We gaan ervoor part VI

Hey Linda: Ik heb niet alles meegekregen. Ik weet dat jullie Ayla's bedje schuin hebben gezet, maar je hebt het ook over nieuwe voeding. Wat voor voeding geef je dan nu?

Miep

Hi meiden,

Linda: nog een weekje en dan naar KA, fijn!!! En wat lekker dat ze goed heeft geslapen in haar bedje!!! Wie weet meid....

Miep: heb je iets kunnen vinden voor je aambeien? Ben je al eens van huis geweest zonder manlief en Willem? Geloof me, is wel lekker hoor al is het even op de koffie bij iemand. Even geen mama, krijg je ook nieuwe energie van. Weet nog dat mn 1e uitje naar de huisarts was, 40 minuten. Voelde als een enorme mijlpaal en was bang dat ik heel veel gemist had.

Marijke: wel druk met 3 meiden if niet? Noor is wel makkelijk meissie of niet? weet de website niet meer maar als je bij Google hormoonzalf + zwangerschap intikt (met plusje ertussen) dan kom je vast bij die site. Maar hormoonzalf in je mond? Ik had eczeemzalf en das wat anders, maar wie weet staat ie er tussen.

San: wat goed dat je aan t snipperen bent! Lekker hoor, van genieten.

Bij fysio vandaag weer oefeningen gedaan. Ze denkt dat t vooral komt door vermoeidheid, ander bed, slechte stoelen en heuvel op en af lopen / wandelen. Nu wat houvast gekregen en neem binnenkort weer contact met haar op.
Daarna naar Gelderland gegaan, naar mn schoonouders. Jip nauwelijks geslapen dus ligt nu in dromenland, hoop dat ie lekker goed slaapt vannacht.

Fijne avond!
Greetsss

Hey meiden,

Oei Miep, wat vreselijk balen dat Willem zoveel huilt en dan ook nog de aambeien erbij. Dat is geen roze wolk dus. Hoop dat er aan de aambeien snel iets te doen is en dat Willem ook wat rustiger wordt en 's nachts gaat doorslapen.

Janneke: wat een leuk shirtje van Jip voor vaderdag! Lief hoor!

Marijke jij ook druk, maar bij jou alweer een lekker ritme zo te lezen!
Oh wat akelig, die aften. Dat moet een rot-gevoel zijn en erg lastig zijn!

San: goed zo meid, lekker genieten nu! Je hebt de baan en nu rustig aan doen, goed voor je beeb zorgen!

Pascale: nog 2 dagen en dan weet je meer! Erg spannende tijd en ik duim voor een goede echo!

Ik lekker kort weekje werken! Woensdag hele dag sollicitatiegesprekken waar ik bij zit, altijd leuk hihi. Donderdagochtend weer naar gyn, 's middags naar Zwolle voor vergadering en vrijdag hebben we een vrije dag vanwege de TT.
Op deze manier is het zomaar vakantieperiode......moet nog 7 weken werken!

Fijne avond allemaal!
Gr. Laura

Linda, fijn zeg dat Ayla een keer goed slaapt. Zal wel door het schuine bed en nieuwe voeding komen. Hopelijk hebben jullie een redelijk rustige week met haar tot je naar de kinderarts mag. Ik heb gelezen dat er voor reflux ook drankjes bestaan zoals gaviscon, ik hoop in ieder geval dat jullie snel een oplossing vinden. Bedenk maar dat het over zal gaan.

Janneke: ik heb de website al gevonden, het was klasse 2 wel veilig tijdens zwangerschap maar niet tijdens borstvoeding. Ik zou het wel heel jammer vinden om na 3 weken al te stoppen want ik zie wel dat ze ervan geniet. Het is ook zo gezellig die paar borstvoedingsmomenten die we hebben per dag, vooral s ochtends als ik haar de hele nacht niet heb gezien. Morgen naar de huisarts, misschien weet ze nog iets anders.

3 meiden kan wel heel druk zijn inderdaad, gelukkig kunnen de oudste twee al goed voor zichzelf zorgen. Toen Maysa werd geboren zat Yasmin nog in de luiers, dat was veel zwaarder. Ik zie nu de voordelen van een groter leeftijdverschil. Vanavond hielden ze Noor even bezig terwijl ik stond te koken, dat was wel handig. Ik merk nu dat Noor zich begint te interesseren voor haar omgeving en ze kijkt graag naar haar zusjes als die dichtbij haar zijn. Nog 3 weken dan heeft Yasmin zomervakantie, hoef ik niet meer de hele dag heen en weer voor brengen/halen, dat scheelt enorm.

Noor slaapt nu dus heb ik even de tijd om de flessen te steriliseren. Gister sliep ze pas om 10u, dat was wel even stressen want ik was zo moe en voelde me naar door de aften. Ik was zelfs een rondje met haar gaan rijden, maar zodra we weer binnen waren werd ze weer wakker... We zijn nu ook in de slechte gewoonte beland van met haar ijsberen door de kamer en dan valt ze in slaap... Linda, knap dat Ayla zelf in slaap valt, dat scheelt weer.

Ik ga mijn klusjes doen..
liefs
Marijke

Hey Miep,

We geven haar nu Friso Comfort. Eerst kreeg ze Nutrilon Hypoallergeen. De ervaringsdeskndigen gaven aan niet de Nutrilon AR te geven, maar de Friso Comfort omdat de eerste obstipatieklachten kan geven en de Friso Comfort niet. Tot nu toe gaat het hier dus goed met de ontlasting: 1 a 2x daags mosterdgeel/kerrie kleurige ontlasting.
Welke FV geef jij??

Grtz Linda

Meiden,

Sorry, ik red 't even niet om elke dag te reageren. Heb net snel alles gelezen, nu even tijd om een berichtje achter te laten. Ja we leven nog......
Pfff, zo herkenbaar Miep, ik huil wel een paar keer per dag door de vermoeid heid en ben niet meer zo aardig voor mijn man en kind......
Robin is een paar dagen onrustig geweest. Vooral 's avonds tot de laatste voeding is het heel normaal   onderhand.... Dus we kunnen pas slapen na 23 uur of later..... Dan nog één of twee voedingen in de nacht... En dan meldt julia zich weer om 6.30 uur...We doen wel om de beurt en ik slaap wel regelmatig op zolder... Maar ja..... Julia is regelmatig wakker 's nachts, vannacht vier keer.... Moest overgeven.....
sorry voor het geklaag..... Ik moet trots zijn op twee gezonde meiden, ben ik ook, maar als je moe bent valt dat niet   mee..... En ben nu alleen met de kinderen....

Miep, je meot écht die curanol halen, meteen.... Helpt goed en aambeien verdwijnen niet vanzelf...... Ik heb ooit ook een ander middel gehad, was nog veel beter, maar die mag je niet als je bv geeft....

Hoop tot later....

gr Roos

Goede morgen iedereen,

@ Janneke:
Ik houd het nog even bij wat ik al had voor mijn aambeien. Sinds gisterenmiddag gaat het eigenlijk best goed. Ik houd het nu ook de hele dag heel vet, zoals jij schreef. En na elk bezoek aan het toilet, maak ik het grondig schoon (en dan weer smeren). Hopelijk helpt het. En anders bel ik over een paar dagen de ha en vraag ik om die curanol die hier aangeraden werd.
Ik ben één keer zonder manlief en Willem weggeweest. Dat was om de klossen terug te brengen naar de thuiszorg en om een babyweegschaal te halen. Was wel vreemd om zonder Willem weg te zijn. Eens kijken of ik komend weekend ook eventjes alleen weg kan. Is waarschijnlijk inderdaad wel een goed idee.
Hmm, vermoeidheid en die andere dingen die je noemde, lijken me inderdaad niet geweldig voor je bekken. Ik moet zeggen dat bij mij al die lichamelijke ongemakken (bekken en rug) meteen na de geboorte van Willem weg waren. Dat was wel super. Hopelijk duurt het bij jou nu ook niet lang meer. Wat voor werk deed jij ook alweer? Ik bedoel, binnenkort moet je weer gaan werken, is dat nog extra belastend voor je bekken?

@ Laura: Korte week voor jou dus. Lekker. Ben benieuwd of je donderdag iets wijzer wordt bij de gyn. Lijkt me wel spannend. Hopelijk vinden ze iets heel simpels. Bij die vriendin van mij was dat ook. Bij haar bleek haar progesteron niet goed te zijn wat eenvoudig te verhelpen was. Met in de tweede (of was het de derde??) maand al goed resultaat. Hopelijk is het bij jou ook zoiets.

@ Marijke: De combinatie fv en bv werkt voor jullie dus ook prima. Ik vind het nu inderdaad ook heel fijn om borstvoeding te geven, nu Willem ook flesvoeding krijgt. Nu ligt niet elke voeding bij mij (en niet elke nachtvoeding!) maar kan ik wel lekker van Willem genieten. En net zoals jij bij Noor hebt, zie ik ook dat Willem er wel van geniet. Hij wordt er zo heerlijk rustig van.
Hopelijk vind je nog iets anders tegen de aften wat wel mag met bv. Ik heb er nooit last van gehad, maar zoals ik al schreef manlief wel. Het lijkt me verschrikkelijk. Manlief kijkt altijd zo pijnlijk als hij aan het eten of drinken is als hij weer aften heeft, zo zielig. En dan heeft hij het niet eens zo vaak en dan ook nog alleen maar een enkel plekje. Heel anders dan bij jou, geloof ik.
Leuk he, zoals die kleintjes zich nu ineens voor hun omgeving beginnen te interesseren? Ik zie dat bij Willem ook. Heel grappig.

@ Linda: Hmm, Friso comfort dus. Ik wil nu eigenlijk even niet veranderen van fv, omdat we dat pas ook al hebben gedaan. Wij hadden ook Nutrilon Hypoallergeen en hebben nu Nutrilon voor hongerige babys. Dat wil zeggen, dat laatste geven we nu vooral 's avonds en de hypoallergeen nog overdag. Die is nu bijna op, dus dan kunnen we helemaal over op die voor hongerige babys. Hoewel ik nu denk dat het probleem niet is dat Willem hongerig is, maar daar schrijf ik zo nog wel even over.

@ Roos: Jij dus ook zo'n last van vermoeidheid. Jij loopt daar nu al wel errug lang mee, he? Ik bedoel, jij had dat tijdens je zwangerschap ook al een hele tijd. Bij ons is de laatste voeding ook om 23.00 uur. Als we geluk hebben, want meestal is het later. Hoewel het nu steeds beter lukt om rond 23.00 uur uit te komen. Willem meldt zich dan 's nachts nog 1 keer voor een voeding en dan 's morgens rond 6.30 ook weer. Over het algemeen is dat wel vol te houden. Gelukkig komt hij 's nachts nooit twee keer (tot nu toe tenminste niet.....).
En je mag best een keer klagen hoor. Niemand houd het lang vol om gewoon te blijven functioneren op zo weinig (ononderbroken) slaap. Het schijnt allemaal goed te komen, kwestie van tijd. Tanden op elkaar dus en doorbikkelen.

