We gaan ervoor, part V

Hey dames,

Vandaag waren we naar het Henschoter Meer, echt heerlijk was het! Er
was bijna niemand en het was lekker warm in de zon. De meiden hebben er
haast 3 uur lang gespeeld in het zand. Ik zal nog een paar fotos op
Hyves zetten, kunnen jullie manlief ook een keer zien want daar had ik
geloof ik nog geen foto van geplaatst.

He Linda en Roos, wat naar allebei ziek! Linda, zou het voor jou een voorteken van de bevalling kunnen zijn? 2 dagen overtijd dus het zou best kunnen.   Zou wel heel jammer zijn als je de bruiloft mis, maar daar kan je echt niets aan doen. Hij weet vast wel dat je in gedachten bij hem ben.

Janneke/Marieke: Het boek van Ria Blom ken ik niet, maar Tracy Hogg is echt fantastisch. Wat ik aan haar boek ook fijn vond is dat ze baby's onderverdeeld in zo'n 5 types, met een vragenlijst kom je er dan achter welk type jouw baby is. Yasmin was dus een 'spirited baby' (ruw vertaald baby met pit). Dat hielp me wel haar te accepteren zoals ze was, ik had eigenlijk een engeltje (angel baby) verwacht want zo waren ik en mijn twee zussen ook als baby volgens mijn moeder. Angel babies slapen en eten goed en huilen haast nooit... Dus het was best een shock dat mijn verwachtingen van een baby niet klopten, Yasmin was heel druk. Tracy had dan ook tips voor elk type baby, dat was echt fijn. Maysa was een 'textbook baby' die deed alles volgens het boekje, dus lekker voorspelbaar en makkelijk. Inabakeren hebben we met beide meiden ook gedaan, maar in een jersey laken, dat rekt nog een beetje mee. Dus niet echt superstrak maar strak genoeg zodat ze zich geborgen voelden.

Patricia: ik kan me voorstellen dat deze zwangerschap enorm veel spanning met zich meebrengt. Gelukkig ben je al   bijna op het eind, het gaat echt wel goed! Ik ben wel heel benieuwd of het een jongen of meisje wordt!

Yosha: op zich wel een goed idee om een paar maanden pauze te nemen, en hopelijk helpen de hormonen van de pil ook om je cyclus weer te normaliseren.

Laura: bij mijn oudere zus rommelde haar cyclus ook enorm, met veel tussentijdse bloedingen etc. Toen moest ze een paar maanden iets slikken wat de ongi veel heviger maakte, om de baarmoeder op te schonen. Er kwam toen echt enorm veel bloed uit en nu is haar cyclus weer normaal. Misschien iets voor jou omdat je het gevoel hebt dat er bloed zit wat er maar niet uitkomt.

Ik ga even kijken of ik die fotos op Hyves kan zetten!
Marijke

Hi meiden,

Linda en Roos: jeetje wie weet begint het vandaag wel! Roos dus echt al weeen vannacht, ja die herken je zeker wel als je al n keer bevallen bent! ;-)

Patricia: spannend hoor voor je, begrijpelijk dat je even moet huilen! Neem je tzt wel de tijd in je kraambed? Ik heb mezelf al voorbij gelopen die eerste dagen, laat staan jij. Maar volgens mij luister jij wel erg goed naar jezelf!

Voeden gaat vandaag beter gelukkig. Ik heb nog geen kolf, ik wil t liefste een electrische dubbelkolf en aangezien die erg prijzig zijn wilde ik die pas aanschaffen als ik hem echt nodig heb en dus zeker weet dat ik doorga met BV geven. Heb nu wel de lactatiekundige gemaild met de vraag of het een idee is dat ik er al mee begin. Ik probeer nl wel eens met de hand af te kolven maar dat werkt niet, heb er de rust niet voor denk ik. Tis me wat!

Ik heb net ruim een uur geslapen, heerlijk! Manlief is er volledig voor mij en Jip maar heeft wel weer zin te gaan werken maandag. begrijpelijk want voor hem is het soms best saai hier in huis.

Heb het boek van Ria Blom besteld, bedankt voor de tip!

Groetjes Janneke

Hey meiden,

Lekker weekend en lekker weer hier, al waait het wel hard! Net manlief alvast weggebracht (jaarfeest van het zaalvoetbal). De bbq begint om 7 uur dus ik ben nog maar even naar huis gegaan.

