We gaan ervoor, part IV

He meiden,

ik ben weer veilig thuisgekomen gister hoor! Heb gisteravond meteen bijgelezen, maar had geen puf meer om nog te reageren, dus bij deze..

We hebben het heeeeeeerlijk gehad! Het was de meest koude wintersport ooit van ons beiden (manlief had 6 jaar niet meer geskied en ik 15 jaar niet meer!!) en we hadden prachtige sneeuw!! Skieen was dan ook helemaal super!! Helaas niet veel zon, 2 dagen maar, maar dat geeft niets, we hebben het heerlijk gehad, heerlijk pension, heerlijk gegeten (ben 2 kilo aangkomen, maar die verdwijnen deze week wel weer, haha), kids van mijn zus gingen als en speer, zijn beiden 1e geworden met afskieen, dus helemaal leuk!!

Zouden gister om 5 uur vertrekken, maar om 3 uur reed een sneeuwschuiver de straat schoon onder ons raam, dus toen zaten we al om 4 uur in de auto....dus we waren lekker bijtijds weer thuis, rond 13.00 uur!! Vannacht weer heerlijk geslapen in ons eigen bed!!

Vanmiddag naar mijn zus, dan vieren we de 1e verjaardag van mijn nichtje, zij is dinsdag 1 geworden!! Heb haar gister al even gezien, wat is t toch een scheet!

2 maart eindelijk naar de gyn, maar moet zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet meer bezig ben met zwanger worden, tuurlijk blijft t steken als ik een kleine beeb zie of een dikke buik, maar verder lijkt t best ver van me af te staan...weet niet of dat door de vakantie komt?? Voel in ieder geval dat het ook deze maand weer niet is gelukt, dus spannend wordt het niet deze maand...zie wel als een berg op tegen mijn bezoek aan de gyn....wil liever dat ie eerst helpt met zwanger raken en dan pas verder kijkt wat er aan de hand is, maar ja zo werkt het helaas niet...:-(

Zag dat er nieuwe dames zijn bijgekomen, ik ben Yosha, kom uit Hilversum, ben april 2008 getrouwd, meteen zwanger en met 11 weken werd een missed abortion vastgesteld. Ivm vakantie pas met 15 weken gecurreteerd in juli en sindsdien lukt het niet meer om zwanger te worden, ben net 33 jaar geworden. Moet 2 maart naar de gyn voor een eerste gesprek, omdat de huisarts denkt dat ik endometriose heb (slijmvlies dat buiten de baarmoeder zit en ook meevloeit als je ongi bent (zeg maar ongi buiten de baarmoeder) en dat is enorm pijnlijk elke maand weer), dus dat is spannend....

Hiltje: gecondoleerd met je oma!! Sterkte!

Laura: ik duim dat je zwanger het vliegtuig instapt meis, vind dat jij nu aan de beurt bent hoor!!!!!!!!

Els: balen hoor dat je nu weer een maand moet overslaan!! Wat gaat er nu gebeuren??

Jannie: is vanmorgen lekker vertrokken naar de wintersport, hoop dat t niet meer zo veel sneeuwt als wat wij hadden, want dan zal zij niet lekker lopen buiten!!! Nu maar hopen dat ze veilig en nog zwanger terugkeert!! Laura ik heb namelijk hetzelfde gevoel als jij....

Marijke: mooi buikie hoor!! En echt niet dik van te veel eten hoor, je tandarts moet even langs de opticien zeg ik!! haha

Nou voor nu weet ik het verder even niet meer op wie ik nog wilde reageren.....

Fijne zondag!!

(op mijn hyves heb ik een paar foto's van de wintersport geplaatst!!)

liefs Yosha

Goeiemiddag ladies!!

Miep gaaf he je boxkleed af!!!
Ben benieuwd!!!

Patricia leuk gehad dus op de 9mnd beurs, zag net je foto op hyves!! Schattig hoor!! Was het leuk om te doen??
Ben benieuwd wat er uit het bloedprikken komt....je hoort wel vaker als je voor de tijd iets hebt gegeten dat ie dan hoog kan uitvallen, maar wel goed dat ze er even naar kijken. Weet je t zeker!
Ik hoop dat het goed is!
En leuk dinsdag het kamertje!!! spannend!!! En aftellen naar je verlof???
En heerlijk joh midweek naar texel, wij dus net midweekje vlieland gehad heerlijk, uitwaaien en tot rust komen en even genieten!!

