We gaan ervoor, part III

Hoi meiden,

Het bezoek van gisteren avond overleeft. Had 's middags al een tukje gedaan op de bank en was nog steeds heel moe. Moest dus of en toe wel gapen maar kon het gesprek aardig volgen. Was wel gezellig. Mijn oom en tante hadden onze trouwfoto's gekeken, gaf dus genoeg gespreksstof. Had wel steeds mijn arm voor mijn buik. Is toch een beetje opgezet en wil geen risico nemen. Zie ze nl ook met oud en nieuw. Maar ging me goed af vond ik zelf. Om 23.30 uur naar bed en net wakker. Dus had het wel nodig. Vandaag lekker op de bank en dan vanvond naar oma.

Woensdag ben ik 6 wk, misschien moet ik de vk toch maar gaan bellen om een afspraak te maken. Wil graag dezelfde als vorige keer. Is toch vertrouwd en ze weet precies hoe ik erover dacht. Zij is ook een aantal keren bij mij thuis geweest en heeft veel gebeld. Hoef ik niet alles opnieuw te vertellen. Heb ik nl een hele grote hekel aan. Maar dat komt wel goed. Schiet toch wel lekker op, heb alleen nog niet veel kwaaltjes. Moet er wel op vertrouwen dat het goed zit. Heb wel een beeld in mijn hoofd van de 1ste echo dat het hartje toch stilstaat. Probeer daar niet aan te denken, is wel moeilijk. Had van de week nog een felicitas pakket binnen gekregen. Was van de vorige keer en had ik afgemeld, dacht ik. Gelukkig ben ik nu alweer zwanger, anders was de klap wel heel erg groot.

Ga nu lekker relaxen.

Groetjes Yvonne

Hi ladies,

Jaja t was best een overwinning hoor, die foto van mezelf en op Hyves. Thanks ladies voor de complimentjes! ;)

Marijke: dus die buik valt best mee? Fijn om te horen! Ik vind mn buik ook best mooi, vooral in verhouding met de rest maar tis wel meer dat ik me bedenk hoe ik er eind maart bij loop. Al ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik eerder zal bevallen (altijd gehad dat gevoel maa nu helemaal), ik denk zelf half maart.
Ik ben idd niet groot, ben slechts  1.65m. Ik woog voor deze zwangerschap 68 kilo dus dan is 14 kilo procentueel gezien best n hoop.
Wat cool dat je je beeb duidelijk hebt gevoeld!!!!! Fijn meid, echt! Grappig van dat koele, zoete drankje!

Laura: de wintersport: tuurlijk mn gezondheid en die van de baby is veel belangrijker! Maar tis al een traditie sinds 24 jaar, met t hele gezin naar de bergen en hele week lekker lachen, skien, eten, kletsen en genieten. Maar goed ik wacht het oordeel van de gyn af 29/12. Als de rit van 8uur een iddue is, rijden we desnoods in 2 dagen  heen en in 2 dagen terug. We will see.
Tja die auto: balen maar ben gelukkig all risk, volgens manlief is het niet zo'n probleem. Ga m wel laten repareren, handiger voor de verkoop. Heb in eider geval winterbanden dus laat dat ijs maar komen! Nou ja liever niet hoor haha.

Yvonne: herkenbaar hoor die klachten in t begin! Ik ben bijna niet misselijk geweest maar vond dat soms wel "jammer", maar tis onzin dat dat het enige is waardoor het goed gaat. Kan me voorstellen dat een vroege echo bij jou niet zoveel zegt voor jouw gevoel. Bij mij ging t bij de 11 weken echo mis (achteraf bleek t al na 8,5 week fout te zijn gegaan) dus de echo met 8-9 weken was voor mij wel soort mijlpaal. Maar moet zeggen, die echo's hebben mij er wel doorheen egsleept, leefde echt van echo naar echo.

San: zat jij nou bij het groen-gele uitzendbureau? Ben t even vergeten.... Jij woont dus ook in Brabant? Ik woon in Tilburg en werk in Den Bosch.

