We gaan ervoor, part V

Hey meiden,

Ik lig nog niet inde weeen hoor!!!
Was het maar waar!
Vanmorgen in/om huis gerommeld en wat HH karweitjes gedaan. Wil alles toch bijhouden.........want stel je voor.......... Er hangt hier dus elke dag wel een was aan de lijn. Dat gaat ook hard hoor met een 2,5 jarige die heel vaak buiten speelt :-D
Vanmorgen dacht ik dat hij lief aan het spelen was, ik hoorde hem lachen............ikke toch ff kijken en ja hoor...............had hij een half pak hooi naar buiten gesleept en as het aan het verspreiden...............zo leuk/lachen....ikke dus niet grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Werk van werk.
's Middags slapen we allebei en daarna ff met schoonzusje geweest. Konden beide neefjes lekker samen spelen.
Vanavond verplichte voetbalkijkavond. Heerenveen moet spelen voor de beker......pfffffff

@ Roos: we zijn zooooooooooooooo nieuwschierig!! Hoplijk heb je duidelijkheid.

@ Patricia: moest wel lachen, ik was vanmorgen ff forum geweest om laura te feliciteren............had je dus niet gezien :) Wel ontzettend leuk dat iedereen zo met elkaar meeleeft. Hoe voel jij je???Nog 1 week en je mag ook bevallen. Wow!

@ janneke: fijn dat  het voor je  moeder nu duidelijk is ook al snapt ze het niet echt. Goed dat je morgen naar de HA kan. Zoals Marijke al zei, een postnatale depressie (als dat het al zou zijn) is met medicatie en er op tijd bij zijn heel goed te behandelen. Kies voor jullie...................... dat doe je en dat is knap/moedig!

@ Marijke: nog gefeliciteerd met je hubby!! Wat vond hij van het kado van de kids..............wat vertederend he. En wat wordne ze dan groot.

@ Nathalie: vond ik ook erg leuk om nu de gezichten bij de schrijvers te zien........... je   maakt je toch een voorstelling van iemand in je hoofd. Meestal klopt dat niet. Spannende/drukke klusweek voor jullie dus ;-) Go Girl!!

@ Yosha: gaat het vandaag al wat beter met je???

@ Laura: ben je al bedolven onder de kado's??? Of vier je het in het weekend. Is je ongi nu wel of niet doorgezet??

@ Miep: bijna..............verlof!! Heerlijk meid. Dan kan ook jij lekker veel forummen..........hahaha
De eerste weken had ik nog wel van alles bedacht te willen doen, maar nu (al bijna 6 weken thuis!) begin ik echt dingen/uitjes te verzinnen anders duurt het wcahten ook zooooooooooo lang.

@ Yvonne: moe..moeier...moeist??? Ja meis.......... FF een pas op je plaats.

Nou meiden, ga nog een klein bultje strijken en dan.....................nix.
Tot morgen??? Of niet......hahahaha

Grtz Linda

Meiden,

Nou, het is en blijft een meisje! Nu weten we het, fijn! Gerustgesteld, duidelijkheid...
Ik vond er alleen niks aan, Ik kan niet meer op mijn rug liggen, werd meteen dizzy, moest op mijn zij gaan liggen, maar voelde me steeds niet goed.... Het kindje knelde een ader af.... Ik heb er niet van genoten, maar ja, daar was de echo ook niet voor.... Ik kan dus de meidenkleertjes in de kast laten liggen!!!!!
Nu nog een naam.....

Morgen ben ik er weer, lig in bed, moe, Julia droomt 's nachts veel en wordt dan huilend wakker.... Ze slaapt ook pas 30 min. Methode werkt nog wel steeds....

gr Roos

Laura, van harte!
Janneke, succes morgen bij de ha, goed van je!
Linda, jij ook succes als je vannacht gaat bevallen!
Yosha, sterkte met de buikpijn....

