We gaan ervoor, part IV

haha ben even naar de wc geweest (nog steeds gekke darmen) en zie dat we met z'n 4en hebben zitten tikken, haha.

Roos wow druk geklust zeg. zo te lezen is Julia onder de indruk van haar kamer, hopelijk blijft ze er zo goed slapen!

liefs
Patricia

Hey dames,

Vanmorgen weer controle gehad bij de gyn. Haar nog even gevraagd waarom ze geen entonox aanbieden voor pijnstilling bij de bevalling (ik had gehoopt dat het voor me besteld kon worden), maar ze vertelde dat een aantal verloskundigen door blootstelling aan dat gas baby's met afwijkingen hadden gekregen, en nu wordt het helemaal niet meer gebruikt in NL. Is wel begrijpelijk, maar toch jammer want ik vond het wel fijn. Een ruggenprik wil ik proberen te vermijden want ik heb geen zin in infuus, catheter etc. Nou, we zien wel. Ik heb ook nog gevraagd of ze een lijst hadden van wat je moet meenemen voor een ziekenhuisbevalling maar dat hadden ze dus niet. Ze zei alleen kleding voor jezelf, wat toiletartikelen, fototoestel en kleding voor baby. De rest is aanwezig. Weer heel anders dan in Engeland want daar moest je ook kraamverband en luiers zelf meenemen!

@Linda, lekker zeg dat je verlof is begonnen. En de dozen halen, leuk. Ik wacht nog steeds op de Kruidvat doos. Die mocht ik vanaf 28 feb. ophalen hier bij de Kruidvat maar ben al 3 keer geweest en steeds waren ze 'op'. Wie weet of de Kruidvat doos het waard is om te halen? Wat zit erin?

@Pat: schrikken zeg, die krampen. Daar zou ik ook bang van worden. Gelukkig waren het geen weeen. Ik kan me niet herinneren dat ik Yasmin of Maysa voelde bewegen tijdens de bevalling, ik was zo met de pijn bezig dat ik daar niet op lette. Ik denk zelf dat ze dan niet meer zo beweeglijk zijn. Bij mij was de pijn beide keren gelijk heftig. Het begon altijd s nachts en geen twijfel mogelijk dat de bevalling was begonnen. Maar je hoort ook wel van vrouwen die nog gewoon verder gaan met hun bezigheden tussen de weeen door, dus dan gaat het heel geleidelijk. Wel apart dat je 'jullie' kinderwagen zag met kindje met een van jullie namen! Wat een toeval!

@Janneke: Het eten van hele hete (pittige) indiase curry gerechten moet ook helpen om de bevalling op te wekken. Misschien is het toeval maar ik ben beide keren bevallen de nacht nadat ik zo'n gerecht had gegeten. De eerste keer 8 dagen na de uitgerekende datum en de 2e keer 9 dagen laat. O, en beide keren in de nacht van vrijdag op zaterdag!   Ik drink ook altijd vanaf 32 weken elke dag frambozenblad (dus niet frambozen) thee. Hier wat info: www.askbaby.com/raspberry-leaf-tea.htm Mijn baarmoeder slonk elke keer na de bevalling heel snel, dat zou ook door die thee komen. Ik heb het alvast gekocht bij de Erica, een kruidenwinkeltje in Utrecht. Je kan het anders misschien bij De Tuinen vinden, of in een reformzaak. Het is losse thee. Een theelepel per kopje en dat 3 keer per dag.

Yosha, ik gebruik de temperatuurmethode al sinds 2003 en gebruik altijd deze regel: als je temperatuur 3 dagen achter elkaar hoger is dan de 3 dagen die daarvoor waren is je eisprong meestal al geweest. De eisprong is dan altijd op de dag van de stijging, dat zie je inderdaad pas achteraf. Maar zolang je geen 3 hogere temperaturen achter elkaar heb gehad dan gewoon blijven klussen. Kijk ook eens op www.fertilityfriend.com onder Education centre: charting FAQ.

Ik moet weer verder, fijne dag nog dames!
Marijke
30w1d

Hoi,

ja Marijke, mijn temp is ook wel hoger dan voor eisprong, dus weet ook wel dat ie geweest is, alleen is ie deze keer langzamer omhoog gegaan dan vorige maand, maar goed, 1 maand vergelijking dat zegt natuurlijk niet zoveel...

Meiden ik heb zojuist voor mij een hele pijnlijke beslissing genomen. Ik ga (voorlopig) stoppen met het dieet. Vanaf januari val ik niet meer af en heb ik enorme moeite om me aan mijn dieet te houden. Daarnaast is het niet bevorderlijk voor een zwangerschap, dus ik heb mijn dietiset gemaild dat ik wil afbouwen.....Moet morgen naar haar toe om dit in werking te zetten...Daarnaast is het zonde om 50 euro per week te investeren en er niets voor terug te krijgen (wat overigens geheel aan mijzelf te wijten is!!)....dus heb net stoute schoenen aangetrokken en een heerlijk ham-kaas tosti op. MOEST gewoon een tosti eten, dus heb het gewoon gedaan ennnn hij was heerlijk!! Jammie...
Maar moet nu niet doorslaan de andere kant op natuurlijk dat schiet niet op..haha Maar afbouwen onder begeleiding moet lukken.

