We gaan ervoor part VI

Hi meiden,

We zijn weer thuis! 2 keer een uur gestopt en verder lekker door kunnen rijden (lang leve de Duitse autobaan ;-)) en om 18uur waren we thuis. Jip heeft niet de hele reis geslapen maar was eigenlijk superlief. Ligt nu zwaar in een diepe slaap en ben benieuwd hoe laat hij zich morgenvroeg of vannacht meldt.

Heerlijke vakantie gehad! Echt genoten! Enige nadeel is dat je voor de vakantie zo druk bent met wat inkopen, alles pakken en de stress "heb ik alles wel"? Maar goed das echt een enorrrrrrrm luxeprobleem, ik weet t. Nu nog n weekje samen en dan de 30e starten met werken. Hmmm mixed feelings. Op zich kan ik m best een dagje missen maar ik laat m voor mn gevoel bij compleet vreemde mensen! Das wel ff nieuw...
Woensdagochtend gaat ie n dagje wennen, ben benieuwd!

Heb dus helaas wel best wat last gehad van mn bekken, had ik niet gedacht. Hebben de 1e paar dagen lange wandelingen gemaakt, kan dus nog niet blijkbaar. Moest 's avonds echt gaan liggen met kussen tussen mn knietjes.  As maandag naar de fysio, wie weet heeft ze nog tips. Is laatste afspraak die vergoed wordt maar als t zo blijft, blijf ik naar haar toe gaan.

Morgen vaderdag, kado ligt onder t bed, kaart is geschreven en  vaderdag-T-shirtje van Simpycolors zit NU in de was, straks ff stiekem ophangen en morgenvroeg aandoen voordat papa Jip uit zn bedje haalt. ;-)

Linda: vanavond lekker op stap lees ik? Ff genieten hoor, echt. Hoop dat het helpt, dat bedje hoger enzo. Ayla heeft dus alle symptonen van verborgen reflux, zou fijn zijn als jullie t goed hebben maar zal wel. Wat is er verder aan te doen? Hoop dat jullie asap naar de KA kunnen!
Tja en HA'en, heb er soms niet echt n hoge pet van op. Ze weten veel maar vaak van alels n beetje. Ik heb voor t eerst een superhuisarts, daarvoor moest ik altijd zelf met iets komen of drammen voor een doorverwijzing.

Yvonne: lekker he yoga... Heb er zoveel aan gehad tijdens de bevalling! En heb toen ook de BV-cursus gedaan. Manlief was ook mee en hij had net weer andere dingen opgeslagen als ik en toen ik t soms ff niet meer wist, wist hij t wel! Ideaal. Maarreh... mag je de LD nog maar 1 keer bellen? Gaat dat niet via t zkh ofzo? De mijne kon ik elke dag bellen als ik zou willen. En die houdingen, grappig he. Ik dacht toen dat ik de rugby houding lastig zou vinden maar vond ik uiteindelijk t makkelijkste.

Yosha: hoe gaat ie meid?

Phoeby: al opgegeven voor kraamzorg / kinderdagverblijven? Wrs wel maar denk zeg t ff. Ik vond yoga heerlijk, deed t vanaf de 19e week. Heb door de yoga echt heel goed de weeen weg kunnen werken, is goed voor je ontspanning!
Hoe gaat ie verder? hyves al beetje ontdekt?

Ladies ik ga mn mail ff checken en op tijd naar bed!

Greetsss Janneke

Hi dames,

Hier is de onzekerheid ook weer vreselijk toegeslagen. Gisteren had ik nog geen tijd te reageren maar heb even snel bijgelezen.
Jouw berichtje Nathalie, had ik zelf kunnen schrijven, ongelooflijk!
Gisterenavond moest ik weg. Toen ik me om ging kleden waren mijn borsten ook in 1x slappe dingen geworden. Ik helemaal in de stress, continue aan mijn borsten voelen.
Een uurtje later begonnen ze weer hard te worden. Verder de hele avond niks aan de hand totdat ik vanmorgen opstond. Eerst weer zere borsten en ook nu weer niks.
Woensdag en donderdag heb ik van die ongi-krampjes gehad, die stellen me wel gerust. Vrijdag en zaterdag niks gevoeld. Althans; gisterenavond 1x, net of mijn baarmoeder samen knijpt. Toen was ik dus weer gerust, nu helemaal niet meer!
Ondanks dat ik verder geen druppel bloed ben verloren maak ik me vreselijk druk om mijn borsten en krampjes.
Zijn er dames die me gerust kunnen stellen?

