We gaan ervoor, part III

@ Yosha, ik lees net je bericht. Wat ontzettend vervelend voor je; wat een tegenvaller!
Met een klusvakantie van 1,5 week heb je in ieder geval tijd genoeg en hopelijk ook de mood ervoor. Sterkte!
San.

haha dan ben ik de 1e die je mag feliciteren. Ahh,Laura deed zo haar best om de 1e te mogen zijn..

VAN HARTE GEFELICITEERD MEID!! Super dat je het klaargespeeld hebt met je 1e ronde hormonen.

Stap 1 is weer gezet, op naar alle andere stappen!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 17w2d

JOE
HOE

San!!!!!!! Gefeliciteerd meid.

Nu breekt ook voor jou een onzekere tijd aan, maar hopelijk wel eentje die goed afloopt. Hopelijk kun je er snel vertrouwen in krijgen. En ooh, die eerste echo dat je het hartje kunt zien kloppen. Da's zo fijn!
Geniet er maar van, meid, da's dubbel en dwars verdiend!

Nu de andere natuurlijk ook nog. Inderdaad, een leuke manier om het jaar mee af te sluiten.

Miep
17w

Hoi,

San: van harte meid!! t kon ook niet uitblijven he!!

tja en wat voel ik erbij als ik dit lees??? een beetje ongeloof en jaloezie....ik bedoel San heeft minder kans om zwanger te raken en is het vrij snel en wij zijn alweer maanden bezig en nog steeds niet....pffff. Tis echt niet dat ik t een ander niet gun, maar we willen het zelf zoooooo graag.... Nou ja, Laura zal mijn gevoel wel helemaal kunnen begrijpen....ik merk alleen dat ik er steeds meer moeite mee krijg om het geloof te behouden dat ook ik nog een keer zwanger zal raken....

Soms zou ik willen dat ik gewoon helemaal nooit zwanger was geweest, dan wist je nu ook niet wat je mist zeg maar, dat gevoel....maar ja, kan het nu eenmaal niet ontkennen.

Ook manlief heeft er inmiddels flink de balen van en ook bij hem zakt de moed in de schoenen...denk dat als ik in januari nog niet zwanger ben we zijn zaadjes maar eens onder de loep laten leggen, hij is inmiddels al 41, dus ja, ze kunnen wat trager worden en van mindere kwaliteit. Dan heb ik liever dat we dat maar weten, dan dat je elke maand valse hoop hebt.

Soms kan ik niet geloven dat ik eerder zwanger ben geweest, dan pak ik snel even de echo en dan denk ik, ja dit zat toch echt in mijn buik...

Nou meiden, ik stort me maar weer op mijn werk en probeer weer wat afstand te nemen met schrijven (hoe moeilijk het ook is, maar ik moet t wat los zien te laten....)

Liefs Yosha

Hi meiden,

San: van harte gefeliciteerd; je bent zwanger! Hiep, hiep, hoera!
Oh wat fijn meid! Erg spannende tijd breekt er nu aan, ik weet t maar zoals Patricia al zei: stap 1 is gezet en hopelijk volgen de andere stapjes nu ook!
Wanneer ben je uitgerekend trouwens? Vul je t schema nog ff in? Zulk goed nieuws moet er natuurlijk op komen te staan want die lijst bovenaan moet steeds korter. Dames, wie volgt?
Grappig he, dat je dan toch die behoefte hebt om dit forum ff in te lichten. Weet dat nog goed, ik moest en zou snel hier een berichtje typen!
SanL: ik ben ECHT suuuuuuuuuuuperblij voor je!

Laura: wel n beetje kunnen slapen meid? ;-)

Miep: hoe gaat ie met jou?

Ben gister weer voor een echo geweest, als proefpersoon weet je wel. Mn stiefmoeder en mn schoonouders waren mee en manlief natuurlijk. Ze vonden het erg indrukwekkend! Ons kereltje was weer enoem beweeglijk, sprong van hot naar her. Ligt weer / nog steeds met het hoofdje naar beneden, ik zelf heb t idee dat ie altijd zo ligt maar das alleen maar fijn, hoeft ie tzt evt niet meer te draaien. ;-)
Heb weer een heel mooi 3D-kiekje gekregen, toch weer verschil met 2 weken terug want nu zat er meer babyvet op zn gezichtje, zal m snel mailen of op Hyves zetten.

Ze vonden mn buik ook wel erg groot dus ze hebben het vruchtwater en de ledematen opgemeten. Vruchtwater was voor zover ik begreep meer dan anders maar de ledematen ook. Sommige metingen wezen zelfs 26 weken en 4 dagen uit. Volgens de echoscopiste was alles nog binnen de marges maar ze zou een aantekening maken voor mn gynaecoloog. Het kan namelijk zijn dat ik zwangerschapssuiker heb. Heb vrijdag bloed moeten laten prikken dus misschien wel daarvoor, maar goed. Als ik niks hoor deze week is er niks aan t handje.

