We gaan ervoor, part V

Hoihoi,

Roos, potsjandossie nog an toe.
Bah zeg wat een lafaards!!!!!
Als ik ergens een hekel aan heb dan is wel jatten!!!!
Daar kan ik nu echt boos om worden.
Hopelijk bedenken ze zich en komen ze je fiets weer terug brengen. Je weet maar nooit.
Echt balen voor je meis.

Miep, ooo ook jij kan lekker van je verlof gaan genieten nu.
Wat zijn jullie toch ook bofkonten he ;-))))
Lijkt me heerlijk een paar mnd vrij te zijn.
Heb je nog bijzondere dingen gepland?
Geniet er in elk geval van want het is waarschijnlijk ook weer zo voorbij.
Je hebt in elk geval heerlijk weer dus kan lekker van het zonnetje genieten.

Patricia, zo te lezen klaar voor de bevalling he.
Lekker joh.
Spannend wel.
Het kan nooit meer lang duren voor ook jullie eindelijk mogen gaan genieten van jullie wondertje.

Hiltje, hoe gaat het met je?
Geniet je al wat meer van het zwanger zijn nu?
Waar ik aan zat te denken, heb jij nog weleens zo een last van je stuitje?
je schrijft er nooit meer over.

Yosha, hoe gaat het vandaag?

Laura, ben je al bij de huisarts geweest?
Ik kan me je gedachten van het niet meer op de natuurlijke manier zwanger kunnen worden wel goed voorstellen hoor. Iedere maand maar weer die telleurstelling dat je toch weer ongi bent geworden is gewoon zwaar. Maar meis kop op he....... en probeer toch te blijven geloven in dat wonder, ook voor jullie!!!!!

Janneke, gister fijne gesprekken gehad dus en daar ook weer wat van opgeknapt.
En lekker genoten van nieuwe kleren kopen voor Jip!! Doe je goed hoor.
Hoop dat je langzaamaan steeds meer kan gaan genieten van alles, maar dat gaat vast lukken.
Vandaag weer heerlijk weertje dus kan je weer lekker zonnevitamientjes opsnuiven ;-))

Linda, hoe gaattie vandaag??
Druk in de weer zeker met vanalles en nog wat ;-))
Manman wat ben jij nog een bezig bijtje zo op het eind van je zwangerschap.
Heerlijk voor je hoor dat je je nog zo goed voelt.
Mocht de bevalling beginnen: You go girlllll

Meiden, fijne dag allemaal he.

Groetjes, Nathalie

Hoi,

nou hier even weer een update van mijn kant:
dinsdag enooooorme buikpijn rechts en 's middags begonnen met vloeien
woensdag vloeien met de buikpijn links
donderdag alleen nog buikpijn links en bijna niets meer gevloeid
vrijdag geen buikpijn en nog maar een ietsiepietsie vloeien...
Dus net gyn aan de lijn gehad....endometriose sluit ie uit gezien de uitslag van het bloed en de "wandelende" pijn (van rechts naar links) en de echo die gemaakt is door die andere gyn, eierstokken en eileiders zagen er keurig uit. Baarmoeder zag er keurig uit op verkleving na, maar die is nu weg. Hij snapt dus niet waar die pijnen vandaan komen, maar wuift de klachten gelukkig niet weg. Zoals ik ze omschrijf zit hij meer te denken aan mijn darmen die protesteren tegen de hormonen en/of in de verdrukking komen! Klachten nemen ook toe nadat ik heb gegeten, dus dat is niet eens zooooo raar gedacht van hem....

Dus wat denk je wat we nu gaan doen....ik ga voor 2-3 maanden aan DE PIL!! haha heel raar voorstel, dat zei hij ook ivm onze kinderwens, maar hij wil weten of de boel dmv hormonen rustiger wordt...nou ja in ieder geval geestelijk riep ik meteen!
Dus nu moet ik "verplicht" afstand nemen van zwanger raken...nu moet dat toch wel lukken he!! haha

Klinkt heeeeeel raar allemaal, maar ik voel me op dit moment zooooo opgelucht!! Kan nu weer even gaan genieten van het leven en andere dingen, zwanger raken lukt niet want ik ga weer aan de pil (vanaf vandaag)....en 30 juni moet ik weer terug naar de gyn en dan kijken we verder....Heerlijk, wat een last valt er nu van me af zeg!!
En wanneer ik weer stop met de pil is het rond augustus en in september gaan we lekker 3 weken relaxen op Curacao, dus wie weet!!

Huisarts faxt recept door naar de apotheek, dus die ga ik straks na mijn werk ophalen...

