We gaan ervoor, part III

Hallo meiden!!

Het is is druk geweest!! heb goster wel even gelezen op t werk, maar t was zo druk voor reageren geen tijd!!!

Janneke meis wat spannend allemaal! Ik hoop dat je gauw duidelijkheid hebt!! Mn nichtje had ook suiker, dat is wel allemaal goed gegaan....
Maar ja dat wil je eerst ook bij jezelf horen!! Hoop dat ze je kunnen geruststellen en helpen...
Denk aan je!!!

San wow meid super!!!! gefeliciteerd zooooo blij voor je!!!!
Ja nu een spannende onzekere tijd, heel herkenbaar, maar het kan nu makkelijk goed gaan!! We duimen!!!

Yosha en Phoeby kan me jullie gvoel heel goed voorstellen. dat je denkt waarom nu niet!!! Ik leef met jullie mee....

Laura leuk naar jan!! Is dat nu vandaag?? Veel plezier!!!!
Lekker even je gesprek over je test na de kerst enzo!!
Ben wel benieuwd wat ze voor je in petto hebben....
Meid hoop dat de tijd van teleurstellingen nu gauw over is voor jou!!!!

Miep leuk dat je er weer even bent en dathet goed met je gaat!!!

Marijke bah niets aan kinderen ziek. Zijn ze vaak zo zielig vind ik....
Leuk he dat ze met de kleine kado's vaak heel blij zijn....

Hiltje gefeliciteerd met je diploma, ik heb die opleiding ook, leuk hoor!! Je kan er veel kanten mee op, heb je al een baan???

Roos nou ja zeg wat een opmerking van die collega, zoiets kan je ook niet plannen....
Probeer t naast je neer te leggen...... veel plezier met t open lucht museum!!
straks lekker kerstvakantie, ben je twee week vrij....
Herkenbaar even wat harder naar de winkel willen lopen, dat kan ik ook niet meer, t gaat allemaal wat lamngzamer nu haha...

Hier gaat het wel goed... twee drukke dagen gehad, dinsdag school en examen, volgens mij ging dat wel goed.... we moeten erg lang op de uitslag wachten.... en was echt helemaal kapot 's avonds, ben benieuwd hoelang ik die dagen nog ga volhouden... wil nog wel ff als het kan!! Dinsdag gelukkig een halve dag en dan 2 week vrij....
En gister werken en bij coolegatje weze eten met drie collega's, was erg leuk.
Die vroeg al ben je moe?? mn oog draaide helemaal weg even in de spiegel bekeken en ja zag er raar uit haha....
En last van een spier aan de binnenkant van mn been, heb ik al weken mar meestal alleen s nachts en kan ik moeilijk omdraien in bed alleen nu overdag last, was net een pinguin haha. Nou ben vrij rest van deze week dus even rustig aan doen maar!!!

tot gauw!!
groetjes, marieke
24w2d

Hey meiden!!!!!

Jeetje wat is er veel gebeurd!!!!

San: GEFELICITEERD!!!! Wow................................ik had het al een beetje gedacht. Je hebt ook zooooooooooo lang gewacht. Heer lijk deze roze wolk. En super gaaf dat het lijstje bovenin steeds korter wordt. Zwanger wordne is gelukt en blijven. Het komt vast goed. De 1e weken zullen heel spannend zijn. je komt hier maar lekker kletsen.

******************************************* voor de andere dames.

Yosha, Phoeby en Laura: ik begrijp jullie gevoelens helemaal. We gunnen het elkaar, maar ons zelf ook. Laura: knap hoor dat je zo positief blijft. Gelukkig heb je veel afleiding.
Yosha: is je man al bij iemand anders geweest nu met zijn heup??

Janneke: he jakkes, wat klinkt dat allemaal weer spannend en onzeker. Je klinkt zelf ook ongerust...............logisch hoor. Brrrrrrrrrr. Hopelijk idd een lekker zwembad voor je waterrat en geen andere verevelende toestanden. gelukkig kun je snel terecht. Keep my fingers crossed. Prachtige foto trouwens!!!!!