Nou, gisteren heb ik dus bijgehouden hoe lang en hoe vaak Willem precies huilt. En zoals ik al vermoedde, valt het eigenlijk nog wel mee. Ik lees in de boekjes dat voor deze leeftijd 2 a 3 uur huilen op een dag heel normaal is. Gisteren heeft hij in het totaal 2,5 uur gehuild. Daarbij tel ik dan de 5 minuutjes huilen voor een voeding niet mee. Dan heeft hij gewoon honger en dat is natuurlijk ook normaal dat hij dan even huilt tot wij een fles klaar hebben.
Manlief heeft gisteren de laatste voeding gedaan waardoor ik op tijd naar bed kon. Vannacht ben ik weer opgestaan. Willem meldde zich om 2.45 uur. Beetje vroeg, maar goed. Normaal geef ik 's nachts alleen fv. Overdag geef ik eerst bv en daarna fv. Ik had bedacht om het vannacht eens anders te doen. Ik heb eerst fv gegeven en daarna nog bv. Dit omdat Willem altijd zo tot rust komt aan de borst. Het resultaat was dat ik na de voeding Willem lekker rustig in bed kon leggen en we hem niet meer gehoord hebben. Kan natuurlijk toeval zijn, maar misschien werkt het zo wel echt beter. Ik probeer het komende nacht in ieder geval weer zo.
En dan verder nog. Vanwege Linda's verhalen over reflux, ben ik ook eens goed op Willem gaan letten. Ineens lijkt heel veel op z'n plek te vallen.
Willem wordt meestal ruim voor de volgende voeding wakker en ligt dan flink te huilen, ontroostbaar. Als ik hem dan uit bed pak, ruikt hij vaak redelijk zuur. Hij heeft dan meestal ook nog wat in zijn bedje gespuugd en vaak spuugt hij ook dan nog een beetje. Dit terwijl dit al vaak 2 uur na de laatste voeding is. Gisterenavond heeft Willem bij mij op de bank liggen slapen en het viel me op dat hij dan regelmatig oprispingen lijkt te hebben en hij ligt af en toe te kokhalzen. Dat was me al wel vaker opgevallen, maar ik heb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan. Ik begin nu dus te vermoeden dat Willem mogelijk ook last heeft van reflux. We houden het nu een paar dagen goed in de gaten. Donderdag moeten we naar het CB voor het 1e consult. Dan zal ik het er eens over hebben. En over twee weken moet Willem sowieso naar de kinderarts, maar hopelijk kunnen ze donderdag op het CB al iets voor me betekenen.
Willem ligt nu ook alweer bijna een uur te huilen. Niet onafgebroken, maar toch. Zo zielig. Ik ga hem zo halen, dan gaan we samen naar mijn ouders. Hopelijk komt hij dan weer even tot rust. Ons kleine mannetje.

Linda: Wat voor dingen heeft Ayla allemaal die er op lijken te wijzen dat ze last heeft van (verborgen) reflux? Ben benieuwd of ik dat bij Willem ook terug zie.
Oja, manlief heeft Willem's bedje gisterenavond ook schuin gezet. Daarna heeft hij er goed in geslapen. Behalve nu dus even niet. Ben benieuwd wat jij verder nog ziet.

Miep

goedemorgen meiden!
Haha Janneke, ik dacht het ook, goh er lezen toch meer mensen mee dan ik dacht... Als je dan ineens voor Laura en Yoshua andere topics ziet ontstaan.. Ach wel leuk die interesse natuurlijk!

Even praktisch, iemand heeft pas een nieuw emailadres gestuurd. Doordat ik een nieuwe computer heb, en enthousiast mijn mailbox op heb zitten schonen weet ik niet meer wie, wil je het nogmaals mailen. En Vlinder/Nathalie, wil jij je emailadres ook naar mij sturen, volgens mij heb ik dat nl niet...

Janneke, meid wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad zeg! Heeft Jip inmiddels weer gepoept?
En je bekken is inderdaad belangrijk om goed te houden! Ook wel logisch dat hij van schuine hellingen enz wat pijnlijker wordt, dan is het nog maar zo kort geleden dat je bevallen bent..
Meid dat je al bijna moet werken. Vannacht droomde ik dat ik vandaag moest gaan werken, brr kreeg het helemaal benauwd, daar ben ik echt nog lang niet klaar voor! Officieel heb ik ook nog 4 weken te gaan. Maar door mijn ouderschapsverlof ben ik nog 12 weken thuis, heerlijk!
Ik geef trouwens nog zo'n 8 voedingen. Soms 7, maar over het algemeen toch wel 8. Nu sinds gister toch weer wat strikter geworden met de RRR. Toen kwam meneer om de 2 uur... Toch maar aangelegd en na het voeden weer naar bed, omdat hij dan alweer sliep.. Hopelijk vandaag een positief resultaat hiervan. Vannacht viel het gelukkig mee, toen zat er 3,5 en 3 uur tussen...
Is je zus geholpen aan haar navelbreuk, of is het vanzelf goed gekomen?

