We gaan ervoor, part V

Hee meiden,

Kort berichtje van mij, ik zit nu 'op wacht'   bij de deur van Julia's slaapkamer. Ze komt steeds uit bed en moet haar iedere keer terugbrengen.... Gek worden we ervan...
Ze heeft een flinke verkoudheid en heeft ons afgelopen nachten goed wakker gehouden...
Ben nu op en ga zodirect ook slapen....

gr Roos

goedemorgen!
wat een heerlijk weertje was het gister zeg!! Vandaag is het hier bewolkt... misschien is de temp wel goed, maar ben nog niet buiten geweest.
Donderdag is uiteindelijk een flinke baaldag geworden, m'n tranen zaten zo hoog. Uk was enorm actief en daar werd ik gek van (erg he, vind ik zelf wel!) Ben het zo zat.. Vriendlief die dan zegt, je moet het toch volhouden, ik kan het er niet uithalen. NEE dat weet ik ook wel, maar heb ff een arm nodig...
Dat mooie weer helpt dan wel, moet ik zeggen!

Voor alle nog niet-zwangeren wil ik nog even schrijven dat ik het echt superknap vind dat jullie hier blijven komen! Ik was zelf echt allang vertrokken en had een ander gezellig forum gezocht.. Dus petje af voor jullie! (tussen het duimen op goed nieuws door natuurlijk)

Nathalie, tsja wat doe ik in mijn verlof. Van alles schoonmaken, van de week ramen en deuren gezeemd, maar daar word ik niet echt vrolijk meer van. Uk zit gewoon in de weg als ik moet bukken. Doe veel op mijn hurken, maar krijg nu meer last van mijn heupen, dus daar moet ik ook mee uitkijken! ( en dan heb ik geeneens nesteldrang..) De keuken, babykamer en badkamer moeten nog schoon. Het grondig dweilen heb ik al van mijn lijstje geschrapt, dat gaat me niet meer lukken op mijn knieen, dan toch maar met de stok, maar dat is minder grondig, ach geen hond die het ziet, behalve ik...
Voor jou trouwens, wij mailen (soms) ook prive met elkaar, als we dingen hier niet willen noemen, is toch openbaar.. Inmiddels hebben we ook een besloten hyve. Ik weet niet of je ook een hyve hebt? We zijn wel voorzichtig met wie we er toelaten, maar je hebt bewezen, niet zomaar ff langs te komen, maar echt gezellig te blijven plakken, dus ben je daar ook van harte welkom. Als je een mailtje stuurt naar Laura, zal zij je de emailadressen van ons mailen en de hyve-pagina, met dus foto's enz. 75laura.smit@gmail.com

Marieke, meid arme Jurre, na al dat huilen, zijn darmkrampjes denk wel normaal, hij krijgt zoveel lucht binnen. En BV zorgt ook voor darmkrampjes he. Ben je nu overgestapt op andere voeding?? Werkt dit al? Het duurt 2 weken voor een kind aan nieuwe voeding gewend is, dus geduld is misschien nodig. Oef, dat zeg ik nu nog heel makkelijk, deze adviezen heb ik straks vast van jullie nodig..:)

Yoshua, balen zeg dat je nu zoveel last van je buik hebt door je glutenallergie, hoe deed je dat voor je dieet dan?? Die pijn zorgt er dan waarschijnljk wel voor dat je minder tekenen voelt van een evt zwangerschap, wie weet positief!!

Laura, heerlijk zeg dat karten, en zo goed. Stoer om zoveel mannen voorbij te gaan! Weer een kijker voor jullie huis, hopelijk wordt het wat!!

Yf, lekker zeg op vakantie, de regen is minder, maar de natuur zal vast schitterend zijn!

Yvonne, tjsa schoonmama's........

Miep, meid heerlijk bijna verlof! Nog 7 dagen, aftellen zeg! En nu vast korter werken, doe je dat op vakantieuren? Qua ziektewet mag denk niet, dan moet je al met verlof, toch? Een tukkie doen 's middags is heerlijk!!

Linda, fijn dat je een goede controle had. En ja wachten...pff erg he! Maar uk is ingedaald dat is fijn!

