We gaan ervoor, part IV

Hey Hiltje,
Wat vreemd dat de ha van je zus zich nooit heeft bedacht dat haar schildklierprobleem  iets te maken kunnen hebben met het maar niet zwanger worden. Schildklierproblemen zijn over het algemeen (voor zover ik heb begrepen) een hormonenkwestie. En om zwanger te worden, is het ook wel fijn als je hormonen het goed doen.
Een vriendin van mij heeft ook al haar hele leven problemen met haar schildklier, met de hormonen. Bij hen lukte het ook niet om zwanger te worden. Ze is toen bij een fertiliteitsarts terecht gekomen waar ze alles hebben onderzocht. Er werd toen vastgesteld dat het inderdaad een hormonaal probleem was. In haar geval bleek dat ze te weinig progesteron aanmaakte. Ze heeft daarvoor medicijnen gekregen. Binnen twee maanden was ze wel zwanger (nu alweer 31 weken).
Hopelijk is het bij je zus ook zoiets eenvoudigs, zodat het op een makkelijke manier verholpen kan worden en ze heel snel samen met jou zwanger is.

Miep
30w2d

Hallo meiden,

Ja idd Hiltje, ik ben ook heel verbaasd dat de huisarts van je zus zich niet gerealiseerd heeft dat een schildklierprobleem ook problemen bij zwanger worden kan veroorzaken.
Net wat Miep al schrijft, de schildklier heeft van alles met hormonen te maken.
Nu maar hopen dat het snel goed komt met je zus!

Marijke, ik heb dus gisteravond die thermometer besteld en wat schetst mijn verbazing, hij lag net al in de bus!! Ik dacht dat Sensitest snel was, maar de Fertility Shop nog sneller!!

Manlief belde net, komt zo al thuis omdat de laatste klant had afgebeld. Joepie!!

Groetjes Laura

Hoi,

Laura: even over het tempen, mijn gyn geeft de voorkeur aan rectaal meten, minimaal 5 minuten voordat je 's morgens je bed uitkomt. En bij voorkeur op hetzelfde tijdstip (dus ook in het weekend). Wanneer je verkouden bent, ziek bent, medicijnen gebruikt, met vakantie gaat, dat zijn allemaal dingen die ze willen weten.

Mijn gyn was blij dat ik al meteen een tempstaat van 1 volledige cyclus kon aanleveren en ben nu dus voor de 2e maand bezig. Meestal volstaat 3 maanden....

Bij mij zie ik dat vanaf dag 1 tot dag 15/16 mijn temp constant 36.8 is, 2/3 dagen na mijn ei schiet ie ineens omhoog naar 37.4 en daarna blijft ie zo rond de 37/37.1....dag dat ik weer begin met vloeien gaat ie weer langzaam terug naar beneden...heel grappig dat je dat er allemaal uit kunt halen. Maar helaas geeft ie pas achteraf aan wanneer je ei is geweest, dus daar kun je hem niet voor gebruiken...

Ik heb op mijn nachtkastje de thermometer, pen en kladbokje liggen en einde van de cyclus plak ik het allemaal in Exel en maak ik er een mooie grafiek van met bijbehorende index en opmerkingen!

Succes ermee!

liefs Yosha

Hallo!!!

Zo tijd voor t forum!!!!

Ik was laat uit bed en mn vriendin stond vroeg voor mn neus met haar twee kids, normaal altijd rustig en vandaag lekker druk, dus ben nu bekaf, dus even tijd om in de bank te hangen met de pc!!

Marijke bedankt voor de tip!! Ik zal eens kijken!!

Laura gefeli met je bijbaan!! Leuk!!!!
Geen idee of je zelf iemand kan inzetten, maar die hebben we ook niet, dus geen idee. We hebben al gesprek gehad wat we graag willen en belangrijk vinden dus op basis daarvan hebben ze iemand geselecteerd.
Dus ben benieuwd... al gebeld maar geen gehoor...
Leuk een autootje!! je wilde toch c1?? zag m pas rijden hij is errug leuk!!

Janneke, nou autorijden wil ook niet echt lekker want als ik iets moet draaien met mn lijf wil dat al niet meer!! en idd in en uitstappen, lijkt me heerlijk als ik na de geboorte weer gewoon beetje normaal kan bewegen!! Daar kijk ik wel naar uit!!
Fijn alle controles goed  en beeb goed ingedaald!!
Ik heb maandag weer controle ben ook benieuwd!

Miep leuk de kinderwagen!! en lekker shoppen bij de prenatal!! Leuk hoor!! Hier in de buurt zit ook zo'n warenhuis en ben keer in hengelo geweest in het warenhuis ook leuk!! Je kunt je er lekker uitleven!! Veel plezier!!
En fijn dat je collega het werk goed oppikt!!

Hiltje fijn dat jullie zoveel hebben gehad aan het kinderwensspreekuur!! Klinkt goed!! En dat ze ook goed waren voorbereid!!
Ook fijn dat je zus nuttige info   heeft gehad!!

Nou wel iets beter geslapen vannacht tot half 2 als een roosje maaar daarna begin het gedraai wel weer dus toen stuk minder, maar beter als de nacht daarvoor, en vandaag dus niet gelegen dus hoopleijk helpt het en voel me nu bekaf!! haha...
Ga nu stoppen, zo naar de kapper heerlijk!!

Groetjes, marieke

Linda!! Welcome 2 the club, je hebt verlof!!! Fijn, nu nóg meer genieten... Heb je n leuke laatste dag gehad?

marieke, balen van je nachtrust maar hopelijk slaap je vannacht beter! Slecht slapen hoort er nu wel helaas bij en dan is n dutje overdag enige oplossing. Jij maandag weer controle, spannend! Wie weet laatste x... Hoe was je laatste x gym?

Yosha, fijn dat t temperaturen inzicht geeft! Laura mss ook wat voor jou idd, zou erg fijn zijn...

manlief is nu de weekboodschappen aan t doen, fijn! Straks even kijken naar De Hoofdprijs, benieuwd of t wat is... Morgen komt een vriendin uit amsterdam even langs, leuk! Morgenavond gaan we bij onze buren eten, lekker en hoeven we niet te koken.

wat n weertje hè, dames?! Ik word er enorm vrolijk van! :)

groetjes!

Hee meiden,

Nou, ik heb mijn poetsdrift wel moeten bekopen hoor, ik had me toch een bekkenpijn gisteravond..... Vanmorgen was het weer weg, dus..... Heb er nog niet van geleerd!!!

Marijke, bedankt voor de tip van die spray! Ik doe nu een druppeltje lavendelolie bij haar kussen, ljikt me ook wel goed... Ik ga zeker een keer bij de body shop langs...

Linda, Niek, die 's middags drie uur achter elkaar slaapt, hmmmmm, lekker joh! Ben jaloers!
Jij hebt lekker verlof! Jippie.... En, nog veel plannen, naast de stallen oppimpen dan?
Gaat Niek dan wel deze weken naar opa en oma?

Hiltje, het is al bijna dinsdag! Lastig om de dagen door te komen, snap ik. Gelukkig wordt het lekker weer, kunje misschien extra paardrijden om je zinnen te verzetten... O, lees nu dat je dat beter niet kunt doen, weet niet of het echt zo is, maar ja, dan is de zin er ook meteen vanaf hè.

Marieke, jij bent ook al weer wat meer op de been, hè. Fijn, zal je man vast óók prettig vinden...

Laura, ik heb wie is de mol nog niet gezien, geen tijd gehad. Ik ga zodadelijk kijken. Spannend...
En gefeliciteerd met je bijna nieuwe benoeming! Je timmert aardig aan de weg!
Fijn dat je in je werk zoveel afleiding kunt vinden, je hebt gelijk, je kunt je kinderwens niet je leven laten beheersen....(als ik dit typ, denk ik, lekker praten heb ik, met een kind boven in bed en eentje in mijn buik....)

Janneke, alles goed bij de gyn, dus. Wat een fijne geruststelling dat je altijd een ruggeprik kunt krijgen!
Over eten gesproken, ik heb een nieuwe verslaving gevonden: waterijsjes, die vrieslollies, bij de ah, lekker.....

Mijn man moest vandaag werken en ging ik met dochter naar de gym. Oei, wel wat te zwaar voor me....
Mijn man heeft met zijn directeur overlegd over de tijd na de bevalling. In het onderwijs krijg je maar twee dagen verlof, dus dás dan mooi balen.... HIj mag nu in het voren werken op zijn vrije dag in de week, omdan ná de bevalling wat dagen extra vrij te zijn. Dat is dan heerlijk! Ik zie mezelf echt niet meteen twee kinderen verzorgen, zéker niet met borstvoeding.... De vorige keer was ik twee weken knock out door veel bloedverlies, dus ik zat em al te knijpen.... Ik krijg het de komende weken dan wel extra zwaar, maar dat heb ik er dan maar voor over, kan niet anders.....
Van de week stond ik onder de douche, en zag gele vlekken op mijn borst, jawel, het colostrum stroomde eruit.... Tijd voor zoogcompressen dus, ik werd weer even geconfronteerd met mijn twijfels over borstvoeding..... Als mijn man een tijdje thuis is, moet ik er denk ik wel aan geloven.
Verder zijn we nog druk met dé naam, het geboortekaartje en de rest. Dat zijn de leuke dingen!
Ik ga nu naar de mol kijken, man is sporten en heb lekker het rijk alleen!

Gr Roos

O ja, ik kwam een moeder van een leerling van mijn (ex) klas tegen. Ze vertelde dat ik de dag ervoor dus afscheid had gehad, dat niemand er vanaf wist..... Ze begreep wel dat dat niet aan mij had gelegen. Ze zei: Het komt wel goed!
Dat betekent dat de ouders wél iets aan het regelen zijn, doet me goed, want ik heb me zó voor die groep uitgesloofd, ben benieuwd!!!

Gr Roos

Terug
Bovenaan