We gaan ervoor, part IV

Hoi dames,

Wat blijven we allemaal toch actief schrijven! Vind dat best bijzonder hoor, we zijn al sinds begin juni een heel actief forum... Leuk leuk!

Vanmorgen paar boodschapjes gedaan en DE postzegels opgehaald, kan nu dus de enveloppen gereed maken. Denk dat ik daar vanmiddag maar eens aan begin... Wil niet slapen - of maar heel even - zodat ik vanavond lekker moe ben.

Laura: wb temperaturen begreep ik dat rectaal t beste is, oorthermometer is niet voldoende. Ook is het belangrijk dat je het elke dag op t zelfde tijdstip doet en voor dat je uit bed komt. Ken wel wat meiden die er best veel aan gehad hebben, al is het alleen maar dat je die methode al geprobeerd hebt als je bij je huisarts / gyn komt.

Hiltje: yesss je hebt een afspraak de 17e! Das al lekker snel.... En morgen naar dat spreekuur, maak je niet te gek mocht je een echo krijgen. Ik had pas bij 6,5 week hartactie en dat was inwendig. Geloof dat Patricia nog wat later hartactie had bij de gyn. Maar wie weet maar mocht je dus niet veel zien hoop ik niet dat het je gek maakt!
Die onzekerheid, poeh ja dat kan niemand wegnemen. Ik vond de eerste 13 weken slopend, liefste lag ik hele dagen in bed zodat de tijd sneller ging. Elke dag wilde ik een teken dat het goed zat maar dat krijg je helaas niet. Hopelijk krijg je met de dag meer en meer zelfvertrouwen! En zoals Yosha al zei, hier kun je je ei en twijfels kwijt!

Yvonne: 4 kilo is niet veel hoor! Maar goed voor iedereen is t anders. Ik ben de eerste 20 weken heel veel aangekomen (13 kilo geloof ik) en daarna bleef het lang gelijk dus dat was fijn. Maar laat jke niet door kilo's leiden hoor!

Marieke: mmm lasagne is ook lekkerrrrr! Leuk dat je vriendin komt, gezellig joh! En fijn als er een geschikte gastouder gevonden is voor jullie. Zijn daar dan meer kindjes? Haha herkenbaar hoor; het beddengoed in de wieg ligt er ook al n tijdje op, maar weet dat de kraamzorg het sowieso opnieuw gaat doen dus er ligt al schoon setje in de kast. Maar, ik herken je gevoel!
Jij dus vannacht niet best geslapen, balen! Vandaag even doorzetten en op tijd je mandje in. Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....

Roos: jaaa die Zwitsal geurbuiltjes zijn geweldig! Hier liggen ze ook in elk lade / kastje van de babykamer en iedereen die binnenkomt vindt het zo apart dat het al naar baby's ruikt. Haha! Leuk dat je man zo enthousiast is over de partneravond, helemaal omdat het jullie 2e kindje is! Geniet ervan. Wij gaan volgende week donderdag nog n keertje samen.
O nu snap ik waarom Julia nog niet uit slapen is geweest, lastig hoor lijkt me. Maar ja doe je niks aan. Een half uur slaap, wow das weinig!
Leuk dat de wieg in elkaar staat en dat Julia zo enthousiast is. En wat n gedoe weer op je werk! Niet meer jouw zorg! Wel slordig dat ze het niet verteld hadden hoor dat je afscheid kwam nemen, maar goed.
U2: zet lekker in je agenda en wie weet... Wel super hoor voor jullie! Wordt misschien je eerste uitje zonder baby'tje.

Yosha: goed geklust dus deze maand? En nu weer afwachten, tja das niet leuk.... Duim voor je meid! Hopelijk helpt de therapie voor je man, wat voor werk doet hij en kan hij eea aanpassen indien nodig?

Tja dat eten van mij, zit zo ongeveer 24/7 thuis, vind eten lekker en nu "mag het" dus geef er lekker aan toe. Zit toch stuk eerder vol dan normaal dus kan mezelf niet rond eten. En ik moet zeggen: ik ben wel veel aangekomen maar t ziet er allemaal nog redelijk uit. Dat oppassen komt na de kraamtijd weer! ;-)  

Linda: grappig, dat broodje met filet americain staat ook op mijn menu van de eerste dagen, jammie! En sushi, en carpaccio....
En morgen je allerlaatste werkdag, wow! Toch supersnel gegaan meid. Heerlijk, kun jij ook nog meer gaan genieten en je voorbereiden.

Ik ga ff liggen lezen ofzo. Doeii!
Greets Janneke

Goeden middag allemaal,

Hiltje, kan me je onzekerheid zo ontzettend goed voorstellen.
Echt balen dat door de miskramen de eerste tijd van je zwangerschap niet onbezorgd kan zijn. Je zal ervan willen genieten, niets liever dan dat maar je verstand doet je helaas nu je zwanger bent aan je miskramen denken. Denk ook niet dat je daar wat aan kunt doen. Gelukkig mag je al snel naar de gyn en hopelijk zie je daar dan iets heeeeeeel moooooois!!!
Mag ik trouwens vragen wat voor werk je doet?
Je had het over dat je vrijdagavond 3 uurtjes moet oppassen bij iemand dus ik dacht dan zit jij ook vast in de zorg? extramurale zorg?
Klinkt idd wel lekker relaxt hoor, 3 uurtjes oppassen bij iemand thuis en dan toch lekker je ding kunnen doen.
Toen ik nog in de thuiszorg werkte en daar nachtdiensten deed had ik er ook vaak van die relaxte diensten tussen.
Nou meid hoop voor je dat het weekend snel voorbij is zodat je snel naar de gyn kan. Koppie op he!!!!

Laura, gelukkig dat jullie toch nog wat meer zon hebben gehad op de vakantie.
Morgen hoor je dus meer over je sollicitatie gesprek? Spannend hoor. Je weet maar nooit he, ook al is je gevoel er niet zo goed over het kan zomaar zijn dat hun gevoel wel goed is en ze voor jou kiezen. Zou een leuke verrassing zijn dan he.
En groot gelijk dat je mee wilt doen met open huis houden. Extra advertentie,s kunnen ook geen kwaad he. Hopen dat er genoeg mensen op af komen en de koper ertussen zit.
Wat gaaf zeg dat je je zomers een weekje beschikbaar stelt als vrijwiligger en dan mee gaat met tofvakanties. Ik heb net even vluchtig op de site gelezen maar zal het later nog uitgebreider doen. Je krijgt er zoveel moois voor terug he als je je voor zoiets inzet.
Je hebt het trouwens goed hoor, dat wij nog ff willen afwachten met zwanger worden totdat we bij de internist geweest zijn. De laatste miskaam in januari heeft toch wel heel veel met me gedaan en daarom besloten we om ff rust te nemen. hopelijk kan de internist ons weer wat meer duidelijkheid en hoop geven en durven we het daarna weer aan.

Yvonne, hoe was het gegaan met het vertellen aan je leerlingen dat er iemand weg moest?
Haha en ik moet wel ff lachen hoor want jij schrijft dat je weer lekker slaapt en dat de kat al tijdje weg is. Nou volgens mij is hij verhuisd naar onze achtertuin want we hadden al wel wat last van jankende katten maar de laatste dagen is het echt niet normaal. Bleg wat kunnen die dieren een oorverdovend vreemd geluid maken zeg.
Ben zo blij met me oordopjes. heb ze is grote getalen op me nachtkastje liggen dus kan gelukkig nog ff vooruit ;-)

Janneke, heerlijk toch, dat je zo kunt genieten van eten en het er zo lekker over kunt hebben. Je maakt vaak heerlijke dingen klaar waar het water me van in de mond  loopt en doordat je vaak schrijft wat je eet breng je anderen ook nogeens op een idee. Tenminste mij wel want ik ga die fajitas zeker een keer proberen.Ow nogmaals echt ideaal hoor die zwangerschapstesten die je kunt bestellen via internet en zo goedkoop. ik had ze eergisteren besteld en gister lagen ze al in de bus. Ze liggen nu in me nachtkastje, en ik vind het makkelijk om nu te weten dat ik ze al in huis heb liggen, en dat ik ze voortaan gewoon via internet kan bestellen.

Marieke, aaaa wat klinkt dat leuk, even de wieg op maken.
Voelt vast heel bijzonder om nu naar de wieg te kijken en te weten dat daar heel snel jullie kleine hummeltje in zal liggen.
Spannend dat het gastouderbureau belde dat ze misschien een goeie gastouder hebben gevonden voor jullie. Dan zal ze binnenkort wel op gesprek komen?
Lekker veel vragen stellen hoor zodat jullie en ook de gastouder weet waar jullie beiden aan toe zijn.
Succes ermee.

Roos, jullie wiegje staat ook weer. Wat schattig dat je dochtertje er vanmorgen gelijk wilde gaan kijken.
En kaarten voor U2 kunnen bemachtigen. Zou leuk zijn als je erheen kunt he.
Haha en moet wel lachen om het verhaal van je man dat je het een rare vind omdat hij vanaaf graag meegaat naar de partneravond. Is weer een keer wat anders toch, een man die het leuk vind om mee te puffen?
Hahaha straks puft hij vanavond harder dan dat jij doet....... dat zou toch wat zijn....
Zie het al een beetje voor me met een grote lach op me gezicht ;-))))

Yosha, hoop voor je dat de wachtweken snel voorbij zijn, en dat je 1 april niet de sjors bent!!!!
Pff zal vast ff spanning gegeven hebben op het werk vanmorgen wat betrefd de collega die is ontslagen. Nooit leuk zulke dingen, maar als ze er al vaker op aangesproken is en ze niks veranderd dan schiet dat idd ook niks op.

Marijke, ik zou gewoon lekker doen waar jij jezelf het beste bij voelt.
Het lijkt mij zelf heerlijk hoor dat als je net bevallen bent dat dan de kraam er is om je een paar dagen te helpen, maar als jij daar nu al geen goed gevoel bij hebt en er zenuwachtig van wordt en zo erg op je privacy gesteld bent dan kan ik me jou denken ook wel voorstellen. Het moet toch goed voelen. Heb je iemand van familie die je anders zou kunnen komen helpen in de week na je bevalling? Daar voel jezelf mischien toch meer vertrouwd mee?
Zat er nu trouwens nog een goede pijnbestrijding bij voor je, voor tijdens het bevallen? Heb je gevraagd naar lachgas?

San, wat fijn dat iedereen zo aardig  en meelevend is. Geniet er lekker van.
En ook van je nieuwe kleren. Moet geweldig voelen om kleren te kunnen shoppen voor in je zwangerschap.

Jammer dat het weertje vandaag weer minder is. Gisteren had ik weer helemaal het voorjaar in me hoofd. Had ff voor op het bankje gezeten in de zon en was er gelijk weer wat door verkleurd. Heb het geluk dat ik snel bruin wordt.
Morgen weer een slaapdienst. dus morgenmiddag half 4 beginnen tot zaterdagmiddag. Gaat vaak snel voorbij. Alleen s,nachts slapen lukt me dan echt nooit, want lig er dan teveel op dat ik aan het werk ben. maar dan slaap ik zaterdagnacht maar wat bij.

Meiden alvast allemaal een fijn weekend,

Liefs, Nathalie

Linda, waren gelijk aan het typen, dus nog ff snel.
Wat heerlijk dat morgen je laatste dagje werken is en dat je dan verlof hebt.
Heb je nog bijzondere plannen in je verlof of gewoon lekker aanmodderen met vanalles en nog wat?
En werk jij ook in de zorg? Omdat jij het over de laatste patienten hebt en de laaste hand leggen aan wat rapporten? In een ziekenhuis misschien ;-))? Ben ff aan het verzinnen hoor nu waar het zou kunnen zijn? Hmm alleen dat laatste, bedrijfsbezoek kan ik dan weer niet zo thuis brengen bij werken in de zorg.
Ben benieuwd.
Nou suc6 morgen he, je laatste dagje