Yosha: Goed te lezen dat je een beetje uit je dip gekomen bent. Een lekker volgepland weekend! Jammer dat het dan weer zo snel maandag is hè?

Roos: Wat zielig dat je dochter van ze van de trap is gevallen, je zult je rot geschrokken zijn!

Janneke: ik werk sinds april 2007 bij C. Dus 'pas' 2 jaar. De VM van Waalwijk zie ik zo voor me maar ik kom even niet op haar naam. Ik zal even op je Hyves kijken.
Wanneer ben jij weg gegaan?
Bedankt voor je tip over de vaginale douche. Die ga ik maar eens proberen.
De afgelopen 2 dagen heb ik nauwelijks last van mijn baarmoeder gehad dus ook geen last van afscheiding. Wel iets maar niet in die mate als van de week.
Wanneer ik weer "leegloop" ga ik het zeker proberen.

Linda: Wat een gedoe zeg om die verwijzing naar de kinderarts te krijgen. Je zult je wel behoorlijk moedeloos voelen.

Laura: Wat fijn dat je eindelijk bij de gyn bent geweest. Maar wat frustrerend dat ze alleen een afspraak voor een echo hadden staan. Zit je er zolang op de wachten krijg je dat te horen. En dan die fout met het doorverwijzen, pff. Maar gelukkig loopt het nu allemaal en ben je niet langer van je ha afhankelijk.
Eindelijk gaat er wat gebeuren, spannende tijd dus ook weer voor jou.
Ik moet trouwens a.s. woensdagm 24 juni, naar de gyn i.p.v. begin juli. Kan me voorstellen hoor dat je het niet allemaal meer kunt bijhouden.

Marieke: Vervelend dat je herstel zolang duurt. Volgens mij hebben we allemaal wel lieven mannen hè, waarbij we allemaal kunnen uithuilen.
Hoe gaat het verder nu met je?

Miep; hai, ik ken je nog niet zo goed haha, dus weet niet zo goed wat ik moet schrijven. Dank je voor je reactie; genieten zit er helaas nog niet bij voor mij, ik leef van krampje naar zere borsten naar afscheiding naar onzekerheid naar opluchting.
Heel vervelend allemaal, ik zou er alles voor overhebben om onbezorgd te kunnen genieten. Was het maar niet 3x mis gegaan dan had ik me nu veel minder zorgen gemaakt.
Verder heb ik goed gelezen hoe het met je gaat, dus ik leer je al beter kennen haha.

Nathalie: Zoals ik hierboven al schreef, ik had jouw berichtjes kunnen schrijven. Niet te geloven.
Ik zou eigenlijk wel samen met jou een paar weken weg willen gaan zodat we samen deze rot weken door kunnen komen. Dan kunnen we ieder pijntje, of pijntjes die we niet meer hebben met elkaar delen hahaha.
Ik heb net als jij ook verder geen kwaaltjes. Toen jij van de week schreef dat je voornamelijk last van afscheiding hebt als je last van je baarmoeder hebt, ben ik er ook op gaan letten. En ja, dat heb ik dus ook.
Verder ook geen kwaaltjes en dat maakt me dus zo onzeker. Ik houd me vast aan mijn borsten (figuurlijk dan hihi) en als dat dus ook slappe dingen worden daalt mijn vertrouwen tot het nulpunt.
Verder ben ik wel met vlagen heel erg moe en heb ik momenten dat ik vaker moet plassen. Maar geen van beiden dus de gehele dag door.
Echt, ik zou er heel wat voor over hebben om iedere dag boven de wc te hangen.
Eerst keek ik ook erg uit om naar de gyn te gaan. Nu ben ik bloednerveus. Ben gewoon vreselijk bang dat ie zal zeggen dat er niks te zien is.
Waarschijnlijk omdat ik dit tot nu toe bij elke echo heb gehoord en ik heb er al heel wat gehad, tijdens en na de mk's
Hoelang was jij volgens je eigen berekening zwanger toen je voor het eerst naar de gyn ging?
We slepen elkaar er doorheen meid!

San: Wat lekker voor je dat je 2e gesprek goed verlopen is en dat je zelfs mag kiezen. Dat zal wel een stukje geruststelling geven?