Hiltje: gefeliciteerd!!!!!Knap hoor een neiuwe studie + diploma nu. Nu solliciteren of heb je al een nieuwe baan? Las dat je ook paardrijdt. Ik heb ook 2 paarden. 1 is met pensioen en 1 wedstrijdpaard. Een vriendin van me rijdt hem nu, ook in de wedstrijden L2 dressuur. Ik woon vlakbij Heerenveen. Niet zo heel ver bij je uit de buurt.

Roos: wat heb jij rare collega's zeg! Onvoorstelbaar. Je gezondheid en je beeb gaatn voor! Hoe ist met Julia??

Marijke: hectische tijd he die sinterklaas. Grappig dat je kids de goedkoopste kadootjes het leukst vinden......hoor je wel vaker.
Niek heeft ook veel duplo gekregen. Daar is hij de hele dag mee in de weer. Ook heeft hij een houten keukentje + potten en pannen gekregen. Lekker eitje bakken.

Ik heb het op dit moment druk op mijn werk. Heb dinsdag extra gewerkt en dat brak me gisteravond op. Lag op 19u op bed. Vandaag thuis en even helemaal bijtanken en zometeen in huis rommelen.
Verder weinig nieuws van deze kant. Alles gaat goed. O ja gister door mijn collega behandeld i.v.m. vastzittende SI links. Mijn linker been is gewoon 1 cm langer nu. Mijn collega heeft flink haar best gedaan. Mijn SI is nu bont en blauw. het zal wel weer goedkomen.
Dinsdagaond hebben we Sinterklaas nog gevierd op mijn werk. Reuze gezellig. Iedereen had zijn best gedaan.

Miep: fijn dat het met jou ook goed gaat.
Pat:prachtige foto hoor. Of had ik dat al gezegd. Mooi buikie!

Marieke: hoe ist met je examen gegaan???????????? Je hebt er hard genoeg voor gestuurd in elk geval.

Grtz Linda

Hi ladies,

Gister had ik zware dag, vond het niet zo leuk dat ik stande pede werd gebeld. Was weer moe, boodschappen werden me teveel. Vannacht als n roosje geslapen dus dat is mooi.
Kom net uit het ziekenhuis, heb er bijna 3 uur gezeten maar het was t waard. ;-)
Om 8uur nuchter bloed geprikt, ontbeten, controle bij vk en de gyn kwam meteen even langs. Gyn heeft in- en uitwendige echo gemaakt en gevoeld en ze vond het vruchtwater wel ruim maar niet extreem. Bij meten en voelen vond ze wel dat het meer lijkt op een zwangerschap van 26 weken dan van 24 weken. Maar dat gevoel heb ik al die tijd gehad. Niet dat ik denk dat ik langer zwanger ben, maar ik loop voor mn gevoel al vanaf het begin voor op de kwaaltjes / kenmerken van paar weken voor mij. Ook met schoppen, was al bij 16 weken en das best vroeg. En dan nog niet te spreken over de grootte van mn buik natuurlijk. Na de afspraken bij de vk en gyn weer bloed laten prikken en ben nu thuis. Vanmiddag ga ik weer, uur of 1/2 na de lunch. Heb wat werk meegenomen dus kom mn dag wel door.
Krijg as maandag de uitslag van bloed prikken maar de gyn denkt niet dat ik zwangerschapsdiabetes heb, laten we t hopen!

Heb zo'n voedingskussen gekocht in het zkh, was n tip van mn vk. Is nu al supergoed voor mn rug om te liggen/zitten/slapen en straks voor t voeden. Ook een buikband raadde ze me aan dus ga die zo even scoren op internet.
Ook mag ik niet meer zwaar tillen en moet ik echt naar mn lijf luisteren. Maar, dat ga ik sowieso doen.

Heb mn vk ook gevraagd hoe ze dacht over mijn 'wintersport' eind februari. Hmmm vond ze beetje mwah mwah dus moet dat 29/12 overleggen met mn gyn, daar heb ik dan een afspraak mee staan. Ben wel superblij met mn ziekenhuis, ze zijn echt zo lief die vk en gyn, ongelofelijk! Superveel aandacht voor patienten hebben ze! Had ik niet gedacht.

San: hoe gaat ie met je? Is het nieuws al n beetje bij je geland? Komt vanzelf, geniet er n beetje van. Weet dat t lastig is maar de meeste zwangerschappen gaan goed! Al een echo gepland staan? Had je je mailadres al naar Laura gemaild? Dan kom je in de maillijst, leuk voor foto's.

Roos: wat n stomme en ontactische collega zeg! Poeweej! Is vast onwetendheid, maar is niet leuk. Leuk dat je ons wel verteld wat t gaat worden, ben benieuwd.
En toch paracetamol genomen? Wel 2 tegelijk toch? Volgens mijn verpleegkundige / huisarts helpt 2 wel, 1 vaak niet. Maar je moet natuurlijk wel doen waar jij je prettig bij voelt!

Schimmelinfectie: ik word gek van mn afscheiding, vind het vies. Tis gelukkig nog gen schimmelinfectie, maar ik ruik mezelf en das niet fijn. Is hormonaal, ik weet het. Heb vanmorgen overlegd met mn vk en ik mag wel een vagina douche (van Lactacyd) kopen maar niet de emulsie die erin hoort. Dus gewoon spoelen met water onder de douche. Ik gebruikte dat voor mn zwangerschapen ook al omdat ik n hekel heb aan afscheiding maar Roos, misschien helpt het? Je moet m wel regelmatig nieuw kopen, maar ik ga er vandaag nog een scoren!

Kim: how is life bij jou?

Yf: je hebt morgen je NOD maar bent nu op vakantie. Hopelijk blijft ie weg!!!

Laura: fijn dat je gesprek pas 5 januari is, even rust! Dinsdag je NOD, wel fijn dat het bloeden nu is gstopt. Hopelijk is t een goed teken!!

Marieke: boek heet 'Borstvoeding' en is geschreven door Kleintjes & Broekhuijzen.

Ik heb paar hoofdstukken gelezen, leest goed weg en er staat een hoop info in. Mooie foto's ook. Ik ga in januari of februari  via het zkh ook een cursus borstvoeding doen van 2 avonden, misschien wordt zoiets bij jullie ook aangeboden in de buurt?
Fijn dat je examen achter de rug is, wanneer uitslag? En oe die spier: jij ook oppassen!

Linda: jij ook bont en blauw? Oef...

Hier t schema, vul maar aan (als je wil natuurlijk):

Naam
Datum

Janneke
28 december (was uitgerekende datum)

Laura        
4 januari (was uitgerekende datum)

Patricia
8 januari (geboorte Bas)

?
?

?
?

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
27/11
11/12
5e
2
-
30
N-Br
18/12-4/1

Yf
23/7
27/11
12/12
4e
1
17/12
32
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
6/12
16/12
7e
1
-
33
Gron
25/12-4/1

Janneke
7/7
9/12
21/12
6e
2
-
28
Gld
16-31/5

HFN
23/10
13/12
27/12
2e
1
-
25
Frl
-

Phoeby
17/9
22/12
5/1
4e
1
-
33
Flevo
-

Yosha
28/7
23/12
6/1
6e
1
-
32
H'sum
-

Els
11/4
21/12
6/1
8e
2
-
30
Ensch
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

29/12  gyn
15/1 vk
6/2 echo (niercheck)
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;
Verlof start 14/2!

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
18/12 vk
31
Ommen
9 tot 13/2 vlieland
verlof start 5/2

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
23/12 ha contr
30
Frl
-

Patricia

10/7

18/5/09

meisje?

2e

2

23/12 (20w)
30

Z-H

5/1-9/1 met Bas*dag er midden in

Miep

19/6

20/5/09

?

2e

1

19/12 9.05u
33

N-Br

-

Marijke
17/6        
24/5/09
?jongen? denk ik...
3e
3
5/1 15.30  u 20wkn echo
34
Utrecht
-

Loreane
9/7
2/6/09
meisje
2e
2
5/1
26
Z-H
-

Roos
1/8
3/6/09
jongen?
2e
2
15/12vk
2/1 gyn
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
-
28
N-Br
-

San
14/9
?
?
2e
1
?
32
N-Br
-Groetjes, Janneke

Hey janneke,

Heeeh gelukkigklinkt het allemaal weer wat positiever. Wat ee gedoe zeg. Ben je dan niet gewoon echt 26 weken zwanger????? Hoe kan je anders voorlopen?? Straks wandeld je beeb de buik uit. Hihihihi...........
Ik heb tijdens   zwangerschap van Niek ook een BV cursus gevolgd, helaas droogde Niek uit na 4 dagen en moesten we andere maatregelen nemen.
Ik ga nu aan het einde van mijn zwangerschap een afspraak maken bij een  lactatiedeskundige. Hopelijk komt ze dan direct na de geboorte ook weer.
Daarnaast is er een neusspray met daarin het hormoon oxytoxine (zorgt voor toeschietreflex) via huisarts bestellen. Dat had ook toen ook moeten hebben.
Waarschijnlijk was mijn toeschietreflex onvoldoende. Dus we gaan er nu alles aan doen (neussray direct maar in de neus spuiten tijdens de bevalling hahahaha) om de BV wel te laten slagen. Ook moet je bepanthen zalf in huis hebben = werkelijk overal goed voor: tepelkloven, schrale plekjes, schrale billen etc.. en het is niet schadelijk voor de beeb.
Zo , zuster clivia weet raad.............hahaha.............

Grtz Linda

Hey Linda,

Bepanthen ken ik maar er zit lanoline in, ben ik allergisch voor. Maar er is vast wel iets dat ik wel kan gebruiken, zien we tzt wel.
Nee ik kan in principe niet 26 weken zwanger zijn, want toen was ik nog zwanger van een ander kindje... Conceptie is 2,5 week na curettage geweest dus het kan bijna niet. Heb zoveel echo's gehad ook, is bijna niet mogelijk.
Grap is dat manlief en ik redelijk klein zijn, dus ben benieuwd! Maar goed veel vruchtwater zegt niks over de baby hoor, die kan best nu een groeispurt hebben gehad. Maar, apart is t wel!

Greets!

He Jannie, wat raar dat je 2 weken verder kan zijn, je was toch meteen weer zwanger toen het vorige keer mis ging? Hoe kun je nu dan ineens 2 weken verder zijn??? (of begrijp ik het verkeerd misschien???) Wel goed te weten dat er niets ernstigs aan de hand is.....gewoon rustiger aan doen en je lekker laten verwennen....haha maar dat laatste is niet zo heeeel erg toch? :)

ik heb nog steeds enorme buikpijn, maar met ibuprofen gaat t wel, paracetamol helpt nu even niet, raar maar waar...

Vandaag is mijn man terug geweest naar de huisarts en die weet niet wat ie heeft in zijn heup, moeten nu 30 december naar de orthopeed...kijken of die er iets van kan brouwen...misschien wel ergens een ontsteking ofzo???? Nou ja, we gaan het meemaken...

Hier t schema, vul maar aan (als je wil natuurlijk):

Naam
Datum

Janneke
28 december (was uitgerekende datum)

Laura        
4 januari (was uitgerekende datum)

Patricia
8 januari (geboorte Bas)

Yosha
19 januari (was uitgerekende datum)

?
?
Heb mezelf erin gezet met de uitgerekende datum voordat het een miskraam werd....

gr Yosha

Hallo allemaal, ben net vanmorgen bij de tandarts geweest. Stond gelukkig na een minuut alweer buiten, er was vorige week een kleine complicatie opgetreden na het vullen maar dit was nu weer helemaal hersteld. Ik werk trouwens (naar aanleiding van jullie vragen) al in de juiste sector, werk met lichamelijk gehandicapte kinderen en kinderen met hersenletsel. Ben trouwens nog wel om me heen aan het kijken, wil op den duur graag iets minder zorg doen (ben nu half verpleegster) en wil ook liever wat met regelmatige werktijden. Gezien mijn man ook in onregelmatige diensten werkt en ik dus ook is het altijd moeilijk te plannen, en we hebben natuurlijk ook een kinderwens en dan is deze situatie  niet ideaal.  We weten beide pas  een paar weken van te voren wanneer we moeten werken. Daarnaast werk ik nu maar 20 uurtjes maar ben er soms wel 5 dagen in de week voor weg, voor maar 3 of 4 uurtjes....ook niet echt ideaal, zou dan net zo goed 40uur kunnen gaan werken. Wil ook  niet een kind hebben dat steeds voor maar een paar uurtjes ergens heen moet voor oppas, is trouwens ook moeilijk te vinden zo'n flexibele oppas en wat een onrust zal dat met zich mee brengen. Maar goed, dat zijn zorgen voor later maar ik kijk dus wel om me heen. Wil trouwens ook graag verder gaan leren; opleiding maatschappelijk werk wil ik graag gaan doen. Allemaal plannen dus...maar afwachten hoe alles gaat lopen.

@Laura; Naar Jan Smit dus...gezellig zeg! Veel plezier of ben je ondertussen  al geweest? Vroeg me af waarom het je niets zou verbazen dat ik alweer zwanger zou zijn...ben er wel nieuwschierig naar. Want het is wel toevallig, ik heb vanmorgen een test gedaan omdat ik me steeds een klein beetje zwanger voelde; moe, een licht misselijk gevoel, humeurig. Maar helaas er kwam natuurlijk niets uit, dus zal nu echt afwachten tot eind december. Het geeft me wel weer even wat rust nu ik de uitslag  weet (hou natuurlijk wel de hoop dat het  gewoon nog niet te testen was). Zie eind december dus wel weer. Ik moet nu trouwens in mijn vruchtbare week zitten maar voel er nog weinig van...meestal voelde ik dit heel goed van te voren (meer zin in sex o.a.). Maar ja, we zullen rustig (en ik ben zoooo ongeduldig) afwachten...

@Linda; wat toevallig dat je ook paarden hebt en dan ook nog in de buurt woont. Ik heb 1 paard; een 8 jarige ruin. Ben dit jaar gestopt met het rijden van wedstrijden, ik mocht M2 dressuur starten. Vond er niet zo veel meer aan, het is ieder voor zich, kost veel en ik had veel meer privélessen nodig nu we hogerop kwamen waar ik geen geld voor had, en moest vaak weekeinds werken. Aan de andere kant was het ook wel weer leuk om doelgericht ergens voor te trainen. Heb nu afgelopen zomer wat meer buitenritten gemaakt (georganiseerd, alleen is niet echt vertrouwd) en dit vond ik en ook hij erg geweldig, lekker crossen door het bos. Rij af en toe ook wel eens in oranjewoud, dan loopt mijn man ergens in de buurt met de hond en is dan vlakbij als er iets mocht gebeuren. Helaas staat mijn paard nu noodgedwongen alweer 2 maanden stil vanwege een blessure van mij aan mijn stuitje. Dit gaat nu  trouwens stukken beter en denk er nu aan om vandaag maar weer eens om te gaan proberen te rijden. Ook voor mezelf wel lekker want ik mis het ontzettend, kan trouwens  ook wel wat afleiding gebruiken. Eerst vond ik het niet zo'n probleem dat ik niet kon rijden omdat ik toen zwanger was en dat ik na verloop van tijd zo ie zo toch wel moest gaan stoppen met rijden...maar nu mis ik het wel heel erg. Hoe doe jij dat trouwens met je paard? Kun je alles nog doen, mesten en zo? En tot hoe lang heb je gereden? Ben erg benieuwd. Mijn man is er niet zo'n voorstander van dat ik, als ik zwanger ben,  zo lang mogelijk door ga rijden omdat ik niet zo'n super braaf paardje heb...ik vind het allemaal wel wat mee vallen maar wil natuurlijk straks als ik weer zwanger ben geen onnodige risico's lopen.

Groetjes, Hiltje

Terug
Bovenaan