We gaan ervoor, part III

Hee Janneke,
Jeetje wat een vragen, heb er eens even over nagedacht. Ik heb ook nog nooit gezien dat er op een geboortekaartje een kadotip staat. Ik koop  altijd kadootjes bij baby's, maar zeg er wel altijd bij dat ze kunnen ruilen als ze het niet mooi vinden of al hebben (neem dan altijd de bon mee). Want smaken verschillen nu eenmaal!
Een tijdje geleden werd er een kindje 1 jaar en we werden uitgenodigd. De moeder had een lijstje gemaakt met kadootjes die dochterlief graag zou willen (nou ja, haha, dat zal wel moeders initiatief zijn geweest maar dat maakt niet uit haha).
Dat kwam van www.lijstje.nl.
Ik denk dat ik een geboortekaartje ter info zou doen en dan een uitnodiging voor de babyborrel apart erbij doen (voor degenen die je wilt uitnodigen uiteraard) en dan zou je daarop  een verwijzing naar de website kunnen doen. Ik meen mij te herinneren dat je inlogcodes krijgt zodat anderen op die manier het lijstje kunnen bekijken.
Mensen moeten dan hun kadootje aanvinken als ze het gekocht hebben om te voorkomen dat er dubbele kadootjes komen. Misschien is dat een idee? Daar kun je dan kadobonnen inzetten maar ook specifieke dingen die jullie leuk vinden.
Nou succes ermee!!! Enne, ik verwacht geen uitnodiging voor de borrel hoor, dus dat scheelt er weer 1 haha!

Els wat ontzettend jammer zeg! En wat raar dat je nu weer zoveel over tijd bent. Want ik begreep toch dat je best regelmatig bent. Komt dat soms ook van je miskraam?

Ik ga nog ff relaxen (voor de buis hangen, heb gister Vuurzee opgenomen), vanavond gaan we weer naar een aannemer!

Liefs Laura

Ik dacht precies hetzelfde Laura, toen ik zag dat we alweer in de 600 berichtjes zitten. Ik hoop zo dat het zo mag zijn, dat we allemaal zwanger zijn tegen de tijd dat we weer een nieuw topic openen.

Even het schema nog een keer, bijgewerkt.

Groetjes,
Miep
22w

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
27/11
12/1
6e
2
-
30
N-Br
-

Phoeby
17/9
22/12
5/1
4e
1
-
33
Flevo
-

Els
11/4
21/12
6/1
8e
2
-
30
Ensch
-

Desiree
?
?
?
?
?
-
23?
?
-

Yf
23/7
17/1
1/2
6e
1
-
32
Z-H
24-31/1

Yosha
28/7
19/1
2/2
7e
1
-
32
H'sum
-

Laura
10/6
24/1
3/2
9e
1
21/1
33
Gron
-

Hiltje
(HFN)      
23/10
5/1
25/1
8/2
1e
1
16/1
25
Frl
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

15/1 vk
16/1 groei-echo en gyn
6/2 echo (niercheck)
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;
Verlof start 14/2!

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
?
31
Ommen
9-13/2 vlieland
verlof start 5/2

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
?
30
Frl
zw.schapsverlof start 12 maart!

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
20 jan. ha
30
Z-H
-

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

16/1
33

N-Br

19/01 - 23/01

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
26/1 gyn.

34
Utrecht
-

Loreane
9/7
2/6/09
meisje
2e
2
?
26
Z-H
-

Roos
1/8
3/6/09
jongen?
2e
2
12/1 vk
20/1 gyn
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
15/1 10 wk echo
28
N-Br
-

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
23/1 Vk
3/2 echo
33
N-Br
13-21/1

Janneke
Chris
7/7
?
?
6e
2
14/1 1e echo!
29
Gld
16-31/5

Hallo!!!

Janneke nou idd lastige vragen en lastige dingen waar je over na moet denken...
Ik heb eigenlijk haast nog nooit zo'n borrel gehad, dus weing ervaring ermee, een keer gehad, maar dat was met een reden omdat ze het vanwege de gezondheid van de kraamvrouw niet konden thuis houden dus was sowiso erg klein, kreeg gewoion een mailtje.
Maar er staan al wat zinvolle tips zag ik!!
Kan me voorstellen als je zoveel mesen verwacht dat jullie kiezen voor een babyborrel...
Wel lastig he wie wel en wie niet??
Ik zou t denk ik niet gek vinden om een kadotip te zien als ik zo'n kaartje krijg...
Staan er ook geen tips op internet??

Els he meid wat jammer!! Had het zo gehoopt voor je....
Wel gek dat je dan nu een onregelmatigere cyclus hebt?

Miep kan het me voorstellen, ben ook niet heel erg meer bezig met de mk, maar soms zijn er van die kleine momenten of herrineringen dat het even in je gedachten terug komt....
Leuk hoor nu een kleinzoon als er allemaal meiden in de familie zijn!!
Gaan jullie er een echte jongenskamer van maken of nog geen idee??

Laura spannend vanavond naar de aannemer!! Lijkt me leuk hoor met zoiets bezig te zijn.....
En idd de bersichtjes schieten alweer op!!

Ik ga zo stampot andijvie koken, erg veel zin in!!
Ik las dat bij jou Janneke gister en kreeg er zo'n zin in!!
Manlief is op tijd dus die gaat me even naar de zwangerschapsgym brengen, wel fijn!!
Mn enige uitstapje in de week!! haha ben heel benieuwd!! Mag niet echt actief mee gaan doen maar erbij zijn vind ik al leuk....
Kom morgen wel verslag uitbrengen...

Fijne avond allemaal!!
Groetjes, Marieke

Zal ook even lijst aanpassen....

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
27/11
12/1
6e
2
-
30
N-Br
-

Phoeby
17/9
22/12
5/1
4e
1
-
33
Flevo
-

Els
11/4
21/12
6/1
8e
2
-
30
Ensch
-

Desiree
?
?
?
?
?
-
23?
?
-

Yf
23/7
17/1
1/2
6e
1
-
32
Z-H
24-31/1

Yosha
28/7
19/1
2/2
7e
1
-
32
H'sum
-

Laura
10/6
24/1
3/2
9e
1
21/1
33
Gron
-

Hiltje
(HFN)      
23/10
5/1
25/1
8/2
1e
1
16/1
25
Frl
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

15/1 vk
16/1 groei-echo en gyn
6/2 echo (niercheck)
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;
Verlof start 14/2!

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
26/1 controle vk
31
Ommen
9-13/2 vlieland
verlof al verplicht gestart

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
?
30
Frl
zw.schapsverlof start 12 maart!

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
20 jan. ha
30
Z-H
-

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

16/1
33

N-Br

19/01 - 23/01

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
26/1 gyn.

34
Utrecht
-

Loreane
9/7
2/6/09
meisje
2e
2
?
26
Z-H
-

Roos
1/8
3/6/09
jongen?
2e
2
12/1 vk
20/1 gyn
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
15/1 10 wk echo
28
N-Br
-

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
23/1 Vk
3/2 echo
33
N-Br
13-21/1

Janneke
Chris
7/7
?
?
6e
2
14/1 1e echo!
29
Gld
16-31/5

Hallo!

@Janneke: wat heerlijk dat je nu alleen nog maar de ochtenden hoeft te werken, kan me voorstellen dat het een opluchting voor je is. Hoop dat je nu wat meer energie over houd voor andere leuke dingen!

@Marieke: wat een opluchting dat het er weer wat beter uitzag dan vrijdag. Maar dus toch rust houden tot het einde...hoop dat je de rust wat kunt vinden.

@Laura: wat vervelend dat het wat rommeld allemaal met je ongi, maar wel lekker dat je nu wat extra afleiding hebt met het huis. En het wordt  idd aan klussen nu  we de 700 berichtjes naderen. We gaan ervoor!!!

@Yosha: op wintersport dus, leuk zeg! Ben zelf drie jaar geleden 1x op wintersport geweest in Kirchberg en vond het fantastisch! Kirchberg is trouwens een leuk en gezellig dorpje, dus dat moet vast leuk gaan worden!

@Miep: wat een grappig verhaal zeg! Maar een jongetje dus...leuk zeg! En gek hè dat de mk op sommige plaatsen toch weer even naar boven komt. Maar straks een weekje vrij lees ik, lekker zeg. Hebben jullie (vakantie)plannen?

@Janneke: even mijn antwoorden op de vragen: op de eerste vraag, 150-200 mensen is inderdaad erg veel en kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Weet niet of het zal meevallen, net hoeveel je er uitnodigd denk ik... En op je andere vraag: ik zou het persoonlijk helemaal niet erg of gênant vinden als ik een kaartje zou krijgen met een cadeautip erop...zou het juist wel makkelijk vinden want dan hoef ik er zelf niet zo over na te denken haha.

@Els: wat balen zeg!!! Las dat je met IUI gaat beginnen, wat is dat eigenlijk precies of onderga je dan??? Ben niet zo thuis in al die begrippen.

Hoop dat ik op iedereen heb gereageerd...anders sorry voor diegenen die ik ben overgeslagen.

Hier gaat alles zo zijn gangetje, mijn bloedingen zijn inmiddels helemaal verdwenen en dat voelt wel fijn. Het rommelde nog een tijdje na en daar maakte ik me wel wat zorgen over maar dat is nu gelukkig over. En nog twee nachtjes slapen en dan naar de gyn...ben blij dat het bijna zo ver is want ik wel wel weten hoe en wat.

Vandaag zijn onze lekkages in de bijkeuken verholpen en op dit moment worden de tegels gelegd...ben benieuwd... ziet er straks weer heel anders uit. Zal straks nog even een fit test doe op de Wii, ik scoor namelijk niet zo goed (mijn leeftijd zit steeds tussen de 60 en 75, wel heeeeel erg dus). Hopen dat ik hem nu wat naar beneden zal krijgen.