Roos, meid wat is die Julia toch een dondersteen, ze is echt op zoek naar grenzen he! Het lijkt me bij je eigen kind zoveel moeilijker om die duidelijke grenzen te stellen dan bij andermans kinderen (du op je werk) Vind jij dit ook?

Mocht ik hier niet meer komen,
iedereen een fijne pasen toegewenst! (Laura dubbel!!)

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 34w5d

Goedemorgen,

Volgens mij konden meer mensen niet op het forum. Het is nog zo rustig vanmorgen. Maar gelukkig doet ie het weer.
Weer heerlijk geslapen vannacht. Dat buikslapen is echt een uitkomst voor mij. Heb veel last van mijn buikspieren en ribben op het moment. Is echt wel vervelend. Maar moet wel een geheimpje verklappen, we hebben een waterbed en dan geeft wel heel erg mee. Maar goed erg fijn, moet ik zeggen. Alles begint nu wel wat harder te groeien, vandaar ook de pijn denk ik. Volgende week maar aan de vk vragen. Ook mijn borsten doen nu vaker zeer en er de blauwe adertjes zijn goed te zien. Echt een raar gezicht. Zit er over te twijfelen om een grotere bh te kopen. Weet nog niet of het echt nodig is en wil dadelijk er niet nog een hoeven te kopen als ik bv ga geven. Zullen ze wel weer groter worden. Maar goed, tot zover dat.

Vandaag is het toch redelijk weer hier. Net ff zonnetje, aangename temperatuur. Gaan zo voor een tweede hands badje kijken. Scheelt toch wel veel geld, zag ik. Er komt schot in de zaak met de aankopen. Wil veel kopen, maar manlief houdt mij gelukkig een beetje in toom. Gisteren heerlijk van het zonnetje genoten en toen snel weer in de schaduw. Toch maar even zonnebrand creme gekocht. Had ik nog niet. Mijn mama komt vandaag weer de tuin doen, echt heerlijk. Ziet er zo gezellig uit. Ben vandaag ook weer wat vrolijker. Had gisteren er echt de pest in. Komt natuurlijk door zo'n drukke week.

Bezoek bij schoonzusje was weer gezellig. Gezichtsbehandeling heerlijk. En bezoek van schoonouders was wel leuk. Dus dat viel wel mee. 's avonds wel helemaal total loss natuurlijk. Maar lekker geslapen. 's morgens wordt ik alleen wakker van de vogels. Wat een kabaal zeg. Dan maar het raam weer dicht.

@Miep; ik ben benieuwd hoe jullie beeb ligt. Is altijd spannend. Ik kan er op het moment geen pijn op trekken. Zal nog wel komen als ik over de 30 wk ben, denk ik. Goed dat je minder uren gaat maken op het werk. Is toch niet zo lang meer en dan heb je verlof. WIL IK OOK!!! Ik ben wel benieuwd hoe het kamertje eruit ziet met de stickers. Een heel karwei zo te lezen.

@Roos; bij jou ook nog alles goed zo te lezen. En dan maar zitten wachten, of valt dat wel mee? En idd als je haar maar goed zit. Ben zelf een afspraak met de kapster van zaterdag vergeten. Oeps, heb die dus moeten verzetten. Dan maar ff een paar weekjes met een hele bos haar.
Wat vervelend dat Julie steeds haar kamertje uit komt. Hoop dat je toch een goede nachtrust hebt gehad. Je weet het maar nooit met die kleintjes.

@Patricia; kan mij helemaal voorstellen dat je het soms gehad hebt. Ik heb dat soms ook als alles in de weg zit. Moet kunnen vind ik zelf. Gaat wel weer over. Ff steun is dan wel fijn.

@Yosha; ik heb ook een gluten en lactose intollerantie. Ik eet geen volkoren brood meer, maar shakes. Dit deed ik eerst om af te slanken en nu om gewoon lekker in mijn vel te zitten. Is ook beter voor beeb. Anders neem ik de voedingsstoffen toch niet op. Roggenbrood en geitenkaas kan ik beter hebben. Misschien iets voor jou?

