We gaan ervoor, part III

Hoi allemaal,

Wat is er weer veel geschreven! Ik heb twee dagen niet op het forum kunnen kijken want ik was erg ziek. Ik bleef maar overgeven en natuurlijk was ik weer bang voor een miskraam. Vanmorgen mocht ik op extra controle en kreeg ik een echo, alles was in orde met de beeb! Phew, tranen van opluchting. Ik had me er al half bij neergelegd dat het weer mis was. Waarschijnlijk hetzelfde virusje wat de kids hadden, en nu voel me ik me al weer bijna de oude. Ik begin nu wel te denken dat dit misschien de laatste keer is dat ik zwanger ben, ik weet niet of ik het nog een keer aandurf. Al die stress rond het zwanger raken, en dan die eerste 14 weken, echt slopend vind ik het. Ik heb altijd al 4 kinderen gewild, maar of ik dat nog ga halen?

@Janneke: het ziet er nu wel beter uit voor jou, hopelijk bevestigt de uitslag dat op maandag, ik duim voor je!
Bedankt voor de tip van het borstvoedingboek. Ik heb met mijn kids het vanaf het begin gemengd gevoedt, dan kunstvoeding s nachts (deed mijn man) en borstvoeding overdag. Maar met de fles komt het natuurlijk veel sneller dus ze hadden snel een voorkeur voor de fles. Na 6 weken kregen ze alleen nog maar flesvoeding. deze keer wil ik wel beter mijn best doen om zoveel mogelijk borstvoeding te geven. Hier in het ziekenhuis hebben ze ook een borstvoedingscursus van een paar avonden, daar ga ik me voor opgeven.

@Laura: wat een avontuur dat uitstapje naar Jan Smit. Jammer dat jullie zo laat vertrokken anders had je er iets meer van kunnen genieten.

Wie had er allemaal last van schimmelinfecties? Bij mij hielp in een vorige zwangerschap in Engeland Canesten creme. Maar ik heb net even gegoogled en zie dat ze het in NL alleen voor voetschimmel of huidschimmel hebben. Joghurt met 'goede' bacterieen kan je ook aanbrengen heb ik eens gelezen, maar zelf nooit geprobeerd. Misschien helpt het eten van die joghurt ook wel.

Ik heb mijn data ook nog even in het lijstje gezet. December is echt een ongeluksmaand voor mij op zwangerschapsgebied, daarom was ik gister ook zo bang dat het weer mis was.

Naam
Datum

Janneke
28 december (was uitgerekende datum)

Laura        
4 januari (was uitgerekende datum)

Patricia
8 januari (geboorte Bas)

Marijke

18 december (datum 1e miskraam) 20 december (was uitgerekende datum na 2e miskraam)

?
?
Ik ga de kinderen naar bad en bed brengen, ze liggen uitgeteld op de bank, straks vallen ze nog in slaap daar..

Marijke
16w5d

Hi meiden,

Marijke: jeetje wat eng! Kan me voorstellen dat je even flink in de rats zat. Pfff... Gelukkig was alles in orde met je kindje.
Jouw man is wel erg lief volgens mij. Hij doet toch elke ochtend de kids? Fijn.... En nu lees ik ook dat hij de nachtvoedingen deed bij jullie meiden. Ik vind het ook best normaal dat een man zoiets doet en ik heb gelukkig ook een hele lieve vent maar soms hoor je verhalen... Wees zuinig op m maar dat ben je volgens mij wel. ;-)

Yvonne: spannend he die eerste weken! Maar je klinkt erg positief, mooi zo!!! Goed om te horen. Goede echo's doen wonderen.

Laura: wat n stress die avond! ja Jan is een leuke kerel, vind ik ook. Is dat vrijwilligerswerk dat je doet? Toch een beetje genoten van alles? Volgens mij wel. De 16e is in zicht meid, moet vaak aan je denken!

Pechdag vandaag! Ging winterbanden eronder laten leggen, moest erst al een uur wachten want de maat klopte niet. Rijd ik daar weg, moest ontzettend plassen en had het ijskoud, rijd ik met mn achterkant tegen een vrachtwager (zonder oplegger) aan. Stom! Helemaal als ik vertel dat ik parkeersensoren heb. Maar goed heb zelfs niks en mn autootje heeft wat lelijke krassen, maar tis gelukkig maar lak. De vrachtwagen heeft 3 kapoote lampkasjes, niet erg dus maar toch.
Gaan het wel laten repareren, gaan mn auto verkopen en hij is pas 2,5 jaar oud. Ach wel even zuur hoor!

