We gaan ervoor, part V

Hoi hoi,

Wij zijn weer thuis en lekker uitgerust van het familie weekendje. We hebben heerlijk weer gehad en konden het niet beter treffen. En dat in eigen land (Groenlo). We hadden 2 huisje en waren met 18 mensen. Echt een dolle boel dus. Heb zaterdag 7 km gewandelen en zondag zelfs 34 km gefietst. Wandelen ging op zich wel goed, op het laatst wel een harde buik. Fietsen is heerlijk. Op tijd een terrasje en ff rusten. Heb wel zadelpijn maar dat heb ik altijd. Manlief ook weer wat bijgekomen van de stress met zijn werk. Is nog steeds niet opgelost maar dat komt wel. Computers heb je ook niks aan, gaan alleen maar kapot .

Heb straks weer een middag slaapje gedaan. Werkte van het weekend heel erg goed, en dat heb ik er nu maar ingehouden. Heb 2 wk vakantie dus dat komt wel goed. Vanalles gepland natuurlijk. Voelt een beetje aan als verlof, daar moet ik nog wel even opwachten. Vandaag even niks meer. Zo lekker eten en dan heerlijk op de bank hangen. Een weekend met familie weg is leuk, maar je hebt eigenlijk geen tijd voor z'n tweeën. Gisteren in bed werd ik daar een beetje emo van. Manlief meteen verteld en die begrijpt het heel goed. Dan is het meteen weer over. Lief mannetje heb ik.

@Linda; Jij houdt het echt spannend. Vervelend zeg zo dat gerommel en nog geen resultaat. Spannend hoor of je naar de bruiloft kan. Het is echt erop of eronder.

Lees net dat je bevallen bent. Van HARTE GEFELICITEERD met jullie dochter. Wat een mooie naam zeg en een wolk van een baby. Geniet ze en we horen je verhaal graag. Janneke gaf al een hint dat je waarschijnlijk zeer snel bevallen bent.

@Hiltje; Super zeg dat je jullie uk zo actief hebt gezien. Zal weer een hele opluchting zijn. Kan je toch meer gaan genieten. Snap helemaal dat je minder actief op het forum bent. Had ik zeker de eerste 13-16 wk ook. Dan heb je de puf gewoon niet. Mee lezen is dan genoeg. Lekker doen waar je zelf zin in hebt.

@San; Duf zijn heeft soms ook zijn voordelen vind ik. Voel ik de uk goed - hoe zit dat bij jou? Vind het steeds grappig dat wij dezelfde data hebben. Uitgerekend - verlof enzo.

@Janneke; Fijn dat Jip beter drinkt als je kolft. Mijn schoonzusje heeft dit de eerste paar dagen ook moeten doen en toen was het gestabiliseerd. Ik vond het ook al vroeg om te kolven maar het werkte wel. Misschien toch iets voor jou om te blijven doen.

@Marieke; Wat fijn dat Jurre zijn opa heeft gezien. Eindelijk dan. Het gaat lekker zo te lezen. Houden zo. Heb je niks over te zeggen, weet ik. Doe het rustig aan en geniet ervan.

@Miep; Jij hebt ook een hele klus gehad met het bijlezen. En dan zo'n lap tekst. Ik zit ook al een hele dag te lezen. Wel fijn alle weetjes en feitjes. En je bent lekker van je verlof aan het genieten lees ik. Lekker dingetjes doen en helemaal je eigen tijd indelen. Lijkt mij echt fantastisch. Het zal wel fijn zijn als je de 37 wk gepasseerd bent, vooral als je harde buiken hebt gehad. Nog een paar daagjes spannender en dan kan is het afwachten geblazen.

@Nathalie; Lekker om je familie weer te zien. Vooral als ze wat verder weg wonen. Ik had ook wel eens dat ik emo werd, als je dan de gedachten van het wachten/onzekerheid in je hoofd krijgt. Kan je er goed met je man over hebben? Een keertje alles eruit gooien is dan wel een hele opluchting.

@Marijke; Yasmin zal wel gestraald hebben toen ze jullie uk voelde. Lijkt mij wel apart voor zo'n kleintje. En al lekker de kamer geschilderd. Wij hebben alleen geel. Is best wel saai, dus knap dat jullie een felle kleur schilderen. Ben zelf niet zo'n held, maar vind het wel heel mooi.

@Laura; Fijn dat je een doorverwijzing hebt voor de gyn. Dan kan je altijd nog kijken of je de pil gaat gebruiken of niet. Succes.

Denk dat ik iedereen wel gehad heb. Anders sorry. Houdt het niet meer bij.

Ga zo naar yoga. Was ik al weer bijna vergeten. Liep net langs de kalender en dacht oh ja. Moet nog inhalen. Morgen ook yoga maar dan mag manlief mee. Woensdag weer gym. Is wel fijn hoor als je vakantie hebt. Geen gehaast en gestress. Volgende week heb ik echt niks. Geen yoga en gym. Ook een keertje heerlijk.
Ukje beweegt de ene dag heel veel en de andere dag weinig. Hoeft ook nog niet consequent te zijn. Maar is wel fijn. Ukje ligt nu hard te schoppen. Heb ook een beetje harde buik af en toe, maar wordt nu wel minder. Bij yoga heerlijk ontspannen zo.