Yvonne: Goed om te horen van yoga. Ik vond het sowieso al heerlijk om te doen. Misschien moet ik er gewoon weer mee beginnen en aangeven dat ik zwanger ben. De instructrice zal idd wel weten wat ik kan doen en wat ik moet laten.
Ik zal eens op google kijken wat ik in de buurt kan vinden.
Waar ik voorheen aan yoga deed was alleen op maandagochtend. Dan moet ik officieel werken. Aangezien ik bijna een jaar een slaapstoornis heb gehad heb ik van mijn werk 10 maandagochtenden vrij gekregen om die yoga lessen te volgen voor ontspanning met de hoop dat ik weer kon slapen.
Vreemd genoeg sliep ik alleen op zondagavond niet. Bijna een jaar lang. Nu gaat het iets beter, al duurt het nog steeds lang voordat ik slaap kom.
Waar het aan ligt kan niemand me vertellen. Waarschijnlijk al te druk in mijn hoofd met de aankomende week op het werk.

Nou meiden, dit was weer een heel verhaal. Ik hoop dat ik niemand ben vergeten.
Fijne zondag.
Groetjes,
Pascale

P.s. Wil iemand mijn uitgerekende datum in het schema aanpassen? Dit is 17 februari i.p.v. de 27ste.
Wat hoop ik dat deze voor mij mag komen!

Hoi hoi,

@Linda; je kent je eigen kind het beste, zo blijkt maar weer. Ha weten ook niet alles en gelukkig mag je naar de ka met Ayla. Is sneu voor haar als ze zo door moet modderen. Ben benieuwd wanneer je een afspraak hebt. Mijn vakantie is tevens mijn verlof. Jammer maar niks aan te doen. Ik had geen vervelende berichten voor mijn leerlingen. Dus ik was helemaal happy. En hoe was jullie avondje uit? Lekker even met z'n 2en.

@Janneke; weer lekker thuis. Lekker naar huis kunnen rijden en Jip die zo rustig is. Lijkt mij raar als je weer moet werken. Heb nu al zo'n gevoel (en onze uk is nog niet eens geboren) dat niemand aans ons kindje mag komen. Mag LD nog 1 keer gratis bellen. Daarna moet het via de officiële kanalen. Dus vind dat wel netjes.

Vanmorgen weer geprobeerd uit te slapen. Wil nog steeds op mijn rug draaien. Dat is erg vervelend. Wordt ik steeds wakker en moet ik weer terug draaien. Dan maar verder op mijn buik. Vandaag verder lekker rustig aan en even naar de vader van manlief. Mjin vader is op vakantie. Morgen weer werken, rustig dagje.

Fijne zondag allemaal.

Groetjes, Yvonne

http://ukjevanboekel.beebiesite.nl/

Pascalle, bij mij namen de klachten af en toe. Ook dat mijn borsten soms anders aanvoelde. Heeft te maken met groeispurten dacht ik zelf. Ook krampjes kwamen met vlagen. Je geeft zelf al aan dat je verder nog geen aanwijzingen hebt dat het mis gaat. Oh wat vervelend he, deze weken. Houdt moed en blijf positief. Dat schijnt echt te helpen.
Ik had verder weinig kwaaltjes, alleen 's middags moe (en dat  varieerde van dag tot dag) en wel sneller warm. Weet niet of je dat ook merkt?
Over een paar daagjes mag je naar de gyn. Veel succes alvast.

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yosha
28/7/08
?
?
??
1
-
33
H'sum

-

Laura
10/6/08
?
12/7
??
14e??
1
25/6 gyn
34
Gron

8/8 t/m 6/9

Els
11/4/08
?
?
?
2
?
30
Ensch

-

Nathalie
12/9/08 en10/1
?
?
2e
1
-

29
NH

-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
29/6 vk

28
N-Br

VERLOF 16-7

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
?
33
N-Br

-

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
?
25
Frl

6-13/6 naar Engeland

Yf
23/7
23/12/09
?
8e
1
?
32
Z-H

-

Phoeby
17/9-28/2-13/5
17/02/10
?
?
1
24/6
33
Flevo

Geboren!!

Datum

Naam

Gewicht
Lengte

Kindje nr

BV/FV

CB

Gewicht

Marieke
25-3
Jurre
3880
55
1
FV
6/7

6040

62,5 cm

Janneke    
5-4
Jip
4040
59
1
FV
7/7
7060

Linda
27-4
Ayla
3980
55
2
FV
8/7
5115

59,4 cm

Patricia
5-5
Daan
3685
?
2
BV
29/6
4455

52.5 cm

Miep
25-5
Willem
4230

1
BV

Roos
29-5
Robin
4330
54
2
FV

Marijke
1-6
Noor
4090
53
3

@ Linda: Goh, waarschijnlijk een verborgen reflux dus bij Ayla. Ben benieuwd of de kinderarts tot dezelfde conclusie komt. Is er iets aan te doen? Begrijp ik nu dat in een schuin bed slapen helpt bij haar? Lijkt me wel een vreemd gezicht, maar als het maar helpt, is alles prima natuurlijk.