Groetjes, Hiltje

Goedemorgen,

Ga zo naar de verpleegkundige in het ziekenhuis en daarna meteen aan het werk. Info-avond borstvoeding gisteravond was ok maar alles werd wel keer of 10 herhaald. Ik snap dat wel hoor, maar om 22uur hadden manlief en ik t echt helemaal gehad! ;-)

Els: wat balen zeg, we hadden zulke goede hoop! Nu maar hopen dat je IUI behandeling aanslaat. Ik duim voor jullie!

Miep: fijn   dat je bijna vakantie hebt!!! Kan me voorstellen dat je er even aan toe bent. Jij werkt nu nog ook fulltime toch?

Over geboortekaartje / borrel: ik denk dat we de kadotip niet op het kaartje gaan zetten, misschien op onze website. En anders helemaal niet en dan maar hopen dat ze vragen wat we willen hebben haha! We laten sowieso 2 verschillende kaarten drukken, een voor inclusief babyborrel en 1 exclusief. Dat is geen probleem.
As weekend gaan manlief en ik de adressenlijst afmaken en dan maar eens kijken hoeveel mensen we uit willen nodigen en of we dat ook zo willen. I will let you know dames maar bedankt voor de tips!

Laura: ik zal eens kijken op

www.lijstje.nl

, misschien is dat een idee. Hoe was t bij de aannemer?

Marieke: hoe was de andijvie? Jammie.... Ik eet dat best veel deze zwangerschap! En hoe was je zwangerschapsgym? Veel tips en info?

Hiltje: fijn dat je bloedingen zijn gestopt, is toch weer iets dat je dan beter af kan sluiten. En morgen naar de gyn, fijn meid! Hopelijk is alles schoon. En jij ook al aan de Wii? Volgens mij het hele land! Lijkt me super hoor, ik ben een enorme spelletjesfan maar manlief helaas niet zo...

Tis idd wel de bedoling dat aan het einde van dit topic alle niet-zwangeren zwanger zijn! You go girls!

Greets Janneke
29 weken en 3 dagen

Ladies, fijne dag!

Goede morgen dames,

En Marieke, hoe was de gym? Toch nuttig en / of gezellig geweest?
En nee, we maken er nu niet een specifieke jongenskamer van. Vrij vroeg in de zwangerschap hadden we al bedacht wat we met het kamertje willen. Dat kan voor zowel een jongen als een meisje. Dat willen we nog steeds zo. Ik verwacht dat we deze week de babykamer leeg hebben. Als we dan terug komen van onze midweek, dan kunnen we de meubeltjes op orde maken (bed gekregen van schoonzus, commode van mijn moeder, kast bij Ikea gekocht). Die willen we waar nodig schuren en dan allemaal schilderen. Wit met wat kleurtjes hier en daar. Ben benieuwd. Die vriendin van mij heeft de kamer al klaar. Lijkt me toch wel vreemd om een babykamer in huis te hebben. Het blijft toch nog wel een beetje onwerkelijk allemaal.

Hiltje, wat fijn dat het bloeden nu is gestopt. Ik kan me herinneren dat dat voelde alsof er weer iets was afgesloten en we weer verder konden. Voor jou zal dat waarschijnlijk na morgen nog wel sterker zijn, als je bij de vk bent geweest. Succes meid. Hopelijk is alles mooi schoon en krijgen jullie weer groen licht.

Hoe was de infoavond over het borstvoeden, Janneke? Los van het feit dan dat alles heel vaak werd herhaald. Heb je er voor je gevoel wel veel aan gehad? Is het 1 avond of komt er nog een vervolg?
Hier in de buurt is geloof ik een soort cursus van 2 avonden. Daar moet ik me nog voor inschrijven. Ik wil er wel graag naartoe.
En inderdaad, ik werk nu nog fulltime. Op zich gaat dat ook wel heel goed. De weken gaan nog steeds behoorlijk snel voorbij en ik voel me op zich goed. Ik begin nu wel te merken dat ik steeds vaker last krijg van mijn rug. Ik probeer bewust regelmatig op te staan en even te wandelen. Dat lijkt tot nu toe goed te helpen. Hopelijk blijft het hierbij.
Maar een weekje ertussenuit, daar heb ik toch ook wel heel veel zin in. Eventjes met z'n tweetjes nog....

Gisteren op kraamvisite geweest bij vrienden van mijn man. Wat een mooi mannetje. Hij heeft de hele avond heerlijk bij me liggen slapen.
Toen hij geboren werd, bleek dat hij maar 1 handje heeft. Dat hadden ze op de 20 weken echo (en op alle andere echos die ze hebben gehad) niet gezien. Dat was natuurlijk wel even schrikken. Verder is hij kerngezond en hij doet het prima. Zo'n vreemd idee dat wij straks ook zo'n mannetje hebben. Ik kan niet wachten tot het zover is.

Miep
22w1d

Terug
Bovenaan