Gisteren zei manlief in een keer tegen onze schoonouders dat we al uit de namen zijn. Ik zei, JA???? We hadden het er van de week al over gehad. Maar ik weet de meisjes naam nog niet zeker. We hebben een naam die we voor een jongen en meisje kunnen gebruiken als we deze iets aanpassen. Zijn wel leuke namen, maar is toch moeilijk. Gelukkig heb ik nog ff de tijd om hier over te denken.

Ga zo maar eens wat doen. Anders blijf ik de hele dag hier zitten typen.

Fijn paas weekend.

Gr. Yvonne
(22wk en 4dg)

Hey meiden,

Wat is het hier rustig!!!
Mijn buik zit er nog steeds, het rommelt maar door, maar nog niet het echte werk dus.
Het is hier al de hele dag lekker weer, een beetje broeierig maar wel lekker om buiten te zijn.
Manlief en mijn schoonvader zijn de hele dag al klusjes (aan het huis) buiten aan het doen. Niek helpt heel goed mee.
Verder weinig plannen dit weekend. Ik heb eigenlijk ook nergens zin aan.
O ja, vanmorgen met Niek naar de kappe geweest. Het haar zit weer goed.

@ Roos: wat een boefje zeg die Julia................ Gelukkig hebben wij het probleem van uit bed komen niet echt. Ja weleens 1 keer, maar na een heel streng optreden van manlief of mij is dat dan wel gebeurd.............
Heb je nog een bestemming gevonden voor het plankje??
Zijn jullie al uit de naam??
Lekker met de weertje he, paardjes zonder dek. Heerlijk vind ik dat altijd.

@ Yvonne: je mannetje is dus al uit de naam.....hahaha. Ik ben reuze benieuwd!!
En helemaal verliefd op je neefje?! wat zijn baby's toch cute he.

@ Yosha: hoe ist met je meid?? Buikpijn al minder?

@ patricia: een beetje emo dus............herkenbaar hoor! Gelukkig schiet je zwangerschap mooi op. Ik vind er ook nix aan als uk zo druk is. Ik zal die dikke buik ook echt niet missen. Ik ben zoooooooooo nieuwschierig naar uk en wil haar zo graag vasthouden en bewonderen. Ik weet ook wel dat elke dag langer beter voor haar is, maar...............................ook ik ben het ZAT! Helaas Pat moet je nog ff........... Vermaak je je wel overdag. Mssn moet je ook ff wennen aan zoveel vrije tijd?? En mannen, ze voelen ons niet ook al proberen ze er echt voor ons te zijn.

@ Laura: ik heb nog nooit gekart. Wel een stoere meid dus alle boys achter je laten!!
Zijn de potentiele kopers al geweest?

@ san: wat heb jij een mooi buikkie zeg. zag de foto op hyves. heel bescheiden. Waar zit alles?? ;-)) Fijn dat het zo goed gaat. Hoe ist met het kamertje enzo??

@ Hiltje: hoe ist met je?? Voel je iets beter of nog veel last ondanks wat minder doen. Wat een toestand he en je moet nog zo lang. Sterkte meid!!!!

Ik ga ook ff wat nuttigs doen.
Fijn paasweekend!
Grtz Linda

Goedemorgen,

Het is nog steeds rustig op het forum. Ik zag gisteren dat het forum op bepaalde tijden niet beschikbaar was. Waarschijnlijk ligt het daaraan.

Gisteren weer een drukke dag gehad. Wel heel erg leuk. Pas om 23.00 uur thuis en toen heerlijk geslapen tot vanochtend 9.30 uur. Dat zal over een aantal maanden wel anders zijn. We hebben gisteren een babybadje gekocht via mp. Is echt heel makkelijk en een stuk goedkoper natuurlijk. Ben ook aan het kijken voor kleertjes, koop ze denk ik toch liever in de winkel. Is het echt nieuw. Eigenlijk is dat onzin want de baby kleertjes hebben niks de leiden. Maar goed het is het idee. Kan niet wachten tot onze baby meubeltjes er zijn. Dan kan ik ook andere dingetjes kopen. Lakentje, dekentje enzo. Kan alleen nog geen leuke klamboe vinden. Zijn nog dure dingen zeg. Vanmiddag gaan we naar mijn ouders om te lunchen. Morgen lekker niks.