Roos: jeetje meis, heb ook zoooooo'n hekel aan mensen die aan spullen komen of meenemen van anderen, bah ga er zelf voor werken!!! Wij krijgen het ook niet voor niets!!

Nou ga gauw even werken, heb snel de meiden op kantoor ingelicht, uiteraard met een traantje erbij, maar goed, kan nu weer verder!!

liefs Yosha

Hi meiden,

even kort want Jip moet zo eten.
Vandaag laatste dag dat Nard vrij is, zal maandag wel ff wennen worden. Voel me ok maar vind veel nog erg spannend!

Linda: spannend meid, hou je het nog vol! Nu 1 dag overtijd toch... Hopelijk gebeurt het snel bij je, ook ivm de bruiloft van je broer!

Yosha: aan de pil, wat een verhaal! Maar, kan me goed voorstellen dat het even oplucht. Wie weet helpt het, het is nu misschien allemaal veel teveel voor je!

Roos: jeeej wat balen van je fiets! Bij mn beste vriendin idem dito verhaal een jaar geleden, ook moederfiets. Ongelofelijk brutaal...

Jip slaapt niet goed overdag en 's avonds in zijn bedje, wil in woonkamer zijn bij ons. Iemand nog tips? Wij willen nl liefste dat hij tussen de voedingen door vooral in zijn eigen bedje ligt!

Greets Janneke

Hey meiden!!

Vanmorgen HEERLIJK uitgeslapen (11 uur uit bed), gelezen, tv gekeken etc. Niek is bij mijn moeder en wordt volledig in de watten gelgd. Ik vind het fijn om echt even alleen thuis te zijn, maar vind het toch ook wel stil..............gek he.
Vanmiddag komt hij weer thuis.
Geen baby hier nog dus.
Gisteravond met Johan even gewinkeld. Nou Miss Etam had niks. Ik ben bij de babyplanet nog wel geslaagd. Een leuke feestelijke witte rok  van noppies (50% korting) en een mooi shirt van Esprit met blauwtinten. De rok is me iets te groot, maar dat verbloem ik wel en het shirt kan ik nog wel langer aan hebben.
Daarna bij vrienden een bakkie gedronken. Iedereen zegt: jeetje wat ben je bruin!!   Ikke met opzet een wit shirtje aan hahahahaha
Vandaag dus officieel Over Tijd.......................
Beetje heel erg dubbel gevoel. Aan de ene kant wil ik mijn baby NU!!! en aan de andere kant als ze NU komt kan ik dan echt volgende week vrijdag niet naar de bruiloft (1 mei) op Ameland. Nix is zeker, nix valt te plannen......................

Heb vluchtig al jullie verhalen gelezen. Het is weer druk geweest. Ik las een mega verhaal van Miep (tja..nu ook verlof he hahahahahaha). Ben het nu alweer allemaal kwijt. Pfffffffffffffffffff

@ Miep: lekker he verlof. Ook al zijn je dagen errug gevuld. Dat neemt de komende weken wel af!

@ Roos: Potverdorie zeg!!! Wat een brutaliteit.................... Jakkes. Lijkt me vreselijk. En dat te bedenken dat je zelf ook nog in de kamer zat....brrrrrrr
Dikke shit. Kan het verzekeringstechnisch geregeld worden?????

@ marijke: ook lekker actief dus! Fijn dat je dat nog kan. Ik heb gisteren een rondje blokker gedaan: mandjes kopen enzo. Was opeens de lades in badkamer zat met alle losse prularia en de kast in het wasmachine hok met schoonmaakmiddelen etc moest er ook aan geloven. Een nieuwe wc borstel (was ik opeens ook vies van) en prullenbakje. Heet dat nesteldrang :-D
Het schiet voor jou ook mooi op nu..................alles gewassen en gestreken???

@ Nathalie: heb je een mooi en goed benut pasen gehad????????????? ;-)
Wat een vraag eigenlijk, maar ja hier kan alles nietwaar.

@ Laura: wat een rare ongi.................. gelukkig naar HA en GYn. Want dit schiet niet op.......brrrrrrrr Lekker uiteten geweest las ik. En net geen boete pffffffffffffffff
Hoe is het met die kijker afgelopen??

@ Hiltje: hoe ist meid?? Fysiek iets beter????

@ Yosha: jij wordt ook voortdurend heen en weer geslingerd he emotioneel............ daar wordt je ook doodmoe van. Bijna 1 jaar getrouwd dus:-D
En nu aan de PIL. Dat is in elk geval een manier om niet met het zwanger raken bezig te zijn. Ben trouwens erg blij voor je dat je geen endometriose hebt!!!! Dat biedt perspectief................... En wat een lieve GYN heb je!!!