Janneke; jij zit lekker onderweg naar de wsp!! Super!! Geniet ervan meis!!

Linda he meid bah zoveel last!!
Doe wel voorzichtig, maar dat zal jij als fysio als geen ander weten!!
Manlief dus helemaal in zn noppies met zn auto!! Leuk!!!!
En jij er ook blij mee??

Nathalie (vlinder) ja hier wordt wat afgeschreven haha maar wel leuk (vind ik) Gezellig!!
Ik ben inderdaad niet meer in topvorm zeg maar, met 28 weken veel buikpijn enzo en toen bllek mn baarmoeder mond te week te zijn dus ging echt de rem erop en mocht ik alleen fulltime zwangerzijn. En door bekkeninstabiliteit kan ik weing wat lopen en bukken betreft en doe ik wat dan bijna meteen harde buiken... dus zit en lig veel, vandaag dat ik zei ik verslap zo...
Misschien morgen weer klein stukje lopen... of vandaag maar t weer is niet geweldig...
Die namen wennen wel, en als ik schrijf open ik vaak twee schermen hoef je niet alles te onthouden..!

San veel plezier met de carnaval!!!
Geniet ervan!! Kan je t beetje volhouden??

Hiltje gecondoleerd met je oma!!
Heerlijk joh even genieten in de sauna, vooral lekker na druke week!!
Hiltje we hebben de foto's gister gehad, dus zal er twee op hyves zetten!! Ze zijn leuk!!
geniet van je hangdagje vandaag en ff lekker paardrijden!!

Laura en baalde manlief van de voetbal?? 1-0 verliezen in de 93e minuut??
Mijn vent baalde wel toen ie t zag vanmorgen!!
Laura eicel leeft paar uur dus kan best dat een zwemmer die op tijd heeft gehaald en zwemmers leven paar dagen dus misschien lag er vast wat op de loer!!
Je verdiend het nu wel eens dat ze elkaar vinden!! Ik duim voor je meid!!
Citroen c1 Leuk!!!!
Leuk he die bijbaan!!! Hoop dat het wat wordt!!! Je blijft zo wel lekker bezig!!
Leuke dingen allemaal!!

Yosha welkom thuis!!!
Fijn te horen dat je het heerlijk hebt gehad!!!
En ook het zwager even van je af kan zetten!!
En nu bijna naar de gyn, kan me voorstellen dat dat spanned is!!
Leuke sneeuwfoto's!!

Hier ook een rlaxdag, niet echt mn dag vandaag, veel last van bekken en moe, maar gister even paar winkels gedaan en verjaardag van mn oma, dus afgestraft vandaag!! Maar goed was wel leuk gister!!
Vandaag lekker dagje met manlief genieten binnen, de kaarsjes lekker aan, straks even de sjoelbak naar beneden halen denk ik....

tot laters!!
Groetjes, marieke
34,5 wk.

Hee meiden,

We zijn er weer....

Miep, ben echt benieuwd naar je boxkleed! Maak em maar snel af, kunnen wij em ook bekijken!
Over kolven gesproken, mijn schoonzus vroeg of ik nog interesse had in haar kolf. Eerlijk gezegd, moet ik er nog niet aan dénken, laat staan doén. Ik heb geen goede ervaringen met borstvoeding geven, ik had gewoon te weinig. Julia heeft 2 weken honger geleden, terwijl ze mega lang aan de borst lag. We moesten zelfs met haar naar de kinderarts omdat ze maar bleef afvallen. We moesten toen steeds haar wegen, dan borstvoeding geven, ik zat er heel lang mee aan de borst, dan met flesvoeding aanvullen, een gedoe dus.... Ik had me voorgenomen het wél te gaan proberen, maar misschien doe ik het gewoon niet. O wat een last valt nu al van mijn schouders... We moeten nog maar even goed nadenken.

patricia, lekker, nog een weekje ertussen uit! Doen!
En neem de gyn maar wel serieus, je kunt beter geen risico's nemen. Jammer dat je van je man niet meer zoveel mag snoepen, doet hij het dan óók niet?