Heb de hele dag onderin mijn buik weer een enorme zeur alsof ik ongi moet worden, maar dat kan helemaal niet zit pas op dag 18....nou ja zal wel weer psychisch zijn!! haha

Nou goed, ga weer aan t werk maar wilde dit even met jullie delen....

liefs Yosha

Hallo!!

Gezellig druk vandaag!! Alweer een hoop geschreven na vanmorgen dat ik er was!!

Linda heerlijk verlof dus, nou lekker dat je je werk niet mist!! Maar geen uitslapen dus, ja dat is vaak zo als je het van plan bent!!
En dus een lekker romeldagje!! Klinkt heerlijk!!

Roos dus lekker bezig geweest op de kamer van Julia, lijkt me dan heerlijk om te zien als ze er zo blij mee zijn!!
Elke keer vergeet iuk het te zeggen dus nu eerst doen. Gaaf die schilderijen!! Foto's op hyves waren duidelijk hoor! Vond het tweede schilderij het leukst!!
He bah verkouden!! Zit je ook niet op te wachten!!

Patricia heerlijk met die babyspullen en kleertjes rommelen. Heb je al veel?? Weten jullie nu wat het wordt?? nee toch?? Heb je ook neutrale kleertjes??
enne je gewone kleren ook gestreken?? Wij hebben altijd weing strijkspul, heerlijk alleen de broeken en soms een shirt!! Blousjes bijna niet alleen wat in de zomer...
Mijn moeder heeft de babywas gestreken vond ze helemaal leuk!!
En inderdaad klaar is klaar!!
En al 31 weken, gaat hard zeg!! Ik heb bij jullie het idee dat het sneller gaat als bij mezelf gek he...
Mooi werk als gans!! Verdient een pluim!!!
Hoeveel weekjes nog werken??

Marijke jij ook al 30 weken!!
Gek he dat het bevallen hier weer zo anders is dan als in buitenland. Heb je geen boekje van de kraamzorg?? Daarin staat ook wat in je ziekenhuis tas moet!!
Wat eten is ook makkelijk wat energytabletten(dextro) raden ze mij aan, als t lang duurt en jij of vooral je man krijgt trek dan heb je wat en warme sokken adviseerde ze ons want je hebt snel koude voeten.
En je papieren van de vk en ziekenfondspasje.

Yosha!! Meid ja kan me voorstellen dat het een moeilijke beslissing is, maar als je gewoon probeert het zo te houden zoals je al zelf zegt ben je er toch ook goed mee bezig.... en als het niet meer motiveert is het ook zwaar en daar je hebt al genoeg aan je hoofd nu.
En wel goed dat je toch hebt genoten van je ham-kaas tosti!!

Ik ben bij de vk geweest. Met kindje ging goed was goed gegroeid, ze dacht ongeveer tegen de 7 pond.... hartje klopte mooi en duidelijk! Blijft heerlijk geluid!!
Hij was nog niet helemaal ingedaald, lag wel met hoofdje vast in bekken, maar hij moest nog wel klein stukje en stukje draaien. Dus zal nog wel even duren voordat ie zich aankondigt haha... Kon ook best snel gaan zei ze. Mn hb was goed 8.0 hele zwangerschap niet zo goed geweest... Fijn!!
En ik moest als ik s nachts niet kon slapen uit bed gaan poosje was veel beter dan te blijven draaien... even warme melk drinken ofzo en na uurtje weer op bed gaan...
en s middags gaan slapen, ik zeg ja dan wordt het snachts helemaal niets, maar ze zegt dan pak je toch die rust want als je dat niet doet en je blijft moe en de bavalling begint die nacht erop hou je het niet vol... ja ook wat voor te zeggen dus ga ik morgen dan maar doen, moest vanmiddag wat dingen doen dus niet gelegen, nu pijn in mn rug ja eigen schuld!!

Heb nu lekkere pot thee, en de koekdoos naast me staan, die is nu alleen leeg, ahum,  zaten!! cafe noir koekjes in, nou dat pakje was snel weg!!
En nu ga ik echt!! jaja de enveloppen afmaken!!

Dus tot later!!
groetjes, marieke

Hi

Hi hi yosha die van de ananas had ik ook al eerder gehoord....
Hopelijk komt liefje zo thuis want heb zo'n honger!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben nu 18w5d bijna op de helft. Grappig Yvonne dat je al zo goed voelt. Zo zie je maar dat het veel kan schelen. De een met de ander.
Buik foto volgt...............