Heb n gouden tip voor je! Bestel wat wijn / champagne op

www.alcoholvrij.com

Ik was ook altijd aan de wijn / pro secco op n feestje pf thuis met n etentje maar ineens niet meer. Tja dat valt op... Op deze site kun je vanalels bestellen. Helaas kwam de tip voor mij te laat en als je een feestje hebt waar niemand t weet is het soms wel lastig maar wie weet heb je er wat aan. Ik heb de mousserende rose- en witte champagne in huis en tis heerlijk, net echt! Ze hebben de alcohol er op t allerlaatste moment uitgehaald en dat proef je wel. T smaakt iig heeeeeel anders dan Jip en Janneke champagne!
Of anders malt bier kopen als je daar van houdt?

Linda: heb vrijdag een mail gekregen dat mn bestelling onderweg is. Hoop t van harte want had slechte recenties gelezen op t web maar moet vertrouwen hebben!
De rest (2 andere bestellingen) is wel binnen. As weekend gaan we de kamer leegmaken en schilderen en dinsdag de 23e komt de babykamer! :-D
Colostrum: heb ik ook al heel lang last van. heb ook lang eczeem gehad maar is achter waarschijnlijk vooral melk geweest!

Gisteren naar de sauna geweest in Haarlem, was genieten op en top! Zijn er van 10.30-18uur geweest. Massage was erg fijn alleen ik wilde lekker wegdoezelen maar de masseur dacht er blijkbaar anders over. Ach ja ben wel even goed losgemaakt want had flink wat knopen in mn bovenbenen, bovenarmen en nek/schouders.
Vandaag heeft manlief de kerstboom gehaald (yes!!) en ga m nu langzaamaan optuigen. Vanavond hapje eten bij vrienden en wil beetje op tijd naar huis.

Ons kereltje is eigenlijk de hele dag druk, mag niet klagen over zn schopjes. Komt ook door t vruchtwater maar vanmorgen lagen manlief en ik te voelen en wat voelde ik?? Z'n voetje!! Aaahhhh! De tranen liepen over mn wangen, wow wat ongelofelijk was dat zeg. We waren er helemaal stil van. t Was heel mini maar heel duidelijk, wat nw onder!

Fijne zondag!

Groetjes Janneke

ha meiden,
hier ook weer eens een berichtje van mij.
Hier gaat alles goed. December is erg moeilijk, maar verder lijkt het allemaal goed te gaan. Vrijdagavond heb ik de kerstboom opgezet, toch altijd weer gezellig in huis. Wel superlast van mijn rug/bekken daarna, maar ook van mijn knieen (had veel op mijn hurken/knieen gezeten) Het is dus echt duidelijk merkbaar dat alle gewrichten soepeler worden. Wel even in de gaten houden, voel nu ook mijn schaambeen en dat had ik bij Bas* helemaal niet.
Ik ben afgelopen dinsdag gaan zwangerschapszwemmen. Dat is wel even wennen. Heb vroeger wedstrijdzwemmen gedaan en ben gewend om er toch een tempo in te hebben en dat is er bij de andere dames niet, hoeft/moet ook helemaal niet nu.. haha.

Yvonne, gefeliciteerd met je zwangerschap. Je schrijft dat je vindt dat je weinig kwalen hebt, maar die je omschrijft klinken goed hoor en je zwangerschap is nog pril he. Meestal beginnen de heftigste tussen week 6 en 7. Maar soms heb je ook niks...
en die felicitasdoos, ja dan is het prettig dat je alweer zwanger bent!

Yoshua, he meid wat balen weer die stomme rode duivels op visite! Logisch ook dat je blij bent voor San, maar ook wat dubbele gevoelens hebt. Je gunt het jezelf uiteindelijk het meest. Ik vind het wel goed dat je in januari de zaadjes van je man wilt laten onderzoeken. Dan weet je in ieder geval iets, al schijnt het zaad per dag verschillend te kunnen zijn.

Els, he meid jij ook balen dat je weer ongesteld geworden bent! Nu vast met de hormonen beginnen.

Laura, ja inderdaad ik heb momenteel alleen nog een buikje, maar ben nog geen kilo aangekomen, dus het kan ook niet op meer plekken gaan zitten. Hopelijk blijft het zo (alleen op de buik, kilo's mogen komen hoor), maar kan me er niet te druk om maken.
Jij blijft ook wiebelen met dat tussentijdse bloedverlies, je bent er wel goed bekend mee, maar toch blijft het vervelend. Zeker als je dan zelf al weer denkt, het zal wel weer niks zijn deze poging...
Fijn dat je rapport zo goed klopte zeg!
En Jan Smit was dus nog even hard werken, ja het loopt altijd anders dan je zelf denkt..

San, thanks voor je complimenten over de site van Bas*
Spannend he om weer zwanger te zijn. Ik zag bij dit kindje trouwens pas bij 7w4d een hartje, het kan dus wel verschillen per kind, want bij Bas* zag ik hem bij 6w4d. Nu bij 6w3d nog niet eens iets wat op een kind leek te zien...(maar het zat er wel!!)
Je hebt al wat tips gekregen voor het alcoholvrije leven. Wat je ook kan doen als je mensen thuis uitnodigd. Vruchtensappen drinken die dezelfde kleur hebben als rode of witte wijn en dat in een wijnglas doen.
Ik gaf ook wel eens aan, omdat mensen toch wisten dat we bezig waren met zwanger worden, ik moet bijna ongesteld worden en dan wil ik het risico niet nemen.. Succes ermee.

Roos, heerlijk dat Julia af en toe even naar de peuterspeelzaal gaat. Heb jij even rust! Balen dat je geen goede collega kan vinden die je kinderen onder de duim kan houden. Heeft ze al eens gekeken terwijl jij lesgaf? Daar kan ze dan misschien dingen van afkijken. Of een camera bij jou en haar neerzetten, om te kijken wat jullie anders doen? Het is wel naar dat je je groep straks niet met een lekker gevoel achter laat, maar jij en je kindje zijn toch echt het belangrijkst hoor!!

Janneke, heerlijk weer zo'n echo! goed dat het ziekenhuis toch ook gelijk actie ondernomen heeft. Ook al was het even spannend. Nu morgen dus de uitslag, ben benieuwd!
Je hebt een mooie buik hoor en je straalt ook helemaal, goed om te zien!
Balen van je auto, het is maar blik, maar toch weer een hoop geregel niet echt fijn!
En stoer van dat voetje!

Marieke, ik heb je 3d echo niet ontvangen, had je die naar iedereen gemaild? Fijn dat je tentamen achter de rug is, zo te lezen ben je redelijk tevreden erover.
Lekker aan de klus ook thuis, wat kan dat dan anders tonen he, meer licht in huis!

Hiltje, over mijn droom, naast 2 miskramen heb ik ook een zwangerschap af moeten breken, omdat de nieren van ons kindje zich niet goed ontwikkelden. Ik ben na een zwangerschap van 23,5 week bevallen. Dat is dan geen miskraam meer te noemen (nou ja medici noemen het wel zo, maar ik vind van niet)
Mijn laatste miskraam was een leeg vruchtzakje en daar ben ik nog maar weinig mee bezig. Ik vond het wel vreselijk, maar geen vruchtje is geen vruchtje he. En deze nieuwe zwangerschap volgde zo snel dat ik weer een beetje naar de toekomst kon kijken.
Gefeliciteerd met je diploma, daar moet vast een regelmatige baan mee te vinden zijn.

Marijke, ach meissie kan me voorstellen dat je helemaal van de kaart was toen je ziek werd. Toch een herbeleving van vorig jaar. Gelukkig heb je alweer een echo achter de rug en weet je dat alles goed gaat met uk. Stond die echo al, of heb je die ertussen mogen plannen?
dit jaar kom jij december goed door hoor!!

Miep, super dat alles goed met je gaat. Spannend he die plopjes, zal het wel of niet je kind zijn??

Phoeby, getsie weer ongesteld. Goed dat je het even laat onderzoeken. Het maakt jezelf een stuk rustiger als je weet dat alles goed zit (of niet en ze kunnen er wat aan aan gaan doen)

Laura, ik heb ook wel dat ik colostrum verlies, denk ik. Ik heb tenminste iedere dag bij 1 tepel wat witte korstjes. Gek dat had ik bij Bas* ook bij dezelfde tepel. Zou ik maar uit 1 borst melk krijgen straks, haha.

liefs
Patricia mama van Bas*

Ha meiden,

Dag 23, vanmorgen naar de wc, en helderrood bloedverlies. Ik ben bang dat de rode duivels alweer gearriveerd zijn. Om moedeloos van te worden zeg!!
Ik neem aan dat het gewoon gaat doorzetten.....daar gaat ons kerstcadeautje!
Nou ja, de volgende keer is de uitgerekende datum voorbij en wie weet helpt dat.

Verder even geen zin om te reageren. Heb gister de serie "Cold Feet" op dvd gekocht en ga daar nu lekker voor zitten. Heb de serie nooit gezien, maar er wel goede recensies over gehoord.

Fijne zondag nog,
Groetjes Laura

He Meiden,

Jannie: mooie foto hoor!! Draag je al een buikband? Vooral bij lopen heeft dat mijn zus heeeeel veel geholpen en kreeg ze minder last van haar bekken en rug....Misschien een goede tip? Verdeeld het gewicht beter voor jou...

Vrijdag lekker dagje vrij geweest met mijn man, op pad geweest voor spullen voor ons huis....zijn nog steeds bezig op zolder, in kerstvakantie gaan we zolder isoleren, aftimmeren, schilderen en laminaat leggen...dus rust zullen we niet krijgen, maar wel een mooie zolder!! haha

Gister naar voetbal bij mijn nichtje wezen kijken en 's avonds personeelsuitje van mijn man's werk....wat n aanfluiting zeg, waren in winterwonderland in Zandvoort, echt verschrikkelijk zeg!!! Eten was koud, alleen winterkost zonder smaak, krokante kipschnitzel waarmee je iemand zijn hersens kon inslaan, gehaktballen die stuiterden....spaghetti met tomatenketchup meer niet, echt verschrikelijk. Nog erger dan studentenvoer!! Heb nu nog hoofdpijn van de smerige witte wijn die ze schonken....pffff echt sneu voor degene die het had georganiseerd, maar het was echt verschrikkelijk! Bus is een uur eerder gekomen, maar deed er 1,5 uur over om in hilversum te komen, wat een chauffeur zeg!!
Snel maar weer vergeten die avond...haha

Vandaag heeft manlief samen met mijn zwager de slaapkamer van mijn nichtje behangen en geschilderd, erg leuk geworden, een echte stoere / chique slaapkamer voor t meisje (is nu 8 jaar!). En ik was bij mijn moeder met mijn zus en haar kids, hebben prachtige kerststukken gemaakt! Helemaal gezellie....tuurlijk even flink met mijn nichtje geknuffeld, broodje en flesje gegeven en ze heeft weer gestraald toen ze mijn man zag, die 2 zijn echt helemaal verliefd op elkaar, zooooo schattig!!

Nu thuis, moet nog even wat stofzuigen en opruimen en dan lekker op de bank ploffen. Drukke week aankomende week, moet dinsdagavond naar maastricht naar een hotel waar ik blijf slapen, want moet om 9 uur beginnen met het geven van trainingen in een ziekenhuis in maastricht en dat is niet te rijden 's morgens, dat is te ver weg, dus dan maar een hotelletje pakken, heb ik zelf ook wat meer rust, maar helaas weeeeeer een nacht zonder mijn man....maar goed dat het niet een weekje later is, dan had ik niet gegaan hoor rond mijn ei haha

Nou meiden, spreek jullie later weer,

liefs Yosha

He Laura,

meis we zaten tegelijkertijd een bericht te maken.....balen joh, jij ook weeeeeer niet!!

Hoe houden jullie de zin om te klussen erin??? Ik moet zeggen dat ik er nooit vies van was, maar de laatste maand heb ik eigenlijk gewoon geen zin meer.....en daar baal ik dan weer van, want tja zonder klussen wordt je ook niet zwanger....beetje dubbel zeg maar!!

Nou meis, wij gaan gewoon duimen dat 2009 ons jaar wordt!!!

sterkte,

liefs Yosha

Hoi,

ik heb een vraagje er schiet mij net te binnen dat iemand ik dacht Miep een heeeeeel lang stuk heeft geschreven over zwanger worden....ik heb het toen maar een klein stukje gelezen en moest er net aan denken, dus ik denk ik ga het even opzoeken.....maar onze vorige forumonderwerpen zijn er niet meer!!!

enig idee over welk stukje ik het nu heb en iemand een tip hoe ik het alsnog kan lezen?

gr Yosha

Terug
Bovenaan