Goeienavond!!
Zo de verjaardag zit er alweer bijna op! Manlief en ik zijn lekker samen  uit eten geweest. Auto voor de deur geparkeerd vanwege manlief maar ja dat mocht eigenlijk niet (speciale plekken voor vergunninghouders). Kwamen er natuurlijk net parkeerwachters langs. Ik als een speer naar buiten dat ik de auto weg ging zetten.....pfff, net ontsnapt aan een parkeerboete.....
Maarre....het was erg gezellig en we hebben lekker gegeten!!

Ben er nog steeds niet aan toe gekomen om alle berichtjes te lezen, wel even wat hapsnap.
Zo weet ik dat Linda nog niet is bevallen (morgen uitgerekende datum!), het bij Janneke niet helemaal lekker gaat (opkomen voor jezelf en jullie gezin hoor!!) en dat Yosha de ergste pijn gelukkig weer heeft gehad. En Yosha, wat heb jij een fantastische gyn zeg!

Was wel even aan het gluren bij de buren (waar zijn de april 2009 moeders). Patricia en Janneke, als jullie tijd hebben moeten jullie daar het berichtje van Maui even lezen. Ze is 24 weken zwanger en bij de 20 weken echo is aan het licht gekomen dat 1 van de niertjes van het kindje veel te groot is.

Hier nog geen doorgebroken ongi, maar het pruttelt nog steeds.
Eerlijk gezegd kan het zwanger worden me momenteel even gestolen worden. Ik wil vooral dat er onderzoek wordt gedaan waarom mijn ongi's zo raar verlopen. En of de huisarts daar onderzoek naar gaat doen of iemand anders maakt me niet uit. Vind dat momenteel wel het belangrijkste. Want door dit gepruttel down under en mijn korte cyclus loop ik dus de helft van de maand met een opgezette en pijnlijke buik + moet ik maatregelen treffen ivm de prut downunder. Daar ben ik gewoon helemaal klaar mee!!! Tuurlijk met in mijn achterhoofd dat als dat opgelost is, dat ik dan misschien wel snel zwanger raak. Maar momenteel is dat niet mijn belangrijkste zorg. Bleggg!!!

Nou ga naar bed, ben moe!
Tot gauw maar weer!
Greetzz Laura

Hey meiden,

Ik meld me even, met dikke buik. Alles voelt hetzelfde. Dus vandaag D-DAY: ik denk het niet.............
Niek is naar de psz en ik ga ff naar een vriendin voor een bakkie. Wasje hangt buiten en het huis is weer helemaal stofgezogen. Beeb kan komen!!!
Vanmiddag breng ik Niek naar mijn moeder, daar gaat hij lekker een nachtje slapen zodat ik morgen echt kan uitslapen en lekker de hele dag aan mezelf kan denken.
Vanavond ff met manlief naar winkelcentrum. Ik moet toch nog maar een leuk zomers setje positiekleding voor de bruiloft van mijn broer kopen. Misschien hebben ze nog een niet al te duur setje bij Miss Etam ofzo. In elk geval ga ik geen merkspul meer kopen dus.

Genoeg plannen voor vandaag, dat zorgt in elk geval voor afleiding.
Mssn kom vanmiddag nog ff op op jullie te reageren.

Roos: wat een fijn nieuws dat alles gelijk gebleven is!!! Je hoeft dus niet je kleertjes weer te verkopen. Balen dat je er niet echt van kon genieten i.v.m. het op je rug liggen. Dat kan ik ook niet meer. Dat voelt echt heel naar.

Grtz Linda

Hee meiden,

Linda, wat ben je toch nog actief!!! Jeetje, het hele huis al gezogen.....Ik heb net de benedenboel gedaan en zit uit te puffen op de bank. Vandaag dus dé dag, Zul je zien, vanavond gaat het gebeuren, dan is Niek onder de panne en dan heb je alle rust om te baren..... Goed idee?
O ja, je schreef dat je het babybadje hebt schoongemaakt. Met welk spul heb je dat gedaan? Ik vind het zo lastig dat ding écht schoon te krijgen. Als er babyolie in heeft gezeten, blijft er zo'n nare laag achter.....

