Vandaag examen: succes meid! Lukt je vast, volgens mij heb je superserieus gestudeerd... Zet m op!

Hiltje (mogen we die naam gebruiken?): leuk dat je naar Tarzan gaat!
En deze week dus druk aan de klus, succes meid! Hopelijk is het raak deze maand. Ik weet hoe n grote troost het is als je na een mk zwanger raakt, hopelijk voor jullie duurt het niet al te lang!
Akkrum, daar kwam mn trein naar Leeuwarden altijd langs. Heb daar van 1997-2001 gestudeerd. Mooie omgeving!

Yvonne: nog "even" 2 maanden doorbikkelen totdat je zekerheid hebt, is lastig I know. Maar, de eerste stap is gezet: je bent zwanger! Ik vond het ook erg fijn dat ik af en toe signaaltjes / kwaaltjes had, vooral in t begin.

Laura: vandaag je gesprek nav je assessment: spannend! Wist niet dat je zoveel "ervaring" hebt met tussentijdse bloedingen... Balen meid, hopelijk heb je nog een kans op n zwangerschap deze maand!!!!

Ik ben gister bij fysio (mensendieck) geweest. Heb oefeningen meegekregen en ze vertelde heel duidelijk dat ik niet teveel mn bekken moet kantelen, dat wil ik teveel doen omdat ik denk dat dat goed is nu. Moet juist mn holle rug een beetje gebruiken. Wist ik veel... Ik maar denken dat dat goed is tijdens je zwangerschap, omdat ze daar bij de yoga ook op focussen. Was prima volgens haar maar ik moet juist op mn holle rug letten. Therapeut vertelde dat het komt door de verweking van mn botten en aangezien mn buiik een groispurt heeft doorgemaakt, kan mn lichaam het even niet meer aan. Ga maandag weer en daarna pas weer na de "kerstvakantie", maar hopelijk doet het me goed. Daarna naar de yoga gegaan en lekker in n warm bad, was lekker dus. Ik voelde mn stuitje namelijk wel weer erg goed na een dag werken!

Vanavond weer een echo (opleiding voor de verloskundigen) en mn schoonmoeder en mn stiefmoeder gaan mee, leuk!

Fijne dag dames!

Groetjes Janneke

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd