We gaan ervoor, part IV

Hoi Hoi,

Gisteren lekker met beeb mogen knuffelen (is al 7,5 maand) zijn grote broer (2 jaar) kwam ook heel trots naast mij zitten. Maar wat een bewegelijke kereltjes. De kleinste bleef niet stil zitten. Moest hem gewoon met zijn rug naar mijn buik zetten, strekte steeds zijn beentjes en dit was niet zo fijn. Heerlijk gekletst en natuurlijk over zwangerschappen enzo gepraat. Zelfs manlief was hiermee bezig. Daarna thuis spaghetti gemaakt en teveel aan saus ingevroren. Lekker makkelijk.

Vandaag weer gaan werken en heb net ff lekker op de bank gelegen. Manlief is ff sporten. Anders komt het er nooit van. Papa is vandaag nog niet geweest en komt woensdag of vrijdag het plafon bijwerken en dan is het kamertje echt klaar. Kan ik met ramen en gordijnen aan de slag. Ga vanavond vroeg naar bed. Drukke dag gehad. 1 leerling heeft vandaag te horen gekregen dat hij van school af moest. Morgen moet ik dat tegen mijn klas vertellen, ze zullen wel schrikken. Maakt ze wel weer scherp en zorgen ze dat alles goed verloopt.

Met namen zijn wij nog niet bezig. Ik vind het veel te moeilijk om ze te zoeken. Er zijn ellelange lijsten van het hele alfabet. Ik kijk een beetje rond en dan zien we het wel. We hebben ook nog ff. Dus als je suggesties hebt, laat maar komen. We houden van korte namen met  1 of  2 lettergrepen.

@Yosha; ik had gewoon zo'n gevoel dat ik je iets moest sturen. Op het nachtskastje kan natuurlijk geen kwaad. Fijn dat je weer wat ontspannender bent. Ga ervoor en veel plezier.

@Hiltje; je hebt nog een kwaaltje. Vergeetachtigheid. Je noemt mijn naam en je bedoelt Yosha in je bericht van 11.49 uur. Ik moest wel lachen. Ik had met 7wk een echo. Was in de vakantie en ik moest weten of het leefde enzo. Toen met 10 wk omdat het toen mis was gegaan en met 12 wk om te kijken of alles compleet was. Daarna kreeg ik groen licht en heb ik met 20wk weer een echo. Is al over 2 weken. Gaat snel hoor.

@Nathalie; bedankt voor de info. Ik heb voor mijn baan als docent al een bewijs van goed gedrag moeten aanleveren. Dus ik ben heeeeeeeeeel lief. haha. Ik zit nog een beetje met de gedachte te spelen als ik meer thuis wil blijven voor onze beeb, maar dan te weinig inkomen heb. Zal hier in de vakantie wel eens verder naar kijken. Vind het zo en zo interessant om met kinderen te werken.

@Marijke; had jij alleen jongens kleding of vanalles? Ik vind het nl. wel fijn om kleding te kopen, waar ik enigzins de verkoper van ken. Heb het nog niet meteen nodig. Ik weet niet tot wanneer je het op marktplaats zet?

Fijne avond allemaal.

Gr. Yvonne
(17wk en 6dg)

Hallo!!!

Op de valreep voordat ik in mn verhoogde!! haha bedje kruip even hier langs waaien...
Ja ja bed staat op verhogers, mag ik wel om denken als ik vannacht naar de wc moet haha...

Patricia lekkere vakantie gehad dus lekker joh!! en nu nog 4 weekjes en dan lekker verlof, heerlijk!! Hoe lang heb je verlof???
Ik ben idd ook benieuwd naar jullie namen!!! En benieuwd wat mensen straks van onze namen vinden!!
En kan me best voorstellen patricia dat je het af en toe beu bent!! Zeker wat je zegt al zo lang zwanger wat dat betreft!! Laatste loodjes meid!! Al plannen voor je verlof??

Weer gelukt vandaag Miep met inwerken??
Balen he dan zo'n weekend!! Ik vind het ook niets aan een heel weeknd wat hebben zeker als je nog zoveel andere plannen hebt....

Janneke, ja slapen is niet alles meer he?? herkenbaar!!
Ik ben er ook steeds meer mee bezig...
en wordt ook steeds nieuwschieriger, hoe alles gaat, hoe zal t kindje eruit zien, en natuurlijk jongen of meisje, welke naam, hoe is de kraamtijd allemaal van dat soort dingen en t wordt met de dag erger haha..
Hoe zit dat met yoga is dat onbeperkt??
Gym is 9 keer voor en 4 keer na, deze week laatste keer gym.

Yosha heerlijk dat het weer wil!! en hoop dat jullie weer wat kunnen onstpannen.
Lekker weekend gehad dus heerlijk!!
Plaats je straks een foto van je sjieke zolder?? Ben heel benieuwd, t klinkt heel mooi...

Hiltje spannend!!!
Wij hadden echo met 6 weken (na veel aandringen en t gevoel dat t niet goed ging...) met 8 weken en 9 weken zelf gedaan bij echobureau en met 12 weken.
En lekker rest van de week vrij!! Nog leuke plannen??

Vlinder, leuk hoor je baan bij dat jongetje!!

Marijke ben benieuwd wat ze je hier bieden.... gek dat je al vaker bent bevallen en het toch nieuw is voor je, in een nieuw land..
Goed van je dochter!!!!
Was ze zelf ook blij??

Linda je verjaardag klinkt leuk en lekker verwend!! Heerlijk en laatste werkweek Fijn!!!
Ik heb t wel meer gehoord dat ze bij de tweede bellen, is hier ook zo!!

Yvonne, leuk kan je weer gauw verder met het kamertje... en leuk weekend gehad dus...

Vandaag is mn moeder geweest gezelig en mn huisje weer op orde, woonkamer heeft ze gedaan en de kinderkamer en onze kamer.
en gezellig thee geleuterd enzo!!
Ze hebben hier gegeten, had lekker witlofovenschotel gemaakt! jammie was errug lekker!!
en mn vader heeft met manlief het bed op poten gezet. Dus we gaan hoog slapen zo, ben benieuwd haha!!
Er hebben gelukkig wat afspraken deze week afgebeld, niet zo erg!!
is t weer wat overzichtelijker!!
Heb de hele dag al mega last van mn rug net of ik ongi  moet worden.... heb nu een kruik en manlief gaat zo masseren...

slaapse en tot morgen!!
Marieke  

Hee meiden,
Ben terug van vakantie! Ik ga morgen even uitgebreid reageren hoor!
Linda nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
En nog geen bevallingen, mooi! Vanaf nu kan het wel iedere dag gebeuren.....spannend hoor!!
Doeiii liefs Laura

@Yvonne: oh wat ontzettend lief van je, die gelukspoppetjes!! Ik zit net de post open te maken en tref ik die aan!! Heb er geen woorden voor, zo lief!! Dank je wel, ze krijgen een mooi plekje bij ons in huis!!
Liefs Laura

Goedemorgen!

Vandaag en de rest van de week heerlijk vrij! Heb geen speciale plannen ofzo, ja: morgen testen natuurlijk en dan direct een afspraak maken voor een echo op 6 wk (werd door mijn gyn aangeraden). Vrijdag naar het kinderwensspreekuur met mijn zusje en zaterdag viert mijn man zijn verjaardag, die is zondag jarig. Vandaag even boodschappen doen en vanmiddag paardrijden, verder lekker relaxt!

@Linda: jeetje, wat ben jij lekker verwend zeg! Ideaal trouwens zo'n dekenrek, lijkt me erg makkelijk.

@Yvonne: ai,....had het helemaal niet in de gaten dat ik vergeetachtig werd....

@Marieke: lekker geslapen op je verhoogde bed? Zolang je er maar niet afvalt...haha

@Laura: hoe was je vakantie? Nog wel wat meer zon gehad aan het einde van je vakantie? En hoe ging je sollicitatie? Die heb je gehad toch?

Iedereen een fijne dag!

Groetjes Hiltje

Hey meiden!

Ik heb net weer een babycontrole gehad. Alles okidoki. Beeb ligt mooi naar beneden, maar nog los in het bekken. Ruggetje links en voetjes rechts. Dat bevestigd mijn gevoel. Beeb schopt vaak rechts bovenin. Gisteren een spelletje gespeeld: hakje masseren en dan trok ze de hak snel weg. Zo een paar keer herhaald. Mooi contact.Over 14 dagen weer terug komen. Dan laatste keer bij de huisarts en ga ik over naar de VK. Ik zal straks ff een afspraak maken.
Vandaag lekker thuis.............zo ff schoonmaken. Niek is druk aan het spelen. Het is vies weer; regen.............bah.

@ Yosha: wat fijn dat je weer ontspannen genoeg was om te klussen!!! Zeker met die prachtige eieren die er lagen. Hihihihi.........goed benut dus!!!!

@ Yvonne: ik vind jou zoooooooooo attent meis!! Gelukspoppetjes. Ik hoop zo dat ze gaan werken voor onze meiden. Lief hoor van je!

@ Marieke: lekker je huisje weer schoon. Voelt altijd fijn he. Manlief heeft gisteren alles gezogen en gedweild. Heerlijk thuiskomen altijd maandags. Meestal ga ik dan afstoffen dinsdags. Alleen mijn ramen moeten hoognodig gelapt worden, daar schakel ik mijn schoonmoeder voor in. dat vindt ze nl. prachtig.
Ligt je beeb al vast in het bekken?? Logisch dat je nieuwschieriger wordt met de dag. Ik slaap nog voortreffelijk. Al denkt manlief daar anders over. Ik ben net een wentelteefje zegt ie. Ik draai voortdurend vanlinks naar rechts. En sleep het voedingskussen mee. Ik heb er geen last van...............hahaha. Doe jij dat ook??

@ Laura: he meis, fijn dat je weer terug bent. En nee..nog geen bevalling! Hoe staat het met je huis (verkoop)?? Heb je nog zonnige dagen gehad???

@ Janneke: ook ik ben errug nieuwschierig naar jullie namen en geboortekaartjes! Nog ff geduld.
Ikke idd nog 2 dagen werken. Er staan eigenlijk alleen nog maar leuke patienten en mijn laatste opdrachten gepland. Ben echt aan het freeweelen. Er moeten nog wat rapportages af en ik heb nog besprekingen staan. Gelukkig kan ik het echt fijn afronden voor mijn gevoel.

@Hiltje: wat hou je ons en jezelf in spanning zeg...............pffffffffffffff.

Ik ga me nu maar even nuttig maken in huis.
Fijne dag ladies!!
Grtz Linda

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Laura
10/6
19/2
1/3
10e
1
-
32
Z-H
1-9/3

Yf
23/7
17/2
3/3
7e
1
-
33
Gron
april

Hiltje  
23/10 en 5/1
24/2
10/3
2e
1
-
25
Frl
-

Els
11/4
?
?
10e
2
-
30
Ensch
-

Yosha
28/7
12/3
26/3
9e
1
2/3 gyn
33
H'sum

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

13/3  gyn
29
N-Br
Verlof!
13-20/6: Oostenrijk

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
2/3contr
vk
31
O.ijssel
Heb verlof!

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
23 mrt. 8.45u HA
31
Frl
verlof start 14/3
Wk 30/31/32 zomervak.

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
10/3 30w echo
18/3 gyn
30
Z-H
2/3 t/m 6/3 Texel!!
7/4 start verlof

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

6/3 vk
33

N-Br

23/4 start verlof

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
16/3 gyn.

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
19/3 vk
25/03 20wk echo
28
N-Br
24-04 t/m 10-05
meivakantie

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
?
33
N-Br
1e wk mrt

JannekeChris
7/7
31/8/09
?
6e
2
?
29
Gld
-

Goede morgen,

Bleg zeg, regen regen en nogeens regen.
Geen lekker weer dus. Zonnetje afgelopen weekend was juist weer zo heerlijk.

Marijke, hoe was de informatieavond gisteren? Zit er een goeie pijnbestrijding bij voor jou? Ik heb volgens mij weleens een vriendin gehoord over dat zij lachgas had gekregen maar dat duurde wel ff voor ze het kreeg.
En de prikjes bij je meiden weer goed verlopen? Zijn best venijnige prikjes he die voor hepatitus b?

Janneke, weer een dagie voorbij he. Gaan deze laatste weekjes/daagjes nu snel voorbij of kruipen ze nu voor je gevoel? Kan me voorstellen als je iets zat bent dat je graag hebt dat het snel voorbij is en dat de tijd daardoor langzaam lijkt te gaan.
Je hebt gister fajitas??? gemaakt, maar wat is dat precies voor gerecht? Heb er nog nooit van gehoord.

Linda, heerlijk dat alles weer goed is  met de kleine. Haha leuk spelletje wat je speeld, hakje masseren, zo heb je idd wel al mooi contact.
En leuke cadeaus gehad voor je verjaardag. Daar kan je dan zo lekker van nagenieten he. Ik laat altijd na me verjaardag de cadeaus nog ff op tafel staan of in elk geval in de woonkamer zodat ik ze nog ff kan bekijken.

Yvonne, hmm jij had voor vandaag idd een minder leuke klus op de agenda staan. Vertellen aan je klas dat een leerling van school af moet. Hopelijk maakt dat ze idd wel weer scherper om heel goed hun best te doen.

Marieke, vertel.... alles goed gegaan vannacht met je bed op klossen ;-)
Moet je absoluut erg in hebben als je uit bed gaat dat je dan wat verder van de vloer af bent want anders maak je zo een raar sprongetje he.
zat me net te bedenken dat jij en Janneke weleens op dezelfde dag  zouden kunnen bevallen he ;-) Jullie zitten zo ontzettend dicht op elkaar. dat zou wel bijzonder zijn, toch?

laura, heb je nog een beetje een zonnige vakantie gehad?
Was je aleens eerder in de DR geweest of nog nooit?
Is het een mooi land en een aanrader om daareens heen te gaan?
Of lijkt het op veel andere landen?