Janneke, jij ook alvast heel veel plezier gewenst! Wij gaan morgen een midweek naar Zandvoort. Ook vast lekker, heerlijk burgerlijk, hebben we nog nooit gedaan, zo'n huisje met alles erop en eraan....
Lees nu pas de de oreo's in de aanbieding waren, helaas heb ik niet groot in kunnen slaan... Moest me schuil houden vorige week... Nee hoor, ik ben weinig boodschappen wezen doen, geen zin, geen tijd... Nu hebben we een lege koelkast. Morgen gaan we wel weer inslaan.
En lees nu ook dat je al weg bent.....

Bah Linda, als je last hebt op je werk, is het mooi vervelend hè. Je wil graag goed presteren, maar je kunt het niet. Harde buiken zijn niet prettig.... En die indalingspijnen óók niet, auw, ik kan me de pijn nog herinneren.... Hoe gaat het nu?
Jammer dat je geen winstpunt had... Een vriend van ons heeft ook een volvo V70. Ik vind het erg mooie auto's maar wel duur.... De onderdelen zijn erg kostbaar en hij is toch ook best zwaar? Gaan jullie er ook de trailer mee trekken? Dan moet het natuurlijk wel een zware auto zijn.

Hoi Nathalie, leuk dat je meekletst hier! Ja, je moet echt iedere dag even bijlezen, anders is het niet te doen hè.
Ben trouwens Roos, moeder van een 21/2 jarig meisje, Julia, getrouwd en op 1 aug een curretage gehad. In ronde 2 weer zwanger geraakt en nu alweer 25 weken zwanger!

Leuk hè, San, nieuwe kleren kopen.... Jammer dat we het zo kort aan kunnen trekken. Ik koop ook veel truien etc die geen zwangerschapskleding zijn, kan best, ik word niet zo héél dik...

Hiltje, de dames hier hebben het altijd over drempelpijn als ze hun eisprong hebben. Dat had ik niet, ik had dan wél wat pijn in mijn buik, wel een soort menstruateipijn. Ik hoop voor je dat het zo was, had je pijn aan één kant? Lekker die sauna, groot gelijk, als je echt óveral rekening mee moet houden, kom je nergens meer....
Vervelend van je oma....

Laura, jaaa je kunt dan nog zwanger raken hoor.... Ik geloof dat eitjes nog 12 uur goed blijven... Laten we hopen dat je nu eens over een paar weken goed bericht hebt!!!! Ik zal zeker voor je duimen...

Yosha, ben je lekker bruin geworden? Fijn dat je het heerlijk hebt gehad..... Nu is het alweer bijna maart, dan weten jullie ook waar jullie aan toe zijn...

Nou marieke, nog even volhouden hè, je hoeft niet meer zo lang.... Kun je jezelf nog wel goed vermaken? Het scheelt wel dat je weet dat je kindje, als het nu geboren zou worden, goed levenskansen heeft....

Ik zit nu even lekker op de stoel, we hebben drukke dagen gehad. Mijn broer heeft een dochter van 3 en een tweeling van net 1. Met Julia erbij is dat een hele drukte in huis. Pfffff.... Natuurlijk sliep ik er weer beroerd, maar ja....
Het was wel gezellig. Vandaag moeten we op de twee kinderen van mijn schoonzus passen. Wel gezellig, maar druk. Ik merk dat ik daar nu niet meer zo goed tegen kan. Zeker met onze vakantie morgen in het vooruitzicht...
Vanmorgenmet mijn zus een rondje meegefiets in het bos, zij op het paard, ik met de fiets ernaast. Fijn, fietsen gaat goed! Geen harde buiken!!!!
Morgen nemen we de fietsen ookmee, komen we tenminste nog ergens....
Zodadelijk gaan we naar de optocht kijken, daarna naar de ballenbak.... Gelukkig kan ik daar op de stoel zitten. Mijn man klimt dan mee....

Tot later!

