We gaan ervoor, part IV

Hey ladies,

Een goedemorgen!!
Na een goede nacht net uit bed. Niek om 7 uur wakker en op ons bed voor de tv gepland. Kon ik nog lekker soezen.
Zometee ga ik ff naar mijn werk een bakkie koffie halen. Wel gezellig.
Gisteravond heerlijk Grey's Anatomy en Bones gekeken.
Niek zit in de kinderstoel en ik lach me rot om wat hij er allemaal uitkraamt.......................

@ Yosha: meis, ik begrijp je echt hoor!!! Is ook niet altijd even leuk en erg confronterend. Ik wens jullie niet zwangeren  zo graag een zwangerschap.

@ Marieke: spannend zeg dat je schoonvader voor oik gaat deze week. Hoplijk is je mannetje weer beter.
Voorzichtig meid met je bloeddruk. Gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden en weet je waar je op moet letten.

@ Roos: je blijft wel aardig bezig lees ik. Julia weer naar school???
Ook ik vind een poetsdame wel prijzig, zeker omdat we samen 3 doordeweekse dagen thuis zijn. En ja Roos onze paarden kosten ook euries.......................... Keuzes........
Wel goed om jezelf denken he!
Morgenavond heeft de WE van mijn schoonzusje een kortings koopavond. Dan ga ik ff flink inslaan voor Niek. Altijd leuk.

@ janneke: ook jij hebt elke dag ff een uitje he. Belangrijk hoor. Straks lekker met je mama lunchen. Gelukkig heb je goed geslapen.
IK heb gisteren nog wat boodschappen gehamsterd: wc rollen (heel veel) en tena lady..............hahahaha Deze zijn me de vorige x de 1e week heel goed bevallen.

Ik ga me klaarmaken voor vertrek naar mijn werk.
Mssn tot later!!
Grtz Linda

Hey meiden,

Allereerst: Yosha: balen, balen, balen zeg! Zag er zo hoopvol uit... Ik hoop echt voor je dat het allemaal wat meevalt 1 april, er wordt nu in ieder geval actie ondernomen want dit elke maand is ook niks natuurlijk. Sterkte!

Vraagje: ik heb vrijdagnacht en zaterdagnacht een nachtdienst en ik kijk hier ontzettend tegen op. Het is een wakkere nachtdienst, dus de hele nacht wakker blijven in mijn eentje. Ik kan er al zo slecht tegen en zie het nu helemaal niet meer zitten omdat ik echt mijn ritme wel nodig heb en me de hele dag nou niet bepaald super fit voel. Wat zouden jullie doen? Zit te twijfelen om mijn leidinggevende te bellen en het uit te leggen, dus ook te vertellen dat ik zwanger ben zodat ze die nachtdiensten eventueel kunnen schrappen. Aan de andere kant denk ik van ik wacht wel en zie wel hoe ik me dan voel, ik voel me namelijk zo'n ontzettende zeur en aansteller... Maar ja, halverwege de nacht erachter komen dat het niet gaat, gaat ook niet echt werken. Vind het gewoon moeilijk om mijn leidinggevende te bellen, blegh!

Vandaag lekker vrij, rustig aan het bijkomen van een k*t nacht...honger, beroerd, last van lucht in de darmen, plassen... Vanavond gaan we eten bij de buren, gezellig!

Mijn zusje belde zondag op, ze had een test gedaan en die was positief! Ze was er helemaal beduusd onder, ze zijn al bijna anderhalf jaar bezig en dit was haar laatste poging voordat ze naar de ha zou stappen. Dus helemaal super natuurlijk. Hopen dat het nu bij ons beide goed gaat, dan schelen we ongeveer 2 en een halve week. Leuk, leuk, leuk. En ze woont dichtbij ons, dus ook erg leuk en handig.

Iedereen een fijne dag, het weer lijkt hier alweer ietsje mooier dan gisteren.

