We gaan ervoor, part III

Hoi meiden,

@Yosha; fijn dat je zo goed geslaagd bent. Lijkt mij heerlijk wintersport. Kan zelf niet skieën dus mij zie je dat niet zo snel doen. Ben volgens mijn eigen berekingen 10 wk en 2 dagen. Volgens deze echo en vorige ben ik 1 dag verder. Dus dat houd ik maar aan. Is mijn uitgerekende datum eigenlijk 1 dag eerder maar vind ik niet leuk klinken 11 augustus.

@Janneke; lijkt mij kei leuk z'n groei echo. Lenig mannetje hebben jullie zeg en ook mooi op de groei curve. Is toch altijd weer een pak van je hart als je een bevestiging krijg. En alles verder rustig lees ik. Minder van de kwaaltjes maar het is voor een goed doel.

@Marieke; wat zal jij veel lezen zeg. Dadelijk raak je nog overbeleesd, haha. Wel fijn dat het nu beter gaat.

@Linda; fijn weekend en geniet ervan. Lekker even helemaal weg.

@Laura; succes met de auto. Sommige mensen zijn gewoon dom.

@Hiltje; ben benieuwd wat de gyn zegt. Hopelijk kunnen jullie weer verder.

Vandaag is de slaapkamer kast geleverd. Natuurlijk is niet alles compleet, maar ik kan vooruit. Kan ik de aanstaande kinder kamer, eindelijk leeg maken. Kan mijn papa deze nog een likje verf geven. Is dat in ieder geval wel klaar. Heb nu een beetje een dut. Zo ook ff eten. Manlief al aan het werk gezet. Dan vanavond heerlijk op de bank, in een roes. Weet ff niet wat ik moet denken. Gisteren de echo heel positief maar nu nog 2 weken wachten op de 12wk echo. Is toch wel een mijlpaal. Durf dus echt niet verder te denken. Dag voor dag maar. Maar gaat wel goed en heb nog veel kwaaltjes. () () zijn echt voller. Toch maar mijn positie kleding voor de dag halen. Pas allemaal niet meer. Wel grappig eigenlijk.

Fijne avond nog allemaal en weekend natuurlijk.

Groetjes,
Yvonne

Ik heb geen tijd gehad om te lezen, maar wou wel even laten weten hoe het bij de gyn ging. Hij heeft niet meer gekeken of het wel schoon was, hij zei dat als het bloeden was gestopt dat het dan goed was en er geen reden was om dat na te kijken, dit beaamde de vk ook. Dus daar heb ik wel vertrouwen in, voelt ook goed dus het zal wel goed schoon zijn. Verder mochten we bloedonderzoeken gaan doen, dit hebben we dan ook gedaan. Hij wees nog wel op de kans dat er iets uit kwam zeer klein was, maar ik wil graag dingen uit kunnen sluiten dus hebben we maar bloed laten prikken. Op stolling of zo iets en op diabetes, daar krijgen we over 2 weken de uitslag van en het chromosomenonderzoek ergens rond pasen. Maar er was verder geen reden om te wachten, dus we gaan er weer voor! Ga er niet vanuit, maar mocht het weer een keer fout gaan dan kon de baarmoeder ook nog uitgebreid onderzocht worden maar dit was niet zo'n klein onderzoek en er was ook kans op complicaties dus dat werd nu nog niet gedaan. Maar volgende keer gaat gewoon goed!!! Daar ga ik vanuit! Dus dat onderzoek zal niet nodig zijn (blijf positief).  Dus we gaan weer druk klussen...al waren we alweer gestart...haha (kon niet wachten op goedkeuring).

Lees later wel weer even bij...

Groetjes, Hiltje

@Hiltje; fijn dat jullie er weer voor mogen gaan. Is toch altijd fijn om het ene af te sluiten en door te kunnen gaan. Was voor mij toen wel een opluchting. Hoef je niet te gaan zitten wachten, dat helpt ook niet. Een heel fijn weekend toegewenst en maak het maar gezellig. Dan komt het vast goed.

Gr. Yvonne

Hoi,

Hiltje: fijn dat alles ok is bevonden en dat jullie er weer voor mogen gaan....maar ik vind het wel raar dat de gyn niet even een inwendige echo maakt om t zeker te weten.....kleine moeite lijkt mij?? Maar goed als ze zeggen dat t goed is, zal dat wel zo zijn toch!! Fijn dat je weer mag klussen!!

Gister met mams op stap geweest voor de laatste skispullen en 's middags nog even op pad geweest voor snowbootzen met manlief, goed geslaagd weer! Moeten nu alleen nog een nieuwe skibril en dan ben ik helemaal klaar! Heb er onwijs veel zin in!

Gisteravond bij mijn nichtje wezen eten, was heeeeeerlijk (nu al hele dag last van mijn maag, dus beetje te veel gegeten...haha) en heel gezellie....tuurlijk weer over zwanger raken gepraat, zij kregen pas na 4 jaar onverwachts hun beeb, terwijl ze al gestopt waren met t ziekenhuis, is ze spontaan zwanger geraakt....dus dat geeft ons wel weer wat meer hoop.

Maar goed inmiddels afgelopen dagen weer 3 zwangeren erbij....bleeeggghhh t lukt iedereen maar en ons niet....vind echt dat wij nu wel weer een keer aan de beurt zijn hoor....aan onze inzet ligt t niet, we hebben rond mijn ei toch maar weer flink geklust....nou ja we moeten afwachten meer zit er niet op!!

Tis wel stil op t forum dit weekend, allemaal druk dames???

Fijne zondag,

liefs Yosha

Hallo!!!
Inderdaad rustig hier!!!
iedereen druk in t weekend waarschijnlijk!!

Yosha heerlijk joh bijna alle spullen bij elkaar voor de ski!!
Heerlijk!!! en nu aftellen naar je vakantie!
Welk land ga je ook alweer??
Moeilijk he als iedereen zwangere wordt om je heen en jij niet terwijl je wens zo groot is..... Hoop echt dat jullie ook snel zwanger zijn!!!

Janneke, en is er een leuk idee gekomen voor het kaartje??
Hoe gaat het verder met je?? Wat meer energie dit weekend na halve dagen werken deze week?? Ik hoop het!!

Laura en hoe was t met de aannemer?? Had ie mooie plannen voor jullie??
Wanneer ontmoeten jullie die eventueel nieuwe buren...

Yvonne, fijn dat je alvast kan gaan dromen over babykamer en je een goede echo had!!

Hiltje fijn dat het goed was bij de gyn!! En dat je er weer voor kan gaan....
Je klinkt vol vetrouwen!! Goed van je.. heel belangrijk den k ik!!

Vannachtr weer veel pijn gehad!! beetje eiegen schuld ze waren gister bezig met de babykamer........dus toch tevaak naar boven geweest even kijken en keer koffie zetten enzo... stom stom stom kon s avonds echt niet meer lopen en vannacht weeer een drama, nou weet ik dan ook weet echt niet meer doen....
Veel last van maagzuur ook, maar ja hoort erbij he....

Babykamer dus geverfd!! Knal gele muur is gaaf geworden en de rest wit met zacht geel, mooi geworden.... moest wel ff wennen aan het zacht geel....
Mooie gordijnen uitgezocht, witte...dus die moeten er straks ook eerst hangen... dan is t ook stuk mooier. Commode is in elkaar gezet. De wieg is nog niet klaar, jammer!! Ook geen idee wanneer wel, kon ze niet zoveel van zeggen....
Plankjes nog even ophangen en dan klaar tot zover.... de rest komt later!!
Nu kunnen we kleertjes gaan wassen!! Leuk zin in!!

Nu lekker aan de koffie en schaatsen kijken mn ouders zijn er vandaag nog dus wordt gezellig dagje!!

Julie ook fijne dag!!
Marieke
29w.

Hallo!

