We gaan ervoor, part IV

Hé hallo,

Hier nog niets te bekennen hoor! Gelukkig maar, krijg steeds meer hoop namelijk. Na mijn berekening had ik afgelopen vrijdag mijn NOD, dus ben al overtijd!!! Heb met mezelf afgesproken dat ik niet eerder dan woensdag een test ga doen, wou het nog langer uitstellen maar wil ook met 6 weken een echo, dus ja, dan moet ik niet al te lang wachten met het maken van een afspraak. Ik ben alleen zo bang dat ik na de test helemaal in de stress schiet, hoewel ik het nu ook eigenlijk wel weet...

Even mijn kwaaltjes, is weer wat anders dan de vorige keer: heb 's nachts last van waterige ogen, enorm rommelige darmen, ben echt heel erg winderig en ik heb nog steeds last van krampjes/steekjes, mensturatie achtige pijn,  in mijn baarmoeder (of zouden het de darmen zijn?). Die krampjes/steekjes daar heb ik nu al zo'n anderhalve week last van maar het wordt nu volgens mij wel ietsje minder. O ja, en gevoelige tepels en ik moet de hele dag door eten, eten, eten. En ik kan soms weer op e bank in slaap vallen maar ben af en toe ook weer enorm vroeg wakker (en ik ben een echte uitslaper).

Nou, dat zijn toch weer heel wat kwaaltjes die me hoop geven! Nog even een vraagje aan de zwangere dames: met hoeveel weken hebben jullie een echo gehad? En hoe vaak in het begin?

@Linda: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Gezellige dag gehad?  Een bijrijder klinkt idd ideaal...zal er, als ik echt zwanger ben, toch ook maar naar op zoek. Had vannacht gedroomd dat ik van mijn paard afviel, terwijl ik zwanger was... Niet helemaal de bedoeling dus. Hoewel ik wel net zo lang door blijf rijden als het lukt en ik me er goed bij voel.

@Yvonne: ben zooo blij voor je dat het weer lukt! Dat neemt vast ook al weer heel wat spanning weg. Kan me voorstellen dat je daar super blij van wordt, helemaal nu rond je eisprong... zal voor je duimen!!!

Zal zo even een gebaken eitje  eten, straks met mijn paard naar de dierenarts voor zijn jaarlijkse inenting en nog een paar uurtjes werken aan het einde van de middag. Daarna de rest van de week vrij!!!

Tot later! Groetjes, Hiltje

Haaai,

Hiltje, Jeetje zeg wat spannend. En zo te lezen aan de kwaaltjes die je hebt.........
Knap van je dat je nog kunt wachten met testen tot woensdag. Moet heerlijk voor je zijn als je gaat testen en  je twee streepies krijgt te zien ;-)))) Ik hoop het voor je.
Bijzonder trouwens dat je moeder je die vraag stelde. Ik ben ervan overtuigd dat moeders een bepaald instinct hebben waardoor ze meer dingen   weten dan dat wij denken.
Mijn moeder legde ook op 3 januari van dit jaar haar hand  in 1 keer op me buik, ik keek haar ff geschrokken aan want had zoiets van nouja wat krijgen we nou, en vroeg haar waarom ze haar hand nu ineens op me buik legde. Ze begon te lachen en zei: Ja Naath ik weet ook niet waarom ik dat doe maar dat gebeurde gewoon. 2 dagen later had ik een positieve test in me handen. Net of ze dus al aan had gevoeld dat ik weer zwanger was. heel apart zoiets.
Hopelijk heeft jou moeder dus ook gelijk.

Linda, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat je lekker verwend bent en dat je het fijn hebt gehad. Enne vertel... tevreden met de proefdruk van het geboortekaartje?

Yosha, kijk das super dat het weer gelukt is. Moet toch een ontspannen gevoel geven.

