goedemiddag,
wat een weertje he! Helaas niet zo van genoten vandaag, maar morgen wordt het ook goed en dan wil ik er volop van genieten!
Vanmorgen visite gehad en vanmiddag is Daan wat onrustig, dus ff rustig binnen gebleven.
Janneke, Jip heeft dus jeugdpuistjes, ahh zielig hoor.
Ik ben een geluksvogel, mijn borsten lekker niet. Ik heb de compressen erin voor de vorm, maar het is niet nodig. Alleen toen ik stuwing had, lekte ik, heerlijk zo!
En mijn bevalling is inderdaad ingeleid geweest. Maandag 4 mei hadden we controle in het ziekenhuis om te kijken of ik inleidbaar was. Toen had ik 2-3 cm ontsluiting. Toen we de volgende dag in het ziekenhuis kwamen was het al bijna 4 cm. Na het breken van mijn vliezen hebben ze 3 uur aangekeken wat mijn lichaam ging doen. Nou het ging toen wat rommelen, maar het ging niet snel genoeg naar hun zin. Ze wilden het die dag laten gebeuren. Dus om 12 uur, met 5 cm ontsluiting aan de weeenopwekkers gelegd en 3,5 uur later was Daan er.
Oh en volgens mij mogen die kleintjes helemaal geen 4 uur in de maxi-cosi zitten hoor. Het is een onnatuurlijke houding voor hen, omdat hun rug dat nog helemaal niet aankan. Zo kort mogelijk wordt geadviseerd (of heb ik tenminste altijd meegekregen) Tuurlijk kan het sporadisch geen kwaad om af en toe langer te doen, als je bv een eind moet rijden, maar als het niet nodig is niet doen. Ik heb ook geen adapter gekocht, express daarom, anders is het zo'n gemak en loop je toch makkelijk te lang denk.
Roos, meid goed dat je aan de bel getrokken hebt! Jammer dat je niet heel diep hebt kunnen slapen in het ziekenhuis, maar toch weer wat uurtjes meegepakt, dat scheelt ook weer. Hebben ze nog naar je bmm gekeken of je al ontsluiting hebt, of niet?
Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van het kaartje, had ik nog niet aan gedacht... Mijn wereld is nog niet zo groot he
)
Linda, Daan heeft inderdaad een ooievaarsbeet. volgens mij 1 in zijn nek en een kleintje boven zijn rechteroogje (net als Ayla) mooie gedachte trouwens!!
Miep en Marijke nog aan het wachten dus, meiden succes ermee. Dat warme weer zal wel niet meevallen nu...
Morgen ga ik Daan wegen bij het CB, ben benieuwd. HIj lijkt me goed te groeien, maar soms kan hij zo onrustig zijn en wil hij na 2 uur alweer gevoed worden. Dit rek ik dan tot minimaal 2,5 uur, maar of hij dan wel genoeg binnenkrijgt. Het is toch gissen met die bv. Soms kan hij ook zo onrustig slapen..Wat kan je toch onzeker worden van zo'n kleintje.. Heerlijk als je dan van die informatie leest dat je je kindje altijd aan moet leggen als het behoefte heeft, honger of zuigbehoefte.. NOu Daan wil heel de dag wel ergens op zuigen en dat is echt niet altijd mijn tepel.. die zijn nog gevoelig zat nl.
gister leek hij ineens een sprong in de ontwikkeling te maken. Hij is 2x tussen de voedingen volledig wakker geweest en lag in de box te 'kletsen' tegen een knuffel, leek zijn handen te zien en was echt helder. Misschien vandaag daarom wat onrustig.. Ach het blijft gissen allemaal...
liefs
Patricia mama van Bas* en Daan