We gaan ervoor, part IV

Hello,

Mn dagje is best snel gegaan. Beetje bank gehangen, in bad gelegen, gelezen en vanmiddag kwam de buuf met zoontje op de thee. Zometeen koken (zuurkool met spek en rookworst, hoeft alleen maar opgewarmd te worden jammie!) en dan naar de yoga.

Marijke: fijn dat t bed toch op klossen kan. Vind zo'n hoog bed nu wel fijn liggen moet ik zeggen. Maar de naam van een VK? Bedoel je dat je nu geen vk hebt en dus helemaal geen controles? Of begrijp ik je verkeerd?

Marieke: herkenbaar hoor, mijn buik is ook vaak erg hard en heb ook vaker harde buiken. Maar schijnt erbij te horen. Liggen is dan het beste inderdaad!
Hoe was je controle? Is ie ingedaald? Benieuwd naar jullie naam als jullie Stijn ook erg leuk vonden... :-D

Nathalie: Lekker geshopt; heerlijk! De fajitas waren van het merk Tex Mex, is een rood met gele verpakking, kan niet missen. Ze hebben er ook burito's van en ook verschillende sausjes. Ziet er echt Mexicaans uit. Staat misschien wel in de buurt van de Knorr wereldgerechten... Van de Knorr wereldgerechten is trouwens de Turkse Durum heerlijk, lekker fris!
bijna 2 april, hopelijk groen licht voor jullie en dan aan de klus, dat is het plan toch?

Yvonne: de Anita 's nachts om zie ik niet zitten, kan niet zoveel meer hebben om mn buik dus die band al helemaal niet. Maar tis meer dat mn bekken die draai niet kan maken of dat t heel erg zeer doet, dus enige dat helpt is heeeeel voorzichtig doen en mn buik vasthouden. ;-)

Roos: mn moeder had 2 hele snelle bevallingen (uurtje of 6 totaal) en ik ben 4 weken te vroeg geboren.

Linda: smeren is ook goed in t voorjaar, zeker ter preventie van huidkanker maar snap dat veel mensen denken: hoeft niet....
Herkenbaar dus die hormonen / kwaaltjes van de laatste weken. Ben niet bang voor de bevalling, wil t graag meemaken maar ben t gewoon beu....

Laura: vanaaf Verborgen Gebreken op tv, heb t al opgenomen voor morgen.

Ladies fijne avond! Ik hoop deze week met babynieuws te komen, maar... heb er een hard hoofdje in. (of dek ik me nu n beetje in?)
Heb wel wat gepland, morgen komt mn moeder om 11uur, gaan we iets doen maar wat? Tja iemand tips? kan niet zoveel maar goed, al is het maar even ergens iets drinken / lunchen. Woensdag om 9uur naar de kapper; lekker!

Greetzzz Janneke

Hoi, daar ben ik weer. De buurvrouw stond voor de deur, en daarna moest ik koken.

Jannie, jij had toch een lekker recept voor pastasaus van Jamie Oliver? Lijkt me wel handig om van te voren te maken en in te vriezen. Is het recept vegetarisch? In welk boek staat het? Ik heb geen naam van de VK omdat ik bij de gyn. onder controle ben, vandaar. Ik weet niet wanneer ze beslissen welke VK mijn nazorg gaat doen? Misschien pas bij de bevalling? Hoe gaat dat bij jouw ziekenhuis?

Om dat ruggenprik verhaal nog even af te maken: ik had een knopje waarmee ik zelf de pijnbestrijding hoger kon zetten, dus ik had hem gewoon de hele tijd op het maximum zodat ik niets voelde. Maar achteraf kwam ik er achter dat dat niet echt de bedoeling was, en dat hij uit moest bij het persen. Met of zonder ruggenprik had ik haar er toch niet op eigen kracht uit kunnen persen want ze lag met haar hoofdje verkeerd om en toen is ze met forceps gehaald. Van die hele procedure voelde ik dus gelukkig niets, pas toen de ruggenprik was uitgewerkt na de geboorte voelde ik hoe beurs en blauw ik was :(   Maar Jannie als jouw moeder zo snel beviel zal het bij jou ook wel vlot gaan en is er misschien geeneens tijd voor een ruggenprik, ik hoop het voor je!

Ik moet de meiden aansporen om hun speelgoed op te ruimen voor ze naar bed gaan, dat is elke keer weer een strijd want ze willen het NIET!! Uiteindelijk help ik ze erbij en vaak ben ik dan degene die opruimt, zo leren ze het ook nooit natuurlijk. Iemand nog tips om twee pittige dames te overtuigen dat het MOET??

Marijke
31w1d

Hallo!!

Even gauw reactie, want we gaan zo eten en dan naar gastouder gezin...
Dat is vervroegd omdat schoonpapa waarschijnlijk donderdag ( en anders vrijdag) wordt geopereerd. Dus dan wil manlief daar woensdag wel ff heen....
Mensen gebeld ja kon ook vanavond...

Bij vk goed, alleen bloeddruk was wel hoger als normaal, dus moest dat beetje in de gaten houden. Ben van t weekend ook misselijk geweest, had ik moeten bellen, ja weet ik veel, dus als ik nu misselijk ben of hoofdpijn krijg moet ik bellen...
Nou weten we dat en zullen we doen, hoop dus dat ik nergens last meer van krijg!!
Ukkie helemaal ingedaald.... dus fijn!! Hij lag mooi zei ze....
hartslag was 135 van de beeb... Ik heb me eens laten vertellen dat hartslag onder de 150 jongen is... iemand weleens van gehoord?? Zal ook vast bakerpraatje zijn!!

Marijke fijn dat je bed wel omhoog kan!! Ligt fijn hoor!!!
En al het speelgoed opgeruimt???

Janneke lekker dagje dus!! Heerlijk!!
Hier was ie ook zo voorbij!!!
Bijna tijd tekort haha!!
Jij houdt toch ook van hollandse namen..... ik wordt ook nieuwschierig naar die van jullie haha... en de rest!!!

Nou ga stoppen eten bijna klaar echt hollands, spitskool, jummie echt zin in!!
Meiden tot morgen denk ik want ben nu al stuk dus als ik straks weer kom lig ik gauw in bed!!!

Groetjes, marieke

Even snel een reactie voor Yosha
Sterkte meisje en ik sluit me aan bij Linda, probeer maar te denken aan 2 april.

Ik ben net thuis pfffffffffffffffffffffffff moest training geven.
Ben nu wel klaar. Gelukkig morgenvroeg rustig aan beginnen moet 9.50 VK zijn werk voraf vanuit huis....

Trusten   voor zo meteen
San

Hee meiden,

Nathalie, een kraampakket van de verzekering is die bedoeld is voor tijdens de bevalling, dus dikke maandverbanden, navelklem, steriele handschoenen etc.... Niks leuke hebbedingetjes, dus.... Erg confronterend voor me...Moet er nl nog niet aan denken....
Altijd leuk, nieuwe kleren hè.... En 2 april komt ook dichtbij...

Marijke, als je borst en fles combineert, heb je dan wel genoeg melk? Kolf je dan tussendoor? Hmmm, zo'n ruggeprik lijkt me dan wel wat. Ik ga volgende week eens informeren....
Tja, tips voor het opruimen, ik zing altijd een liedje over opruimen, maar ben ook wel degene die het meeste doet, hoor.... Maar ja, die van mij is dan ook pas 21/2 en eigenwijs.... Iets beloven als het klaar is? Ik doe dat ook wel eens, zo van: hee als we nu dit en dit even opruimen, hebben we nog nét tijd voor een liedje van k3! Trapt ze ook wel eens in....

O Janneke, dan gok ik dat jij ook een snelle bevalling krijgt!!!! Leuke gok hè. Als ik jou was zou ik dan niet een uur met weeën om de 5 min in huis zitten wachten hoor, ik had ze ineens na om de 10 min in een keer om de twee a drie min. Toen meteen de vk gebeld en ik had toen al 6 cm ontsl. En hup naar het ziekenhuis....
Morgen om 11 uur gaan jullie lekker soesjes maken.!!!! Jullie hebben tzt een kraamfeest hè, dus alleen voor de naaste fam kun je ze lekker in het voren maken en in de vriezer doen! Goed idee?

Marieke, ja ik heb ook wel gehoord, dat wanneer het hartje van de baby klinkt als een locomotief, het een jongetje is.... Spannend! Ja, hou jezelf in de gaten hè, ivm met zwangerschapsvergiftiging.... En stom dat je had moeten bellen, hoe moet jij dat nu weten???

Vandaag rustig dagje ervan geprobeerd te maken, heb wel vanmorgen gezogen en gedweild, maar vond mijn bekken niet zo prettig, auw....
Tja moet toch wel wat gebeuren, het wordt niet vanzelf schoon. Ik heb besloten dat we geen poetshulp nemen, het geld kan er niet af....
Toen bij mijn paard geweest,   thuis gewassen en opgevouwen en Julia opgehaald van de psz. Lekker een uur in bed gelegen... Daarna naar de bieb en mijn moeder en boodschappen gedaan en gekookt, voor Janneke zal ik even vermelden wát: stamppot rauwe andijvie met een paar spekjes erdoor, kipfilet in stukjes, gekruid met kerriepoeder en andere kruiden, gebakken in uitjes, knoflook en ketjap. Klaar! als toetje: vanillevla met frambozen (zijn in de aanbieding bij AH, bevroren, erg lekker!!!)
Oei, als ik dit zo lees, doe ik méér dan ik zou denken.... Maar niks spectaculairs. dan ben ik trots dat ik dit allemaal nog kan! Goed zo...
Morgen mag Julia voor het eerst een extra ochtend naar de psz, woensdag dus ook en donderdag gaat ze naar opa en oma, dus, moet te doen zijn...
We hebben trouwens ene leuk geboortekaartje gevonden, gaan deze waarschijnlijk bestellen bij de drukker.... Geeft me ook weer rust....
O nee hebben jullie ook het neiuws gehoord dat Kathleen k3 gaat verlaten? Julia is hun grootste fan.... we hebben het haar nog maar niet verteld
Nog 10 weken te gaan....

gr Roos

Hoi,

nou met mij gaat t met ups en downs....kan ineens heel boos en verdrietig zijn en me zorgen maken over 1 april en soms zet ik het lekker naast me neer en kan ik lachen en genieten van t leven....dus mijn emoties gaan nu heerlijk alle kanten op. Gelukkig kan manlief zich dat helemaal voorstellen, hij zegt ook jij hebt nu elke maand die lichamelijke pijn bij je ongi, ben je wel of weer niet zwanger (hij zegt jouw lichaam moet het toch uiiteindelijk doen!), nu die pijnlijke onderzoeken....dus ik erachteraan: ja en zul je zien "als" ik ooit nog zwanger wordt, dan zal dat ook nog wel een helse zwangerschap worden!!! ppppfff echt meiden, bij mijn zus gaat alles d'r hele leven van een leien dakkie en ik moet altijd overal keihard voor knokken, hoe oneerlijk kan het leven verdeeld zijn (en dat nog wel voor een zondagskindje!! nou dat zegt dus niets!!).

Zo en nu het officiële nieuws....vanmorgen was mijn temp ineens flink gezakt, dus vandaag zal ik echt ongi gaan worden. Borsten doen ook ineens geen pijn meer....gelukkig heb ik zondag de schok al verwerkt....dus kan me nu heerlijk op mijn werk storten.

Vanaaf uiteten met 3 collegaatjes, we gaan het afscheid van mij en mijn vervangster vieren als afdelingsmanager....1 april komt een nieuwe en we willen gezellie met het huidige ploegje uiteten gaan, helemaal zin in!!

Sorry als ik niet meer reageer op de zwangeren, maar ik denk dat jullie er wel begrip voor hebben dat dat onderwerp hier inmiddels de overhand heeft en dat bv Laura en ik het daar niet altijd makkelijk mee hebben.....heb zelfs nog gedacht om een nieuw forum te openen voor vrouwen die zwanger willen raken na een miskraam....maar ja, ook daar zullen dan weer zwangeren tussen komen....dus tja, daar schiet je ook niet zoveel mee op....en jullie steunen mij en Laura wel enorm, dus dat vind ik persoonlijk meer waard! En ik ben nog steeds gek op babietjes, dus dat is gelukkig niet veranderd!!

Nou meiden ik ga weer eens aan t werk!

Fijne dag, hier schijnt na een stormachtige nacht heerlijk t zonnetje al is het wel guur,

gr Yosha

Goedemorgen, daar zijn we weer! :-D

Nog 6 dagen tot DE datum!

Vannacht best goed geslapen, komt denk ik ook door de yogales. Ben je toch ruim een uur bezig met je ademhaling en ontspanning. Daarna nog filmpje thuis gekeken met manlief en naar bed. Om 11uur komt mn moeder, gaan we even ergens iets drinken of lunchen denk ik. Tja wat moet je anders? Museum bezoeken zit er helaas niet in. Hopelijk blijft t droog, is wel zo gezellig.

Mn beste vriendin heeft de ziekte van Pfeiffer, weet iemand van jullie hoe dat zit in combinatie met pasgeboren baby's? Ik snap wel dat ze mij en hem niet op de mond moet kussen maar verder zie ik geen obstakels. Volgens mij is griep en koortslip erger...

Marijke: ohhh bedoel je t zo?! Ik moest idd ook naam van een vk-praktijk opgeven. Had er nog een van mn eerste zwangerschap maar misschien kent iemand uit je omgeving een vk-praktijk en anders de dichtsbijzijnde? Heb hen alleen maar hoeven te bellen om door te geven dat ik 30 maart uitgerekend ben en onder behandeling ben van t zkh, en dat ik belde voor de nacontroles. Is ook voldoende.
Jaaa heb zeker een heerlijk recept voor Spaghetti Bolognese. Maar Bolognese is wel met rundergehakt en spek, maar kan mss ook anders? Is ook met rode wijn en lekker veel kruiden, jammie. Ik maak altijd 2-3-4 keer t recept, ideaal. Hebben nu alweer n voorraadje in de vriezer voor de kraamtijd. Pasta en parmezaanse kaas erbij en klaar!

Als je op Google de woorden: 'Jamie Oliver spaghetti  bolognese' intikt,  dan krijg je m ook.
Tja met opruimen: geen idee maar je ziet in de opvoedprogramma's altijd dat je kinderen niet moet straffen maar belonen, maar kan me voorstellen dat dat soms erg lastig is...

Marieke: Hoe was t gesprek gister, klikte het?
Tja hoe moet jij weten dat je moet bellen in geval van misselijkheid, hmmm... Maar zijn wel symptonen die kunnen leiden tot t hellp-syndroom dus wel iets om in de smiezen te houden. Lekker rustig aan doen maar volgens mij doe je dat wel?
Ik heb al vaak gehoord dat harttonen van een meisje veel sneller gaan dan van jongens, dus wie weet!
In beeb is ingedaald, fijn! Loopt lekker vind je niet? Haha NOT!

Roos: we mogen al naar t zkh als we uur lang om de 5 minuten weeen hebben, dat gaan we ook zeker doen denk ik. Ik ken ons n beetje, dan zijn we er alvast! ;-)
Ga vandaag denk ik wel de soesjes maken, manlief heeft gister soesjes en chocolade gehaald. Jammie... Maar niet met mn moeder,k die houdt niet zo van dat soort dingetjes maken. We hebben eind mei een kraamfeest, maar dat vieren we in een restaurant-cafe dus daar hoeft t niet voor. Maar, vind t wel leuk om de intimi iets lekkers aan te bieden en dan is dit weer eens wat anders dan beschuit met muisjes. EN voor onszelf haha, want manlief is ook een gezellige snoeperd!
Jij beetje rustig aan he met je bekken?!

Fijne dag en tot later denk ik!

Groetjesss Janneke

Yosha: meid, alle begrip hoor dat je niet altijd reageert op de zwangeren! Je hoeft je echt niet te verontschuldigen....
Ik hoop eerlijk gezegd dat de komende anderhalve week erg snel voorbij gaat zodat je niet al teveel tijd hebt om te piekeren en dat 1 april snel is geweest!
Hou je taai!!! Denk aan je...

Terug
Bovenaan