Oh Laura, begrijp het wel, ik hoop dat de ha je nu doorstuurt naar de gyn, Je moet nu duidelijkheid hebben.... Iedere maand die ellende is ook vreselijk....

Marijke, zijn jullie al uit dé naam? Hoe is het met je benen?
Vond je man het beeldje van de meisjes mooi?

Vanmiddag moeten mijn moeder en ik weer naar de pijnkliniek voor een nagesprek. Mijn moeder heeft nu twee keer een blokkade in haar rug gekregen, nu moet er dus worden gekeken of een operatie de moeite waard zal zijn, óf ander onderzoek... |Zijn we weer de hele middag kwijt....
Heb de nacht veel last gehad van maagzuur, bah....Nu ook steeds....
Gister op de echo zag die man trouwens dat het kindje een beetje dwars lag.... Mag dat nog wel? Nou ja afwachten dan maar....
Nog een dag werken en dan heeft mijn man lekker vakantie tot 7 mei, heerlijk, kan ik ook meer relaxen...

Janneke, succes bij de ha, zodadelijk, gaat je man mee? Of blijft hij bij Jip?

gr Roos vandaag 34 weken....

Hoi,

Jannie: succes bij de huisarts!

Laura: goed zo meis dat je terug gaat....heb trouwens laatst een stuk gelezen dat een gemiddelde huisarts (afhankelijk van de leeftijd van de vrouw) na een jaar doorstuurt naar de gyn....dat is hier bij ons ook zo....dus dat moet je gewoon even roepen!!
Hoop dat je nu wel wordt doorgestuurd en dat je ook met onderzoeken kan beginnen.

Ik heb zojuist de assistente weer gebeld, dinsdag die enooooorme buikpijn rechts, einde van de middag begonnen met vloeien, gister gevloeid tot einde van de middag en vanaf gistermorgen buikpijn naar links verschoven waardoor ik pijn had met opstaan, zitten, verliggen in bed en naar wc gaan....vandaag, vloeien is zo goed als gestopt en de pijn ook. Nou sorry maar 1 dag ongi is wel heeeeel erg weinig! Dus dacht bel de assistente maar om nog een keer door te geven dat die hysteroscopie niet heeft geholpen.....gyn is hele dag in OK, dus morgenochtend even terugbellen en dan met hem persoonlijk overleggen. Hij zal volgende week wel weer een hysteroscopie willen doen, maar ik weet nu al dat dat niet de oplossing is. Er is iets met die eierstokken aan de hand, maar wat???? Ben bang dat ie als ik daarop doorga een kijkoperatie voor gaat stellen, tja daaaaar zit ik helemaal niet op te wachten, maar goed, dan heeft ie wel de tijd om alles van binnen en van buiten te bekijken.....Nou ja hoop morgen meer te horen.....

Ben inmiddels weer behoorlijk depri.....mijn gevoel zegt steeds harder dat er geen kindje gaat komen bij ons....kilo's vliegen eraan omdat ik echt heel slecht in mijn vel zit.....kan nog maar aan 1 ding denken en daar baal ik als een stekker van, maar krijg het niet uit mijn kop!!! Misschien dat ik dat ook nog een keer meld bij de gyn....t schijnt dat ze namelijk maatschappelijk werkers hebben in t ziekenhuis die je hierin kunnen begeleiden omdat wanneer zwanger raken niet lukt je continu naar t ziekenhuis gaat, je sexleven een moetje wordt en er heel veel druk op je relatie komt te staan...nou ja, dat klopt allemaal wel. Gelukkig praten wij (met name ik) er heel veel over en weten we wel dat we onvoorwaardelijk voor elkaar hebben gekozen dus dat zit wel goed gelukkig.

Volgende week gelukkig kort weekje, woensdag 1 jaar getrouwd, gewoon werken en aansluitend uiteten, dan Koninginnedag en vrijdags gaan we heerlijk de hele dag naar een groot saunacomplex met een massage erbij...dus daar hebben we wel zin in, heerlijk de hele dag samen zijn en relaxen!!

Linda: kom maar op met je beebje hoor!!

liefs Yosha

Hoi allemaal,

Ik ben net terug van een rondje Utrecht, shoppen met mijn moeder. Toch weer zomerkleding voor de meiden en wat speelgoed gekocht (springtouw, hello kitty bal) en voor mezelf een paar schoenen in maat (niet lachen) 44. Lichtroze ballerinas zijn het en ze zitten lekker want mijn voeten zijn behoorlijk opgezwollen nu omdat ik veel vocht vasthoud. Normaal heb ik schoenmaat 42.

Linda, heb je die kortingsbonnen van de prenatal mama mazzeldagen al, ik heb ze even doorgestuurd want je krijgt nu 20 procent korting op bijna alles, tot zaterdag, misschien zie je daar nog een leuk setje voor de bruiloft. Hun eigen merk is niet duur. Misschien beval je vannacht wel, Niek weg en je hebt dan rust. Spannend hoor. Ik hou ook in mijn achterhoofd dat ik het ziekenhuis misschien niet eens haal. Eerste bevalling 8 uur, tweede bevalling 4 uur, derde bevalling 2 uur? zou leuk zijn..

Maysa roept me en ik ben helemaal op zolder, dus ik ga naar haar toe, vanmiddag schrijf ik wel verder!

marijke

Hi meiden,

gaat stuk beter hier! Gister nog even naar mn moeder geweest, lucht is wel geklaard en hopelijk is de boodschap duidelijk maar ook dat het niet verkeerd bedoeld is. Dat luchtte al enorm op. Vanmorgen met zn 3tjes naar de lactatiedeskundige, veel vragen kunnen stellen. Ook daar potje zitten huilen en zij vertelde ook dat het erg normaal is, zeker hoe mijn eerste 12 dagen zijn geweest. Dat stelde me weer gerust. Thuis even Jip eten gegeven en alleen naar de huisarts gegaan, was wel even lekker. Verhaal gedaan en ik ga soort therapie doen, eerst een massage bij de fysio daar in de praktijk en daarna pakkingen bij de verpleegkundige van de praktijk om vitaler te worden, weer fit dus. Ook verder gaan met de ijzerdruppeltjes die ik 2 weken geleden heb gekregen. Heb een antroposofische huisarts en heeft supermiddeltjes die weinig kwaad kunnen. En tis een prima kerel! Voel me nu al stuk beter, helemaal omdat ik daarna naar een kledingzaakje ben gereden (Femke: t Elfje, ken je vast wel ;)) en suuuuperleuke kleertjes voor Jip heb gekocht. Maatje 62. Ik ben er weer eens uit geweest!!! :-D

Vanmorgen Jip ook weer even gewogen in t ziekenhuis, hij woog (met kleertjes en luier) 5250 gram!!! Dus ik denk bijna 5 kilo! Wow dat gaat hard!

Marijke: wow maat 44 nu, dat gaat hard... Gaat dat na de bevalling weer veranderen? En hoe reken je de tijd van je bevallingen: vanaf de eerste wee? Of vanaf weeen om de 5 minuten?

Yosha: meid ik snap dat je aan niets anders kan denken. Weet niet hoe je je voelt maar ik had het bij de 1e ronde al "zwaar" met wachten laat staan hoe jullie je voelen. Goed dat ze maatschappelijk werkers hebben in t zkh want dit zijn wel issues waar menig echtpaar niet tegen opgewassen is. Maar jullie gelukkig wel! En volgende week leuke dingen doen, groot gelijk. Zal jullie goed doen!

Marijke: hoe kwam je aan die kortingsbonnen van de Prenatal?

Linda: hoe gaat ie meid? Vandaag de dag, jammer dat ook jij overtijd loopt. Weet hoe t voelt!

Laura: geef je groot gelijk, laat alles maar eens goed onderzoeken want is niet normaal hoor!

Miep: geniet je al van je verlof? Beetje lekker geslapen?

Meiden ik ga even liggen en als Jip zich meldt even naar buiten, aan de wandel en vitamine D opsnuiven!

Greets Janneke

Terug
Bovenaan