Het weer is nog niet zo mooi. Gisteren tussen de regen door, wat zon gehad. Nu ziet het er nog somber uit. Best aangename temperatuur, maar geen buiten zit weer.

Vandaag een beetje rustig aan doen. Gisteren last van mijn darmen.

Fijne zondag allemaal.

Gr. Yvonne
(22wk en 5dg)

Hee meiden,

Yosha, balen dat je dáárvan weer buikpijn hebt.... Heeft de dietist misschien een tip voor je? Ik zou het in ieder geval niet weten, heb er geen ervaring mee....
Nu dus de wachtweken.... Wanneer is je nod?
Hoe gaat het met je nichtjes? Die tobben ook heel wat af hè....

patricia, ja, nu even aftellen en verstand op nul.... Je krijgt er een mooi kindje voor terug.... Ik weet 't het is gewoon zwaar, ik begrijp ook nooit dat zwangeren genieten.... Mannen krijgen hun kinderen gewoon, niet eerlijk.... Maar ja, het is nu écht tijdelijk, na de bavalling heb je ook nog een zware tijd voor de boeg, probeer echt nog van je vrijheid te genieten....

Yvonne, gelukkig hebben jullie nog even wat betreft de namen. Wij zijn er nog niet uit....
Meisjesnamen die ik mooi vind, maar die het niet gaan worden: Yasmin, Marin, Yaren, Emma, Eva, weet even niet meer....
Op je buik slapen.... hmmmm. Ik denk dat je zo onderhand echt je eens moet gaan aanwennen op je zij te gaan slapen... Straks kun je niet anders meer..... Opde rug is op een gegeven moment ook geen optie meer, dan knellen vaten af of zo.... Daar word je dizzy van.

Linda, ja voorweeën schijnen normaal te zijn hè bij een tweede. Ik zou daar denk ik ook wel onrustig van worden. Ik had het niet bij Julia, geen enkele kramp in de weken ervoor volgens mij. Lekker dat manlief een paar dagen extra thuis is.... En heerlijk dat hij om he thuis aan het klussen is. Wat klaar is,is maar mooi weer klaar...
Julia heeft een oorontsteking, vanmorgen zag ik een loopoor, dan is de druk er vanaf, fijn voor haar, en voor ons, vannacht konden we weer een paar uurtjes achter elkaar slapen. Ze sliep wéér pas half 10. Steeds weer terug in bed gelegd, geprobeerd niet boos te worden.... Hebben we al eens gedaan, geen enkele nut.... Doet haar ogenschijnlijk niks..... Geke hè!
Ik heb het stokje nog liggen, geen energie gehad om te zoeken, ben al dagen doormoe door slechte nachtrust.... Doe alleen het hoognodige....
We zijn trouwnes niet geslaagd met schoenen voor Julia, ze heeft van die brede voetjes, met babyvet er nog op. Geen enkele schoen paste. We hebben oinmiddels wel teva's van mijn schoonzus gekregen, gele met aardbeitjes! die zijn leuk hè. Jij kan er volgend jaar ook voor gaan!!!

Hiltje, hoe is het nu met je? Je kampt al wel vroeg met die kwalen.....
Rust nemen... Ik weet het, iemand anders die tip geven is veel gemakkelijker dan het zelf doen.... En red je je wel met je paard?

Laura, ik heb nog nooit gekart. Aanrader?
Je man is dus nog niet beter... Lekker dat je dan in zijn auto kunt!
donderdag moet je huis weer spik en span zijn, weer alles goed poetsen.....

Nou, Julia is dus erg verkouden etc.... Slopend.... Gelukkig moet ik nog niet speodig bevallen, ben ik nu veel te moe voor....
Van de week zijn we bij een hypotheekadviseur geweest, om eens te horen of we een groter huis kunnen veroorloven. Hij raadt het ons nu zeker af, over 5 jaar maar eens zien.... Ook best, ik hoef ook niet zo nodig... Nu heeft mijn man ook weer rust, kan hij het uit zijn hoofd zetten....
Voel me fysiek redelijk, hab net iets teveel gedaan en dan speelt mijn bekken weer op.... Lekker dat manlief een paar dagen vrij is, scheelt een hoop gesjouw met Julia.
Ik denk nog wel eens terug aan drie jaar geleden, zwanger zonder kind, wat deed ik toen toch allemaal?
Zodadelijk gaan we naar mijn zus, eten met de rest van de fam. Drukke boel met een tweeling van 1, een 3-jarige en Julia. Wel leuk, ze woont (bijna) op een boerderij... Ze gaan komende zomer samenwonen met een boer...