Gr Roos

Hi meiden,

We zijn er! Vanmorgen om 6uur vertrokken en bijna elk uur gestopt, ongeveer 6 keer. Waren om 15.15uur in het hotel, heerlijk. Was soms wel even zwaar - hoe zal ik nu weer gaan zitten of liggen - maar ik heb het gered. Bij aankomst meteen in bad gegaan en even gaan borrelen. Nu weer even "plat" en om 19uur met zn allen aan tafel.

Linda: XC90 is inderdaad te gek voor woorden, hele mooie wagen. Maar die staat op ons dromenlijstje, haha!
Heb de gadget nog niet bekeken, zal ik zo eens gaan doen.

Laura: gister dus je ei gehad? Volgens mij kan dat goed hoor, daarna nog flink aan de klus. En die zaadjes van donderdag kunnen ook nog in leven zijn. Meid ik gun het je zo enorm hard! Wanneer vertrek je?
Logisch dat je tzt een auto wil hebben! En die C1 is ook zooooooo leuk!!!!
Spannend van je sollicitatie trouwens, wie weet!

Yosha: welkom terug!!!!!! Leuk hebben jullie t gehad dus, en wat een vlotte terugreis! Erg slim want op t nieuws hoorden we allerlei ongezellige verhalen over files... 2 Maart, kan me voorstellen dat kje aan de ene kant niet staat te springen. Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid!

Hiltje: volgens mij hoef je je in principe niet erg druk te maken als je als man in de sauna gaat en de kwaliteit. Er zijn zoooveel zwemmers! En zo te horen hebben jullie flink geklust!

Roos: jammer van je Oreo-hamsteractie, haha! Lekker een midweek naar zandvoort!! Have fun! En als jij liever geen bv wil geven dan is dat toch helemaal jouw keuze? Ik vind dat er soms wel wat spastisch mee om wordt gegaan in Nl. Ieders eigen keuze!

Marijke: ik zag van de week bij Prenatal een doos (in de aanbieding volgens mij) van die flessen waar jij t een tijd geleden over had.

Ja de maxi cosy en bevallingstas staan klaar. Ik heb zelf geen gevoel dat ik hier ga bevallen, integendeel. Meneer is nu bezig met indalen maar je weet t nooit. Zo ja dan heeft t zo moeten zijn denk ik. Weet nog dat ik me vlak na mijn curettage - half juni - me er enorm drukker om maakte, haha nu helemaaaal niet! Ga lekker chillen hier. Helemaal fijn dat we Internet hebben op de kamer en mn zusje die heeft een portable dvd-speler, handig als iedereen aan t skien is. Verder zwemmen, sauna. Pfff ik krijg t hier nog druk!
Ik ga nog even liggen, tot snel!

Greets Janneke

Hey meiden!

Janneke: heerlijk da je veilig en gezond bent aangekomen!!!! Klinkt allemaal super relaxt daaro. Eneh................met een dikke buik terugkomen hoor. Men zegt dat je onbewust je zwangerschap kunt rekken, helaas niet bespoedigen, maar dus wel rekken. Doe jij dat dan ook ff!!! Have fun meis.

Marieke: je klinkt gelukkig nog opgewekt, ook al ben je alweer een paar weken aan je bank gekluisterd. Knap hoor!!!! En lekker aan het freubelen las ik........................

Miep: ook ikke ben reuze nieuwschierig naar je boxkleed...............pffffffffff We zien hem straks wel op hyves toch zodra je beeb er is...............!

Roos: weinig zin aan activiteiten gehad las ik. Jammer, maar mssn komt dat wel weer. FF afkicken van school denk ik.   Onze nieuwe auto is idd zwaar, maar dat was onze huidige ook wel en nu hebben we een diesel en straks een LPG G3. De wegenbelasting blijft hetzelfde. Tanken is wel leuker.
HIj kan idd heeeeeeeeel goed de 2 paardstrailer trekken en ook onze caravan. Dit soort auto's zijn idd prijzig, maar we kregen een goede inruil en we hebben natuurlijk geen nieuwe. Dat zit er echt niet in. Hahha.....................
Heb je nog een verlanglijdtje gemaakt bij kleertjes.com??
Hoe ist met je paard??