Manlief heeft een foto van mn buik gemaakt zonet. Kijkt u maar.... Ben dus as maandag 25 weken zwanger. Heb vandaag weer gelopen als een omaatje, mn stuitje doet zeer en mn buik is zwaar. Maak me wel zorgen over t feit hoe ik er straks bij loop, maar goed eerst de uitslag van maandag afwachten. En... eerst maar eens even flink genieten morgen in de sauna en heb dan ook een massage.... Mmmmm!

Nou ben benieuwd naar jullie reacties!!!! :-S

O ja en dit is ons kereltje, afgelopen dinsdag gemaakt deze 3D-echo!

Groetjes en een fijne avond of een fijn weekend!
Janneke

Hey meiden,

@Jannie: wow wat een lef, je foto hier op het forum!!
Oei, dat is inderdaad wel een dikke buik voor 25 weken zwanger! Je moet nog 15 weken en de laatste weken gaat het vaak nog harder toch. Kan me voorstellen dat je je best zorgen maakt of het wel goed is!
Wat een pechdag heb je gehad. Ook al is het maar blik, als er geen persoonlijke ongelukken zijn is dat opeens toch flink balen!
Volgens mij heb je ook geschreven dat jullie wintersport onzeker is geworden. Je hebt ook nog kans op een vroeggeboorte, ik geloof dat ik em maar liet overgaan, hoe jammer ook. Je moet er toch niet aan denken dat de bevalling zich aandient als je op vakantie bent!
Morgen maar lekker genieten van de sauna en je massage!
Wij gaan morgen op zoek naar een kerstboom, ook leuk!

Ergens in mijn achterhoofd weet ik trouwens dat het dinsdag weer NOD is, maar gek genoeg ben ik er amper mee bezig. Ik geloof er trouwens niet in, denk dat ik gewoon ongi ga worden. Maar zie het volgende week wel.

Tis idd vrijwilligerswerk wat ik doe. Normaliter ga ik zomers een weekje mee, maar afgelopen jaar niet. Had me wel opgegeven, maar werd toen zwanger en toen heb ik afgezegd omdat ik zo verschrikkelijk moe was. Zag het niet zitten om een week mee te gaan. Je komt vaak slaap te kort en was bang dat ik dat niet zou trekken. Rot voor mezelf maar ook voor de mensen die mee gaan, je bent er voor hun dus vind ik dat je fit moet zijn!
Na de miskraam bleef ik moe, dus ben toen niet alsnog mee geweest. Maar voor dit tripje heb ik me wel  opgegeven, en het was ook erg leuk en gezellig! Alleen jammer van het gestress. Monique Smit en de 3J's zaten in het voorprogramma, daar heb ik ongeveer niets van gezien.....

Hee Marijke, jij krijgt het ook wel voor je kiezen!! Wel heel fijn dat je vanmorgen een extra echo mocht, dat geeft toch een stuk rust nu je weet dat alles goed is!
Nog maar niet aan denken dat dit je laatste zwangerschap zal zijn. Als jullie 4 kinderen willen dan denk ik dat je uiteindelijk toch daarvoor kiest en niet nadenkt over de onzekerheid die het weer met zich mee zal brengen. Ik hoop dat je kan genieten van je zwangerschap, ook al is december wat dat betreft een rotmaand voor jou!

Fijn weekend!
Groetjes Laura

Hoi Jannie, ik wilde nog even reageren op je buik! Ik heb een 'zwangerschap van week-tot-week' boek met veel buikfotos en heb jouw buik even vergeleken met de fotos uit het boek. Jouw foto zag er prima uit voor 24-26 weken en die twee buiken in het boek verschilden ook nauwelijks met elkaar. Het ligt er ook aan hoe lang je bent denk ik, met 1.60 lijkt je buik al snel groter dan als je 1.80 ben. Dus ik weet niet hoe lang je bent? Ik kan niet wachten tot ik echt een buik heb. Ik ben 1.80 en heb maat 42-44 dus dan duurt het wat langer voor de buik echt zichtbaar wordt.

Gisteravond heb ik trouwens het kindje voor het eerst echt duidelijk voelen schoppen! Had hij ook wel een dag eerder kunnen doen dan had ik niet zo in de stress gezeten!   Ik hoop dat ik hem/haar nu wat vaker ga voelen. Ik ken nog een truukje voor als je je baby graag wil voelen, maar het is wel een beetje gemeen: een ijskoud drankje drinken, het liefst ook heel zoet, daar reageren ze op! En gisteravond kreeg ik dus een reactie na een glas dubbelfriss.