Wat een gedoe met Janneke, hè. Sneu voor hen..... Je hebt maar mooi mazzel als alles goed gaat voor, tijdens en ná de bevalling...
Ik moet stoppen, de haren van mijn man kortwieken.....En dan de auto in...

gr Roos, nu 32wkn en 3 dagen..

Hey Roos,

Wat vervelend zeg dat Julia weer oorontsteking heeft.................worden ze natuurlijk ook onrustig van.
Heb ik de afgelopen weken gezegd dat ik zo'n voorbeeldig kind heb met slapen.................grrrrrrr. Vandaag dus HELEMAAL niet. Hij ligt vanaf 1 uur in bed en heeft nog niet geslapen (en ik dus ook niet). Eerst in en uit z'n bed........... toen heb ik het campingbedje in z'n kamer gezet en hem daarin gelegd. Knuffels, doekjes en speen afgepakt, getroost, boos geworden maar nee hoor er wordt niet geslapen. En manlief is naar het voetballen............ BAH!! Moest meteen aan jou denken.
Ik laat hem nu maar ff huilen tot 4 uur ofzo. Ik heb nog geen zin aan hem om me heenen bovendien heeft hij het dan gewonnen. Hij heeft zijn geliefde speen en doekjes dus................. Hij wil gewoon niet slapen.
Mss voor Julia ook een optie om een campingbedje op haar kamer te zetten en haar daarin te leggen wanneer ze tig keer uit bed komt???

Wat voor soort huis heb je nu?? Je schrijft dat je man wel wat anders zou willen................

Het is hier een beetje vreemd broeierig weer. Er hangt onweer in de lucht   volgens mij.
Ik ga zo toch maar even buiten zitten.
Vanmorgen koffie gedronken bij mijn schoonouders. Was gezellig. Straks komen vrienden bij ons langs.
Verder geen tekenen van een aanstaande bevalling.

@ Janneke: ik las dat het met Jip al iets beter gaat. Fijn!!! Hopelijk mogen jullie dinsdag idd naar huis!

Fijne dag allemaal.

Hi meiden,

vandaag gaat t beter met me, heb niet hoeven huilen. Gister hele dag nl... Goede nacht gehad, manlief heeft Jip getroost als t nodig was tussen de voedingen door. Fijn!
Jip doet t erg goed, lijkt nu om de 4uur te willen even ipv om de 3 en dat is ook prettig voor mij. Jammer genoeg mag Nard vanaf nu niet meer blijven slapen, zien we allebei tegenop want we werken super samen. Ik ben officieel ontslagen omdat t mn 8e dag is. Heb moeten lullen als brugman om in deze kamer (in moeder en kind centrum) te mogen blijven, anders had ik op een stretcher moeten slapen...

Jip is heel lief en mooi. Perfect kereltje en heel rustig. Zn ontsteking wordt steeds kleiner en hopelijk krijgen we dinsdag te horen dat we naar huis mogen. Maar als hij nog langer aan de medicijnen moet via een infuus dan moeten we dus blijven. Weet niet hoe ik daar op zal reageren...

ben weer begonnen met de franboosbladthee want ze vonden dat mn baarmoeder nog te hoog zit, dus straks komt de ass gyn even kijken.

lees vaak even t forum door maar vergeet alles en doe t op mn telefoon, maar maak ik wel weer goed.

wij dus 2 best kleine mensen en Jip is 59cm en al 4305 gram. Heeft ècht maatje 62. Moet echt gaan winkelen, wordt via www vrees ik!

mn blaas- en borstontsteking gaat goed volgens mij, ik kolf nu elke avond 2 flesjes vol en dat lucht op. Wel handig die voorraad alvast!

mn kraamhulp stond dus gister bij ons thuis, zon leuk mens? Komt als t kan nog n dagje kramen. Fijn!

tot snel!

Terug
Bovenaan