Wij hebben afgelopen 14 januari de eerste echo gehad en daar was een kloppend hartje op te zien. Super opgelucht zijn we! Nou ja, ik meer dan manlief. Hij zei er al genoeg vertrouwen in te hebben, maar bij mij sloeg de twijfel toe toen ik me ineens helemaal niet meer zwanger voelde de ochtend voor de echo.
Gelukkig kregen we snel het verlossende woord.

Omdat het kindje nog erg klein was (8.1mm) krijgen we over 3 weken weer een echo om de meting nauwkeuriger te kunnen doen. Volgens deze meting waren we 7 ipv 8 weken onderweg, maar dat kan maar zo weer veranderen na de tweede echo.

Verder nog steeds hartstikke  moe en misselijk als ik niet op tijd wat eet. Gelukkig mag ik in ieder geval nog twee weken halve dagen werken. Kan ook niet anders, zou ik bijna zeggen, want als ik door zou gaan, zou ik van mn stokkie gaan...

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
27/11
12/1
6e
2
-
30
N-Br
-

Phoeby
17/9
22/12
5/1
4e
1
-
33
Flevo
-

Els
11/4
21/12
6/1
8e
2
-
30
Ensch
-

Desiree
?
?
?
?
?
-
23?
?
-

Yf
23/7
17/1
1/2
6e
1
-
32
Z-H
24-31/1

Yosha
28/7
19/1
2/2
7e
1
-
32
H'sum
-

Laura
10/6
24/1
3/2
9e
1
21/1
33
Gron
-

Hiltje
(HFN)      
23/10
5/1
25/1
8/2
1e
1
16/1
25
Frl
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

15/1 vk
16/1 groei-echo en gyn
6/2 echo (niercheck)
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;
Verlof start 14/2!

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
26/1 controle vk
31
Ommen
9-13/2 vlieland
verlof al verplicht gestart

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
?
30
Frl
zw.schapsverlof start 12 maart!

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
20 jan. ha
30
Z-H
-

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

16/1
33

N-Br

19/01 - 23/01

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
26/1 gyn.

34
Utrecht
-

Loreane
9/7
2/6/09
meisje
2e
2
?
26
Z-H
-

Roos
1/8
3/6/09
jongen?
2e
2
12/1 vk
20/1 gyn
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
30/1 12 wk echo
19/2 vk
28
N-Br
-

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
23/1 Vk
3/2 echo
33
N-Br
13-21/1

Janneke
Chris
7/7
?
?
6e
2
-30 jan. intake VK
-1e wk van febr. 2de echo
29
Gld
16-31/5  

Hoi dames,

Wat een somber weer dit weekend, ik zit het hele weekend al binnen. Mijn man is met de oudste naar het zwembad en ik zit alleen thuis met mijn jongste. Ik heb net een beginnetje gemaakt met het behangen van de wand achter ons bed. Na 2 baantjes had ik het wel gezien, morgen maar weer verder.

De babykamer ziet er ook steeds meer uit als een echt kamertje. Gister het ledikantje er neergezet en de meiden moesten er gelijk in. Zelfs gisteravond hoorde ik rond half 10 boven iets en toen ik ging kijken lagen ze met zijn tweeen in het ledikantje, wilden ze daar slapen. Het is natuurlijk hun oude bedje en ze 'passen er echt nog in!'. ha ha.

Ik heb me ook maar eens in de uitzetlijst verdiept. Er staan dingen op die ik nog nooit gebruikt heb. Zoals een kruikje, en molton lakens en onderleggers? Ik vraag bij de kraamzorg intake wel even of dat echt nodig is. Ik heb me toch maar voor kraamzorg opgegeven, voor het geval ik een zware bevalling heb waar ik van moet herstellen. Dan is het wel handig dat iemand helpt. Als het weer een makkelijke bevalling wordt zoals met mijn jongste stuur ik de kraamhulp gewoon na een dag naar huis. Ik weet inmiddels wel hoe ik een baby verzorg en mijn man is er ook erg goed in gelukkig.

