We gaan ervoor, part III

Hoi allemaal,

Hier weer een berichtje van mij. De meiden zijn allebei ziek geweest met een soort buikgriep, gelukkig zijn ze nu weer OK. Sinterklaas was leuk, grappig genoeg waren de goedkoopste kadootjes het grootste success, zo zie je maar weer een kinderhand is snel gevuld... Nu richten ze zich op de kerstviering. Zoals jullie weten is dat voor ons geen religieus feest maar er moet wel een boom en versieringen komen want dat hebben ze op hun (openbare) school ook. Is ook erg gezellig natuurlijk!

@Yosha: ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld ben deze maand, maar je moet je er echt aan vasthouden dat je elke maand weer een kans van 1 op 5 hebt en het is al eerder gelukt dus geef de moed niet op! Ik kan me je ongeduld wel voorstellen hoor, maar jullie doen alles verder goed qua timing dus het is gewoon een kwestie van afwachten. Pas na je 35e hoef je je zorgen te maken over verminderde vruchtbaarheid dus je hebt nog genoeg tijd! Ik vind het wel dapper van je man dat hij zijn zaad wil laten onderzoeken, hopelijk hoeft dat niet meer want deze maand is het gewoon raak!

@San: gefeliciteerd! De test moest ook wel positief zijn want je had zo lang gewacht! Ik ben een 'vroege' tester, ik begin al 10 dagen na ovulatie met testen!

Hiltje en Yvonne welkom hier. Ik heb ontzettend veel steun gehad aan dit groepje. Ik zal me even voorstellen: Ik ben 34 jaar en heb 2 dochters van 3 en 5. In december 2007 kreeg ik een miskraam bij 8 weken, en daarna in juni 2008 een miskraam bij 14 weken. Nu ben ik alweer 16 weken zwanger en lijkt het deze keer gewoon goed te gaan! Ik ben nog wel bezig met de verwerking van de laatste miskraam, ik was eind december uitgerekend. Het was een jongetje en de oorzaak was waarschijnlijk een voedselvergiftiging. Ik dacht dat een nieuwe zwangerschap zou helpen bij de verwerking maar dat gevoel heb ik helaas niet. Het blijft moeilijk. Tijd heelt alle wonden zeggen ze, ik hoop het maar...

@Janneke: jeetje, zwangerschapssuiker? Ik hoop voor je van niet. Dat zou je gewichtstoename wel verklaren maar je had geloof ik een keer verteld dat je moeder bij haar zwangerschappen ook altijd veel aankwam? Dus dat is misschien gewoon erfelijk. Ik ben wel benieuwd naar je nieuwe 3d foto, ga je die naar ons mailen?

Ik moet weer verder!
groetjes
Marijke
16w3d

Hi meiden,

Ik ga morgen naar de verpleegkundige en moet elke keer mijn urine meenemen en vrijdag jl is er ook bloed geprikt, dus gaat goedkomen. Ik hoop idd maar dat ik enorm veel vruchtwater heb en/of dat het erfelijk is, mn moeder had ook een enorme buik beide zwangerschappen. Morgen weet ik vast meer.

Heb het idee dat er nu erg veel kritieke data aankomen, van uitgerekende data van onze zwangerschappen en bijv de bevalling van Bas.
Wat is jullie datum? Kunnen we t beetje bijhouden. (als jullie willen)

Mijn uitgerekende  datum was 28 december. Zie er best tegenop, ben ik heel eerlijk in maar dat zal voor jullie net zo zijn. Manlief en ik gaan die dag ook iets doen samen, wil niet hele dag thuis zijn. Hoor jullie data wel dan kan ik het evt in n schemaatje gieten.

Groetjes!

Hallo dames,

Ik heb een tijdje al niet meer gereageerd maar lees nog wel vaak mee. Eerlijk gezegd heb ik er momenteel erg veel moeite mee dat er steeds meer zwanger worden en dat het bij mij deze maand wéér niet gelukt is.

Ik snap helemaal niks meer van mijn lichaam. Direct na de MK had ik een cyclus van exact 28 dagen. Wel had ik net als Laura vanaf een dag of 3 à 4 voordat ik ongi zou moeten worden last van bruinig, rose, afscheiding. Nu had ik morgen mijn NOD maar afgelopen zaterdag begon die afscheiding al.

En nog vreemder; zondagochtend met het afvegen in één keer een veeg helder rood bloed en daarna niks meer. Ja, wel weer die vieze afscheiding. En gister ineens weer helder rood bloed met de bijbehorende ongi krampen. Wat is dit nu weer voor cyclus? Plotseling een cyclus van 26 dagen? Of moet ik zondag als de eerste dag tellen?

Ik ben helemaal in de war en vreselijk verdrietig. Na het verwijderen   van mijn spiraal was het in de 2e ronde raak en nu ga ik alweer ronde 4 in.

Donderdag 18/12 heb ik een afspraak bij de gyn, ik wil graag antwoord op al mijn vragen en nog eens laten checken of mijn lichaam wel helemaal ok reageert.

Wil iemand mijn schema aanpassen? Ik ga maar weer uit van 28 dagen?? Of moet ik van 26 dagen uitgaan? Houd mijn ei maar op 22/12 en mijn NOD op 5/1.

Groetjes,

Phoeby

Hai Phoeby,

meis snap je zoooo goed, wij begrijpen er ook niets van, vorige keer zwanger geworden zonder er uberhaupt over na te denken en nu lukt het al een half jaar niet!!

Maar meisje, we kunnen moedertje natuur nu eenmaal niet dwingen....het enige dat we kunnen doen is blijven proberen, en dat wordt er niet leuker op als het zo lang uitblijft, want je moet het toch een beetje rond je eisprong doen anders heeft het ook zo weinig zin....en juist die zin is zoooo belangrijk als je zwanger wilt worden.

Meid, mijn man en ik hebben het er elke maand moelijker mee, maar helaas kun je er niets aan veranderen en afwachten.

Het idee dat Laura heeft als ze weeeer ongi wordt, dus dat ze weer een maand dichter in de buurt komt van een nieuwe zwangerschap, tja wilde dat ik dat ook zo positief kon inzien, maar helaas ervaren wij het niet zo!!

Meis sterkte....we lopen gelijk op qua data! en ook mijn ongi is elke maand anders, verga nu de hele dag al van de buikpijn terwijl ik dit na mijn curretage niet meer heb gehad. Zelfs 2 paracetamollen helpen voor geen meter, heeeeel vreemd!!

liefs Yosha

@San: GEFELICITEERD!!!

@Yosha: wat grappig dat ik bij jouw lees dat je soms niet zou willen dat je zwanger was geweest zodat je nu ook niet weet wat je mist... kan me er namelijk helemaal in vinden. Toen wij begonnen om zwanger te raken had ik nog zo iets van: ik zie wil, maar nu na mijn mk heb ik ineens veel meer de behoefte om weer zwanger te raken.

@Laura: wat een positieve instelling! Goed zeg! Ik hou hem er ook in: elke ongesteldheid is weer een ronde dichter bij een zwangerschap in de buurt. Is wel een mooie en geruststellende gedachte namelijk.

@Phoeby: wat een ellende die cycles. Ik ben tot nu toe 1x ongesteld geworden na mijn mk, deze kwam mooi op tijd na 33 dagen dus ik dacht dat het allemaal weer normaal zou zijn. Maar nu was het na 1,5 dag alweer helemaal over had alleen een week later nog twee dagen wat bruinig verlies. Het was dus wel anders dan anders en dat maakt me wat onzeker omdat ik gewoon graag heb dat alles weer zo is als voorheen...

Ik zal me even verdiepen in mijn kerstpakket (keuzekado)...altijd leuk om je daar mee bezig te houden natuurlijk. Kreeg hem gisteren met de post.  Ben vandaag trouwens geslaagd voor mijn opleiding SPW (heb twee jaar geleden de keuze gemaakt om iets heel anders te gaan doen en moest dus weer naar school, zat altijd op kantoor), had vanochtend mijn eindpresentatie! Ga het vrijdag tegelijk met mijn verjaardag vieren en vanavond gaan wij het vieren met een heerlijkje pizza! Nu al zin in.

Doeg!

Hi meiden,

Hiltjke: van harte met je diploma! Dat is goed nieuws!

Phoeby: lastig meid ik kan me enigzins voorstellen dat je hier ongelofelijk verdrietig van wordt. OK, er zijn mensen die er 2 jaar over doen maar na een miskraam heb je die behoefte denk ik voor wel 400%, je moet en zal.... Sterkte ermee meid!
Yosha: jij natuurlijk ook!

Laura: idd wat een positieve kijk! Goed hoor, echt!

Ik ben vanmorgen gebeld door het ziekenhuis, of ik vrijdagochtend om 8.45uur wil komen bij mn gynaecoloog. Was nav de echo van gisteravond, ze wil niet wachten tot 2 januari. Jullie begrijpen: stress! Hoop zo dat ik "gewoon" een overschot aan vruchtwater heb maar als ik de metingen bekijk denk ik wel: wow...
Ben nèt gebeld door mn eigen gynaecoloog, ze werkt vrijdag helemaal niet dus afspraak kan niet doorgaan. Moet wel een dagcurve laten prikken, dan gaan ze op 3 momenten mn glucose meten en misschien dat ik dat al morgen doe. Moet om 9uur bij de vk zijn dus mn gyn komt dan even uit de OK om me even te zien.
Ga zo even het ziekenhuis bellen hoe laat ik mn bloed kan laten prikken want zou fijn als ik dat morgen al kan doen. Pff niet leuk dit.. Heb last van mn rug, mn buik is enorm en nu dit.
Hopelijk is er niks aan de hand! Maar mn gevoel zegt wel dat het niet echt normaal is die buik, en ie-der-een zegt er wat van.

Groetjes Janneke

He Jannie,

jeetje, jij bent zwanger maar wat dat betreft zit het je ook niet mee he....meis ik duim voor je dat alles ok is hoor!!! dan maar wat meer vruchtwater, kan je beeb lekker zwemmen, ja toch!! maar geen suiker hoor, das niet fijn!

Hou je ons op de hoogte???

sterkte en niet te veel stressen meid, totdat je zeker weet wat er aan de hand is,

liefs Yosha

Terug
Bovenaan