Prettige dag nog!
Marijke
16w6d

Hoi allemaal,

@Janneke; Wat een mooie buik heb jij. Geniet ervan.

@ Laura; leuk naar Jan Smit. Jammer dat het zo gelopen is. Je hebt er wel van kunnen genieten?

Ik heb nog een afspraak gemaakt met de vk. Dit durf ik nog niet. Is toch een algemeen praatje, waar ik niet veel aan heb. De 12 wk echo duurt dan nog zo lang. Kan wel een echo eerder vragen, maar moet toch wachten. Vorige keer was 10 wk echo goed, 12wk niet. Dus echo's vertrouw ik niet zo heel erg meer. Maar goed. Heb nog niet zo veel kwaaltjes en dan ga ik toch twijfelen. Dus misschien toch maar een echo vragen? Ik weet het niet.
Gisteren personeelsfeest gehad van het werk en dat wat heel erg leuk. Pas om 23.30 uur in mijn bed en 9.00 uur wakker van de wekker. Dit is eigelijk te kort. Had nog wel een paar uur willen slapen. Maar goed moest naar de kapper en kaartjes ophalen voor een voorstelling. Nu lekker op de bank, zo ff eten. Want ik heb honger. Vanavond krijgen we nog bezoek, dus doe het rustig aan. Morgen naar oma voor Sinterklaas. Dus een druk weekend. Volgend weekend ziet er niet anders uit. Dus ik neem op tijd, tijd voor mijzelf. Maar goed, geeft wel veel afleiding en zo gaan de wk wel heel snel. Kan er wel van genieten en denk dat alles nog wel goed is. Mijn boobs worden al weer voller dus het zal wel allemaal goed zijn. Anders kan ik er toch niet veel aan doen. Buikje is al een beetje opgezet van mijn darmen en daar heb ik ook nog last van. Dus kan denk ik blij zijn dat ik dit keer nog niet misselijk ben. Kan nog komen, vorige keer was dit het sterkste rond 6-7wk. Dus wie weet. Vind het zo ook wel lekker.

Groetjes Yvonne

Hallo allemaal,

Pfffff ik ben zo lam als 'n tak. Vanmorgen eerst maar even uitgeslapen want na het programma van de afgelopen week was het batterijtje aardig leeg. Nu doe ik niks anders als snotteren. Welja.

Janneke je ziet er stralend uit en een mooie buik. Jee wat is zo'n 3D echo duidelijk zeg. Zie je echt veel op. Bedankt voor je tips; ik ga op de site kijken.

@laura; tja Jan is idd een jong maar lekker blaadje. Niet bepaald een zorgeloos concert dus.

@Marijke; canesten is in NL ook te krijgen als vaginale creme echter alleen op recept. Qua ingredienten is overigens de andere creme vergelijkbaar. Ik weet alleen niet of je hem mag gebruiken tijdens de zwangerschap. (ben in het verleden apothekers assistente geweest)

@Yvonne idd dezelfde dag. (en dus vijf weken zw.)    Woon in omgeving Den Bosch

Ik ben idd blij met de snelle echo. Met alle vakanties gaat de tijd wel snel denk ik.
Ik heb me voorgenomen om het allemaal maar te laten gebeuren en te proberen me niet al te druk te maken. Zoals een van jullie al zei waarom zou het niet "gewoon" goed kunnen gaan.
Ik houd het voorlopig stil. Wellicht tot na onze vakantie in januari. Ik zie wel een beetje op tegen alle listen die ik moet bedenken waarom ik niet drink.
We hebben namelijk nogal wat feestjes voor de boeg en dan ook nog de feestdagen. Ben bang dat het nogal op gaat vallen...... Iemand nog tips?

Fijne zaterdag!
San.

Hey meiden!

Wat is er weer veel gebeurd!
Hier gaat alles rustig door. Ik ben wel best moe, maar heb ook een drukke week gehad. Ook ik krijg net als janneke complimenten over mijn "dikke"buik. Volgens mij is ie net zo dik als bij Niek.
@ janneke: prachtige foto! Wow.............idd lekker buikie. Ik ben hoopvol voor je dat het allemaal loos alarm is! Wat een duidelijke foto zeg! Echt een mannetje. Heb je al spulletjes binnen???? In de kinderen zaten allemaal foto's van Hollandse babykamers

@ Laura: wat een toestand zeg bij jan Smit. Heb je zijn programma de zomer voorbij ook gezien?? Was echt leuk. Leuke boys! Je NOD komt eraan. Ben reuze benieuwd.

@ Hiltje: dus ook een eigen paard. Mijn vriendin rijdt hem nu, ook wedstrijden. De verzorging, uitmesten etc kan ik zelf nog prima. Manlief doet het ook regelmatig, maar dat was ook al zo. Gelukkig hoeven we niet te proppen draaien. Dat gaat wat moeilijker. Volg week hebben ze sel. wedstrijd in Sonnega. Tijdens de zwangerschap van Niek heeft ze hem ook gereden. Tussendoor heb ik hem zelf gereden. Aan het begin van de zwangerschap ben ik gestopt omdat ik me erg ellendig voelde. Nu gaat het beter, maar ik begin er niet aan, niet vertrouwd.

@San: je wilde een tip toch ivm alcohol... zeg dat je een flinke blaasontsteking hebt + antibiotica. Dan mag je geen alcohol drinken. Deze smoes heeft mij wel geholpen.......................

@ Marijke: jeetje, schrikken zeg!! gelukkig nu weer ok. Gaaf he die schopjes. Ik voel het al vanaf de 13e week. Dat is wel erg vroeg. Temeer omdat mijn placenta aan de voorkant ligt en dus als schokdemper fungeert. Verder groei ik aardig en heb ik regelmatig witte tepels van opgedroogde colostreum.

Ik zag een nieuw lijstje voorbijkomen. Ik heb mijn uitgerekende datum, 4 oktober jl. al gehad en heb hem daarom niet ingevuld.

Yvonne: heel begrijpelijk hoor die spanning! Heb ik ook gehad. Ik begon het pas na 14 weken wat meer te vertrouwen.

Vanavond een voor de buis-hang avondje. Manlief is naar het voetballen. American Pie "the wedding" komt op tv. Ik heb deze al meerdere malen gezien, maar hij blijft leuk.  Verder is er op zaterdagavond toch nix leuks.

Nog plannen dit weekend dames??

Groetjes Linda

Hoi meiden!!!!

Weer heel wat afgekletst!!

janneke, mooie foto!!!! Mooi buikje hoor!!! Ik vind je wel een mooie buik hebt, mooi zwanger!! Wel wat dikker maar niet extreem toch?? wel dikker als mij... haha
En wat een schatje die echo, idd echt een jochie!!!
Ben benieuwd naar je uitslag maandag, hoop niets aan de hand...
oef balen van je auto!!!! Zijn nooit leuke dingen!!!
lekker genoten in de saiuna?? en je massage???

laura leuke maar hectische avond dus..... Leuk hoor dat vrijwilligerswerk!!
Je NOD alweer bijna... spannend...

Linda fijn dat alles goed gaat en je ook lekker groeit!!

San alweer beetje uitgerust???

Yvonne fijn dat je er wel vertrouwen in hebt!!
Goed om te horen!!

marijke pfff he je hebt het flink te pakken gehad!!
Kan me voorstellen dat je je wild schrok!!
Ik had tijdens mijn 1e mk ook grieo toen ik bij deze zwangerschap weer griep kreeg met 7 weken dahct ik ook help!!
Fijn dat je langs kon omen en je een goede echo had!!
En het voelen schoppen!! Fijn!!!

Ik zit nu op de bank voor de tv te hangen in hou van holland aan en voel de kleine uk behoorlijk bewegen.
Blijft bijzonder hoor!!!
Gister waren we in drachten bij manlief zijn broer was weer super gezellig, vandaag weer naar huis. Maandag komt mn vader de woonkamer sauzen en een nieuwe laminaatvloer leggen. Echt heel veel zin in, ben benieuwd hoe het gaat worden!!
En als dat klaar is kunnen we aan de babykamer gaan beginnen.... allemaal weer leuke dingen!!!
Vandmiddag alle kasten leeggehaald en meteen uitgezocht ook lekker op z'n tijd....
kan nu alleen bijna niet meer bewegen.... erg last van mn rug...... moet echt rustiger aan gaan doen met ziulke dingen, maar da's moeilijk soms...
Ga zo lekker onder de douche en kruip dan lekker in mn bedje met een lekker tijdschrift!!

Fijn weekend allemaal nog!!!!
Groetjes, marieke

Terug
Bovenaan