Pfff, daar gaan we weer. Je komt één weekend niet op het forum en het aantal ongelezen berichten is weer ontploft. Maar goed, ik heb de tijd en ik ga mijn best doen.
@ Patricia: Goed om te horen dat het nog best goed gaat. Overdag dan in ieder geval. Wel balen dat je zo vaak naar het toilet moet 's nachts. Dat heb ik gelukkig niet. Heel soms een keer, maar meestal hoef ik 's morgens pas.
En voor wat betreft de tijd na de bevalling. Ja, goh, ik kan me voorstellen dat je er onzeker over bent. Gewoon alles op je af laten komen, dag voor dag. Niet vergeten dat je er niet alleen voor staat!
@ Nathalie: Je vroeg of ik nog bijzondere dingen gepland heb voor mijn verlof. Niet echt. Ik wil nog wel de badkamer en de keuken grondig poetsen (mijn moeder komt helpen) en een paar dingetjes moeten nog geregeld worden. Bedklossen komen vandaag, wat spulletjes klaarzetten voor als het zover is. Maar verder voornamelijk rustig aan doen, lekker lezen, af en toe een dutje en bezoekjes bij zwangere vriendinnen. Komende donderdag gaan we naar manlief z'n zus. Zij wonen zo'n beetje aan de andere kant van Nederland, maar ze zijn deze week hier in de buurt op vakantie. Morgenavond komen ze hier op de koffie en donderdag gaan we dus de hele dag naar hen toe. Daarna zit ik op 37 weken. Wat mij betreft mag ons mannetje dan komen. Niet dat ik daar illusies over heb hoor, alles bij elkaar ben ik al blij als ik niet over DE datum heen ga.
@ Yosha: Aan de pil dus. Een beetje een vreemd idee als je juist zwanger probeert te worden, maar misschien helemaal niet zo verkeerd nu. Hopelijk komt daarmee alles tot rust. Zowel lichamelijk als geestelijk.
@ Janneke: Vandaag dus voor het eerst zonder Nard. Zal wel raar zijn.
Verder kan ik me voorstellen dat je het liefst hebt dat Jip in zijn eigen bedje ligt te slapen. Ik hoop ook dat ons mannetje dat goed doet. Heb helaas geen tips voor je.
Pff, lastig zeg om een goed ritme te vinden. Heel begrijpelijk hoor als je het soms even niet meer weet en de tranen hoog zitten.
Heb je trouwens al antwoord gehad van de lactatiedeskundige over eventueel kolven? Ben benieuwd wat haar antwoord is. Ik kan me voorstellen dat het voor Jip fijner is om te drinken als de druk eraf is, maar ik heb geen idee wat dat inhoudt voor het hele borstvoedingsproces. Hopelijk vinden jullie er snel een fijne oplossing voor.
Ik lees nu dat je gisteren voor de voeding 70 cc hebt gekolfd in 3 minuten tijd!!!! Ik heb er nog niet heel veel verstand van, maar ik weet wel dat dat errug veel is. Geen wonder dat Jip zo'n moeite heeft om alles weg te krijgen. En geen wonder dat hij zo hard groeit!
Was je nog bij Nard wezen kijken samen met Jip? Nard zal wel supertrots zijn geweest.
@ Linda: Geslaagd dus voor nieuwe kleren. Ben benieuwd of je ze nog veel nodig hebt. Het kan nu toch echt niet meer lang duren.
Wacht even, ik lees nu dat de bruiloft 1 mei is. Dan moet je toch al bevallen zijn, of niet? O, nu lees ik waarom het zo belangrijk voor jou (en je broertje) is om er toch bij te kunnen zijn. Ja, dat kan ik ook wel weer begrijpen. Lastig, hoor.
Volgens de laatste berichten op het forum nog steeds niet bevallen dus. Wat zal jij het ontzettend zat zijn. Hopelijk komt er snel een einde aan.
Ik lees nu dat je in het weekend al behoorlijk last hebt gehad van weeën. Helaas alleen niet het soort weeën waar je echt iets mee opschiet. Wat is strippen eigenlijk precies?
@ San: 15 juli je laatste werkdag dus. Dat komt inderdaad ook al dichterbij. Vooral omdat je in mei elke vrijdag vrij bent. Fijn korte weken en dan is het alweer juni. Hopelijk wordt het geen superwarme zomer, want dat lijkt me niet echt fijn als je zwanger bent. Helaas hebben we dat niet voor het kiezen.
@ Roos: Hmm, ook gemengde gevoelens dus over waar te bevallen. Zo'n rit naar het ziekenhuis klinkt inderdaad niet echt geweldig.
En, nog in bad gelegen bij je broer? Wij hebben geen bad, maar ik zou eventueel naar mijn zus kunnen. Ik vraag me echter ook af of dat nu nog wel zo fijn is.
In het weekend dus last gehad van weeën. Mogelijk door een griepje? Ik wist niet dat dat kon. Wat leer je veel, hier op het forum, he? Is het nu weer tot rust gekomen? Ik kan me voorstellen dat je daar nog helemaal niet op zit te wachten. Hoe ver ben je nu? Ongeveer 35 weken toch, of niet?
@ Laura: Jeetje, dat duurt echt lang met dat been van je man. Balen dat het nog zo pijnlijk is, zeg.
Jij zit dus ook aan de pil te denken. Wat ontzettend dubbel, he?
En dan die bbq waar je vorig jaar nog zwanger was. Pfff. Lijkt me wel confronterend. Hopelijk heb je er niet te veel aan hoeven te denken en heb je gewoon een fijne avond gehad.
Haha, je buurvrouw kon jouw goedkeuring dus niet krijgen dit weekend. Ik kan het me helemaal voorstellen. De hormonen helpen niet, maar daarnaast stoor ik me ook altijd heel erg aan het feit dat sommige mensen gewoon maar doen wat hen het beste uitkomt, zonder even om zich heen te kijken of ze misschien andere mensen in de weg zitten. Is het nu echt zo moeilijk om een beetje rekening te houden met elkaar?
Een kuur primoluut. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het klinkt alsof dat misschien wel iets voor je is. Gewoon met de ha overleggen, zou ik zeggen. Ben benieuwd. Lijkt me wel heftig, zo'n kuur.
@ Marieke: Uiteindelijk dus in het ziekenhuis bevallen. Dat had ik helemaal niet meegekregen hoe dat was gegaan. Vond je het heel vervelend om halverwege alsnog naar het ziekenhuis te moeten? Ik bedoel, zou je er nu voor kiezen om toch eerder al naar het ziekenhuis te gaan, of zou je het hetzelfde doen?
Balen dat je nu nog steeds zo'n last hebt van je bekken. Ik weet nog dat mijn zus al vanaf erg vroeg in de zwangerschap behoorlijk last had van bekkeninstabiliteit, maar na de bevalling had ze er eigenlijk bijna meteen geen last meer van. Hopelijk wordt het bij jou nu ook snel beter. Lijkt me erg vervelend zo.
Joehoe, eindelijk heeft opa Jurre gezien. Wat leuk voor hem, zeg. Hoe gaat het nu met z'n opa?
@ Marijke: Haha, jouw verhaal over je 'spirited baby'. Ik kan me voorstellen dat je even geen idee had wat je met zo'n baby aan moest, als je je eigenlijk heel iets anders had voorgesteld. Erover lezen, kan dan erg veel helpen. De tips zijn dan natuurlijk fijn, maar het feit alleen al dat je leest dat veel baby's zo zijn, lijkt me al geruststellend. Dat het dus niet aan jou ligt, maar dat je baby nu eenmaal zo is. Heb je nog geluk dat je eerst een spirited baby had en daarna Maysa de textbook baby.
@ Hiltje: Fijn dat je echo goed was. Lekker genieten nu, meid!
En als je even niet meer op het forum wilt schrijven (of uiteindelijk helemaal niet meer) dan geeft dat niet hoor. Het forum is fijn om je verhaal kwijt te kunnen, je ervaringen te delen, vragen te stellen, onzekerheden kwijt te kunnen enzovoorts. Super dat het er is, maar het moet niet als een verplichting gaan voelen. Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt!
Zo, eindelijk weer bijgelezen en gereageerd. Wel een uur verder nu!
Lekker weer geweest dit weekend. Ik had gisteren niet zo'n geweldige dag. Met periodes had ik om de paar minuten last van harde buiken. En dan had ik weer last van een vervelend gevoel in mijn buik, net zoals ongesteldheidspijn. Ook dat kwam en ging. Een uur af en aan en dan weer een hele tijd niet. Zo een aantal keer gisteren. Nu trekt mijn buik ook regelmatig samen, maar gelukkig zonder de pijn erbij. Tot zover tenminste nog niet vandaag. Ik bedacht me even dat ik echt nog niet wil dat de bevalling op gang komt. Eerst die 37 weken halen (da's overmorgen) zodat ons mannetje niet naar het ziekenhuis hoeft.
Zal je zien, nu zit ik me druk te maken over een te vroege bevalling en vanaf woensdag heb ik waarschijnlijk nergens meer last van en duurt het nog 5 weken. Maar goed, we wachten af.
Nou, ik ga me aankleden en boodschappen doen. Dat kan maar alvast gebeurd zijn. Misschien vanmiddag aan het poetsen van de badkamer beginnen. Zou ook fijn zijn als dat gebeurd is.
Miep
36w5d