We gaan ervoor, part III

Jee Jannie, wat schrikken dat!! En niet als een gek nu doorwerken hè, dan maar wat eerder de Ziektewet in!!

Ga nu naar huis, maar reageer straks verder.

Ps uitgerekende datum was 4 januari 2009, komt idd in de buurt en zie er ook wel tegenop!

Hee dames,

Wat is er weer veel gebeurd in die paar dagen....
 San, GEFELICITEERD! Ik vind het knap dat je zo lang hebt gewacht met testen....
Nu snel die rotperiode door van onzekerheid..... YESYESYES!!!!

Yosha, verdorie, wat kan het toch oneerlijk zijn zeg.... Nu ben jij aan de beurt. Ik begrijp heel goed dat het zo onderhand geen pretje meer is, ik zou niet graag in je schoenen staan.... Doorgaan, bij jou, én Laura komt die positieve test er óók. Beetje een dooddoener, je kúnt zwanger worden, even de juiste 'match'afwachten....
2009 wordt jouw jaar!!!!

Laura, gefeliciteerd met je goede verslag, nu maar snel met je baas praten, wat zit er nu voor je in het vat?

Janneke, wat een gek verhaal, maar morgen weet je dus méér? Zwanger zijn vond ik al geen pretje, jij wel? Je moet er een hoop voor doen én laten. Als het zwangerschapssuiker is, kunnen ze er wel veel aan doen, toch? Succes morgen, fijn dat het allemaal zo snel kan, ook wel eng, dat ze zo'n haast maken.....

Vandaag weer gewerkt, kinderen waren heel braaf. Mijn (nieuwe) collega die er op ma en di is, heeft nog steeds veel moeite met de orde in de klas, ik word er niet goed van....De tips die ik geef, werken dan niet voldoende en regelmatig moeten leerlingen bij een collega werken. En dan steeds het gezeur van de ouders, pffff.
Ik had gehoopt dat zij het wél aan zou kunnen en dan mij zó zou kunnen vervangen op het moment dat ik zou stoppen. Nee dus, ik durf het niet aan!!!!!
Ik  ben de vorige zwangerschap al met 20 weken gestopt ivm harde buiken. Echt niet leuk. Ik ben nu 15 weken zwanger en ik voelde er al eentje toen ik wat snel richting de winkel liep. Ben er bang voor......Daar gaat mijn groep.....Een collega liet vorige week al doorschemeren dat ze niet begreep waarom ik dan deze groep had genomen, terwijl ik plannen had om zwanger te worden.... Fijne collega, dus, alsof je je hele leven kunt plannen én alles om je werk draait?
Ik heb 20 januari de 20wkn echo. Ik wil wel weten wat het wordt, maar ik vertel het verder aan niemand, ja aan jullie denk ik wél!
Ik heb vandaag ook voor het eerst een paracetamol genomen, heerlijk, de hoofdpijn zakte weg..... Nog bedankt Janneke! Ik kon niet gaan liggen en ga zo vroeg naar bed.
Morgen gaan we met de hele school naar het openluchtmuseum. Zal een drukke dag worden....

Gr Roos

Goeienavond meiden,

En San, ben je al bont en blauw van al het geknijp ;-)))
Goh wat zal jij een aparte dag hebben gehad. Telkens weer even dat bewustzijn dat het weer gelukt is!! Je zal nu rond de 5-6 weken zijn denk ik?? Ja er komen onzekere tijden aan, maar wij zijn hier en slepen je er doorheen!
Ga nu maar alvast beginnen met genieten!!

@Janneke, jee ik ben toch wel erg geschrokken van je berichten hoor. Het klinkt alsof je er zelf ook niet al te gerust op bent. En dat ze je speciaal bellen, dat zegt volgens mij ook wel iets. Let in ieder geval wel goed op jezelf en het is fijn dat ze je goed in de gaten gaan houden!! Ben nu trouwens wel erg benieuwd naar je buik dus stuur je snel een foto!!
Ik heb manlief ook je 3D-echo laten zien, die vond het echt super hoe duidelijk het is (en ik ook!!). Wow!!!

