We gaan ervoor, part IV

Laura, even snel een berichtje tussendoor voor jou want ik moet zo weg: voor de temperatuurmethode kan je geen koortsthermometer gebruiken, maar heb je een thermometer nodig die de basale lichaamstemperatuur meet. Zo'n oorthermometer is dus niet geschikt want die is niet nauwkeurig genoeg en richt zich op koorts. Er moeten ook twee cijfers achter de komma staan. Ik heb even voor je gegoogled en je kan voor de temperatuurmethode hier een thermometer bestellen: www.fertilityshop.nl/
Ik deed de thermometer altijd onder mijn tong zodra ik wakker werd (duurde ongeveer een minuut) en kreeg zo een duidelijk beeld van mijn eisprong. Als dat niet lukt dan moet het rectaal of vaginaal.
Hier meer info over de methode:
www.zwangerworden.nu/temperatuurmethode
Success ermee!
Marijke

Hallo,

Moet even mijn verhaal kwijt hoor. Zit vanaf gisteravond al helemaal in de stress... dan voel ik ineens dat mijn kwaaltjes minder worden, vraag me constant af of het niet afneemt. Ben als de dood voor weer een mk... Wordt zo helemaal gek van mezelf. Ook omdat ik de vorige 2x enorm misselijk was en daar nu absoluut geen last van heb, zegt ook niet want toen is het juist misgegaan...maar toch. Nou ja, was zonet even helemaal in tranen toen ik de vk aan de telefoon had. Ze maakt voor volgende week wo, do of vr een afspraak voor mijn bij de gyn. Erg fijn. Ik wordt er vandaag over teruggebeld.

Morgen naar het kinderwensspreekuur, ben erg benieuwd. Deze vk heeft een eigen echo apparaat (ga niet naar die in mijn eigen dorp, daar hebben ze niet zo'n spreekuur). Dacht misschien is het al mogelijk dat die een echo maakt om mij gerust te stellen (of niet), maar weet niet of dat al kan na 5/5,5 wk...

@Laura: gelukkig dat je toch nog wat zon hebt gehad daar! Heerlijk joh. Spannend dat je deze week iets hoort of je soll. Moest wel lachen ook om jou verhaal over je dronken man, was ook mijn angst dat hij van de trap af zou vallen. Had hem zelfs gezegd dat hij me wakker moest maken als hij naar beneden moest...weet niet of dat wel  was doorgedrongen...gelukkig lag hij  de hele nacht in coma. Misschien ook een idee voor jou, ik ga morgen naar het kinderwensspreekuur samen met mijn zusje (die is ook al een dik jaar bezig met zwanger worden). Samen met de vk wordt er dan vanalles en nog wat doorgenomen en besproken. Ben erg benieuwd. Is toch weer anders denk ik dan naar een huisarts. Heb de deelnemende vk aan het kinderwensspreekuur gevonden op: www.zwangerwijzer.nl/kinderwensspreekuur.php.
Kan me voorstellen dat je man er tegen op ziet om zijn zwemmers te laten onderzoeken...maar ik zou het ook tijd hiervoor vinden hoor. Wel een gedonder dat het er dan snel snel heen moet.

Ik weet verder even niet meer  of ik op nog meer zou reageren, komt later wel weer.

Groetjes, Hiltje  

De afspraak is gemaakt bij de gyn: dinsdag 17 maart om 14.10.

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Laura
10/6
19/2
1/3
10e
1
-
32
Z-H
1-9/3

Yf
23/7
17/2
3/3
7e
1
-
33
Gron
april

Els
11/4
?
?
10e
2
-
30
Ensch
-

Yosha
28/7
12/3
26/3
9e
1
2/3 gyn
33
H'sum

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

13/3  gyn
29
N-Br
Verlof!
13-20/6: Oostenrijk

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
2/3contr
vk
31
O.ijssel
Heb verlof!

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
23 mrt. 8.45u HA
31
Frl
verlof start 14/3
Wk 30/31/32 zomervak.