Yvonne, Kijk aan das lekker dat je weer beter slaapt. Hoop voor je dat de katten naar een ver land geemigreerd zijn ;-)
Over de eisen waar je als gastouder aan moet voldoen, dat valt opzich wel mee hoor.
Er komt iemand bij je langs en die steld je allerlei vragen en kijkt of alles in huis in orde is. Je moet voor jezelf en je man een verklaring aan vragen omtrent goed gedrag. Verder worden er cursussen gegeven waar je aan mee mag en sommige moet doen. Sommige gastouderbureau,s hebben introductiecursussen waar je aan mee moet doen. Ik heb zelf laatst via het bureau een kinder ehbocursus gevolgd die bestond uit 4 avonden. Erg leuk en intressant.
Wat betrefd het vermaken van de kindjes dat ligt er ook weer aan in wat voor categorrie leeftijd dat je kinderen opvangt. Je kunt kinderen opvang geven die alleen uit school bij jou zijn, dus naschoolse opvang. Deze kinderen zijn vaak wat ouder en vermaken zichzelf vaak prima. Kinderen die nog niet naar school gaan moet je inderdaad meer vermaken maar er zijn zo ontzettend veel dingen die je met ze kunt doen. Als het je echt leuk lijkt om te gaan doen zou ik er gewoon eens naar informeren bij jou in de buurt.

Marieke, Lekker lavendelolie. schijnt echt goed te helpen om goed in slaap te komen he, en ruikt ook nogeens heerlijk.
Je vraagd hoeveel uur ik werk bij dat jongetje en dat is dus heel verschillend. Ik heb er geen vaste uren. Als ik een dienst draai is het vaak wel in de weekenden. Komt ook weleens doordeweeks voor hoor maar meer wknd. De dienst duurd meestal 24 uur. Dit komt omdat de ouders mij vaak vragen op het moment dat ze er zelf even tussenuit gaan om bij te komen.
Aankomende vrijdag moet ik bijvoorbeeld smiddags om half 4 beginnen en dan gaan de ouders een dagje naar de sauna en overnachten dan in een hotelletje en komen dan zaterdagmiddag weer thuis. Fijn voor hun dat ze het zo hebben kunnen regelen met mij want dan komen ze toch zelf af en toe ook nog aan hun ontspanning en dat is hard nodig voor ze. In April begin ik een keer op vrijdagmiddag en dan is het tot zondagsavond want dan gaan ze samen met hun dochtertje een weekend naar een kinderpark toe. Dit is wel een uitzondering hoor dat ik er dan 2 en een halve dag ben maar ik gun het hun zo.
Het is dus heel verschillend hoeveel uur ik er draai.  
Vind het wel ontzettend leuk werk om te doen en geniet er ook volop van als ik  er moet werken. Wel zwaar maar het jongetje geeft ook weer zoveel liefde dat ik er  echt van geniet.

Wilde nog op meer meiden reageren maar moet nu stoppen dus dat komt nog wel.

Groetjes, Nathalie  

Hiltje, wat spannend zeg, het ziet er wel goed uit nu je echt overtijd bent! Heb je al een test in huis gehaald? Zoniet, de goedkoopste uit de Kruidvat zijn blijkbaar heel gevoelig. Knap dat je tot woensdag gaat wachten! Ik test altijd vroeg!

Linda, nog gefeliciteerd met je verjaardag, nog leuke cadeaus gekregen? Bedankt voor de MP tips. Ik heb geen merkkleding te koop dus daar ligt het dan waarschijnlijk aan. Ik verleng de advertenties gewoon zo lang mogelijk en dan gaat het naar de kringloopwinkel, ik heb er echt geen plek meer voor.

Yosha, fijn dat het weer lukte, dat is weer een fikse zorg minder. En goede timing met eitjes die binnenkort gaan springen!  

Janneke, spannend he die laatste weken, dan zit je er echt op te wachten en wil je van die zware buik af en je baby in je armen! Balen van de striae, maar dat wordt langzaam steeds lichter hoor, dan valt het nauwelijks meer op. Bio-oil is daar blijkbaar heel goed voor, kan je bij de Kruidvat kopen.