@ Janneke: Wat hebben jullie toch een fijn kind. Heerlijk dat hij zo goed slaapt in de auto. Binnenkort weer werken dus. Lijkt me inderdaad heel vreemd. Gelukkig hoef ik ons mannetje niet bij 'vreemden' achter te laten. Als wij zelf allebei moeten werken (twee dagen in de week) gaat ons ventje naar mijn ouders. Da's wel een prettig gevoel.

@ Phoeby: Ik kan me voorstellen dat je mij nog niet zo goed kent. Ik heb de laatste tijd ook nog maar erg weinig geschreven. Wel regelmatig gelezen, hoor.
Ja, die onzekerheid in het begin van je zwangerschap. Verschrikkelijk is dat. Zeker als het al zo vaak is mis gegaan, lijkt me. Gelukkig is mij dat maar één keer overkomen. Maar dan nog is zo'n nieuwe zwangerschap heel spannend, stressvol en onzeker. Het enige wat helpt is als er tijd overheen gaat. Langzaam maar zeker ga je er dan toch wat meer vertrouwen in krijgen. Ik hoop echt voor je dat het nu wel goed gaat.

Umm, ben ik nog mensen vergeten? Vast wel. Geheugen van niets.

Wij hebben er toch maar voor gekozen om Willem wel gewoon uit bed te halen als hij huilt 's nachts. Ik denk toch dat hij wel gewoon echt honger heeft. In plaats daarvan hebben we het over een andere boeg gegooid. Gisteren hebben we flesvoeding gehaald voor hongerige baby's. Dat heeft hij gisterenavond bij de laatste voeding gekregen. Ik weet natuurlijk niet of het nu gewoon toeval is, maar vannacht heeft hij wel langer geslapen dan normaal. Zo'n 45 minuten langer. Nog steeds niet echt heel lang, maar toch. Alle beetjes helpen.
Verder zijn we vanmorgen weer lekker in de bossen wezen wandelen. Heerlijk. Fijn buiten met ons mannetje en ook wel heel erg prettig dat ik me eindelijk weer eens kan bewegen zonder enorm last te krijgen van mijn rug of meteen moe te zijn. Kennelijk komt toch alles goed.....

Miep
Willem 3 weken 6 dagen oud.

He meiden,

Phoeby: oooh erg he, ik had dat vorige keer ook steeds, gaat t nog wel goed ofniet? Die zin spookte elke dag door mijn hoofd....Helaas is wachten het enige....maaar hou moed, mijn huisarts zegt je bent zwanger tot het tegendeel is bewezen!

Had toch gemeld dat mijn vriendin nu voor de 4e keer zwanger is, t was eerst een tweeling, maar nu nog 1. Ze heeft afgelopen vrijdag haar 3e echo gehad met ruim 11 weken en het zag er super uit!!!!! Ben zooooo blij voor haar! Dus Phoeby, bij jou gaat het deze keer ook gewoon goed hoor!!

Zaterdag met mijn schoonouders en zwager en 2 jongste kids van mijn zus naar een Oldtimerdag geweest in Vianen, stonden erg mooie auto's mee, mijn ouders reden met vrienden mee, erg leuk en een gezellig ouderwets plaatsje is Vianen, wist ik helemaal niet!! Heerlijk met die kleine meid rondgesjouwd..haha. 's Middags naar verjaardag, ook daar was mijn nichtje, ik kijk naar haar en ineens kukelt ze vanuit zitstand hoeplakee zo naar achter, bonk deed haar hoofdje op de tegels, dus ik vloog op....pfffff kreeg t even heel warm, maar gelukkig niets ernstigs.....Was verder een hele gezellige verjaardag, met bbq erbij, wij zijn rond half elf naar huis gegaan, waren t zat...(mijn zwager hebben ze om half twee buiten gezet....haha die was helemaal dronken!! (bye the way, hun kids waren toen al bij mijn zus thuis hoor...haha) Dus die was lekker brak op vaderdag!! Nou dat heeft ie geweten hoor met 3 kids en wat hulp van mijn zus...haha
Gister eerst bij mijn schoonouders geweest,schoonzus en zwager waren er ook uit Friesland, was gezellig en aansluitend naar mijn ouders en daar weer een bbq...