Groetjes, Nathalie

Hee meiden,

Kom even verslag doen van mijn huishoudelijke activiteiten, Ben nl best wel trots!!!!
Ik heb een wasje gedaan, de babykleren mt 50/56 gesorteerd, ramen beneden gelapt (linda bracht me op het idee!!!)+ lamellen gepoetst. Beneden stofgezogen en gedweild, afwasmachine uitgepakt en ingepakt, werkjes van Julia gesorteerd. Nu moet ik wel even op de bank zitten, omdat de vloer nat is. En dat allemaal zonder harde buik!!
Als de boel droog is, ga ik boodschappen doen, daarna bij m'n moeder eten (Janneke ikweet helaas nog niet wát) , dan yoga.
Wauw, voel me echt een stuk beter!!!!
gr Roos
vandaag 28 weken, nog maar 12!!!!

Hey dames,

Voel me ietsje pietsje minder onzeker. Heb zojuist nog een test gedaan, kon het niet laten om er eentje te kopen toen we boodschappen aan het doen waren. Gelukkig was ie nog steeds positief. Ik hoop nu dat ik het weekend wat door kom en dat het zo dinsdag is. Gelukkig nog wel wat op de planning staan...dus dat scheelt. Morgen werken en naar het kinderwensspreekuur en zaterdagavond de verjaardag van mijn man vieren. Kan me dan de hele dag bezig houden met hapjes maken enzo. Dan zondag het huis schoonmaken en dan moet ik nog wat verzinnen voor maandagochtend.

Mijn ouders stuurden ons gisteren nog een sms'je met hun felicitaties. Het was voor hun eigenlijk ook geen verrassing want ze hadden al zo'n vermoeden en mijn moeder wist ooko wel van mij dat ik het vermoeden had. Het kaartje voor mijn schoonouders hebben we vandaag gepost, ben benieuwd of ze morgen reageren.

@Roos: wat balen zeg dat het afscheid een flater was...wel fijn dat de kinderen het erg leuk vonden dat je langskwam. En ook mooi dat je het nu echt hebt kunnen afsluiten voor jezelf. Rare reactie van de directeurs...ach ja, sommigen snappen het gewoon niet dat het goed kan voelen om afschied te nemen, al is het maar tijdelijk, en het daarmee af te kunnen sluiten. Maar wat heb jij veel gedaan vandaag zeg! Kom je nu bij mij poetsen???

@Linda: nog 1 dagje werken en verlof! Lekker zeg! Heb je nog dingen op de planning staan voor tijdens je verlof?

@Nathalie: ik werk met kidneren die hersenletsel hebben en/of (zwaar) lichamelijk gehandicapt zijn op een logeerhuis en in de gezinsondersteuning. Vandaar dat ik soms bij kinderen thuis kom om de ouders te ontlasten maar ook omdat je bij deze kinderen niet zomaar een oppas kunt laten oppassen.

Zal zo naar mijn paard toe, nog even lekker paardrijden!

Groetjes, Hiltje

Hey!

@ Nathalie: tja wat voor werk zou ik doen.....hmmmmmmm. hahaha
Ik werk als fysiotherapeut bij een particuliere praktijk en als bedrijfsfysiotherapeut bij een arbodienst.
Dus in de zorg en bij bedrijven.

@ Roos: zooooooo hinke himmel!! Dat gaat goed. Lekker zeg. En wat heerlijk zonder harde buik. Hoplijk is dit de nieuwe trend.
Ik ben net wakker.............. niek ook. Zal ik ff ophalen. HIj heeft van half 1 tot half 4 geslapen. Heerlijk. Ikke 1,5 uur ong.

Wat een pokkeweer is het........brrrrr. Miezer, miezer, miezer. Mijn paarden vinden er ook niks aan.

Doei!
Grtz Linda

Hallo!!!
Wat is het hier weer heerlijk gezellig druk!!!
Erg leuk!!!

Roos lekker in je agenda zetten en wie weet kan het gewoon!!!
In ieder geval iets te dromen!!!
Mij man vond het erg leuk ook om mee te gaan naar de partneravond! Leuk toch dat ie dat zo leuk vind!!

Yosha, fijn dat er niets ernstigs is met de heup van je man!! Hij moet er nog even mee vooruit!!
Weer wachten dus, bah kan me voorstellen dat je daar ook gek van wordt!!
Nou we wachten met je mee!! Maar je hebt wel t een en ander aan afeliding gelukkig!!
En een gezellige meidenavond dus!!

Linda morgen je laatste werkdag en dan verlof Heerlijk!! Al plannen???
Als wij bloemkool eten maakt ik voor manlief met kerriesaus dan vind t ie t wel ok, en voor mezelf het ouderwetse sausje wat mn moeder altijd maakt.
En lekker hoor dat geklets over eten!!

Nathalie ja balen he weer die miezer!! Vooral als je al lekker zo in t zonnetje hebt gezeten!! Ik heb nu ook wel zin in voorjaar!!

Janneke lekker nog gelezen??
En de postzegels binnen, leuk!! Helemaal wat je ervan verwacht had??

O ja vandaag zijn de mutsjes gekomen, lekker knalroze en knalblauw met de naam erop, dus die maar even goed opgeborgen!! Ben heeel benieuwd welke we kunnen gebruiken!! Ze zijn erg leuk!!

ja spannend met de gastouder, ben heel benieuwd, wij maken nu afspraak met hun en gaan dan bij hun kennis maken... dus ben benieuwd of de klik er is ik hoop het!!
Met mn vriendin was gezellig vanmiddag!!! Haar dochtertje is echt een poppetje, hebben ze geadopteerd uit amerika, donker meidje en krijgt nu van dat lekkere kroeshaar dus ze had 4 toetjes op dr hoofd, mega cute!!
Ik had nog gauw leuk boekje voor dr gekocht, dus met mn buik in de auto, kon gelukkig voor de winkel parkeren, want t was niet echt succes met mega harde buik en buikpijn weer thuis, maar ja ze wordt 11 april 1 dus wij kunnen niet naar haar feestje of net bevallen of loop over!!
Meteen voor mezelf leuk nijntje ding voor t kamertje meegenomen, ziet het er meteen vrolijker uit!! dus dat maakte me wel weer blij!!
Zometeen ga ik vast lasagna maken, want over een uurt staat onze eter voor de deur... was mn schoonzusje maar door scheding eigenlijk niet meer, dus hoe noem je dat nu haha..

heb net even op de site van zwitsal gekeken jammer dat ze van dat slaap zacht geen olie hebben, lijkt me heerlijk na de douche.... ik dacht zal ze een tip geven, maar dan moet je weer al je gegevens invullen adres enzo daar heb ik ook geen zin in!!

Nou ik heb niet meer geslapen vandaag en ben naar de speelgoedwinkel geweest hoop dat ik daardoor weer lekker slaap vanavond!! Zo'n nacht draaien is ook niets!! Ik lag om 5 uur te lezen in mn boek met kop thee naast me(had manlief me gebracht), heerlijk hoor maar niet om die tijd!!

nou meiden fijne avond!!
Groetjes, marieke

Marieke, ik gebruik altijd de bedtime babybadproducten van Natusan, daar is ook een olie en lotion van. Kijk maar eens op www.natusan.nl. Die van Zwitsal ken ik niet maar die van Natusan ruikt in ieder geval heerlijk! Toevallig zag ik vandaag in de krant dat ze bij de Action de bedtime wash in de aanbieding hebben voor 99 cent, (normaal rond 4 euro) dus ik ga even inslaan!
En bij de Body Shop hebben ze een Deep Sleep assortiment, daarvan gebruik ik de pillow spray voor de kinderen (niet geschikt voor jonge baby's), daar slapen ze lekker van. Misschien ook een tip voor Julia, Roos? Yasmin was ook zo'n slechte slaper, inbakeren vond ze als kleine baby wel fijn maar pas met 21 maanden sliep ze regelmatig een hele nacht door. Maysa gelukkig al met 8 weken! Ze vragen zelf ook om de "slaapspray". Kijk maar eens op www.bodyshop.nl en dan onder 'wellbeing' kies je voor Deep Sleep. Ze hebben er ook cremes van.
Tot zover mijn verkooppraatjes, ha ha...
Marijke

Terug
Bovenaan