@ Janneke: heb je al ff gemaild. Ben reuze blij dat het beter met je gaat. Fijn dat je een empathische HA hebt!

@ Marieke: jij staat er best wel alleen voor thuis. En je hele dag wordt bepaald door Jurre...................tja! Tussen de regels door meen ik te lezen dat het best goed met je gaat (fysiek en emotioneel). Daar ben ik blij om!

Hebben jullie plannen dit weekend?? Ikke bevallen................hahaha
Morgen nix. Morgenavond komt een vriendin. Manlief moet naar het voetballen. Heerenveen staat in de bekerfinale. Hij is helemaal dol :-D
Zondagmiddag hebben we een verjaardag van mijn zwager en schoonzus. Het weer beloofd goed te worden. Het waait hier wel trouwens.

Fijne dag!

Grtz Linda
40 wkn 1dag

Hey meiden,

Linda; ik dacht echt 'ze is aan het bevallen' toen je s morgens ook geen berichtje plaatste. Misschien in het weekend, is geloof ik topdrukte qua bevallingen. Heb je die voetreflexologie nog geprobeerd? Of dingen zoals ananas eten?

Janneke: ik had bij Yasmin enorm veel steun aan het boek van Tracy Hogg ("wat je baby je vertelt") en ook de methode van Gina Ford gebruikte ik losjes, maar die laatste is wel wat strenger. Voor control freaks (zoals ik) bieden die methodes veel steun. De dag gaat volgens een vast patroon, jij weet waar je aan toe bent en je baby voelt ook dat je je zekerder voelt. Losjes ging de dag zo: elke keer dezelfde routine en dat steeds herhalen. Van wat ik me zo herinner deed ik dat om 7.00 uur, 11.00, 15.00, 19.00, 11.00 en 3.00. Dan heette het E.A.S.Y (eat, activity, sleap, you time). Als je Tracy Hogg en EASY google kom je het vast wel tegen. Er zijn ook moeders die zich door hun baby laten leiden, maar daar geloof ik niet zo in. Ieder zijn ding...

De meiden zijn steeds ruzie aan het maken beneden dus ik heb nu niet de rust om mijn berichtje af te schrijven, hopelijk vanavond weer!

liefs
Marijke

Zo, ik heb weekend...........eindelijk!
In mei heb ik elke vrijdag vrij dus een paar heerlijk lange weekenden.

Yosha, rust in de tent! Ik denk dat dat idd hetgeen is wat je even nodig hebt. Kan alles lekker even tot rust komen. En over een paar maanden frisse start maken.
Ik hoop dat het duidelijkheid geeft waar je klachten vandaan komen enne inderdaad wel een heel raar idee.

Pat las je mail. Leef met je mee.Gek hoor die dromen.

Roos vorig jaar is er bij ons ingebroken. Sieraden weg. Zo'n domper. Ik had al niet veel en nu alleen hetgeen wat ik aan had.

Miep heeeerlijk verlof! Ik heb 15 juli mijn laatste werkdag. Hihi dat schiet ook al op.

Janneke kan me voorstellen dat het volgende week schakelen zal zijn zonder je liefje om je heen. Rustig aan maar.

Weet het verder even niet meer.
Vanacht is volgens mij baby voor het eerst gedraaid. Wist even niet wat er gebeurde..au
Ga 't wknd even bijtanken = nodig!

xxx San

Hee meiden,

Marijke, we zoeken 1 roepnaam, maar wel een tweede naam erbij.
Ik eet me suf aan vanillevla, rennies etc. Ik heb erg veel last van maagzuur. Heel vervelend. Ik kan niet liggen zonder 't zuur, ik hoop dat de baby snel wat indaalt...

Marieke, lastig als ze niet willen slapen op het moment dat je zelf graag ook even wil gaan liggen.... Verdraagt hij de flesvoeding al goed? Is hij al helemaal gewend? Is je bv al helemaal gestopt?
Wij hebben trouwens de kinderstoel van ikea, Linda volgens mij ook, helemaal niet duur en superhandig, vooral in het begin, met een blad eraan. Hij is niet de mooiste, maar wij vonden het fijn, we legden het brood etc op het blad neer.  Nu, hebben we een tripptrapp, sinds ze zelf op de stoel kan klimmen en niet meer het bord omkiepert.

San, ik heb destijds bij de vorige zwangerschap ook een extra echo gehad ivm de placenta. Alles was toen oké.

Miep, welkom in de wereld van het verlof!!! Ineens zeeën van tijd, maar toch erg druk... Ik ken het....
ik was er zeker van de eerste bevalling, dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen. Heb ik ook gedaan. De rit ernaatoe vond ik vreselijk, had toen 6cm ontsluiting en lag te kotsen in de auto....De rit duurde zo'n 15 a 20 minuten.
Ik heb veel bloed verloren en mocht daardoor een nacht blijven. Beviel goed...
Nu twijfel ik ook. de ontsluiting ging erg snel, bij een tweede zal dat nog sneller gaan en het persen zal ook sneller gaan, mits er geen complicaties zijn natuurlijk....
Ik ben erg bang voor de bevalling, wil niet graag de controle verliezen... Ik weet het dus nog niet.... Nu zeg ik: thuis....
Maar iedereen haar eigen keuze...

Patricia, tja, spannend, aankomende week.... Iedereen beleeft een bevalling op haar eigen manier en heeft haar eigen angsten. Fijn dat ze een beetje rekening met je houden....
Met mijn harde buiken gaat het redelijk. Ik voel ze nog wel, hou er minder rekening mee. Soms kan het niet anders, ik kan moeilijk ergens gaan zitten als ik achter mijn dochter aanhol.... Als de bevalling hierdoor nu begint, is het ook niet meer zo erg....

Yosha, Dus voor jou weer de pil. Kan me voorstellen dat het je rust geeft! En wat fijn om te horen dat je eierstokken en eileiders er goed uitzagen. Jij hebt er nog twee, ik heb nog maar 1 eierstok en eileider.... Dus nu even pauze en dan er weer voor gaan!
Even een break lijktme nu een hele goede optie....

Janneke, wij hebben destijd het boek regelmaat en inbakeren aangeschaft. Wij vonden het heel verhelderend, gaat over regelmaat, het aantal uren slaap dat ze nodig hebben, hoe je dat kunt aanpakken, mét veel voorbeelden uit de praktijk... Ik heb die schrijfster zelfs een keer gebeld met vragen. Ik heb toen heel strak een paar weken een ritme aangehouden, hielp wél....
Het verhaal van Marijke komt wel overeen met dat van mij.

Linda, jij hebt morgen nog mooi droog weer, vanuit het zuiden komt er regen aan....
Ja, heb ik ook altijd, als Julia weg is, ik kan wel genieten van de rust, maar het is dan zo stil in huis.....
Fijn dat je in ieder geval kleding in huis hebt voor de bruiloft....

Ben weer iets rustiger, heb er de hele dag last van gehad, ik heb al een nieuwe fiets besteld, eenzelfde, maar dan wel een andere kleur, noorsblauw geloof ik....Wel een aanrader voor moeders, een gewone fiets, met een lage instap, , een batavus stabilo. Volgende week is ie er al, lekker snel....Dan nog fietstassen en een nieuwe zitje en klaar, kunnen we weer fietsen. Hup bijna 1000euro's lichter....Mijn man gaat ook een fiets kopen, we doen nu alle oude weg en hebben dan twee goede.
Ik hoop dat de verzekering wat uitkeert. Even afwachten....
Morgen gaan we op bezoek bij mijn broer, bij de tweeling van 1 en eentje van 3. Ik mag dan, als ik wil, de hele dag in bad liggen, tenminste als ik dat kan op mijn rug, iemand ervaring mee? Mijn moeder en zus vermaken de kinderen....Mijn man blijft thuis, ik zal een lijstje maken met klusjes die hij kan doen, ik krijg een beetje haast, arme man....Net vakantie en dan weer druk...
Ik ga weer even bij dochterlief langs, ze blijft weer keurig in bed liggen....

Gr Roos
Ik heb het babybadje schoon gekregen, ik heb heel hard geboend met jif en een afwasborstel....

Hoi meiden,
Ben weer helemaal bijgelezen, pfff was erg veel van de afgelopen 3 dagen!

Yosha weer aan de pil!! Wie had dat gedacht! Wil het toeval dat ik daar net van de week ook aan heb zitten denken! Volgens mijn huisarts heb ik nl een hormonaal probleem en dat zou opgelost kunnen worden door weer een tijdje aan de pil te gaan. Daar had ik uiteraard geen zin in, maar afgelopen week was ik zover dat ik gewoon af wil van die rare ongi's met tussenbloedingen en opgezette buik! Dan maar weer even aan de pil!