Tja...en dan is het weer maandag.....bleeeghhh

Oh ja bij mij is er nog steeds niets verandert, behalve dat mijn borsten en vooral tepels heel pijnlijk zijn, toen ging er bij mij een lampje branden....dat had ik laatste cyclus ook volgens mij (voor de pil), dus ben gaan tempen sinds 3 dagen en die is 37.1/37.2....dat zou betekenen dat mijn ei is geweest....dus manlief en ik hebben nu wel hoop dat ik binnenkort ongi moet worden....(als het maar binnen nu en 2 weken is...haha dan hoe fik tenminste niet naar de gyn!!)....helaas hebben we mijn ei alleen niet benut...haha omdat ik die week zo'n last overal van had hebben we niet geklust...Nou ja, geeft niet, als de boel maar weer een bevestiging kan geven dat het werkt!!

Waren gister samen op zolder en ineens zag ik al die babyspullen staan (had vrijdag ook weer t een en ander gekregen, dus hup ook weer op zolder), en ineens begon ik heel hard te huilen dat ik ook vaderdag wilde vieren en dat ik hem zo graag een kindje wil geven....begin manlief ook mee te brullen...haha nou ja, ik zei laat maar gaan die tranen, lucht alleen maar op....(krijg nu weer tranen als ik aan dat moment terug denk....) Was zoooo lief zo samen huilen. Lekker geknuffeld en toen het met ons beiden wel....(heb manlief alleen zien huilen op onze trouwdag toen ie mij zag en met de fatale echo vorig jaar....)

Oh ja, we hebben lekkage op onze nieuwe zolder!!!! Is al doorgeslagen naar een slaapkamer.....niets aan! En het lullige is, we hebben geen idee waar t vandaan komt, mijn zwager is onlangs  t dak alweer op geweest en kon niets ontdekken....dus dat wordt nog wat!! Balen hoor...

Linda: wat een gedoe met jullie meisje zeg....hoop dat je snel bij de KA terecht kunt....kunnen ze iets doen aan verborgen reflux?

Janneke: fijn dat Jip t weer zo goed heeft gedaan op de terugweg! Hoe vond paps zijn kado's? Hou je je bekken wel in de gaten? Op die verjaardag was een vrouwtje van in de 30, heeft een dochter van 7, maar loopt nu met rollator omdat bekkeninstabiliteit niet goed is behandeld...komt bij haar nooit meer goed, zoooo erg!! Dusse, lekker naar therapie blijven gaan hoor meis!

Gister zei mijn schoonmoeder dat t niet goed gaat met de ooievaren in ons land, 60% van de jonge ooievaren overleefd het niet...dus ik riep meteen, nou dat verklaart dus  waarom ik nog niet zwanger ben, die ooievaren komen bij ons dus niet langs!! Dus dat vertelde ik weer aan mijn ouders en toen vertelde mijn moeder dat ze met die autorit zaterdag langs een heleboel ooievaarsnesten reden, toen zei mijn vader heel droog "denk dat ik Yosha hier eens een weekend naar toe stuur"....haha Dus iedereen heel hard lachen...(mijn vader uit zich nooit over gevoelens enzo, maar dmv zo'n opmerking merk je dat hij er toch mee bezig is....schattig toch!)

Nou meiden, de plicht roept weer!! (nog 11 weken dan zijn we nu op Curacao.....droom droom droom....hahahaha)

gr Yosha

Goede morgen,

Nou, wij hebben ons mannetje gisterenavond weer die nieuwe voeding gegeven (voor hongerige babys). Na het goede resultaat van de eerste nacht, was ik redelijk hoopvol. Maar helaas, hij was vanacht al om 2.30 uur wakker. Dus moest ik er weer uit.
Daar komt bij dat ik echt enorm last heb van aambeien en ik gisterenavond voor het slapen gaan nog naar de wc ben geweest. Door de ontlasting (sorry dames!!!) was het ongemak van de aambeien enorm toegenomen. Ik had zo'n pijn dat ik om 2.30 uur nog helemaal niet had geslapen. Toen moest ik ook nog met Willem op om hem te voeden. Het duurde weer heerlijk lang en daarna kreeg ons mannetje ook nog last van krampjes. Het was al bijna 4 uur voordat we weer in bed lagen. Willem lag toen nog te huilen, maar ik kon echt niet meer. Heb enorm liggen janken in bed. Ben zooo moe.
Tot overmaat van ramp moest ik vanmorgen weer naar de wc.
AAAAAAHH!!! Hoe kom ik hier doorheen????

Sorry voor het klaagverhaal. Ik heb het even helemaal gehad.

Miep
Willem 4 weken oud

Terug
Bovenaan