Hey Miep ja ik had je al een tijdje gemist. Geeft toch niet dat je niet zo veel meer reageert. Nu er weer echt nieuws is ben je er gelijk weer bij, hartstikke leuk!!
Enne, wij mogen toch wel weten wat het gaat worden straks!!! Wel heel leuk dat je zo heerlijk kunt kletsen met die ook zwangere vriendin van je. Arme collega's van jullie hihi ;-)))
Ja gelukkig ben ik erg positief ingesteld en kan ik het tegenwoordig allemaal wat beter relativeren. Maarre......ik ben nu al bang voor een teleurstelling volgende week en de dip die dan zeker gaat volgen.....
Het bloed/bruinverlies is gelukkig weer helemaal over en daar ben ik wel heel blij om. Ik associeer dat toch met een slecht teken vanwege de miskraam die daarmee begon. Mocht ik straks weer zwanger raken, dan kan ik nu al panisch worden van het idee dat ik weer bloedverlies zou kunnen krijgen.

@Marijke: oh bah, niks aan zieke kids! Zelf niet ziek geworden? Grappig is dat inderdaad dat je helemaal geen dure cadeaus hoeft te geven, kids zijn vaak met kleine dingetjes hartstikke blij!! Voor jullie dus geen kerstboom. Moet zeggen dat ik dat toch wel erg gezellig vind!
Veel sterkte de komende tijd, ik lees dat je het er nog erg moeilijk mee hebt en daar kan ik me ook iets bij voorstellen. Jij was al wat verder dan de meesten van ons en kreeg later ook nog te horen dat het een jongetje zou worden. Heel confronterend. Heel veel sterkte! Hopelijk heb je nu wel het vertrouwen dat het goed gaat komen!

@Phoeby: gatver meid, ook jij dus weer ongi. Ik weet hoe moeilijk het is. In het begin vond ik het moeilijk en na een paar keer werd het steeds erger. Maar de laatste keren gaat het juist weer beter. Net alsof ik het al verwacht en dat de schok minder groot is. In het begin heb ik ook echt een paar keer gehad dat ik zoveel voelde, dat ik ervan overtuigd was dat ik zwanger zou zijn. De teleurstelling als je dan ongi wordt is niet te beschrijven!!
Je vroeg over het tellen van de dagen met je ongi. Mij is verteld dat je moet beginnen met tellen op de dag van de doorbraak. Dus niet op de dagen van de vieze afscheiding. Als je twijfelt over je ei kan je ook ovulatietesten gaan gebruiken. Sensitest heeft die voor een net prijsje: www.sensitest.nl (jee ze mogen ons wel wat gratis testen sturen zoveel reclame maken we er voor haha!!).
Je hebt trouwens gelijk dat je een afspraak met je gyn hebt gemaakt. Als je twijfelt moet je dat ook zeker doen. Ik voel die behoefte nog niet zo. In het begin ben ik trouwens ook een paar keer bij de huisarts/gyn geweest. Maar ze hebben me verzekerd dat alles goed was en daar vertrouw ik dan nu maar op.
Ik zal zo het schema weer even aanpassen trouwens.
Phoeby, kop op meid! Het komt vanzelf, al kan je dat misschien moeilijk geloven!

@Yosha: hoe is het nu met je buikpijn? Hopelijk beter geworden. Vreemd hoor!!

Hiltje: gefeliciteerd met je diploma!! En volgens mij werk je al in de juiste sector toch?? Ik ga morgen met 12 mensen met een verstandelijke beperking naar Jan Smit!!! Joehoe, heb er zo'n zin in!!! Er zijn trouwens nog 4 andere begeleiders bij hoor, hoef niet in mijn eentje ze allemaal te begeleiden. Doe al jaren vrijwilligerswerk voor de stichting die dit organiseert, erg leuk!!
Het zou mij trouwens niet verbazen als je alweer zwanger zou zijn. Heb je al eens een test gedaan????
Al een kerstpakket uitgekozen trouwens? Helaas krijgen wij die niet meer. In onze arbeidsvoorwaarden zit een persoonsgebonden budget en daar kunnen we arbeidsvoorwaarden mee kopen (zoals reiskostenvergoeding, contributie bond, fiets, extra verlofdagen, etc).

@Roos: nou jij hebt ook geen leuke zwangerschap tot nu toe. Dat losse vlies, en nu al je 4e (!!) schimmelinfectie?? Dat is niet helemaal normaal lijkt mij. En je mag zeker niet een paardenmiddel vanwege de zwangerschap.
Wat heb je toch rare mensen. Dat zeg je toch niet dat je dan niet die groep had moeten kiezen. Zucht!! Voor hetzelfde geld had het nog jaaaaaren geduurd voordat je zwanger zou worden, je kunt niet alles laten voor een eventuele zwangerschap.
Maar niet leuk dat je je collega dus blijkbaar niet op kan laten draaien voor je groep. Brengt toch weer extra stress met zich mee. Maar jij gaat nu wel voor hè!!!!

Ik heb trouwens 5 januari een gesprek met de directeur en de adviseur van het assessment over mijn rapport. Gelukkig even rust. Het was de afgelopen weken wel druk (vooral dat ik hiermee bezig was in mijn hoofd). Plus nu tot de kerst geen enkele normale week. Morgen dus naar Jan Smit, weer een halve dag weg. En dan laat thuis, dus vrijdag ook maar niet te vroeg beginnen.
Volgende week 2 dagen cursus (coaching) en de week daarna nog 3 dagen en dan is het kerst. Dan gelukkig een dikke week vrij!!

@Kim: ik zie dat jij nu bovenaan staat in het lijstje. Hoe is het met jou??

Yf heb ik gister gesmst maar geen reactie gehad. Misschien geen mobiel mee of slecht bereik daar in Zuid Afrika?? Nou ja, over 5 dagen is ze weer terug dus dan zullen we het wel horen!!

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
27/11
11/12
5e
2
-
30
N-Br
18/12-4/1

Yf
23/7
27/11
12/12
4e
1
17/12
32
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
6/12
16/12
7e
1
-
33
Gron
25/12-4/1

Janneke
7/7
9/12
21/12
6e
2
-
28
Gld
16-31/5

HFN
23/10
13/12
27/12
2e
1
-
25
Frl
-

Phoeby
17/9
22/12
5/1
4e
1
-
33
Flevo
-

Yosha
28/7
23/12
6/1
6e
1
-
32
H'sum
-

Els
11/4
21/12
6/1
8e
2
-
30
Ensch
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

- 11/12 vk
- 2/1 gyn
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;
Verlof start 14/2!

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
18/12 vk
31
Ommen
9 tot 13/2 vlieland
verlof start 5/2

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
23/12 ha contr
30
Frl
-

Patricia

10/7

18/5/09

meisje?

2e

2

23/12 (20w)
30

Z-H

5/1-9/1 met Bas*dag er midden in

Miep

19/6

20/5/09

?

2e

1

19/12 9.05u
33

N-Br

-

Marijke
17/6        
24/5/09
?jongen? denk ik...
3e
3
5/1 15.30  u 20wkn echo
34
Utrecht
-

Loreane
9/7
2/6/09
meisje
2e
2
5/1
26
Z-H
-

Roos
1/8
3/6/09
jongen?
2e
2
15/12vk
2/1 gyn
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
-
28
N-Br
-

San
14/9
?
?
2e
1
?
32
N-Br
-

Bedankt Laura voor het aanpassen. Ik had al zitten klooien en het wilde maar niet lukken.

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
27/11
11/12
5e
2
-
30
N-Br
18/12-4/1

Yf
23/7
27/11
12/12
4e
1
17/12
32
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
6/12
16/12
7e
1
-
33
Gron
25/12-4/1

Janneke
7/7
9/12
21/12
6e
2
-
28
Gld
16-31/5

HFN
23/10
13/12
27/12
2e
1
-
25
Frl
-

Phoeby
17/9
22/12
5/1
4e
1
-
33
Flevo
-

Yosha
28/7
23/12
6/1
6e
1
-
32
H'sum
-

Els
11/4
21/12
6/1
8e
2
-
30
Ensch
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

- 11/12 vk
- 2/1 gyn
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;
Verlof start 14/2!

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
18/12 vk
31
Ommen
9 tot 13/2 vlieland
verlof start 5/2

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
23/12 ha contr
30
Frl
-

Patricia

10/7

18/5/09

meisje?

2e

2

23/12 (20w)
30

Z-H

5/1-9/1 met Bas*dag er midden in

Miep

19/6

20/5/09

?

2e

1

19/12 9.05u
33

N-Br

-

Marijke
17/6        
24/5/09
?jongen? denk ik...
3e
3
5/1 15.30  u 20wkn echo
34
Utrecht
-

Loreane
9/7
2/6/09
meisje
2e
2
5/1
26
Z-H
-

Roos
1/8
3/6/09
jongen?
2e
2
15/12vk
2/1 gyn
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
-
28
N-Br
-

San
14/9
12/08/09
?
2e
1
?
32
N-Br
29-12 t/m 04-01 + 13/1 t/m 21/1

Hallo allemaal
Het is vandaag weer lekker druk op het forum. Vandaag was idd een vreemde dag. Ik was een dag vrij en met een vriendin op pad die wilde vanmiddag gezellig aan de borrel gaan. Mwah doe maar een thee ik heb het koud
Ik kan het nog maar moeilijk bevatten en vind het allemaal erg spannend. Als het maar goed gaat...voel ik een steek? ohjee....
Nouja ik probeer mezelf een beetje een halt toe te roepen en er vertrouwen in te hebben. Morgen ga ik de gyn bellen met het goede nieuws.

Vandaag kreeg ik ook de sensitest thuis. Moet zeggen zag er keurig en discreet uit. En   spotgoedkoop. Ik ben idd een late tester. Maar de vorige keer teste ik niks op mijn NOD pas een week later....

Yosha, ik begrijp je gevoel wel. Dat vond ik ook lastig aan mijn goede nieuws. Ik kan je absoluut adviseren naar je huisarts te stappen en jullie situatie uit te leggen. Je hoeft dan nog niet meteen door te gaan naar de gyn maar dan is jullie situatie bekend en kun je sneller vervolgstappen nemen. Mijn lief heeft ook een onderzoek gehad om problemen daar uit te kunnen sluiten. Ovulatietesten kunnen eventueel ook nog een uitkomst bieden. Een afspraak maken geeft je misschien ook wat meer rust.

Laura leuk hoor dat je naar Jan gaat. Ik vind hem helemaal leuk. Enne...je bent in goed gezelschap lees ik. Fijn dat je even rust met je werk maar in ieder geval wel een vervolgafspraak op zak. Goed begin.

Roos veel plezier morgen. En wat een suffe collega heb je. Je kunt zoiets toch niet plannen!!! Daar weten we met zijn alle alles van.

Janneke, ik zit niet in jullie mail groep, kan ik deze foto nog ergens anders zien? Ben namelijk wel benieuwd naar je. Ik hoop dat het allemaal mee valt voor je in ieder geval goed dat ze gelijk actie ondernemen.Succes morgen en rustig aan!

Hiltje proficiat.

Phoeby vervelend dat het deze maand opnieuw niet gelukt is. Ik deel je gevoel. Sinds mijn vorige zwangerschap ben ik er ook veel meer mee bezig.

Yvonne, ik denk dat we ongeveer op dezelfde datum uitgerekend zijn. Ik ga morgen gyn bellen voor afspr.

Fijne avond
San

Terug
Bovenaan