Miep en Marieke: je kan ook wasverzachter voor de gevoelige huid kopen, van Silan. Of een scheutje witte azijn, dat werkt net zoals wasverzachter en is minder belastend voor het milieu. Dat gebruikte ik altijd voor de katoenen luiers want babybilletjes kunnen echt niet tegen wasverzachter.

Patricia, welkom terug. Heel herkenbaar van dat bukken en maagzuur, daar heb ik ook veel last van!

O, ik moet Yasmin van school halen! Kom later terug!
groetjes
Marijke

Daar ben ik weer, Yasmin kreeg haar rapport mee, altijd spannend. Maar het was heel goed dus ik ben trots op haar!

Hiltje, je vroeg nog over de echo's. Meestal krijg je er een met 8 en 12 weken. Ik kreeg er een met 7 weken ivm bloedverlies en daarna was het wel heel lang wachten tot de 12-weken (nekplooimeting) echo. Om de 3 weken lijkt mij het fijnst, dus misschien 6, 9 en 12 weken? Ligt eraan hoeveel geruststelling je nodig hebt en of de VK/ziekenhuis daar begrip voor heeft.

Vanavond ga ik naar een informatieavond voor zwangere dames in het StAntonius ziekenhuis waar ik ga bevallen, ik ben heel benieuwd. Vooral naar de vormen van pijnbestrijding die ze aanbieden :) Ik vond Entonox (lachgas) altijd heel fijn in Engeland maar vraag me af of ze dat hier ook hebben.   En morgenochtend moet ik met de meiden naar het consultatiebureau voor hun 3e en laatste hep-B prik. De jongste is heel bang voor prikken dus ik zie ertegen op! De oudste geeft nooit een kik, het is een stoere meid.

Ik moet naar de meisjes toe!
Liefs
Marijke
29w1d

Hi meiden,

Vandaag laatste keer bij fysio geweest, raar hoor die laatste keertjes dit en dat... Mocht ik lang door lopen kan ik altijd bellen en als de klachten niet snel na de bevalling weggaan ook. Daarna lekker met boek op bank geploft en net pas wakker, heerlijk. Ga zo fajitas maken, hoop dat snel gaat want lang staan, I hate it nu.

Yosha: ohh fijn dat je weer kan klussen, dat je weer ontspannen genoeg bent! Niet te druk meer maken nu hoor en af en toe een flinke borrel kan wonderen doen.... Nu kan t nog laten we maar denken.

Hiltje: meid wat on-wijs spannend!! Dat je tot woensdag kunt wachten, knap! Ik hoop het voor je, vooral het eten en vroeg wakker zijn is herkenbaar voor mij. En die krampjes natuurlijk... Wij hier zijn ook allemaal mega-afnemers van www.sensitest.nl , vooral de 12 testjes voor 15 euro, ideaal en niet duur. Maar jij hebt vast nog testjes in huis.

Marijke: leuk dat goede rappot van Yasmin! Zijn jullie al uit de naam trouwens?

Ladies ik ga even koken!

Greets Janneke

O ja Hiltje: ik heb met 5 1/2, 6 1/2, 8 1/2 en 12 1/2 een echo gehad. De eerste was de nacontrole van de curettage en van het ziekenhuis mocht ik vaker komen dan normaal en ik vond dat heel fijn. Zo heb je telkens bevestiging en die heb je dan wel nodig. Ik hoop dat je woensdag kunt bellen voor een afspraak!

Hey meiden!

Mijn laatste maandag werkdag zit er weer op. Ik ben iets later begonnen:8:45 i.p.v. 8 uur omdat ik om 17 uur nog een cursus moest geven bij een bedrijf. Lekker bami gegeten en in een schoon opgeruimd huis nu op de bank. manlief heeft alles opgeruimd en gezogen en gedweild na de invasie van gisteren. Bedankt voor jullie felicitaties!!!
De visite begond rond 15u binnen te druppelen en rond 21.30u gingen de laatsten weg. Ik was moeoeoeoeoeooeoeoe.................. Ik ben vreselijk verwend met allemaal kado's welke op mijn verlanglijstje stonden: paarden dekenrek (6 dekens) voor in de stal (kenners begrijpen het) + 2 beugels voor dekens aan de staldeuren. De paardenstal moet volgende week in het kader van de nesteldrang er ook aan geloven.......hahaha
Daarnaast een tosti-app. mmmmmmmmmmmmmm..... Plantjes voor buiten, euries (voor de brabantie mega bin touch keuken  afvalbak) Deze wilde ik al heel lang graag hebben, maar vond hem gewoon belachelijk duur. NU ook nog in de aanbiedingen bij de Praxis. Dus vandaag direct opgehaald...............hahaha
Verder nog: 2 hele persoonlijke items die van mijn vader zijn geweest. Deze kreeg ik van mijn moeder. De bril van vader en een oorkonde van de bloedbank. Heel bijzonder en erg dierbaar.
Vanacht op 1 uur melde Niek zich: huilen. huilen.huilen en dus maar bij ons in bed genomen waar we rond 2 uur alle 3 weer sliepen. Pfffffffff........... En dan ben je al gesloopt.
Gisteren hebben we ook de proefdruk van het geboortekaartje gekregen: helemaal leuk leuk leuk.
Nog 2 dagen werken.

@ Hiltje: ojeeeeeeeetje mineetje wat ist spannend!! Dat jij kunt wachten zeg.pfffffffff ikke niet hoor. Alle 3 dagen testte ik op NOD dag positief. Maar meis het ziet er heel goed uit. WOW!!!

@ Patricia: fijne vakantie gehad las ik.......mmmmmmmmm. Nog 4 weekjes werken. gaat ook snel zeg! We zitten ook allemaal best dicht op elkaar. Heb je alles al klaar???? Je moest nog kleertejs wassen geloof ik. Voor jou is het aftellen ook begonnen.

@ janneke: ja meid, je kan nu elk moment (van de komende 5 weken......hahaha) bevallen. Ik hoop dat het niet nog 5 weken duurt meid, dat vond ik in elk geval toen niet zo leuk. Nog aan het poetsen??
Striae, tja............ bij mij ook aanwezig nog van Niek. Rond 40 weken pas. Het kan dus idd tot het laatste moment.
Heb je alle adressen al in de computer??

@ Nathalie: proefdruk was dus helemaal top!! Errug blij mee. Ik heb die vriend van ons wel gevraagd ook een jongensversie te maken. Je weet het maar nooit.
Bizonder he dat moeders dat kunnen voelen. Hopelijk mag jij na 2 april ook weer los!!

@ marijke: al gelukt met je namen? Ik doe hetzelfde op MP hoor. Ik heb er losse zaken opstaan (al met al voor 250 euro verkocht) en ook wel weer gekocht.....ahahha...... STraks maak ik paketten en deze zet ik er 1 maal op + een keer verlengen. Niet verkocht dan gewoon wegbrengen. Pas na de geboorte. Stel dat het toch een jongetje wordt bij ons.....................hahaha

@ Yosha: schiet dus mooi op met je zolder. Straks ook maar een foto op hyves???? Verder alles ok???

Ik ga zometeen heerlijk relaxt naar Greys Anatomy kijken en morgenochtend weer voor beeb controle naar de huisarts.

Fijne avond.
O ja, ik kreeg zaterdag een brief van mijn kraamcentrum. Omdat dit mijn 2e kindje is  zal deze intake telefonisch plaatsvinden a.s. maandagmorgen. Bezuinigingen natuurlijk. Is dat bij jullie Marijke en Roos ook zo???????

Grtz Linda

Terug
Bovenaan