Groetjes, Hiltje

Yosha, ik vind het ook best lastig steeds opbeurende woorden te vinden, die dan ook éch opbeurend voor je kunnen zijn. Maar wat Janneke ook zegt, ik denk regelmatig aan hoeveel mazzel de zwangeren alweer hebben en hoe vervelend al die zwangerschapsdingen bij je binnen komen... Je hebt de laatste tijd zoveel shit-dingen meegemaakt en je verdient onderhand een goede en fijne zwangerschap met als resultaat een kindje....   Toch hoop ik dat je hier blijft schrijven, wij kennen je en kunnen je hopelijk wat opbeuren als je een baalmoment hebt....
gelukkig heb je een fijne man die je steunt, heel belangrijk!!!!
Tja 1 april is 'even' doorbijten , ik kan je wel zeggen dat er, wanneer je zwanger bent, ook zeer pijnlijke momenten zijn..... Na die behandeling weet je vast veel méér.....

Janneke, veel plezier met je  moeder straks bij je uitje buiten de deur!

Hiltje, tja, ik denk dat je je leidinggevende moet bellen en de situatie uit moet leggen, zorgen maken moet je nu niet doen, als je het kunt voorkomen... Je hebt recht op vervangend werk toch?

Linda, ja paarden zijn duur en dan maar zelf poetsen....

De zon schijnt hier weer even, veel fijner dan die regen van gister.... Net boodschappen gedaan en rust even uit voordat ik weer iets nuttigs ga doen....
Trouwens, woensdagavond is er koopavond bij de hema, met 15 % korting! Van 18 tot 21 uur. Scheelt weer wat euro's....

Fijne dag vandaag!
gr Roos

Hi!!

Voordat ik ga eten en mn bedje inkruip even hier langs waaien...
Had visite vanmorgen dus toen ging t nie, beetje te laat uit bed was ik haha...

Yosha meis natuurlijk snappen we je!!
Ik vind het soms ook moeilijk om dingen te vertellen want wil niet zwangeren ook niet kwetsen....
Ik hoop wel dat je blijft bij ons, kunnen we je toch proberen te steunen en met je meeleven....
En misschien geeft het onderzoek wel veel duidelijkheid, dat is het misschien wel waard en kunnen jullie verder of wat voor een manier dan ook... ik snap wel dat het moeilijk is het zo te bekijken, maar ik heb t altijd zo proberen te bekijken als ik voor mn dystrofiebehandelingen moest die niet prettig waren... Ik denk aan je!!

Linda hoe was het bij het veulen gister??
tsja alles kost hoop geld tegenwoordig!! Je moet haast wel werken met zn tweeen!!
Was het gezellie op je werk??

Hiltje lastige situatie!! Je moet denk ik doen waar je je goed bij voelt... heb je wat aan he zo'n antwoord.....
Leuk he met je zusje!! kan je ook smaen alles delen en ook jullie onzekerheden ed...

Janneke, lekker geslapen dus Fijn!!
En nu waarschijnlijk gezellie aan t lunchen met je mama..
Leuk en t weer is beter als gister...
Lekker hoor ff elke dag weg....

Vanmorgen heb ik   visite gehad, 3 meiden van de kring, was gezelie en hebben allemaal kinderen dus bealling en kraamverhalen zat gehoord haha!! was leuk!!
En mooie roze tulpen ( en ik ben gek op roze!!) en schattige slofjes!!
Gisteraaf dus bij gastoudergezin geweest!! Hele leuke vrouw, vlot jong en wel veel ervaring, ze heeft meerdere kinderen van allerlei leeftijden... en dus ervaring. Erg aardig en open. En flexibel, wat voor ons wel belangrijk is omdat we niet zo heeel veel achtervang hebben...
Dus goed gevoel over, manlief ook!! Het was ook gezellig en gemoedelijk! Ook belangrijk. Dus we kiezen wel voor hun... Wel fijn dat je dat nu weet. Lijkt me nog niks uk wegbrengen, maar heb er nu een beter/ander gevoel bij!! En tis nog lang niet zover!
Ga zo even wentelteefjes bakkken zo'n zin in... en dan op bed, zak elke keer door mn linkerbeen, onwillige spier denk ik maar niet handig met lopen, dus dan plat....

