Hallo meiden,
Oh gut oh gut oh gut, ik zie dat jullie op me zitten wachten..... Nou hier ben ik dan eindelijk hoor!!
Maarre.....eerst Hiltje van harte gefeliciteerd met je zwangerschap meid!! Wat een fantastisch nieuws zeg! We hadden hier wel weer een zwangere nodig!! En alhoewel ik ook wel weer jaloers ben, gun ik het je van harte!!
Manlief kwam vanmiddag thuis, een van onze buurvrouwen, tevens collega van hem, is ook zwanger. Nu 9 weken. Ze was zo verschrikkelijk beroerd dat ze amper kon werken en daarom had ze het maar verteld.
Dus wel ff slikken 2 op 1 dag, maar het is jullie echt van harte gegund!!
Ik kan me voorstellen dat er een erg spannende tijd voor je aanbreekt Hiltje, maar ik begrijp dat je al heel snel een echo mag! Dat is goed nieuws en echt iets om naar toe te leven. 3x is scheepsrecht hoor!!
Ben dus weer terug van de DR en gelukkig hebben we de laatste dagen nog wel redelijk weer (én zon!) gehad. Gelukkig maar! Ook een leuke excursie gedaan door de binnenlanden. Prachtige natuur hoor. Maar wat wil je, lekkere temperatuur en toch regelmatig regen, dan krijg je echt een prachtig landschap, ook nog met allemaal heuvels. Althans, waar wij zaten, in het noorden. Op de terugweg hadden we een tussenstop in het zuidoosten, daar was het veel vlakker. Er werd trouwens wel gewaarschuwd dat je niet in het donker op pad moest gaan omdat dat niet zo veilig zou zijn. Overdag niet een gevoel van onveiligheid gehad. Gevoelsmatig zou ik in dit land trouwens niet zelf rond gaan reizen, op Cuba was dat geen enkel probleem.
Dit weekje relaxen was heerlijk, maar na een week ben ik er ook weer klaar mee. Dan begint het te kriebelen en wil ik meer zien. Nu gingen we voor de rust en de zon.
Alhoewel het weer niet echt meewerkte, was het toch een heerlijke week en heb ik best wel kleur gekregen! Het hotel was prima, all inclusive en je moet altijd afwachten of je geen last heb van aso's die zich helemaal klem zuipen en (vr)eten. Dat was absoluut niet het geval, alles ging er heel keurig aan toe!
Geen last van een jetlag, maandagmiddag eerst nog even geslapen en toen nog naar het sollicitatiegesprek. Kan er echt geen zinnig woord over zeggen. Ze lieten niet merken of ik de goede antwoorden gaf haha. Heb echter nog niks gehoord, ze zouden het deze week laten weten. Nu zijn we pas woensdag dus ze hebben nog 2 dagen ;-))) Ik wacht maar rustig af. Heb er zelf niet echt een goed gevoel over trouwens.
Vorige week wel een kijker gehad voor ons huis, maar het is niks geworden. Die wilden de kamer liever aan de waterkant. Destijds konden we kiezen en wij hebben toen bewust gekozen de kamer aan de tuinkant te doen, dit vanwege de privacy. Tussen het water en het huis loopt openbare weg en we zagen aankomen dat langslopende mensen dan altijd je kamer in kijken. Dat is idd zo, maar aan de andere kant is het ook wel leuk om je woonkamer aan de waterkant te hebben. Tja, voordelen en nadelen!
We kregen gister een brief van de makelaar dat er op 28 maart een mogelijkheid voor een open huis is, of we hier aan mee willen doen. Dit gaan we doen. Ons huis komt dan voor die tijd nog 3x in de krant, dit is toch weer extra reclame. Moeten dan wel zelf de rondleidingen doen, maar dat is geen probleem. Vind manlief wel leuk en ik ben wel goed in koffie zetten hahahaha!
Nou ik moet een heel eind terug lezen heb ik al gezien. Heb maar 2 schermen open gezet, kan ik tegelijkertijd reageren.
Ik had trouwens mail van Yf dat ze ook weer ongi is geworden. Ik zelf ga het schema niet meer invullen, dit om er toch wat minder mee bezig te zijn. We gaan gewoon lekker aan de klus en zien het wel.
Ik heb trouwens manlief aangespoord om een afspraak te maken voor zijn zwemmers-onderzoek. Van mij mag hij nu ook wat doen. Hij vindt het maar niks hoe het moet. Je moet hier nl een afspraak maken en dan moet je vlak van te voren je zwemmertjes loslaten, dan het potje warm houden (in je binnenzak bijvoorbeeld) en dan als de sodemieter naar het lab waar dan iemand klaar moet staan om het aan te nemen en het gelijk te onderzoeken. Ik heb er al lol om gehad maar hij vindt het wat minder.....
@Yvonne: nogmaals bedankt voor de gelukspoppetjes! In navolging van Hiltje hangt er bij mij nu ook 1 aan mijn sleutelbos, 1 aan mijn tas en 1 aan mijn bedlampje! Bij haar heeft het alvast geluk gebracht, nu hopelijk bij ons ook!
Hoe is het met de katten uit jullie buurt? Vreselijk geluid idd, wij hebben die pech ook wel eens, brrr!!
@Marijke: leuke namen heb je nog op je lijstje staan. Noor vind ik ook een mooie naam. Ik hou vooral van korte namen maar hoef me nog nergens druk om te maken haha! Nu maar hopen dat 'mijn' namen niet teveel in mijn omgeving worden gebruikt....
Misschien moet ik ook maar eens de temperatuurmethode gebruiken. Ik denk dat ik wel weet wanneer de eisprong is, maar baat het niet, het schaadt ook niet. Moet ik nog wel een thermometer aanschaffen. Wil dan zo'n oording doen, lijkt me erg praktisch. Deze is toch wel betrouwbaar??
@Janneke: ik lees dat je buik je in de weg gaat zitten! Nou hopelijk duurt het niet zo lang meer voordat jullie kereltje zich meldt! Ben heel benieuwd naar jullie geboortekaartje! Wij kregen er vorige week ook 1 en die gaan ook een kraamborrel doen. Er stond in dat ze al genoeg kleertjes en speelgoed hebben en dat ze daarom graag een bijdrage zouden willen hebben voor een bolderkar. Hmm ik vond het toch wel een beetje brutaal. Nu word je bijna wel gedwongen om geld te geven en dat vind ik niet zo leuk. Een kadobon vind ik dan leuker.
Tis pas 29 maart dus nog maar even over nadenken.
@Marieke en Janneke: dus al klossen onder het bed!! Is dat verplicht of alleen als je thuis gaat bevallen?? Het komt nu echt dichtbij hè!! Zelfs ik vind het spannend, hoe moet het voor jullie wel niet zijn!!
Trouwens vorige week ook met schoonmoeder gepraat over het zwanger worden. Zij zijn vroeger ook lang bezig geweest. Later bleek dat mijn schoonmoeder 2 baarmoeders heeft (dat het bestaat!!). 1 baarmoederhals en dan 2 baarmoeders erboven. Heel apart. Er werd toen gezegd dat ze wel zwanger kon worden, maar dat het waarschijnlijk wel lang zou duren. Ze waren toen al een tijd bezig en vlak daarna was het raak. Ook is er gezegd dat er een verhoogde kans op een vroeggeboorte zou zijn. Manlief is 7 weken te vroeg geboren en zijn broer 3 weken.
Later heeft ze nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Dit was echt kantje boord, ze wist niet dat ze zwanger was en leed helse pijnen. Met gillende sirenes naar het ziekenhuis waar ze toen met spoed geopereerd is. Net op tijd!
Afschuwelijk allemaal, die hebben dus vroeger ook wel de nodige zorgen gehad.
Bij mijn ouders ging het ook niet van een leien dakje. Na allerlei onderzoeken werd gezegd dat ze zich er maar bij neer moesten leggen dat ze geen kinderen zouden krijgen (na ongeveer 5 jaar 'oefenen&apos
. Blijkbaar hadden ze zich er toen bij neergelegd en opeens werd mijn moeder toch nog spontaan zwanger van mij. 2 jaar later kwam mijn broertje en daarna heeft ze nog 2x een miskraam gehad.
Ik moet maar hoop houden dus, al lijkt het me vreselijk om nog 5 jaar geduld te moeten hebben!!
Oh en Janneke, heb jij niet de datum 12 maart voorspeld kan ik me ergens herinneren? Dat is morgen!!
@Els: al meer duidelijkheid wanneer je ongi wordt en weer mag beginnen met de IUI? Fijn dat het zo goed gaat op je werk!
@Roos: dus U2 fan. Ik ben net zoals Linda ook meer fan van Bon Jovi hihi! Als ik naar een concert ga wil ik ook altijd het liefst vooraan staan en zorg er dan ook voor vroeg te zijn. Wel lang wachten, maar vaak de moeite wel waard!
Fijn dat je Anita belt goed bevalt!
Enne.....morgen de ontknoping van Wie is de mol! Ik verdenk ook Anniek, al vanaf het moment dat ze het rode scherm kreeg. Maar wie weet heb ik het helemaal mis en is het toch Jon. Ik heb morgenavond een vergadering dus moet het opnemen. Ben erg benieuwd!!
Oh ik moet wel erg lachen om Julia haar eigen willetje al kan ik me voorstellen dat het af en toe bijzonder vermoeiend moet zijn.....
Misschien kan je zeggen dat ze iets NIET moet, schijnt dat sommige kindertjes het dan juist WEL willen hihi! Succes!
@Miep: mooi dat je vervanger goed bevalt. Ga je toch wat relaxter met verlof als je weet dat het in goede handen is. Over dat soort dingen zou ik me nu ook al zorgen kunnen maken. Bij ons is dat altijd drama, vervanging moet altijd op het laatste moment nog geregeld en vaak is de vervanging er dan pas als de zwangere al een week of een paar met verlof is. Alsof het nog niet lang genoeg bekend is dat het verlof er aan zit te komen!! Daar balen wij dan altijd zo van, iedere keer geven we het aan bij de baas of er wat geregeld kan worden, jaja zeggen maar neenee doen. Bah!! Nou ja, hopelijk ben ik nu de volgende die met verlof mag hihi, heb ik daar geen last van. Eerst maar eens zwanger worden dan ;-)))
Jee Yosha, toch raar dat het ineens niet meer lukt bij jullie. Ik lees dat het nu weer beter gaat. Ontspannen is het toverwoord hè, maar makkelijker gezegd dan gedaan! Hopelijk is dat enge onderzoek op 1 april niet meer nodig! Ik ga duimen voor jullie!
De uitslag van het onderzoek van je man al bekend?
Oh Hiltje ik lees nog jouw tip over glijmiddel. Gaan de zwemmertjes van manlief daar niet dood van? Ik ben daar zelf een beetje huiverig voor nu, liever puur natuur nu hihi!
@Janneke, nog kleertjes besteld via Gap.com? Ik dacht trouwens dat Gap een Nederlands merk is? Manlief bestelt wel eens visspullen in Amerika, die komen dan gewoon met de post. Betaalt hij via Paypal. Ik heb er zelf geen verstand van. Ben ook meer van de Nl websites!
@Linda: ah voor jou dus ook bijna verlof! Heerlijk vooruitzicht!
Wij zijn trouwens ook alweer 12,5 jaar bij elkaar!
Trouwens dames, als jullie het over leuke data om te bevallen hebben....ik ben 22 april jarig hihi. Manlief 13 april ;-))) Worden we dan ook vernoemd hahaha!
Mijn schoonzusje en een vriendin zijn beide 24 april uitgerekend dus die maken ook kans!
Oh ja, even heel ander onderwerp: er staat deze week een heel stuk in de Flair over 2 zussen die een levertransplantatie hebben gehad. Dit zijn de nichtjes van een vriendin van mij. Interessant om te lezen en om er eens bij stil te staan om wel/niet donor te worden!
@Marieke: dus toch nog ff in de studieboeken geneusd! Knap hoor! Nu maar niet meer druk over maken, komt na de bevalling wel weer hoor! Dochtertje van vriendin al gezien?
@Nathalie, spannend 2 april die afspraak met de internist. Zijn jullie alweer aan het proberen? Meen mij ergens te herinneren dat jullie even willen afwachten of zit ik mis?
Grappig dat jij ook al in de zorg werkt, hier meer dames! Wel genoeg werk in te doen!
Ik werk bij een uitkeringsinstantie. Niet in de zorg. Wel ga ik zomers een weekje weg met mensen met een verstandelijke beperking (www.tof.nl). Erg leuk en dankbaar werk! Afgelopen jaar niet geweest vanwege zwangerschap en miskraam, was doodmoe en zag het toen niet zitten. Weet het voor komende zomer nog niet. Toch afwachten of ik zwanger ben. Dat gaat voor en aangezien ik me destijds zo moe voelde, trek ik zo'n week niet!
@Yosha: jee die vriendin van jou met de 3e miskraam, bah, dan durf je idd bijna niet meer zeg, wat een vreselijke ervaring moet dat zijn!
@Roos: die borstvoeding, ik zou me er niet schuldig over voelen hoor! Het schijnt idd tegenwoordig bijna te moeten en ik wil het zelf ook wel proberen, maar lukt het niet of lijkt het me toch niks, dan is het jammer. Ben zelf ook met de fles groot geworden en manlief ook. Mijn schoonzus probeert het niet eens, beeb gaat gelijk aan de fles. Ben geen melkkoe zegt ze en kind moet gelijk maar weten: eten komt van papa haha (bij hun thuis kookt hij altijd, hij heeft zelfs ontslag genomen en is nu thuisblijfpapa, terwijl zij 4 dagen werkt).
Oh bah, ja ik haat het ook als manlief aangeschoten/dronken thuis komt en ben niet eens zwanger!
@Hiltje: hahahaha, ik lag helemaal in een deuk om jouw verhaal over je dronken man! Jee ik zou ook wel erg pissed zijn trouwens als er vervolgens allerlei klussen in huis moeten....
Mijn manlief valt dan ook snurkend in slaap en af en toe naar het toilet waarbij het ook wel eens is voorgekomen dat hij naar het raam liep, gordijn open deed en daar wilde plassen. Whaaaa, ik gillen natuurlijk en hem naar toilet begeleiden, pff, dat ging dan nog net op tijd goed!! Ben dan ook als de dood dat hij van de trap af valt....
@San: ook weer terug van vakantie lees ik! En niet meer geskied dus. Durfde je het niet meer aan?
Dus een heleboel Bourgondiërs hier. Nou mag dan een noorderling zijn, maar lekker eten gaat er bij mij ook wel in! Volgens mijn schoonmoeder zou ze kilo's aankomen als ze zoveel zou eten als ik doe! Ja wat dat betreft bof ik, ik geloof niet dat het vele eten mij dikker maakt....
Nou ik ben ondertussen al anderhalf uur aan het typen en lezen en moet nog bijna 2 pagina's bijlezen.
Dus dit bericht ga ik eerst maar eens plaatsen! Nu even zin in andere dingen doen!
Fijne avond nog allemaal en tot gauw. Morgen een dag in Martiniplaza van het werk. Zou vrijdag weer aan het werk maar ga er toch nog een vakantiedagje aan vastplakken. Werk normaal vrijdags toch maar half dagje. Vakantiegevoel nog ff wat langer vasthouden!
Groetjes Laura