Morgenochtend heb ik toch controle bij de verpleegkundige in het ziekenhuis, kan ik het meteen vragen. Hoop iig niet dat het zwangerschapssuiker is, dat betekent dat kindje heel hard groeit maar organen niet. Kan zwaar worden en dan moet j op streng dieet. Anyways moet me niet druk maken maar ik zal een dezer dagen wel eens een foto mailen van mij met mn buik en dan begrijpen jullie mss waarom het nu ff wat zwaarder wordt en ik me tikkie zorgen maak. ;-)

Fijne dag allemaal!

Groetjes Janneke

Haha!! 1 minuut had ik nog moeten wachten....
Maar ik heb desondanks heerlijk geslapen hoor ;-))))

San meid, van harte gefeliciteerd!!!! Wat een heerlijk nieuws!!!

Ja Yosha, ik kan me je gevoel heel goed begrijpen. San ik gun het je van harte hoor. Ben ook wel een beetje jaloers, maar tis niet zo erg als het wel geweest is.
In tegenstelling tot Yosha denk ik juist dat iedere keer als ik ongi word, dat ik dan toch een stap dichterbij het zwanger worden kom. Want ik geloof er wel in dat het vanzelf een keer raak zal zijn. Tuurlijk duurt het me te lang, maar het is heel normaal dat het langer kan duren dan je zelf wil!!

San ga je zelf nog maar even knijpen en die testen van Sensitest kun je nu wel gebruiken haha ;-))))
Geniet ervan en ga maar gauw een afspraak maken voor een echo!! Je weet zeker niet precies wanneer je uitgerekend bent??

Hey Laura: Zo fijn om te lezen hoe je je nu voelt. Ik ben ervan overtuigd dat je helemaal gelijk hebt. Elke keer dat je ongi wordt is 1 ongi dichter in de buurt van weer zwanger zijn. Zo voelde ik dat toen ook. Alleen had ik het geluk dat ik niet lang heb hoeven wachten, dat moet ik wel toegeven. Goed dat je er zo positief mee omgaat. Natuurlijk zul jij je momenten ook wel hebben, maar het klinkt in ieder geval alsof je je leventje weer helemaal hebt opgepikt en je je niet meer gek laat maken hierdoor. Ik hoop zo voor je dat het nu bij jullie ook snel raak is.
(En bij de andere meiden uiteraard ook!!!!)

Oeps Jannie, een flinke kerel dus in je buik. Hopelijk is het geen suiker. Wordt je wel elke keer bij de vk gecontroleerd op suiker? Ik moet elke keer dat ik kom ochtendurine meenemen, zodat ze daarop kunnen controleren. Ik weet dat die zwangere vriendin van mij dat niet hoeft. Dat snap ik niet zo goed. Zij zelf ook niet en ze gaat er volgende keer dan ook naar vragen, maar ik vroeg me nu af of jij wel elke keer gecontroleerd wordt.
In het bloed kunnen ze het trouwens ook zien hoor, maar met ochtendurine gaat het ook en dan is het een heel simpel testje waarvan ze na eventjes wachten de uitslag al hebben. Misschien morgen voor de zekerheid ochtendurine meenemen naar je afspraak?
Ik hoop in ieder geval voor je dat er niets aan de hand is en dat de grootte van jullie mannetje gewoon komt omdat ie het goed naar z'n zin heeft en lekker groeit.

Hier gaat alles prima. Ik lees nog wel elke dag (vaak meerdere keren) met jullie mee, maar heb eigenlijk niet zoveel te melden. Mijn buik groeit maar door en af en toe denk ik ook een plopje in mijn buik te voelen. Ik weet het echter niet zeker. Als je er echt op gaat letten, dan voel je zoveel in je buik, dat ik echt niet meer weet wat nu wat is. Maar goed, dat zal denk ik vanzelf wel duidelijker voor me worden als het wat langer duurt. Dat is denk ik een beetje vergelijkbaar met de periode waarin je zit te wachten of je wel of niet ongi wordt. Je gaat dan zo op alles letten dat je ineens superveel voelt wat je normaal niet op zou voelen. Het verschil is natuurlijk wel dat dit in die periode wel heel vervelend is en dat het nu alleen maar lollig is.

Over 9 dagen moet ik weer naar de vk en krijgen we het hartje weer te horen. Nu gaat mijn moeder een keer mee. Leuk.
En over 26  dagen hebben we de 20-weken echo. Dan krijgen wij dus waarschijnlijk ook te horen of we een jongetje of een meisje krijgen. En nee, dat ga ik dan niet verklappen. Wij (manlief en ik) willen het echt voor onszelf houden. Het belangrijkste is natuurlijk dat alles wat op die echo te zien is allemaal goed is. Of we een mannetje of een meisje krijgen, maakt me niet uit, maar ik wil het wel graag weten.
En mochten jullie je afvragen of ik een voorgevoel heb....... Nee, helemaal niet. Geen flauw benul.

Verder willen we graag in januari nog een weekje met z'n tweetjes er tussenuit. We hebben alleen nog geen idee waar we dan naartoe willen. Iemand goede ideeën? Ik wil graag iets actiefs doen, maar liefst niet al te actief natuurlijk, vanwege mijn zwangerschap.

Met die zwangere vriendin van mij gaat ook alles goed. Het is ontzettend leuk om met name in onze pauzes samen te kleppen over de zwangerschap en over alles wat gaat komen. Zo herkenbaar allemaal.

Miep
17w

Terug
Bovenaan