Oh daar is ie tot later..............
x san

Goeienavond,

Ben ik nog even! Ik ga zo slapen want het was best een drukke dag op het werk! Wel weer wennen zo na de vakantie en er lag best veel werk op mij te wachten.....

Marieke en Jannie nu 38 weken en nog niet bevallen dus (ik check iedere dag wel even haha).

Yosha, wat een dappere beslissing om te stoppen met je dieet! Maar als het niet meer goed voelt, kun je idd beter stoppen. Dan nu maar zwanger worden!!
Ik duim voor je. Kan me voorstellen dat je erg op ziet tegen de afspraak bij de gyn. Lijkt me ook geen pretje. Maar tis voor een goeie zaak dus probeer dat maar in je achterhoofd te houden, hoe moeilijk ook.
Ben ook begonnen met tempen. Zondag was de temp 0,2 lager dan zaterdag en vandaag nog weer 0,4  lager dan gister. Kan er dus nog weinig peil op trekken. Heb niet op dezelfde tijden  getempt, dat zou er mee te maken kunnen hebben. Nu maar zien hoe het de rest van de week is. Was het vanmorgen alweer bijna vergeten trouwens.....dat wordt nog wat!

Patricia: goed van je, dat gans zijn. Kan me ook voorstellen dat het te confronterend kan zijn, maar je doet het toch maar!

Linda, verlof!! Zo te horen heb je er al van genoten! Houwe zo hihi!

Oh enne, mijn nieuwe auto is een zwarte Citroën C1. Wel met 5 deuren. Makkelijk voor de boodschappen én voor het geval dat haha!
Verder heeft manlief gister zijn enkel verdraaid bij het voetbal. Er zit een enorm ei op.  Zijn nog bij de  doktersdienst geweest.  Rust houden was het advies (zei jij niet iets over een eigenwijze man Janneke haha, nou hier nog  1 ;-)))
Maar hij is toch vandaag maar thuis gebleven en morgen doet hij dat ook nog.

Zeg 'ns Aaa was er ook lekker voor gaan zitten en vond het wel aardig. Maar was die Mien Dobbelsteen destijds ook al zo'n aansteller haha.
Ik hou van Holland nog niet gezien, maar zo te horen een aanrader.
Wat vinden jullie van Verborgen gebreken?
De Hoofdprijs heb ik ook nog niet gezien, wilde ik wel, maar op andere zender Beverly Hills & Gossip Girl vind ik zulke heerlijke series. En op hetzelfde tijdstip ook al The Unit en Killer Inside. Dus de recorder maakt hier overuren haha ;-))) Uitzending gemist dan maar!

Welterusten!!
Liefs Laura

Hoi,

Laura: mijn temp ging woensdag met 2 graden omhoog, zaterdag t hoogste terwijl mijn ei dinsdag was, meestal schiet je temp zo'n 2 dagen na je ei heel erg omhoog en daarna zakt ie weer een beetje....nu blijf ik op 37.0 zitten....dus wanneer ie nu weer naar 36.8 gaat weet ik dat ik weer ongi ga worden. En deze maand wil ik het echt NIET!! OOOOOHHHH zie zooooo op tegen 1 april....maar ja wat je al zegt t moet gebeuren....maar droom er zelfs van, echt niet normaal wat een stresskip ik ben in zulke dingen...

Gister weer met manlief wezen sporten, we hebben iets nieuws gedaan voor ons dan, RPM, dat is in enorm hoog tempo fietsen met veel weerstand, racen, staan, zitten, racen staan zitten etc etc....heeeeeeel zwaar, maar achteraf wel lekker!! En omdat ik die trainer in de gaten moet houden heb ik lekker een uur nergens aan gedacht alleen aan mijn enorme zadelpijn!! auw auw auw....nu is t helemaal erg zeg....maar ja daar moet je doorheen t wordt na een paar keer vanzelf minder, maar je bouwt er enorm snel conditie mee op en je verbranding is heel hoog, dus dat is helemaal goed!! Dus dit willen we 1 keer per week gaan doen en de andere dagen gaan we gewoon fitnessen....goed he van ons....haha

Jeetje san jij ook al bijna 19 weken.....pffff Yf, Els,Laura en ik lopen inmiddels een volledige zwangerschap achter op de rest!!!! Das ook niet eerlijk!!!

Els hoe is ie nou met jou?? Zijn jullie al begonnen met IUI??

Laura jij hebt contact met Yf, is zij weer met vakantie??

Nou ik ga de baas weer eens blij maken!!

liefs Yosha

Goedemorgen!

Hiltje: spannende dag vandaag, zal voor je duimen!

Marieke: vandaag dus gezellig bezoek, leuk! Jij ook bezig met zwangerschapsboek; me 2! Heb gister foto's besteld via de Hema-site, als die binnen zijn even mn dagboek van de pc printen en dan kan ik daar ook stukjes van inplakken en de echo's natuurlijk.
Mss persoonlijke vraag maar is jouw ontlasting ook zo... 'niet vast' laatste weken? Op zich kan ik nu wel elke dag (voor zwangerschap eens per 2/3 dagen helaas), das wel fijn.
Auto staat idd al tijdje te koop maar geen reacties. We denken dat t komt omdat t geen gezinsauto is, maar hij is wel prijzig. Ach we hebben geen haast, liefste willen we voor 13 juni een nieuwe auto kopen, dan gaan we op vakantie naar Oostenrijk. Nu rijden we nauwelijks privé-kilometers maar mocht het dan nog niet gelukt zijn ook geen man overboord.
Zijn je enveloppen al klaar? ;-)
Ja klopt wat ze zeggen als je nachtrust minder is. Ik slaap elke dag nog wel even maar heb met mezelf afgesproken: niet langer dan anderhalf uur en niet later dan half 4 de wekker, anders ben ik 's avonds echt niet moe!
Wat fijn dat alles goed was bij vk! 7 pond, dat schatten ze ons mannetje ook in. Ben benieuwd, je hoort dat ze er vaak naast zitten.

Roos: tja zeiltje ik denk er dagelijks aan en weet wel dat mn maandverband die eventuele vloedgolf niet tegenhoudt, maar dan denk ik: doet dat ene zeiltje dat wel? Misschien dat ik alsnog zwicht hoor, geen idee.... ;-)
Hard bezig geweest dus in huis jullie samen, leuk! En die Julia, wat een ding zeg!
Balen dat je verkouden bent en nog wel wat down bent. Komt door de hormonen denk ik? Mijn stiefmoeder is 9 maanden depressief geweest tijdens haar zwangerschap, das wel  extreem natuurlijk maar hormonen kunnen heel wat met je doen....

Patricia: ja ik weet t, orgasme en sperma schijnen eea op te wekken maar zie t voorlopig niet gebeuren. Ach wie weet. Ga straks paar boodschappen doen, ananas staat iig op t lijstje! Wat goed zeg wat je doet bij LE!!! Lijkt me idd ook erg tijdrovend, maar tis voor een heel goed doel!

Marijke: in de meeste boekjes en op diverse sites staan lijstjes wat je mee "moet" nemen in je vluchtkoffer voor het ziekenhuis. Bij mij zit er oa in: Dextro energy, Snickers, fristi en chocomel (jaja), energiedrankjes, skisokken, fleecetrui, camera, fototoestel, lippenbalsem, opladers van camera, mobieltjes  en fototoestel, schoon t-shirt voor manlief, badjas, slippers en sloffen, schone kleren en voedingsbh voor mij, stok speelkaarten, cd met relax-muziek, 2 setjes babykleding en een wikkeldoek. Wel jammer voor jou dat hier lachgas niet is toegestaan...
Thanks voor de tip van de frambozenthee! Jij alweer 30 weken, gaat hard! Al een oplossing gevonden voor oppas tijdens de bevalling?

Yosha: goed van je meid, voor jezelf kiezen!!! En goed dat je genoten hebt van die tosti.... Zolang je een beetje op gewicht kunt blijven is het toch ook goed? Je kunt niet alles en anders is het weggegooid geld.

Laura: zwarte C1, leuk man, echt! Jep ik heb ook eigenwijze man maar hij heeft nu best veel last dus hij moet wel rust houden. Hoop wel dat t snel overgaat voor hem, kan ie weer sporten en hockeyen.
Verborgen Gebreken: aaaaah gemist gister bedenk ik me nu! Vind ik super! En die Jeroen Zomer, wat n lekker ding, wow....

Hier alles bueno. Gister yoga gehad, was leuk maar hele tijd zitten - staan - op handen en knietjes - op de grond, poeweej das beetje heftig nu. As donderdagavond partneravond, das wel leuk! Als we er dan nog niet klaar voor zijn....
Vannacht wéér goed geslapen, heerlijk!!! Voel me erg fit, dus... laat maar komen! Heb wel ongi-krampjes in mn rug als ik lig en soms in mn buik, kunnen voorweetjes zijn maar soms denk ik dat t mn darmen zijn ofzo. Tja...

Tip: het boekje "Vaderschap voor beginners". Heb ik manlief in t begin kado gedaan en hij heeft het van voor tot achter gelezen, is ook leuk geschreven en met leuke en goede tips.

Vandaag geen plannen, heerlijk. Gister de film "Zwartboek" gekeken, geweldig blijft ie. Maar weer filmpje erin want dan kan ik lekker op de bank liggen.

Tot later!
Greetzzz Janneke

Terug
Bovenaan