Maandagochtend moet ik naar de huisarts.
Nu dus geen buikpijn (joepie!). Dacht ook dat ongi al aan het doorzetten was maar geloof dat het feest weer van korte duur is. Temp ook nog steeds hoog. Dat vind ik maar vreemd als ik dan al wel aan het bloeden ben. Maar goed, kan ook komen van het klussen  (dat bloeden dan, maar misschien de temp ook wel haha!!)

Vanmorgen weer met manlief naar ziekenhuis geweest. Was een domper, want hij moet nog 2 weken in het gips! Terwijl hij verwacht had er nu klaar mee te zijn. Er is nu wel loopgips om gekomen maar hij kan er nog niet op lopen, nog te pijnlijk. Zal daar ook wel aan moeten wennen. Heeft er vanmiddag wel mee gefietst dus is wel iets mobieler zo gelukkig!

Roos wat enorm balen van je fiets zeg!! Heb jaren geleden ook een inbraak gehad. Er was gelukkig niet zoveel weg en de schade werd wel vergoed. Maar het idee dat er iemand in mijn huis was geweest vond ik heel vervelend!
Ik kan erg slecht tegen dit soort dingen! Gewoon met je poten van iemand anders' spullen afblijven!! En wij moeten er ook hard voor werken!!

Miep: heerlijk, eindelijk verlof!! Wat een naar verhaal van jouw collega zeg! Weet nog dat ik kippenvel kreeg de vorige keer dat je het schreef dat ze zwanger was. En nu had ik weer kippenvel, maar nu om een andere reden.
Ja die doktoren in het ziekenhuis. Was net  aan het gluren bij de buren en daar las ik ook weer een verhaal over een gyn..... die zei dat de dame in kwestie zich vast had verbeeld zwanger te zijn (terwijl ze dus een curettage had gehad!). Nou dan vraag ik je....hoe grof  durf je te zijn en hoe lomp ben je dan wel niet dat je dat durft te zeggen!!
Moet zeggen dat wij vanmorgen in het ziekenhuis ook zo'n contactgestoorde dokter tegenkwamen. Keek ons niet eens aan als hij wat zei en  gewoon de hele  houding die onverschilligheid uitstraalde. Ongelofelijk!  Nou duurt zo'n opleiding geneeskunde jaren, maar  volgens mij kunnen ze daar nog wel wat aan vastplakken met  een module sociale vaardigheden!!!

Linda, begrijp ik nu goed dat als je nog niet bevallen bent, dat je dan naar het huwelijk gaat van je broer? Dat is toch 1 mei en op Ameland?? Durf je dat aan dan??

San: hier ook heerlijk weekend!! Volgende week voor mij ook een korte week. Wij zijn 1 mei dicht ipv 5 mei en dat vind ik prima. Nu een lang weekend en anders donderdag & dinsdag vrij. Dat zijn dan van die versnipperde dagen.

Patricia: mail gelezen en ohhhh zit dat zo!! Spannend hoor! Sterkte meid verder met alles. Kan me voorstellen dat je er heel erg mee bezig bent of het allemaal wel goed komt!

Janneke alles uitgepraat met je moeder! Fijn dat ze nu gaan aankondigen als ze komen. 't Schijnt dat die hormonen je flink in de weg kunnen zitten. Gelukkig dat je je wel telkens wat beter voelt. Jip groeit goed zeg!!

Marieke, kun je nu nog altijd niet zitten?? Jee dat duurt erg lang! Je bent al een maand geleden bevallen! Balen dat je man altijd zo laat thuis is. Lijkt me erg lastig als het nog niet helemaal top met je is!

Marijke: jij bent ook nog aardig mobiel en dat ook nog met 2 meiden om je heen! Petje af! Schoenmaat 44 nu, zo! Dat dat dan 2 maten kan verschillen met je normale maat!
Bedankt voor je verhaal over de borstvoeding. Nou ik heb het wel in de gaten. Mooi verhaal waarschijnlijk van de moslims die ik tegen kom (werkgerelateerd). Vast een goed 'excuus' om niet naar een reïntegratietraject/inburgering te hoeven....

Hiltje wanneer mag jij ook alweer voor de echo of was je al geweest? Dat was deze week toch al?  Ik vind de weken ook voorbij vliegen en je bent alweer bijna 12 weken dus!

Nou het is inmiddels alweer 11 uur geweest en ik ga mijn bed maar eens opzoeken.

Morgenochtend zwemmen en 's avonds een jaarfeest van het voetbal van mijn man. Partners zijn ook uitgenodigd. Bbq. Wordt vast wel gezellig! Vorig jaar ook geweest. Toen was ik zwanger. Bah, moet er maar niet teveel aan denken!

Prettig weekend!!
Liefs Laura

Terug
Bovenaan