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
10/3 30w echo
18/3 gyn
30
Z-H
2/3 t/m 6/3 Texel!!
7/4 start verlof

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

6/3 vk
33

N-Br

23/4 start verlof

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
16/3 gyn.

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
19/3 vk
25/03 20wk echo
28
N-Br
24-04 t/m 10-05
meivakantie

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
?
33
N-Br
1e wk mrt

JannekeChris
7/7
31/8/09
?
6e
2
?
29
Gld
-

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
17/3 gyn
25
Frl
-

Hoi hoi,

Gisteren weer gezellig naar de gym geweest. Best veel oefeningen gedaan en minder gekletst. Dat vind ik toch wel fijn. Daarna nog een film gekeken en eigenlijk te laat naar bed. Vandaag kan ik het rustig aan doen, dus dat is wel fijn.

Ik ben gisteren naar mijn leidinggevende geweest en gevraag wat zij verwacht van mij als ik terug kom van verlof. Zij gaf al aan dat ik min. 4 dagen terug moet komen, omdat ik mentor van een klas ben. Dus dan is het waarschijnlijk zo dat we 2 dagen kdv, 1 papa dag, 1 mama dag en 1 oma dag. Welke oma het wordt is dan nog niet duidelijk. Komt wel goed. Had zelf in gedachte om evt. 3 dagen te gaan werken. Dit is financieel net haalbaar maar is wel krap. Goed, 4 dagen werken en dan eerder naar huis kan ook. Ik zie wel hoe het dan loopt, misschien gaat het wel helemaal anders. Alleen kdv leg ik vast, rest zie ik wel.

Lekker geslapen zo te lezen Marieke. Soms heb je dat gewoon nodig. Ik hoop dat een goede nachtrust hebt gehad.

Ik had ook veel last van mijn darmen Hiltje. En vooral 's avonds. Precies zoals jij het beschrijft. Op tijd een lekkere jogging broek op pyjama aan is wel fijn. Zakt na een aantal weken wel weg. Ik moest ook op tijd eten om niet misselijk te worden. Dit heb ik nog steeds een beetje. Ik ben daardoor nog niet enorm aangekomen vind ik zelf. (is 4 kilo veel?). Lekker doen wat je fijn vindt, als het nodig is dan doe je dat. Misselijk zijn is geen pretje hoor ik van andere. En wat je aankomt is niks van te zeggen. Leuk dat je gebruik maakt van de gelukspoppetjes. Wordt ik heel blij van - kan het niet anders uitdrukken. Ben benieuwd hoe je schoonouders en ouders reageren. Een leuk idee zeg. Ik snap jouw onzekerheid heel erg goed. Had zelf op een gegeven moment met 7wk ook een inzinking en heb toen ook een echo gehad. Had die 2 weken gelukkig nog kunnen wachten. Hoop dat jij de 17e jullie uk goed kan zien.

Grappig dat je veel over eten praat Janneke. Ik ben daar ook de hele dag mee bezig. net al kip-kerrie op. Ja al zo vroeg. Hadden leerlingen gemaak te was over, sla ik natuurlijk niet over. haha

Fijn dat je goed heb kunnen uitrusten op vakantie Laura. En een kleurtje gekregen. Wauw ik ben jaloers. Alhoewel het gisteren en van de week hier ook mooi weer was. De lente komt eraan. Ben wel benieuwd of je nog iets van je sollicitatie hoort. Klinkt wel een beetje vaag. Bij een open huis komen meestal wel veel mensen kijken. Hopelijk zit daar jullie koper tussen. Kan me wel voorstellen dat je de kamer aan de tuinkant hebt. Maar ja, meningen verschillen. Het lijstje invullen is steeds ook wel zenuw slopend vind ik zelf. Goed dat je man de zwemmertjes laat onderzoeken. Weet je dat in ieder geval al. Jij ook al overal een gelukspoppetje. Ik hoop dat ze voor jou het gewenste brengen. Ben benieuwd. De kat is bij ons al een tijdje weg. Slaap weer heerlijk.

Ga maar ff wat werken. Heb al weer zo'n lap tekst gelezen. Gaat toch wel veel tijd inzitten.

Gr. Yvonne
(18wk en 2dg)

Hoi hoi allemaal!!!

Hiltje kan me voorstellen dat je van die dips hebt!! erg herkenbaar!!!
Maar je schreef gister ofzo dat deze zwangerschap wel anders voelde, dat had ik bij deze zwangerschap ook, vergeleken bij de mk. Maar ook mijn onzekerheid bleef. Ik heb toen na paar dagen weer eens getest. Wilde even die bevestiging....
De vk heeft alleen echo voor uitwendige echo's dus daar kan je zo vroeg weing zien. Ik was met 6wk2d bij de vk, ze kon toen wel zien dat er wat zat maar verder niet! bij de gyn kreeg ik toen inwendige echo en toen was er een duidelijke vruchtzak met klopend hartje. Dus denk dat je echt nog even moet wachten hoe moeilijk ook!!
Maar kom lekker hier schrijven!! Ik hoop dat het gauw zover is dat je naar de gyn mag!! enne leuk zo aan je ouders vertellen wat vonden ze ervan??

Laura, zo je bent weer even druk geweest met ons!! anderhalf uur!! haha ja je zit zo een poos!! Maar leuk weer van je te horen, gelukkig nog paar dagen mooi weer en zon gehad en lekker kunnen relaxen!!
En spannend je sollicitatie afwachten dus!!
Wij hebben ons huis ook een keer verkocht met een open dag dus wie weet!!
Tis prachtig huis moet toch lukken!!
Kan me voorstellen dat manlief tegen zo'n onderzoek opziet tis ook een gedoe, maar wel voor goed doel!!

Janneke ja ik houd erg van hollandse kost, maar ook van ovenschotels en normaal ook van pasta's alleen daar had ik in   mn zwangerschap niet zo'n zin in... ga vanavond wel lasangna maken, komt een vriendin eten en heb er op zich wel zin in....
De boerenkool was errug lekker en bloemkool hmmmm ben ik erg gek op, alleen manlief iets minder dus eten we niet te vaak...wraps en mexicaans enzo is niet erg aan mij besteed!!

Marijke wat die kraamzorg betreft; die mensen komen overal dus denk dat zij niet zo snel een oordeel hebben en ze zijn er op ingesteld te helpen en te zorgen.....
En straks heb je een geweldige, baal je als ze weggaat!!
Ik hoop dat je iemand kan vinden voor je kids, lijkt me toch lekker als je man eris... ik verwacht ook niet dat ik charmant zal zijn met de bavalling , maar manlief is wel mn steun en toeverlaat, lijkt me bijzonder dit samen te doen!!

Janneke hihi moest erg lachen om je biefstuk op t kraambed, zie je al zitten bed eind in de lucht groot dienblad erop met bord met biefstuk!! haha!!!!!

Nou vannacht weing geslapen!!! Tsja dat was al beetje de verwachting en eigen schuld. Dus denk ook dat ik vandaag maar niet in bed plof of alleen er bovenop met een boek....En om uur of drie komt mn vriendin dus dat scheelt kan t ook niet!!
Zin in want ze woont vlakbij alkmaar dus zo vaak zien we elkaar niet!! Ze heeft een dochtertje van bijna 1 dus ben benieuwd hoe groot die intussen is!!

Manlief belde net, dat gastouderbureau iemand had gevonden waarvan ze dacht dat dat wel zou klikken... klonkt positief dus ben benieuwd, gaan morgen belle voor afspraak...

Ik ga zo mn enveloppen afmaken en even de wieg opmaken, lag er al poosje in dus nog maar keertje gewassen, nee hoor geen nesteldrang... haha

tot laters weer!!
Marieke\ 37 wk

Hee meiden,

NOu, ik kán naar U2 op 20 juli. Mijn broer was helemaal in de gloria, ik zal wel zien of er fysiek toe in staat zal zijn!!!
Gister heeft mijn   man de wieg in elkaar gezet, met dochterlief erbij, ze vindt het erg leuk allemaal. Vamorgen wilde ze meteen naar de wieg kijken...
Ook naar ikea geweest, voor wat dingetjes voor Julia's kamer. Julia was mee, ze heeft alle gangen wel drie keer gelopen, ze was helamaal bezweet... Ik had Anita wel nodig, pfffff.....
Vandaag in bed blijven liggen tot 10 uur. Niet veel meer geslapen na de onze wekker julia om 6.10 pffff uur. Maar ja, hoort er bij!!!! Ze komt dan bij ons in bed met haar twee knuffels, bestelt melk én kindertijd!
Wel heerlijk, nu even de tijd voor mezelf! Heb nog niks nuttigs gedaan, ga zodirect maar eens aan de slag. Kind en man zijn weg, dus....
Ik ga straks van die lekkere zwitsalgeurbuiltjes halen, zo lekker in de kast, bij alle kleertjes... Ik vond er nog eentje helemaal onderin, die ik meer dan twee jaar geleden erin had gelegd, die rook nóg heerlijk! TIP!
Vanavond naar de yoga-partneravond. Mijn man is een rare, die heeft er veel zin in, welke man gaat er nu voor zijn plezier heen, om een beetje mee te puffen enzo??? Hij heeft dan totaal geen gene... Grappig.

Janneke, mijn dochter is niet zo'n beste slaper. Ik gun het niemand, zo'n gebroken nacht! Ik heb toen ze een baby was, echt het strakke schema aangehouden van het boek regelmaat en inbakeren. Dat hielp wel een beetje, niet dat ze méér ging slapen, steeds maar een half uur. Maar ik kon haar dan beter handelen... Wist waar ik aan toe was.
Door haar slechte slaapgedrag, is ze niet veel bij anderen wezen slapen. Ik ken ook weinig mensen waar ik haar kanbrengen, behalve mijn moeder, maar die is fysiek er niet toe in staat, dat vaak te doen.   Ik wil haar er niet mee belasten. En áls ze ergens had geslapen,   hadden we er dagen last van, erna....
Toen iik jouw berichtjes aan het lezen was, dacht ik ook, die heeft het vaak over eten, haha, je schreef het daarna ook....Grappig, geniet er lekker van joh...

Marijke, ik zou dan toch maar die buurvrouw vragenom op je dochters te letten, kun je niet een babyfoon bij haar zetten? Ik zou echt niet willen bevallen zonder man, die was me erg tot steun....
En dat je een kraamhulp eerder naar huiz wil sturen, daar snap ik helemaal niks van.... Iedere hulp is toch meegenomen... En als je je er toch niet happy bij voelt, kun je ook om een andere vragen... Jij blijft de baas in eigen huis!

Laura, daar ben je dan weer, DR was dus wel leuk voor een weekej, lekker dat je nog wel wat zon hebt gehad.
Begrijp dat je twee keer even moest slikken toen je hoorde dat ze zwanger waren. Ja, jij mag nu   ook zeker wel weer aan de beurt zijn....
Je man moet maar eens een potje gaan vullen... Kleine moeite nietwaar!?
Wanneer ga je iets horen van de sollicitatie? Balen dat het meteen na de vakantie was, ben je direct weer in het werkritme....

Nee Hiltje, blijf erin geloven, dat is nu alles wat je kunt doen, je hoeft ook niet elke dag hetzelfde te voelen, hoor.....En 17 maart is al erg snel!!!
Hiltje, het afscheid was een flater... De invaller was het de kinderen vergeten te zeggen dat ik zou komen, dus niemand wist ergens van. Cadeautjes gemist, dus... De kinderen vonden het wel gezellig en voor mijn gevoel heb ik het nu écht afgesloten. De directeur liep langs en reageerde verbaasd dat ik er was. Ze reageerde ook erg stom dat ik afscheid aan het nemen was van de kinderen, vond ze overdreven.
Ook was er weer van alles gebeurd tussen een paar kinderen, er was er zelfs eentje niet op school om die reden... Een hoop gedoe waar de directeur weer aan te pas moest gaan komen...   Die heeft het water ook tot aan de lippen hangen, ze spuugde bijna vuur...Ben heeeeel blji dat ik weg ben....Zoek het maar lekker uit allemaal!!!
Leuk ideetje, die manier waarop je je ouders jouw zwangerschap kenbaar maakt! Hoe vonden ze het?

Ik ga nu maar eens wat doen, ik heb gister bedacht dat we maar geen huishoudelijke hulp gaan nemen, geld besparen, ik heb eens in de zoveel tijd een zuinige bui, nu dus.... Dan zelf maar aan de slag....

gr Roos

Hoi,

Hiltje: meid zou me ook zo onzeker als wat voelen, maar t punt is, t helpt je niet en toch gebeurt het!! Hadden we maar een aan en uit knop wat onze gevoelens betreft he, zou je hem nu even uit kunnen zetten...helaas is het een periode waar je doorheen moet....dus ik zeg doe dat maar samen met ons, wij steunen je en duimen voor je!!!

Laura: leuk je weer te "lezen"!! enne je jaloezie is herkenbaar hoor, ik voel ook elke keer een knauw wanneer iemand verteld dat ze zwanger is....maar ja misgun het niemand, maar vind ondertussen ook wel dat wij aan de beurt zijn. Ben volgende maand alweer een jaar getrouwd nog steeds niet zwanger.

Nu maar hopen dat de gelukspoppetjes van Yvonne bij ons ook helpen!!

Vanmorgen bij orthopeed geweest, alle onderzoeken waren goed verder bij manlief, dus dat is een opluchting. Hij moet nu naar houdingstherapie, Ceasar of mensendieck....denken dat het toch met zijn werk te maken heeft, omdat ie er met skieen helemaal geen last van had...dus die ga ik nu maar opzoeken!!

Verder is er vanmorgen een collega na 2,5 jaar ontslagen....functioneert al een jaar niet goed, dus contract wordt niet verlengd....iedereen nu wel opgelucht hierover, zuivert de sfeer weer op het kantoor! Maar wel raar, aan ene kant sneu voor die collega, maar ja ze is er meerdere keren op aangesproken en veranderde niets, dus dan werk je dit zelf in de hand....Dus ben dit nu verder aan t afhandelen (doe namelijk ook PZ binnen ons bedrijf).

Verder zit ik nu weer in mijn wachtweken....bleeegggh niets aan....ga er maar gewoon vanuit dat ik ongi wordt en dat ik 1 april flink de sjors ben....kan t niet tegenvallen ook!!

Nog 1,5 dag werken en dan heerlijk weekend! Zaterdag komen de 3 kids van mijn zus, manlief moet werken tot 13.00 uur dus zit er alleen mee..maar dat maakt me niets uit, draai ik mijn hand niet voor om..haha Zondag weer verder op de zolder met schilderen, want dat willen we ook klaar maken verder....

Vanavond komt vriendinnetje (die van die 3e miskraam vorige week) op de koffie, dus zullen wel weer veel praten over wel/niet zwanger raken, miskraam, periode daarna etc etc....avond vliegt dan voorbij, maar tis altijd wel gezellig, manlief stuur ik naar zolder, haha, die heeft niets aan vrouwenpraat!!

Nou meiden fijne dag verder nog,

liefs Yosha

Hey ladies!!

@ Laura: he meis, welkom terug in het wisselvallige Nederland. Ben wel beetje jaloers op je kleurtje!! Fijn dat je nog mooi weer hebt gehad in de DR.
Je sollicitatiegesprek verliep goed begreep ik, alleen heb je nog geen uitslag?? Weet je wanneer???
Sommige huizen staan tegenwoordig heeeeeeeeeeel lang te koop, maar dat zal wel niet bij jullie soort huis zijn denk ik. Komt vast helemaal goed binnenkort! Het huis van de buurtjes was ook zo weg toch??