Greetzzz, marieke

Hey,

Mijn tosti zit in het apparaat en Niek ligt net op bed.
Vanmorgen viel ik met mijn neus in het gebak op mijn werk...........oranjekoek.....mjammie!! Wel gezellig en natuurlijk wat werkvraagjes. Daarna met Niek ff op de zaak van de man van mijn moeder geweest. Niek gaat daar normaliter met z'n oma elke week ff kijken, nu moet ik de honeurs maar ff waarnemen.
Het zonnetje schijnt heerlijk, maar ik ga zo toch ff plat.

Marieke: wat heerlijk dat je zo'n goed gevoel hebt bij de gastouder. En dat ze flexibel is is erg prettig.
Niet meer misselijk of hoofdpijn????? Vast niet als je zo'n zin hebt in wentelteefjes.

Hiltje: ook ik zou mijn leidinggevende gewoon bellen hoor!! Zwangeren en nachtwerk is arbotechnisch zowieso niet ok.
Wat leuk van je zusje. Bijzonder om tegelijk zwanger te zijn.

Mijn tosti is klaar. Doei!!
Grtz Linda

Hey meiden,

Yosha, een dikke knuffel voor jou! Wat een ellende weer, weer die ongi. En dan volgende week ook nog die vreselijke afspraak bij de gyn. Heeeeeel veeeel sterkte hoor!
Je hebt het trouwens helemaal goed verwoord, ook ik reageer niet altijd meer op de zwangeren. En dat is niet omdat ik het jullie allemaal niet gun (integendeel), maar omdat ik er ook niet teveel mee bezig wil zijn. En stiekem ben ik ook af en toe wel jaloers!!
Vind het wel een spannende tijd, en wacht op de bevallingen hoor! Wat dat betreft kijk ik meestal dagelijks wel even, maar reageer lang niet altijd.
Heb er trouwens wel moeite mee om alles bij te houden, er wordt momenteel wel heel veel op een dag geschreven!

Marieke jij ook veel sterkte met je schoonvader. Het komt natuurlijk nooit uit, maar nu is de timing helemaal wel heel slecht! Sterkte!

Ik leef nog in onzekerheid. Al wel sinds vrijdagavond wat bruin/oranje verlies (spotting, heel weinig dus), maar m'n temperatuur is nog hoog. Er is nog hoop dus.....
Vandaag dag 24, dus volgens mij kan de ongi ieder moment losbarsten. Heb geen last van kwalen en gezien de situatie down-under verwacht ik dus gewoon ongi te worden.
Morgenochtend weer met manlief naar het ziekenhuis ivm zijn been. Als de zwelling weg is moet er waarschijnlijk helemaal gips omheen.

Groetjes Laura

Hello dames,

Vandaag met mn moeder even naar een dorpje in de buurt geweest, heb niet meer dan paar honderd meter gelopen maar heb er de hele dag last van gehad. Ergens lekker broodje op en weer naar huis. Baal er wel flink van, maar goed. Morgenvroeg om 9uur naar de kapper dus reageren doe ik pas in de middag, dan zijn jullie alvast gewaarschuwd!
Vrienden / kennissen van ons zijn vandaag papa en mama geworden van een meisje, Liv. Mooie naam.

Linda: Oranjekoek: mmmm! Was t gezellig? Vast wel. Je geniet ook echt helemaal van je verlof, superleuk! Jij bent ook van het hamsteren? ik ook sinds mn verlof! Extra bele, brood, alles in de vriezer en / of voorraadkast want je weet nooit! ;-)

Hiltje: ohhh je moet   je leidinggevende bijna wel bellen, die nachtdiensten zijn nu superzwaar! Ik weet nog hoe vreselijk moe ik de eerste 13 weken was, das echt geen pretje. Ze zal er heus wel begrip voor hebben en ze hebben niks aan je als je niet functioneert. Als je er nu al tegenop ziet...
En wat gaaf dat je zus ook zwanger is, wow dat is bijzonder!!!!!!!! Van harte!

Marieke: leuk dat gastoudergezin zo goed is bevallen. En nog flexibel ook, heerlijk weer een zorg minder! Zooo belangrijk dat je er een goed gevoel bij hebt....

Laura: weer onzeker dus bij jou. Ik gun het jou ook zooo enorm hard dat je zwanger raakt onderhand!! Hopelijk zet t dit keer niet door... Duim, duim.....

Ladies, fijne avond en tot morgen!

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan