We gaan ervoor, part IV

Mijn gegevens ook maar weer even bijgewerkt.

Verder alles goed hier. Behalve dan dat ik nog aan het snotteren ben, maar dat gaat vast ook wel weer over.
Morgen weer naar de gym. Ben benieuwd wat we nu weer krijgen. Best leuke info die we daar krijgen. We hebben volgens mij ook wel een leuke groep, het is tot nu toe in ieder geval best gezellig. Onze eerste partneravond is pas over 3 weken. Lijkt me ook wel grappig om te zien welke mannen er bij die meiden horen en hoe dat gaat zo met hen er allemaal bij.
Gelukkig heb ik deze week echt een heel stuk minder last gehad van mijn rug. Zo is het goed te hebben. Hopelijk blijft het zo.

Ik mag deze week trouwens de blije doos op gaan halen. En de doos van de kruidvat. Helaas was de kruidvat hier gisteren en vandaag ook nog gesloten i.v.m. carnaval. Die vriendin / collega van mij mag haar kruidvatdoos nu ook op gaan halen. Dat gaan we dus waarschijnlijk morgen samen doen in de pauze.

Miep
27w6d

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yosha
28/7
12/2
26/2
8e
1
2-3 gyn
32
H'sum
13-22/2

Laura
10/6
19/2
1/3
10e
1
-
32
Z-H
-

Yf
23/7
17/2
3/3
7e
1
-
33
Gron
1-9/3

Hiltje  
23/10 en 5/1
24/2
10/3
2e
1
-
25
Frl
-

Els

11/4

?

?

10e

2

-

30

Ensch

-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

2/3 ass gyn
5/3 vk
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
16/2 contr
31
O.ijssel
9-13/2 vlieland
verlof al verplicht gestart

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
24/2 ha controle
30
Frl
verlof start 12/3

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
10/3 30w echo
18/3 gyn

30
Z-H
2/3 t/m 6/3 Texel!!
7/4 start verlof

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

6/3 vk
33

N-Br

23/4 start verlof

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
23/2 gyn.

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
19/3 vk
25/03 20wk echo
28
N-Br
23-02 t/m 01-03
carnavals
vakantie

San

14/9

12/08/09

?

2e

1

23/2

33

N-Br

1e wk mrt

JannekeChris

7/7

31/08/09

?

6e

2

30 jan
intake VK

29

Gld

-

Hi all!!

Roos jij bent lekker midweekje naar zandvoort lees ik! Heerlijk!! Geniet er van!!

Janneke en jij hebt het zo te lezen heerlijk in de sneeuw!! Fijn!!!
Komt er nog beetje mooi weer met zonneschijn aan??
Lastig soms he die hormonen... van die auto herkenbaar net of je er nu anders inzit dan eerst alleen met zn tweeen!.

Linda ja ik blijf opgewekt hoor!! Als ik ga zitten sjagarijnen heb ik alleen mezelf mee en duurt de tijd nog langer!!
En de dagen gaan nog best snel voorbij!   En hou erg van lezen, en heb de studie waar ik wat aan doe, en er komt eens iemand langs, dus genoeg te doen!!
Hoe gaat het nu met jou?? Weer wat minder last??
Wanneer krijgen jullie de auto???

Miep balen joh aan t snotteren!! Hoop dat je gauw weer fit bent!!
Leuk dozen ophalen!! Prenatal is echt de mooiste doos, kruidvat vond ik de minste en de doos van felicitas (etos) is ook leuk!!
Dus bijna je boxkleed af!! Gaaf!!
Heerlijk lijkt me zo al bezig te kunnen zijn voor jullie beeb!!

San dus toch wel beetje kunnen genieten van de carnaval??
Weer beetje bijgeslapen???
en t hartje gehoord!! Heerlijk he!!

Nathalie, ben benieuwd of je de dokter nog hebt gesproken...
Je bent echt een eind verhuisd!! Kan me voorstellen dat je moet wennen!!
In juni zijn we weekendje naar callantsoog geweest zijn we er nog geweest in julianadorp.

Laura he bah zeg!!!! nu al bloedverlies!! Raar hoor!!!!!
dikke knuffel!!
Wel heerlijk bijna vakantie!!!
Lekker relaxen en van de zon genieten!!

Hiltje dus nu heerlijk even vrij!! Lekker bijkomen dus!!

Yosha jij zit in maastricht nu dus!!
En gerommel dus, jammer!! al weet je t eigenlijk wel zoals je al zei!!
ben heel benieuwd wat de gyn zegt!! en hoop dat je snel duidelijkheid hebt!!
Die eendenbek ja kan me voorstellen, lijkt me allemaal geen pretje!!
bij de zwangerschapsgym zei ze als je bij inwendig onderzoek op de bovenkant van de hand blaast ontspan je het makkelijker ondanks zenuwen en doet het minder pijn... misschien een tip....
Vind het wel kanp hoor je blijft gaan voor je dieet!!

Patricia, haha grappig ik denk ook weleens als ik minderen van de leeftijd zie hellup!! Ben dus niet de enige!! haha idd je leeft daar naar toe!! en vanjezelf zal vast ook anders zijn...
Dus aan het prikken vandaag. Wanneer krijg je de uitslag??
En volgende week ff lekker weg heerlijk joh!! Gewoon lekker van gaan genieten!!

Wat betreft de sjoelbak, is t niet geowrden zondag!! We zaten allebei zo lekker in de bank met een boek dus dat is het geworden!! Maar we doen t wel regelmatig, altijd gezellig!! Met kerst met zn allen gedaan, ook errug leuk!!
Begin denk ik nesteldrang te krijgen haha.... t weekend de spullen allemaal opgeruimd beneden met manlief dan he en de accecoires in de woonkamer moesten en zouden anders, moet dat nu vroeg mankief?? Ja dat moest toen op dat moment!! haha Ik had er al een week op zitten broeden van hoe kan het anders en gezellig haha nou aardig gelukt!!
Heb m gister even lief aangekeen en zaterdag wil ie nog wel ff met me naar de intratuin Fijn!! haha..
Gister is mn moeder geweest ja alweer haha en hebben we kast opgeruimd en uitgezocht heerlijk als je m dan nu opendoet!!
Dus dat is nu met meeste kasten wel gebeurd!
Verder gaat het hetzelfde, heb erg veel moeite met bukken of alleen al voorover bukken om thee van tafel te pakken, uk ligt erg hoog met z'n kontje...
Laarzen aantrekken, wat een karwei!!! haha
Vermaak me nog prima verder!!

tot gauw!!
Groetjes, marieke

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yosha
28/7
12/2
26/2
8e
1
2-3 gyn
32
H'sum
13-22/2

Laura
10/6
19/2
1/3
10e
1
-
32
Z-H
-

Yf
23/7
17/2
3/3
7e
1
-
33
Gron
1-9/3

Hiltje  
23/10 en 5/1
24/2
10/3
2e
1
-
25
Frl
-

Els

11/4

?

?

10e

2

-

30

Ensch

-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

2/3 ass gyn
5/3 vk
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
2/3contr
vk
31
O.ijssel
Heb verlof!

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
24/2 ha controle
30
Frl
verlof start 12/3

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
10/3 30w echo
18/3 gyn

30
Z-H
2/3 t/m 6/3 Texel!!
7/4 start verlof

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

6/3 vk
33

N-Br

23/4 start verlof

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
23/2 gyn.

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
19/3 vk
25/03 20wk echo
28
N-Br
23-02 t/m 01-03
carnavals
vakantie

San

14/9

12/08/09

?

2e

1

23/2

33

N-Br

1e wk mrt

JannekeChris

7/7

31/08/09

?

6e

2

30 jan
intake VK

29

Gld

-

Heb ook even mn gegevens aangepast!
Groetjes, marieke

Hoi hoi,

Ik ben echt aan het genieten van mijn vakantie. Lekker uitslapen en een beetje rommelen in huis. Gisteren de spulletjes verder opgeruimd en nu is de baby kamer bijna leeg. Van de week komt mijn vader de muur enzo schilderen. Wil het baby kamertje al bestellen en al wat kleding enzo kopen. Nu zijn hier de winkels op ma-di dicht i.v.m. carnaval. Best lastig, maar dan rust ik wel goed uit. Dus morgen maar ff kijken. Druk dagje morgen, ook boodschappen doen voor donderdag. Dan is mijn manlief jarig. Mijn moeder in geschakeld als hulp, anders red ik het niet. Het zit meestal goed vol bij ons, dus dat red manlief niet alleen.

Vandaag al een beetje de afwas enzo gedaan en dadelijk lekker een gezichtsbehandeling. Heerlijk ontspannen dus. Ben een beetje aan het worstelen met wat we nu allemaal moeten kopen. Vooral kleding vind ik moeilijk omdat onze uk in augustus komt. Dan weet je niet wat het weer doet. Koop in ieder geval maatje 56 en groter. Anders zit ik dadelijk met het kleine spul en mijn schoonzusje heeft dit toch al liggen. Eerst maar eens de grote dingen en dan zie ik wel verder.

@Marieke; het willen opruimen enzo herken ik heel erg goed. Gisteren had ik veel gedaan en toch 's avonds een onrustig gevoel. Ik wou graag een setje babykleding kopen en dit kon niet. Blijft toch zitten broeien. Fijn dat je man je wou helpen. Geeft toch rust. Zie het al helemaal voor me als je een dikke buik hebt en dan laarzen aan wil doen. Je zal hele toeren moeten uithalen, er zit toch wel een rits in de laars? Anders wordt het nog spannender.

@Miep; vervelend dat snotteren. Heb ik vooral 's nachts last van, dan zetten mijn slijmvliezen op. Had vorige week een bloedneus en vanmorgen weer. Niet te vaak snuiten dan maar. Ben benieuwd wat er de dozen zit. Leuk hoor. Bij mij duurt dat nog even, heb me al wel aangemeld. Ik vind gym ook heel erg leuk. Vooral de info van andere zwangere.

@Patricia; jij hebt een druk weekend gehad las ik. En dan een kind van 8 jaar, dat is ff wennen. Gelukkig hebben jullie dadelijk een mini versie. Kan je lekker rustig aan opbouwen. Ik ga ook yoga volgen volgende week. Ben benieuwd of dit veel verschilt van gewone yoga. Is wel heerlijk ontspannend.

@Yosha; vervelend dat het weer begint te rommelen. Zoals je zelf aan aangeeft had je dit wel verwacht. Fijn dat je maandag naar de gyn mag. Ik hoop dat het je mee valt. Succes met je dieet, het gaat niet altijd zo makkelijk. Knap hoor dat je doorzet.

@Hiltje; fijn dat je even vrij hebt, kan je lekker je eigen ding doen.

@Janneke; zo te lezen geniet jij op en top van je vakantie. Sommige mensen op de weg kunnen echt niet rijden. Merk zelf ook al dat ik hier extra op let. Ja je zit toch met z'n tweeën en dat geeft wel een groot verantwoordelijkheids gevoel. Hopelijk is de terugreis minder spannend. Geniet ervan.

@Laura; die cyclus van jou is echt heel vreemd. Ik hoop dat je snel een beetje duidelijkheid krijgt. Zo is het ook niks. Hopelijk blijft je ongi uit, ik zal voor je duimen.

@Nathalie; heb je de uitslag van je bloedonderzoek al? Als je bloedverdunners krijgt en het helpt dan zou dat mooi mee genomen zijn.

@San; hier ook nie drinken nie en nie hossen nie. Apart om het hartje te horen. Onze uk schopte steeds er tegenaan. Wat een herrie zeg. Ik denk soms dat ik de uk al voel. Dan komt er echt een schop (zo voelt het) tegen mijn bm aan. Heb jij dat ook al. Heb zelf al echt een buikje. Zal vanavond een foto maken, als ik er aan denk. Hoe is dat bij jou? Ik ben zelf vrij smal, dus dan zie je alles heel erg snel. Vond het bezoek aan de vk ook heel erg snel gaan. Had verwacht dat ik gewogen werd, maar dat deed ze nog niet. Had zelf een briefje met mijn vragen gemaakt, anders vergeet ik ook alles.

Ik zal vast wel iemand vergeten zijn. Komt morgen ofzo wel weer.

Gr. Yvonne

Hey meiden,

Wat is het weer gezellig druk geweest gisteren en vandaag op dit forum..........pfffffffffff.
Balen zeg Yosha dat het weer begint te rommelen. En Laura weer een bloedinkje. Ik snap er niks van en ben het met de anderen eens dat een gyn je mssn wat verder kan helpen.....................nix aan zo!

Ik ben vanmorgen weer voor babycontrole bij de huisarts geweest: bloeedruk prachtig, HB 69 en de harttonen waren prima! Over 14 dagen terugkomen. De beeb ligt mooi in positie, maar kan nog draaien (hoop het niet). Na vrijdag niet weer zoveel last gehad. Ben weer een bezig bijtje als normaal.

Ik zal vanavond proberen te reageren op jullie allemaal. Nu even rusten voordat Niek weer wakker wordt.
Straks nog even een paar boodschapjes doen in onze nieuwe car...........leuk!

Liefs Linda

Hi meiden,

wow lekker druk hier!!!! Hoef volgende week zeker niet al teveel bij te lezen. Vandaag weer slecht weer dus helaas voor de skiers, gezellig voor mij. Gaan zo zwemmen en de sauna / stoombad in, heerlijk. Gisteravond nog even de hotelbar ingedoken na het eten en heb lekkere cocktail op, het leek net echt. Na kwartiertje naar bed gegaan, die muziek en lang zitten is dan geen optie meer.

Yosha: balen dat je zoveel zenuwen hebt. Ik kan me gelukkig altijd erg goed ontspannen en dast is t belangrijkste maar goed als dat lastig is... Geef je angst zeker aan bij de gyn, de meesten zijn echt wel aardig en lief denk ik! Goed dat je weer doorzet met dieet, is en blijft lastig. Ok, je houdt nu vocht vast maar dat komt je de week na je ongi weer ten goede, dat vocht gaat vanzelf weg na je ongi. Das weer t voordeel...

Patricia: haha lachen die opmerking van een kindje van 8. Ja tis wel zo en van je eigen kindje kan je alles beter hebben denk ik. Oh je mag jezelf prikken joh? Dat scheelt! Ben benieuwd. Zw suiker kan idd zorgen voor grote baby's, niet zo handig en fijn vooral omdat het dan lijkt alsof de baby gezond is maar de organen groeien vaak niet zo hard mee ofzo. Maar wie weet heb je helemaal geen suiker. Wanneer weet je de uitslag? Logisch dat je t schema hebt aangepast.

Miep: leuk de Blije doos, vooral pak pampers! Gezellig zeker met je vriendin / collegam samen zwanger zijn? Fijn dat last van je rug minder is.

Marieke: jaaaa jij hebt nesteldrang!!! haha. Benieuwd of ik dat na de vakantie heb, ben altijd wel n poets geweest maar tot nu valt t errug mee. Ohh en laarzen, herkenbaar! Wordt steeds lastiger... Sowieso bukken enzo, pff die buik zit dan in de weg en doet pijn....

Yvonne: lekker dat je aan het genieten bent van je vakantie!!! En het kan best dat je je uk al voelt hoor, ik voelde de beeb op de dag dat ik 16 weken was. Wist het zeker, erg bijzonder vond ik het. Manlief een week of 2/3 later.

Linda: fijn dat de controles goed waren!!!

Ladies ik ga mn badpak aantrekken en zum Keller! ;-)
O ja iemand vroeg het laatst, we zitten in Obertauern, is in Salzburg. Heerlijk maar nu dus even slecht weer. Morgen is zon voorspeld, fijn voor iedereen! Ik vind t gezelschap erg leuk maar had me helemaal vanalles bedacht en nu heb ik steeds gezelschap. Niet verkeerd bedoeld maar ik vrmaak me prima alleen. Maar na morgen zal ik daar wel weer anders over denken, haha!

Greets, Janneke

Hey allemaal,

Nou ik heb vanochtend dan toch eindelijk een afspraak bij de dokter gemaakt voor mijn stuitje. Had zondag paardgereden en kon gister niet eens normaal op een stoel zitten, vreselijk. Lijkt weer erger te worden. Vandaag is de pijn weer een stuk minder, maar vind het niet normaal. Moest nu toch echt bijna over zijn, en vooral niet erger worden... Heb ook nog even op google gezocht en las dat  het  ook bekkeninstabiliteit kan zijn of zo iets..., maar dat moet de dokter maar even goed uitzoeken. Is alleen wel vreemd dat het op en neer gaat en ik heb tot nu toe steeds het meeste pijn gehad als ik zwanger was (2x) en nu begint het weer erger te worden (zal het weer raak zijn???). Nou ja, we wachten af.

Ben er net achter gekomen dat ons fototoestel kapot is...balen. Ik zou onze antieke kast op de foto zetten en hem mailen naar het museum (gaan ze kijken of ze er meer over weten), maar hij doet het niet. Moet nu maar even eentje lenen en uitzoeken of hij gemaakt kan worden.

@Yosha: kan me voorstellen dat je tegen het onderzoek op ziet, moest wel lachen om je verhaal over de olifanten doos haha.

@Patricia: begrijp ik nu goed dat jij jezelf moet prikken voor de suikers? Jakkes, lijkt me helemaal niets. Ik heb er geen hekel aan, hoewel vinger prikjes gemene rotprikken zijn, maar om het dan ook nog eens bij jezelf te moeten doen...knap hoor! Toen ik mijn suikers heb laten testen moest ik gewoon 3x op 1 dag naar het ziekenhuis, maar dat hoef jij dan dus niet? Nou succes met prikken...

@Janneke: jammer dat het daar slecht weer is, maar voor jou dus wel gezellig. Hoewel als je je instelt op een dagje alleen en van alles hebt gepland of hebt te doen, dan is dat ook wel errug lekker soms... Maar ja, morgen wordt het beter weer toch?

Ik zal nog even een wandelingetje maken met de hond. Vanavond eten bij vrienden en daarna gaan we bowlen, gezellig!

Groetjes, Hiltje

Hey meiden,

Ik was gister weer voor controle bij de gyn, het ging goed maar ze schrok wel een beetje van mijn spataderen op mijn linkervoet, het is erger geworden. Vandaag kon ik gelijk naar de dermatoloog en die wil me na de bevalling weer zien om te kijken hoe het nou zo erg komt en hoe het te behandelen. Tot die tijd moet ik dubbele steunkousen aan... Echt opmeten voor van die supersterke steunkousen kon hij niet omdat ik ook vocht vasthoud en dan moesten de benen worden ingezwachteld ofzo, dus we proberen eerst de dubbele steunkousen. Als ik veel last krijg mag ik eerder een afspraak maken. Ik heb mijn ringen ook al afgedaan want die zitten te strak en dat komt ook door vocht.

Bij de gyn. in de wachtkamer hangt een bord met geboortekaartjes, dus ik even kijken waar ze gemaakt waren. De allerleukste kwamen allemaal van hipdesign (te prijzig vind ik), verder ook een paar van poobies (waar ik wil bestellen).

Vandaag de blije doos bij Prenatal opgehaald, leuke inhoud inderdaad! Ik had wel bijna die bon van 2.50 bij het oud papier gedaan, het was zo'n klein papiertje en viel tussen de folders uit toen ik ze weg wilde doen. Die van de Kruidvat mag ik vanaf zaterdag ophalen. De Felicitas doos heb ik niet aangevraagd omdat je dan bezoek aan huis krijg van een verkoopster en daar heb ik echt geen zin in. Ik zou het dan moeilijk vinden om niets van haar te kopen.

@Jannie: jij hebt het zo te lezen naar je zin, balen van dat ongelukje in het restaurant, gelukkig kwam de vlek eruit. Ik hoop voor je dat de baby niet te vroeg komt. Ik las in Veilig Bevallen dat de bevalling meestal begint op een plek waar de moeder zich veilig en geboren voelt (daarom vaak s nachts). Dus hopelijk gewoon thuis in Nederland!

@Hiltje: misschien is het inderdaad een vroeg teken dat je weer zwanger ben, nu je weer last heb van je stuitje. Ik hoop het voor je!

@Yosha: kan me voorstellen dat je zenuwachtig ben over die onderzoeken. Uitblazen als dat ding wordt ingebracht helpt meestal goed. En misschien wordt er de eerste afspraak alleen maar gepraat. Volgende week rond deze tijd ben je in ieder geval al wat wijzer.

@Laura: raar, weer zo vroeg bloedverlies. Misschien kan je toch op een verwijzing aandringen? Er is natuurlijk altijd de kans op een innestellingsbloeding, dus wie weet? De eerste keer was het ook binnen een paar maanden raak bij jullie dus dat geeft hoop!

@Marieke: bukken is nu lastig lees ik, dat heb ik ook al een tijdje. Laarzen aantrekken is hier ook geen pretje, die buik zit in de weg! Ook kan ik minder grote porties eten. Gelukkig is bij jou de bevalling niet ver weg. Grappig die nesteldrang!

Ik weet niet meer op wie ik nog wilde reageren, ik moet nu de bedtime routine beginnen dus kom ik later nog even langs!
groetjes
Marijke
27w2d

Terug
Bovenaan