Ik ben flink sjaggie, kan overal wel een probleem van maken. De buurvrouw is haar schuur aan het schoonmaken en heeft overal wat neergezet. Moesten wij eerst spullen verzetten om met de auto weg te kunnen. Kom ik terug, heeft ze iemand op bezoek die zijn auto ongeveer voor onze carport heeft geparkeerd. Ik heb mijn auto er naast gezet, toen kon er niemand meer langs maar was zo stikchagrijnig dat ik dacht, bekijk het maar. Het bezoek is nu weg en heeft flink z'n best moeten doen om weg te komen. Zo, dat zal ze leren!!
Ongi dus  en alles wat bij me in de buurt komt en me irriteert is aan de beurt
Temp was vanmorgen gezakt dus ik zal dit maar cyclusdag 1 weer noemen. 't Lijkt wel alsof mijn cyclus langer wordt! Nu alweer 28 dagen, vorige keer 29.

Marijke, vroeger heb ik wel vaker menstruatie-problemen gehad (in de beginjaren). Had ik ook veel last van onregelmatige en tussentijdse bloedingen. Ik heb toen ooit een kuur Primolut gehad. Nou wat er na die kuur uitkwam, moest bijna constant op het toilet zitten omdat het met maandverband niet was op te vangen.... Maar daarna was het wel over! Dus misschien moet ik daar maar om vragen. Dat is maar een 10-daagse kuur en dus te overzien. 2-3 maanden aan de pil voelt als een verspilling van tijd dus daar twijfel ik ook wel weer over! Net deze week 34 geworden dus ik heb haast!!
Ook jaren aan de pil geweest en 2x Mirena spiraal gehad, dus toen werd de hele boel flink onderdrukt. In augustus 2007 is mijn Mirena spiraal eruit gegaan en daarna niks meer gebruikt. Tot aan de zwangerschap was mijn ongi erg regelmatig en ook geen tussentijdse bloedingen meer. Maar na de miskraam.....nou ja, dat weten jullie!

Roos, Linda en Patricia, straks bevallen jullie nog op dezelfde dag!!
Allemaal sterkte met de laatste loodjes, jullie hebben het zwaar zo te lezen!

Trouwens over de 3R, dat spreekt mij ook wel aan al hoef ik er nog niet mee bezig te zijn hihi!
Vroeger tijdens mijn studie werden er verschillende stijlen besproken en deze heeft mij altijd het meest aangesproken. Het schijnt idd zo te zijn dat een kindje zich veilig voelt als er een regelmaat is zodat het weet waar het aan toe is. Dat schijnt het hechtingsproces ook ten goede te komen. Dus succes dames ;-)))

Jeetje Linda, wel spannend of je nog naar de bruiloft toe kunt! Als je nog niet bevallen bent zou ik het ook wel eng vinden om te gaan. Je bent wel afhankelijk van de veerboot en dat lijkt me maar niks! Maar kan me ook goed voorstellen dat je er dolgraag bij wilt zijn!

Vrienden van ons hebben afgelopen week een dochter gekregen: Vera. Mooie naam en superleuk kaartje hadden ze! Eentje van www.familiekaartjes.nl. Die ga ik onthouden!

Fijn weekend nog!
Greetzz Laura

Goedemorgen meiden!

Gisteren een rotdag, veel op bed gelegen en gewoon alg. malaise.
Gisteravond kwam een vriendinnetje. Dat was wel weer gezellig. Gisteravond wel veel buikpijn. Pijnlijke harde buiken. Om 23 uur naar bed en had echte weeen alleen niet mega-pijnlijk en zonder echte opbouwende regelmaat. Dus gelukkig gewoon in slaap gevallen. Mijn baarmoeder is dus duidelijk aan het werk. Vanacht een paar keer wakker en had dan toch weer pijn.
Vanmorgen om 7 uur wakker van Niek en meteen weer pijn. Ook wat heftiger. Maar het zet niet door. Bah dit had ik met Niek helemaal niet.
Johan en Niek zijn naar beneden gegaan om mij rust te gunnen en gelukkig ben ik weer in slaap gevallen.
Vanmiddag op verjaardagsvisite. Ik zie wel ff of dat doorgaat.
Morgen naar de VK. Ik ga haar wel vragen hoe ver mijn BMM al aa het verweken is en of strippen een optie zou kunnen zijn..............

@ Laura:  van je ONGI!!!!! BAH! Gelukkig wordt je cycles al wel wat langer idd. Je hebt al eerder ervaringen gehad met een rare cyclus begrijp ik uit je verhaal. Mssn is het idd de moeite waard om die kuur eerst te prberen.
Heb je nog wel een gezellige bbq gehad??

@ Roos: hoe ist met je?? Hopelijk was het bij jou echt vals alarm en laat de bevalling nog even op zich wachten. Hoe ging dat eigenlijk met Julia????

@ janneke: je hebt het boek gekocht las ik. Het is heel prettig en logisch geschreven. Het heeft mijn ogen geopend en mijn gevoel bevestigd.

Dames, mssn tot later!
Grtz Linda
40 wkn 3dgn.

Meiden,

Linda, je baarmoeder is dus wel bezig. Bij een tweede schijnt dat normaal te zijn. Lijkt me wel lastig hoor, steeds vals alarm.... Ik had dat ook niet bij Julia, geen enkele buikpijn vantevoren. Hopelijk kan de vk er wat schot in brengen....
IK heb nog tot gisteravond over moeten geven, daarna een zetpil genomen van Julia (Twee) en heb nnog best veel geslapen na de bedrust van gister.
Nu thee op, hoop dat 't nu blijft liggen. Geen buikpijn meer gehad... Ben er klaar mee, voel me slap na 24 u niks in mijn maag gehad te hebben....
Gelukkig heeft mijn man vakantie en kan hij erop uit met Julia, nu is hij naar een overdekte speelgelgenheid....

Laura, mooi balen, het lijkt me goed om zo'n kuur te volgen, al zou ik niet blij kunnen worden van het vooruitzicht, 10 dagen op de wc door te moeten brengen... Maar ja, je moet wát...

Janneke, ben benieuwd wat je van het boek vindt. Vast net zo nuttig als Linda en ik 't vinden. Dat van Marijke leek ook wel goed....

Ik ga plat, fijne dag!

Gr Roos

Goeiemorgen,

Hihi Roos, nee ik hoef niet 10 dagen op de wc hoor, gelukkig niet! Je moet 10 dagen pillen slikken, ik geloof 3 per dag. En als dat klaar is, dan breekt de hel los. Maar dat duurde toen max 1 dag hoor, daarna was het gewoon een flinke ongi.
Maarre.....ook hier is het momenteel een bloedbad. Dat heb ik in geen maanden gehad, maar pfff wat voelt het als een opluchting zeg!
Roos, beterschap hè! Niks aan als je niks binnen kunt houden. Daar ga je je flink slap van voelen.

Linda jij ook sterkte! Hoop dat de vk morgen wat voor je kan betekenen!

De bbq gister was erg gezellig. Na de bbq was er bingo, hihi, toch best leuk! En flinke prijzen te winnen. Maar helaas, niet voor ons. Jammer maar helaas.

Ik zal eens even kijken of manlief al wakker is.
Fijne dag allemaal!

Hé allemaal,

Even een update van mijn kant. Heb afgelopen donderdag een echo gehad en het zag er gelukkig erg goed allemaal uit. Hartje konden we horen en de kleine was super actief, erg grappig. Toch een hele opluchting. Verder ben ik vrijdag bij de bedrijfsarts geweest, heeft bevestigd dat ik idd bekkenproblemen heb. Dus volgende week met mijn leidinggevende om tafel. Verder nog steeds misselijk, had het idee dat het wat minder werd maar vandaag toch weer boven de wc gehangen. Ben al bijna 5kg kwijt, niet echt de bedoeling.

Ik wou jullie ook even melden dat ik wat afstand neem van het forum, hoe leuk ik het ook vind en hoeveel ik ook aan jullie heb. Voelt momenteel voor mij soms een beetje als 'verplichting' en ik heb het gewoon te druk met mezelf omdat ik me niet super voel. Ben wel benieuwd hoe het met iedereen gaat enzo dus zal wel af en toe even snel wat meelezen. En ook wel  weer eens even een berichtje plaatsen.  Hoop jullie begrip hiervoor, ligt in ieder geval niet aan jullie hoor! Maar ja, komende tijd ben ik gewoon hier wat minder te vinden.

Iedereen succes, sterkte,  genietse, afwachtse enz.

Groetjes, Hiltje

Nog alles rustig lees ik.....mmmmm
Laura vervelend dat het weer zover is.
Ik heb snel even bijgelezen maar heb duidelijk wat weinig puf op het moment.
Zal wel weer snel beter gaan maar ben nu zo duf als konijn.
Fijne zondag voor iedereen
gr San

Terug
Bovenaan