Linda, meid fijn dat jullie een afspraak hebben kunnen maken bij de KA. Jammer dat het zo lang moet duren, maar jullie eigen inspanningen schijnen ook te helpen, dat is fijn!
Ik heb bij Daan eens een handdoek onder zijn matras gelegd, om hem iets schuiner te laten slapen, toen lag hij 2x onder zijn dekens toen ik hem uit bed ging halen. Dus snel de handdoek weer weggehaald.. normaal schuift hij zichzelf naar boven, toen dus naar beneden, doodeng!

Roos, meid schrikken dat Julia van de trap gevallen is! Brr dat wil je niet zien, toch! En nu is ze aan het overgeven, ook balen zeg!
Qua slapen van Robin, ik vind het ook supermoeilijk om Daan te laten huilen hoor. Ook bij het inslapen vind ik het lastig en ga ik het liefst 20x kijken en zijn speen geven. Nu sinds gister dus niet gedaan, nou ik sta er bijna bij te huilen, terwijl ik stiekem kijk hoe het met hem gaat... Goed om te merken dat hij met 10 min wel inslaapt zonder speen, maar pff het vraagt wel wat van me. Gister was hij dus snel weer wakker en zet het dan op een krijsen dat ik hem er toch maar uithaal en voed, hopelijk laat hij er vandaag meer tijd tussen ontstaan! Dus van mij helaas geen tips hierover..
Balen he die moeheid, ik heb er ook last van hoor. Daan komt toch nog 1 of 2x per nacht, dat ligt maar net aan de tijd van de laatste voeding. Soms laat hij er 5 uur tussen zitten, maar dat is nog uitzondering... Ik merk ook dat ik minder fijn naar Arthur kan reageren en hij naar mij. Dat is dan ook op momenten dat Daan onrustig is en dan is het niet fijn. Nog minder prettig vind ik het dat we dat doen waar Daan dus bij is, dat moet ik snel gaan bespreken, want ik wil niet dat dat een gewoonte gaat worden!

Laura, meid ik vind het niet kunnen hoor dat je een ego-verhaal tikt. Sjonge jonge!1 JIj die altijd maar meeleeft met al die zwangeren en nieuwbakken moeders, terwijl je het zelf ook zo graag wil! Daar hoef je je dus niet voor te verontschuldingen meisje, wij hebben dat toch ook allemaal wel eens, gewoon ff lekker ego-en, heerlijk af en toe!
Fijn dat je serieus genomen bent bij de gyn en wat een gedoe met die doorverwijzing. Maar gelijk actie in deze cyclus is wel super, nu maar kijken wat eruit gaat komen. HSG schijnt niet heel prettig te zijn idd, maar zover is het nog niet en als het duidelijkheid geeft, is het toch de moeite waard denk!
Raar verhaal idd van dat meisje dat 5 mnd zwanger is. Maar het schijnt toch ook nog steeds voor te komen dat mensen er na 8 of zelfs bij de bevalling achter komen dat ze zwanger zijn, ik kan dat zo moeilijk geloven...maarja.

Marieke, oei een verzakking van de achterwand dus. Ja dat had je wel geschreven geloof ik, maar toen die term erna, wist niet dat dit hetzelfde betekende. Fijn he zo'n medische opleiding..:)) Dan weet je het zelf wel meteen!
Morgen heb ik nu mijn nacontrole, mag de vk bij mij even kjiken hoe het ermee staan. Evt donderdag de fysio ook nog, zodat het echt aangepakt kan worden, al lijkt het nu echt wel te verbeteren, maar hoop niet dat ik mijn bewegingen zo aangepast heb, dat het daardoor beter lijkt. We gaan het horen!

Miep, tsja meid doorslapen, ik weet al niet eens meer wat dat is. IN de tijd dat Daan er is, is het helemaal niet meer voorgekomen, maar daarvoor moest ik ook al tig keer mijn bed uit om te plassen, dus hele   nachten slapen, geen idee wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb. Ik probeer overdag gewoon nog te slapen, zodat ik er toch tegen blijf kunnen.. Soms neemt Arthur (of een oma) Daan ook echt even mee het huis uit, zodat ik echt kan slapen. Anders lig ik toch meer te waken overdag. Dan ook nog, want dan vraag ik me af wanneer ze terugkomen, maar toch gaat het dan beter.
Wat vond je vader er trouwens van dat hij de naam goed had?
En je aambeien vervelend joh, die curanolkuur moet je echt doen, werkt super! Zeker als je zoveel pijn hebt, dat had ik niet en ik vond het al fijn!
Lekker dat je aan het opschrijven bent hoeveel Willem huilt, hopelijk geeft het je wat duidelijkheid. Ik denk daar ook wel aan mbt slapen, maar 'vergeet' het dan altijd weer...

Vlinder/Nathalie, je hebt mijn kaartje nu dus gehad, ja ik heb je email adres dus niet volgens mij..
En je onzekerheid is volgens mij gewoon normaal, hoe irritant ook! Wanneer mocht je nu naar de vk?

San, wow meid je hebt een nieuwe baan! Fijn dat je van die onzekerheid af bent zeg! Ook weer een goede controle gehad, alleen je kindje niet goed gegroeid. Ik neem aan dat dit nog niet zorgwekkend is, moet je nu een keer vaker komen voor controle of niet?

Yvonne, fijn he zo'n bv cursus. Wat ik er achteraf wel in gemist heb, zijn de dingen die minder kunnen gaan, zoals een borstonsteking, tepelkloven, te veel/te weinig voeding... Het is allemaal 1 positief verhaal, terwijl het in werkelijkheid best tegen kan vallen... Maar over het algemeen is het supermooi!
Jij ook weer een goede controle dus, fijn!

Phoeby, ook lekker onzeker dus, balen he dat het nog niet te checken is. Morgen mag je naar de gyn, hopelijk krijg je dan wat zekerheid!
En het niet slapen op zondagavond komt wel vaker voor hoor. Ik kan er ook last van hebben. Helamaal na een paar dagen vrij te zijn geweest. Bang dat ik me verslaap, dan denk ik veel aan mijn werk en door mijn andere ritme tijdens de vrije dagen lukt het inslapen gewoon slecht!

Yoshua, jippie het gaat goed met je vriendin! Fijn dat de echo goed was!
Heerlijk dat je lekker samen met je mannetje hebt gehuild! Dat lucht dan weer lekker op en mag toch gewoon.
Balen van je lekkage zeg. Heb je het net allemaal lekker opgeknapt krijg je dat..
Hopelijk snel verholpen, als je kan vinden wat het is..

Marijke, Noor slaapt dus moeilijk in. Heel herkenbaar het lekker wiegen en in slaap helpen. DAt probeer ik nu dus niet meer te doen, maar valt niet mee...

Daan ligt nu weer te huilen, na 30 min te hebben geslapen.. Heeft om 9.30 eten gehad, dus wil nog wachten met weer eten geven. DAarbij heb ik hem ervoor in bad gedaan, dus hij moet kapot zijn... Ga nu kijken of hij weer in slaap valt, pff.
Heb hem weer onder de dekens gelegd, want hij had zichzelf er boven uit getrapt.. (nu kan dat want het is warm genoeg, anders moet ik een slaapzak gaan halen) Ook nog even een kus gegeven en gezegd dat hij moet slapen...Nu laat ik me niet meer zien aan hem.. Kijken hoe lang hij/ik het volhoud.....

Verder is mijn borstonsteking weer over, heel fijn. Gelukkig niet al teveel pijn aan gehad!
Gister nog even naar het inloopspreekuur van het CB geweest. Arthur ging mee. Die zegt soms over dingen zoals bv het huilen 'dat is niet normaal hoor, je moet maar eens navragen of dat hoort' Daar word ik dan onzeker van, dus gezegd, je gaat maar mee! Dat heeft hij gedaan, dus nu heeft hij zelf zijn vragen kunnen stellen en de antwoorden gehoord, dat scheelt weer!
Daan is ook weer gewogen, weegt 5050gr en is 55 cm. Hij volgt keurig de lijn, dus dat is mooi.

meiden het wordt mooi weer de rest van de week, dus heerlijk van het weer genieten!

liefs
Patricia mama van Bas* en Daan.

oh het huilen wordt al wat zachter! tot het zo weer aanzwelt, pfff

Terug
Bovenaan