Fijne avond allemaal.

Gr. Yvonne

Hoi,

even een vraagje, ik heb vanaf mijn 11e t/m mijn 31e de Dianepil gebruikt....toen 2 jaar eraf nu dus weer aan de Microgynon 30.

Ben nu al 2 dagen bij vlagen misselijk...tis dat ik weet dat ik ongi ben geweest, maar anders zou ik wat anders denken...haha
Is een van jullie weleens misselijk geweest dor het gebruik van de pil? Ik herken dit dus helemaal niet van vroeger!! Hoe langt houdt zoiets aan...

Bleeggh is de buikpijn weg nu weer misselijk, wanneer komt er eens een eind aan alles...laat me gewoon lekker zwanger raken!! haha

Laura: wanneer kun je naar de gyn???

Linda: wanneer mag je weer naar huis?

gr Yosha

Meiden,

Goed nieuws, weer een gezond kindje bij de 'club' . Wie is de volgende?

Yosha, ik heb ook jaren de diane geslikt, maar heb me niet misselijk gevoeld. Nu slik je dus een andere, geen ervaring mee. Mooi balen, staat er niks over op de bijsluiter?

Yvonne, jij hebt dus een leuk, maar druk weekende gehad, wat heb je nog ver gelopen en gefietst! Kon ik toen al niet meer hoor.....
Ga je doorwerken tot 36 óf 34 weken?

Janneke, het klnkt alsof je toe bent aan het boek van Ria Blom! Geeft jezelf rust en houvast hoor....
Vandaag dus zonderman goed doorgekomen, goed! Weer een mijlpaal!!! En lekker dat je weer kunt wandelen, minder pijn dus?
wanneer heb je trouwens je kraamfeest? Ergens in mei toch?

Marieke, zo herkenbaar, ieder uurtje slaap meepikken. Ik kan dat tegen die tijd niet, oei, ben wel bang voor écht enorm slaapgebrek. Benieuwd hoe dat nu met Linda zal gaan. Ze heeft wel mazzel dat Niek nog zo goed slaapt 's middags en ook 's nachts...

Laura, hèhè, eindelijk een verwijzing. Kijken ze dan ook naar de zwemmers van je man? Heb je al gebeld? Hoop dat je snel terecht kunt. Kan je man alweer wat beter lopen met de loopgips? En wij toenmaar denken dat ie aan het piepen was... Hij heeft écht een fikse blessure....

Marijke, hoop dat de meiden tussen de buien door, nog lekker naar buiten kunnen, anders ben je er wel druk mee.... Ook wel gezellig hè..
Ik voel regelmatig dat ze de hik heeft, onderin mijn buik. Dus dan weet iik dat het koppie onderin ligt, voel jij dat niet?

nathalie, hoop dat het deze maand gelukt is.. Wanneer nod?

Miep, ook jij hebt dus al gerommel in je buik. Had ik bij de eerste helemaal niet. ZOu de baby bij jou lekker vroeg komen?
Lekker aan het genieten va het verlof dus.... Doen.... Nu het nog kan!!!

Ik heb weinig nieuws, voel me langzaamaan weer beter worden, helemaal geen bekkenpijn meer, vanmorgen nog naar de fysio geweest.... Fijn....
Vanmiddag enveloppen en postzegels van het geboortekaartje gehaald, ook weer geregeld.....
Nu zit ik op wacht boven, dochter ligt in bed, ik zal zo een foto op hyves zetten, ze is net 'bevallen'' van haar babypop, ze is er veel mee bezig....En eindelijk een fatsoenljke buikfoto....
Nu bijna 35 weken, ik ben het wel zat... Wil graag weer mobiel zijn.... Geen maagzuur meer, zou heerlijk zijn....

Linda, ben je al thuis?

GR Roos

Wowie
Linda van harte gefeliciteerd. Ik lees dat het laatste stuk van je bevalling supersnel gegaan is. Hoop dat je snel naar huis mag en je jezelf goed voelt.
Enne naar die foto's ben ik ook nieuwsgierig. Ben helemaal blij voor je!

Yosha het zou best een bijwerking kunnen zijn. In principe zijn er ook wel een aantal "lichtere" pillen te krijgen maar misschien wil gyn juist het heel gedegen aanpakken.

Laura eindelijk je doorverwijzing! Goed hoor. Wanneer kun je terecht?

Janneke, het is echt een dagtaak he de zorg voor je kleintje. Ik zie dat in mijn omgeving ook. Nog maar moeilijk voor te stellen dat het bij ons ook over een tijdje het geval zal zijn.

Marieke hoe is 't met je? Heb jij nog veel klachtn of kun je inmiddels goed vooruit?