Hiltje, lekker vrij vandaag en derest vd week. Nog 1 dagje en dan testen he. Echt super spannend joh. Maar aan de andere kant weet je het misschien wel al he. De kwaaltjes die je beschrijft en nu 4 of 5 dagen overtijd ;-) Toch heerlijk dat die testen bestaan en dat die je ook echt de zekerheid kunnen geven.
Jij zal vast vroeg je bedje uit zijn morgen...........

Patricia en Miep, Zit net ff te kijken hoever jullie allebei zijn in je zwangerschap en tot mijn verbazing zitten jullie ook al zo superdicht op elkaar. 1 dagje verschil. Bijzonder dat de meeste meiden hier zo dicht op elkaar zitten met hun zwangerschap. Als ik me niet vergis zitten San en Yvonne ook zo dicht op elkaar toch? En het zou natuurlijk helemaal geweldig zijn als Hiltje en Yosha ook zo dicht op elkaar zouden zitten ;-) Duim voor jullie meiden dat dat zo is want zou heel bijzonder zijn, en ook leuk om het zo met iemand te kunnen delen denk ik die ongeveer even ver is als jezelf.

Oweja Janneke ik had nog ff een vraagje aan jou.
Jij hebt het over 12 testjes voor 15 euro?
Man man kan je me vertellen waar ik die kan kopen? heb ze nog nooit in de winkel zien liggen en weet wel dat we echt al een vermogen hebben uitgegeven aan die dingen. als ik weet waar je die testjes voor 15 euro kunt krijgen zou ik ze graag kopen want dat gaat ons een boel geld besparen.

Goed, iedereen weer een fijne dag verder.

Liefs, Nathalie

Hi meiden,

Laura: welcome back meid! Heb je nog een beetje zon gezien? Hoop het wel voor je!

Linda: wat raar dat de intake telefonisch is... Ik vond de intake mwah mwah maar goed zal idd wel met bezuinigingen te maken hebben. En je laatste werkmaandag zit erop, lekkerrrr!
Bijzonder die kadootjes zeg, geniet ervan! (tosti, je brengt me op een idee...;-))
Fijn dat de beeb goed ligt, en dat hakje masseren en terugtrekken doe ik ook vaak, vind ik errug apart maar wel mooi!
Nog even en je hebt verlof!!!!!!! :-D

Yvonne: ben benieuwd naar jullie kamertje! Begrijp dat jouw vader veel doet of bedoel je je manlief? Wb namen: wij zijn ook van de korte namen dus ben benieuwd wat je van onze naam vindt!

Marieke: slapen is idd niet meer alles maar vannacht gelukkig wel. Bij mijn yogalessen sluit je aan wanneer je ongeveer 20 weken bent en je mag komen tot je bevallen bent, das wel fijn.
Jullie vannacht niet uit bed gevallen? Heb je ook een trapje naast je bed? Heb ik denk ik wel nodig hihi. Lekker witlofschotel... Klinkt goed!
Die ongi-pijntjes die herken ik wel, die heb ik vooral als ik lig. Jij ook? Kruik en massage helpt idd erg goed!

Hiltje: hopelijk heb je morgen een + test in handen dame! Je klinkt idd positief... Oh zou geweldig zijn meid...

Yf: jouw NOD was vorige week maar hebben niks meer gehoord; how are you of ben je op vakantie? ;-)

Hier alles zn gangetje. Na lang worstelen met Word en de labels is het ons eindelijk gelukt. Altijd weer een rotklus ook al weet je hoe het moet. Morgen enveloppen ophalen en ik denk dat morgen of overmorgen ook de postzegels verschijnen dus dan kan ik 2 stapeltjes klaarmaken, dan is het na de geboorte kwestie van de gegevens doorgeven en de kaartjes daarna in de enveloppen doen.

Ben niet meer zo van t nestelen. Ons huis is sowieso wel netjes en vrijdag komt de schoonmaakster, erg fijn!

Ons bed staat nog niet verhoogd, de kratjes zijn er al wel. Komt deze week vast wel, manlief moet even onze buurman lief aankijken want ik kan m er niet mee helpen.
Ga ook geen zeiltje in bed leggen, vond de tip in boek "veilig zwanger" wel fijn: elke nacht maandverbandje indoen. Ga ik vanaf vanavond doen, denk ik. ;-)

Vannacht sinds lange tijd hele nacht doorgeslapen! Komt misschien door de yoga? Heerlijk in ieder geval. Vandaag is manlief thuis aan het werk, das wel erg gezellig dus zo samen lekker lunchen. Ik heb vandaag helemaal niks op de planning, morgen pedicure en voetreflex.

Fijne dag dames!

Terug
Bovenaan