@ Hiltje: ik kan me je onzekerheid helemaal voorstellen. Heel herkenbaar. Daar heb ook ik veel last van gehad. En ik ben normaal eigenlijk helemaal niet snel onzeker.............. Je hebt tenslotte 2x een MK gehad.
17 maart een echo. Dan kunnen ze vast zien of er een prachtig hartje klopt.

@ marieke: gezellig een vriendin die komt eten. En vanmiddag vsisite. Zo kom je je dag wel lekker door. Heerlijk he die nesteldrang.
Bloemkool vind ik ook zo lekker, manlief niet............dus maak ik dan 2 groenten. Niek krijgt alles.
Spannend.............. je toekomstige gastouder ontmoeten. Ik hoop zo voor je dat het leuke mensen zijn. Vast wel.

@ janneke: ook ik bedacht me dat jij het wel heel vaak hebt over eten..............hahahaha Een echte bourgondier. Hindert niks. Jij je biefstuk na de bevalling ik een heerlijk broodje met heeeeeeeel veeeeeeeeel filet american.
Na de bavlling van Niek kwam mijn broertje ff spieken in het ziekenhuis. Hi had een heerlijk broodje filet american meegenomen. Zooooooooo lief!!!

@ Yvonne: zo als het nu lijkt straks dus 4 dagen werken na je verlof. Mssn kun je idd wat minder lange dagen maken. Heeft ook weer voordelen.
Leuk dat gym zo goed bevalt. Ik heb nu niks gevolgd. Bij niek naar de yoga. Maar dat beviel mij niet zo. Het hangt denk ik heel erg van de juf en de groep.

@ Marijke: jeetje, geen kraamhulp??????? Begrijp ik echt niet. Deze mensen zijn erop getraint om het jou, je gezin en je beeb te verzorgen en je wensen te respecteren. Natuurlijk zijn er ook drakestijnen bij, die stuur je dan gewoon terug en vraag je om een ander. En je man niet bij de bevalling????????????? Dat is ook niet leuk, voor  jullie allebei.  Het is zo'n bijzondere gebeurtenis. En ook ik was zeker niet op mijn mooist tijdens de bevalling!!!   En het mooiste moment was toch echt het moment dat Niek op mijn buik lag............... Dat kan/wil je man toch niet missen?? Ik hoop echt dat je oppas kunt vinden.
Zodra het feest bij ons begint gaat Niek lekker naar zijn oma of pake en beppe. Die komen hier zo midden in de nacht heen.

@ Roos: balen zeg dat Julia zo'n slechte slaper is. Wij beseffen heel goed dat we wat dat betreft echt in onze handjes mogen knijpen met zo'n slaper als Niek. Ook wij hanteerden heel strikt rust en regelmatig (nog). Het was een houvast voor ons allen en het gaf rust. Niek wist wanneer wat ging komen. Dat geeft veiligheid en vertrouwen. Voor ons werkte het prima.
Je hebt je stokke wieg al in elkaar. Mooi he. Beseft Julia al echt dat ze een broertje of zusje gaat krijgen??? Niek zei laatst, wanneer komt de baby eruit???
We hebben de box nu in huis staan. Niek zijn babypop ligt erin. Fijn dat je je werk hebt afgesloten. Jammer dat je kindjes niet wisten dat je kwam. Slechte communicatie op je werk, of niet??

Morgen nog werken en dan........................ VERLOF. Joepie. Ook al zal ik ook ff moeten afkicken van mijn werk. Morgen mijn laatste patienten zien, de laatste hand aan rapportages leggen en nog 1 bedrijfsbezoek. Het zal zomaar half 6 zijn.

Verder vandaag geen bijzonderheden. Vanmorgen was Niek naar de peuter. Toen ik hem kwam ophalen waaren ze aan het gymmen in de gymzaal. Een soort peuter apekooi. Allemaal gymschoentjes aan...................so cute!! Al die hummels van 2,5 tot 4 jaar.

Vanavond krijgen we toch ook nog een proefdruk van een jongens geboortekaartje. je weet het maar nooit. hahahaha

Meiden fijne dag.
Grtz Linda

Terug
Bovenaan