Yvonne, ja blijft grappig. Ik moet nu om de drie weken naar VK. Buik groeit goed en dankzij dat heeft uk over het algemeen genoeg ruimte.
Soms voel ik hem nu even maar over het algemeen is het heerlijk rustig in mijn buik.
Vandaag een iets te lange dag gedraaid.   En heb nu flinke buik en plof zo meteen op de bank voor buis.
Ga nog even vanille vla proberen want heb enorme last van maagzuur gggggggrrrr
Irritant dus!

Ook voor de rest een fijne avond!
Groeten San

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yf
23/7
1/4
14/4
8e
1
-
32
ZH
4-11 april

Els
11/4
?
?
10e
2
-
30
Ensch
-

Yosha
28/7
8/4
22/4
11e
1
26/5
33
H'sum
-

Laura
10/6
12/4
22/4
12e
1

33
Gron
-

Nathalie
12/9 en10/1
24/4
10/5
1e
1

29
NH

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
28/4 gyn
30
Z-H
Verlof tot 21/9!!

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

?

33

N-Br

23/4 start verlof

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
?

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
14-5 vk

28
N-Br
24-04 t/m 10-05
meivakantie

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
13/5 vk
33
N-Br
-

JannekeChris
7/7
31/8/09
?
6e
2
?
29
Gld
-

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
23/4 echo
25
Frl
6-13/6 naar Engeland

Geboren!!

Datum

Naam

Gewicht
Lengte

Kindje nr

BV/FV

Marieke
25-3
Jurre
3880
55
1
BV

Janneke        
5-4
Jip
4040

1
BV

Linda

27-4

Ayla

3980

55

2

Hallo meiden,

Nou super hoor, alweer de 3e forum baby! En de komende maand minstens 3 erbij!
Ben zo blij voor Linda dat het nu spontaan kwam en dat ze niet tot de 42 weken hoefde te wachten. En die weeën vrijdag/zaterdag waren blijkbaar wel een voorbode!
Linda wanneer mag je naar huis of ben je zelfs al thuis?
Jammer dat je nu niet naar de bruiloft kan, maar het is niet anders. Ze hebben er vast alle begrip voor!

@Nathalie, hee meis, dat emo-gevoel kan je zomaar overvallen hè! Gelukkig is je man er dan voor je. Ik zie ook enorm uit naar een zwangerschap, maar ben er ook wel een beetje bang voor. Stel je voor dat het weer mis zou gaan. Die ene miskraam heeft meer met me gedaan dan ik me ooit voor had kunnen stellen. Jij hebt het 2x meegemaakt dus ik denk dat jij dat gevoel zeker zal herkennen. Idd, we moeten er maar niet teveel aan denken en zien het wel tegen de tijd dat het zover is. En dan kun je natuurlijk je gevoelens hier ook lekker kwijt! Ik duim dat het gelukt is voor je! Hoe lang heeft het de vorige keren bij jou geduurd?

@Hiltje: het forum moet geen verplichting worden hoor! Je komt hier wel voor je lol en als het je wat teveel is, geen probleem! Fijn dat je een goede echo had. Hoeveel scheel je met je zusje eigenlijk? Leuk dat jullie samen zwanger zijn!

Marieke, oh wat fijn dat je schoonvader eindelijk Jurre kon zien! Is het zijn 1e kleinkind? Jurre is alweer een maand oud! De tijd gaat echt snel! Jij kan gelukkig ook steeds wat meer. Dat niet kunnen zitten lijkt me heel akelig, en zeker nu de bevalling alweer een tijdje achter de rug is. Komt dit nu nog van je bekkeninstabiliteit of is het van de bevalling? Dat is me niet helemaal duidelijk.

Janneke, jij ook een goeie dag gehad zo te horen. Mooi dat die 1e dag zonder Nard zo goed is verlopen. Geeft je toch vertrouwen dat je het ook alleen kan!
Kolf je nu telkens het eerste weg of moet dit nu ook snel minder worden?

Roos, jij bent het ook flink zat zo te horen, maar je moet nog even. Kan me voorstellen dat je wel bang bent voor slaaptekort, Julia is er ook natuurlijk. Hihi, de naam Ayla past ook goed bij Julia trouwens!

Wil nu tv kijken, dus ga weer stoppen. Zal morgen afspraak maken met gyn!

Groetjes Laura

Oh ja Yosha, ik heb ook jaren de Diane pil gehad, misselijkheid komt mij ook niet bekend voor. Microgynon 30 heb ik ook een paar maanden gebruikt net zoals nog wat andere pillen (dat was een experiment vanwege toen ook al tussentijdse bloedingen). Bij geen van allen kan ik me misselijkheid herinneren. De pil had ik van mijn 16e tot 24e, daarna van mijn 24e  tot mijn 32e de Mirena spiraal.
Maar wie weet is het alleen de 1e dagen/week omdat je weer even aan de hormonen moet wennen??
http://www.consumed.nl/medicijnen/1769/Microgynon
_30%AE#onderdeel11
Ik zie dat misselijkheid tussen de bijwerkingen staat. Het kan dus wel!

Terug
Bovenaan