Laura: ik kan me heel goed voorstellen dat je een 2e auto wilt. Manlief heeft wel een auto van het bedrijf, maar het is geen lease auto en geen gezinsauto. Hij heeft een nieuwe VW Caddy.
Ik heb onze eigen auto dus altijd. Dat is de gezinsauto. We hebben dus echt niet 2 grote bakken!!!!! Hihihihi..............
Flink geklust en je ei weer gevoeld. Mooi zo!!! Go girl. Ik hoop dat zo dat 1 zwemmer je ei vindt!!!!!!!!!!!!!!!!
En het is idd zo dat je ei ong 6-8 uur leeft. Dus je was prima op tijd.

Patricia: balen van je suikers. Maar mssn zijn het idd de snoepjes geweest.

Onze visite Grtz linda
is binnen. Tot later.

Meiden,

Hee janneke, Ha lekker goed aangekomen. Ik dacht dat we een week niks van je zouden horen...Baalde al dat ik je geen fijne vakantie had gewenst, was te laat.  
Fijn, dat je wél lekker kunt pc-en. En je hebt verder dus ook nog genoeg te doen! Klinkt heerlijk!!!! Genieten dus voor jullie daar! Nog fijne dagen. ik geloof dat ik de pc een paar dagen zal moeten missen, nemen deze niet mee....

Linda, ik ga zo nog maar even kijken naar de kleertjes, had ik je al bedankt voor de mail? Bij deze dan! Ik ga er zeker gebruik van maken.... vanaf 9 mrt was het hè. Julia groeit echt uit de kleren, moet nodig nieuwe hebben....
Met mijn paard gaan het super. Hij voelt zich geweldig en dat uit hij ook, hij is vrolijk en ondeugend. Tegen mij niet, ik heb met hem altijd een speciale band. Hij doet tegen mij altijd voorzichtig en een stuk minder lomp.
Gaaf dat jullie die volvo hebben gekocht! Wauw, daar kunnen vast heel veel spullen in.... En weet je al wél welke kleur de auto heeft?

Ik lig al lekker in bed, ging erg goed vandaag met mijn harde buiken, vanavond werd het pas onhoudbaar. Ik wilde eigenlijk nog de tassen inpakken, maar dat trok ik niet meer. Morgen dan maar.... Veel zin om lekker even weg te gaan met z'n drietjes!

Ik 'spreek' jullie denk ik zaterdag weer!!!!

Gr Roos

Hi!!

Roos, jij ook een fijne vakantie! Wat een drukte moet dat geweest zijn met zoveel kids om je heen.....
Whaaa, dan heb je al een kind en denk je nog eentje erbij, wordt het een tweeling! Oeps, heb je er opeens 3!! Lekkere stunt. Dan kan je eerste maar beter een tweeling zijn, ben je gelijk klaar hahaha!

Janneke, fijn dat jullie veilig zijn aangekomen! Dat wordt vast lekker genieten deze week!
Oh ik heb ook zo'n zin in onze vakantie!
Nog maar 1 weekje werken, heerlijk!

Ik heb gister bij de AH de Oreo koekjes gezien, maar niet meegenomen. Toen ik ze zag, dacht ik, oh zijn het die, die lijken me nl. helemaal niet lekker.....
Dat kan ik maar beter houwen zo haha! Moet volgende week in bikini. Niet een goeie week ervoor. Ben ik ongi dan heb ik een dikke buik, en mocht het gelukt zijn, dan vast ook. Nou ja, pech!!

Vanavond bij vrienden wezen eten. Was erg gezellig. Ga zometeen mijn bedje opzoeken, ben moe.

Dus we waren nog op tijd met klussen na mijn ei. Goed om te horen! Dan was de timing deze maand in ieder geval goed. Vind de eisprong wel wat laat, dag 18 en dag 25/26 alweer NOD, dat is over een week. Nou ja, we wachten gewoon maar af!

Doeiiiii
Liefs Laura

Goede morgen dames,

Janneke. Bedankt v.w.b. de info over de kolf. Hoe lang ik uiteindelijk door wil gaan met het geven van borstvoeding is inderdaad wel een goede overweging als het gaat om welke kolf ik wil hebben.
Het is ook niet zo dat ik 'm nu al wil kopen, hoor. Maar ik begin me nu steeds meer in te lezen in dat soort dingen en ik vroeg me gewoon af wat de reden is om zo'n kolf pas na de bevalling te kopen. Dat is alles. Voorlopig zijn er nog genoeg andere dingen die we nu al wel kunnen / moeten gaan kopen.
Inmiddels ben je op vakantie. Ik kan me inderdaad nog heel goed herinneren dat je een beetje inzat over deze skivakantie, zo net na je curretage. Of het misschien slimmer was om een maandje over te slaan met proberen zwanger te raken. Gelukkig heb je dat toen niet gedaan. Jeetje, deze skivakantie leek toen echt nog een eeuwigheid ver weg en nu is het dan dus zover. Dat is stiekem toch heel vlug gegaan.
In ieder geval heel veel plezier deze vakantie. En hopelijk toch ook heel veel zon.

Hiltje, gecondoleerd met je oma. Je krijgt inderdaad wel erg veel te verwerken in zo'n korte tijd.
Ik zag dat Laura al had uitgelegd hoe bij haar de eisprong voelt. Bij mij voelde het precies zo.
Goed dat jullie lekker naar de sauna zijn geweest. Het schijnt inderdaad niet echt een positieve invloed te hebben op de vruchtbaarheid van de man, maar ik denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken. Ik denk dat het belangrijker is om de sauna om die reden te vermijden als je weet dat de vruchtbaarheid van je man al niet zo geweldig is. Gezien het feit dat je twee keer vrij snel zwanger bent geworden (toch?), lijkt me dat bij jullie niet zo'n probleem. Bovendien is het, zoals je zelf al schreef, toch ook wel heel erg belangrijk dat je lekker kunt relaxen. En dat hadden jullie zeker nodig!
De negenmaandenbeurs was niet gigantisch groot, maar in mijn ogen zeker groot genoeg. We hebben er zo'n 4 uur rondgeslenterd. Meer dan genoeg als je zwanger bent.

Goh, Linda, een V70. En dat nog wel zonder dat je 'm hebt gezien! Ik ken die auto wel. Goede vrienden van ons hebben er zo eentje. Inderdaad behoorlijk prijzig, maar wel echt een fijne auto.
Ik heb trouwens op internet naar je gadget gekeken, maar hij doet niets.... Als ik er aan denk zal ik er thuis ook nog eens naar kijken, misschien start ie daar wel op.

Laura, behoorlijk laat je eisprong dus deze maand. Voor jou doen tenminste. Misschien betekent dat ook wel dat je NOD later komt. Lijkt me wel balen, want al die tijd dat je NOD dan later komt, krijg je steeds meer hoop dat je zwanger bent. Als dat dan niet zo is, dan is dat nog eens extra vervelend. Natuurlijk hoop ik dat je NOD gewoon niet komt. Da's het allerbeste. Ik zal in ieder geval voor je duimen.
Het is mij niet helemaal duidelijk of je te laat bent als je je ei voelt. Ik weet wel dat die vriendin van mij op een gegeven moment ook haar ei weer voelde en toen haar man mee het bed in heeft gesleurd. En daarna was ze zwanger. Het lijkt er dus op dat het nog wel op tijd is. Ik hoop het zo voor je.
Ja, de oreo koekjes. Ik moet zeggen dat ik ze er ook niet lekker uit vind zien. Maar ik vind ze wel echt heel erg superlekker. Maar misschien dat je daar inderdaad beter niet achter kunt komen. De kans op een verslaving is gewoon te groot.....

Nou, ik zal toch maar eens wat gaan doen. Ik kom er niet in vandaag. Het is hier ook zo rustig, i.v.m. carnaval.
Ben trouwens niet wezen vieren. Ik kan nie zuipen nie en ook nie hossen nie. Heeft dus weinig zin om weg te gaan. Bovendien was ik in het weekend snotverkouden. Me vrij beroerd gevoeld en veel geslapen. Het gaat nu geloof ik iets beter, maar echt geweldig is het nog niet.
Mijn boxkleed is dan ook nog niet af, maar ik heb 'm al wel met met spelden in elkaar gezet. Nu nog vastnaaien en dan is ie wel af.

Miep
27w5d

Terug
Bovenaan