@Marieke: balen dat je weer pijn had. De babykamer klinkt wel mooi, geel kan je voor de volgende baby ook weer gebruiken of het nou een jongen of meisje is! Stuur je ons een fotootje als hij helemaal klaar is? De babykleertjes heb ik ook al gedeeltelijk gewassen en in de kast gehangen, leuk om af en toe even naar te kijken. Ik streek ze bij mijn eerste ook nog netjes, maar nu heb ik een regel: baby en kinderkleding wordt niet gestreken! Kost gewoon teveel tijd en als je het strak opvouwd ziet het er goed genoeg uit. Bedankt nog voor de vanillevla-tip (die kwam toch van jou?) Ik heb s avonds vaak last van brandend maagzuur. Eet je de vla dan preventief na elke maaltijd of pas als je het maagzuur voelt?

@JannekeChris: gefeliciteerd met je echo! Fijn dat je over 3 weken alweer mag. Een weekje verschil maakt denk ik niet veel uit dus maak je maar geen zorgen. Weet je wanneer precies je hebt geovuleerd? De innestelling begint soms ook wat later en dat kan het verschil ook verklaren.

Ik moet weer verder, mijn jongste wil dat ik met haar kom spelen. Ze mist haar grote zus en verveelt zich!

Marijke
22w

Hi dames,

Hier alles rustig. Gister lekker verwend bij de kapper, kleurtje erin, stukje korter en gefohnd  en 's avonds hadden we feest van mn "stiefmoeder", een etentje / feest voor haar 50e verjaardag met 110 man. Was superleuk, lekker en gezellig. Wel 110 x de vraag gehad: "hoeveel dagen nog?" en als ik vertelde dat ik nog 10 weken mag, "weet je zeker dat het er maar 1 is?" maar goed, tis allemaal logisch en begrijpelijk. Gelukkig wel veel complimenten gehad maar helaas hield ik t niet tot het einde vol. Ik heb sinds een paar dagen veel pijn aan de voorkant ipv aan mn rug / bil, dus echt aan mn schaambeen. Heel vervelend dus verder weinig gedaan dit weekend. Veel geslapen en gerust. Vrijdagavond gebrainstormd voor ons geboortekaartje, wordt leuk! Vandaag wel een kartiertje in het bos gewandeld.

Ook staat sinds vanmiddag onze auto te koop op een website, ben benieuwd!

JannekeChris: fijn dat de echo zo goed was meid, fijn! Nog 3 weekjes geduld hebben, is lastig I know maar dan weet je precies hoe ver je bent en heb je zekerheid, dat is fijn!

Marieke: oef jij dus ook veel pijn... Weer die steken of pijn in je bekken? Oh je kamertje klinkt heel erg leuk, schattig dat geel! Binnenkort fotootje over de mail?

Marijke: ja die uitzetlijst, ik weet t ook niet. Waar zijn 6 flanellen luiers voor nodig? Ze liggen in mn kast, gewassen en wel maar waarvoor? Hydrofielluiers begrijp ik wel, maar flanellen luiers? En de molton onderleggers zijn denk ik voor onder het hoeslakentje?
Op hema.nl staat er wel een die de as mama's niet echt overbodige dingen laat kopen.

Linda: je bent lekker weekendje weg, heerlijk!

Miep: jij bent ook nu weg of ga je maandag weg? Ben het even vergeten. Lekker even samen weg, genieten!

Yosha: dus dit weekend weer goed geklust meid? Nou laten we het hopen. Voel jij je ei altijd goed of is het een gokje? Maar volgens mij ben je wel regelmatig dus zou moeten kloppen dan. Of gaan jullie nog eventjes door met klussen?

Hiltje: fijn dat jullie groen licht hebben gekregen, toch altijd goed om te horen! You go girl!

Yvonne: nog even en jullie hebben de magische 12 weken bereikt, logisch dat je daarnaar uitkijkt!

Meiden ga even adressenlijst verder afmaken, doeii!
Morgen alweer 30 weken, gaat hard!

Greets Janneke

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd