We gaan ervoor part VI

Hey ladies,

Vanmorgen bij huisarts geweest en ze luisterde heel serieus. das fijn. Ook zei gaf aan dat in ng 97% van de gevallen van huilbaby's geen medische oorzaak gevonden wordt en het ook vanzelf weer overgaat. Tjee, dat wisten we niet, daaaaaaaah.
Ze heeft ons verhaal gehoord, erkend dat het een moeilijk probleem is en heeft Ayla even onderzocht. Alles ok, voor zover de ha dat kan beoordelen. Ze vroeg wat wij zouden willen; een verwijzing naar kinderarts dus. Ze belt ons morgen om te horen hoe het gaat en dan zal ze de verwijzing schrijven als we dat nog willen. Ik had zoiets van geef nu maar mee, maar ja.
Het is in elk geval duidelijk dat Ayla vanaf 1,5 a 2 uur na de voeding tot volgende voeding veel huilt en onrustig is. We leggen haar bij de eerste gaap in haar bedje en slaapt ze zoet in na ong 30-45 min wordt ze wakker en dan begint het feest.
Morgen de verwijzing dus ophalen.................... we zullen zien.
Johan ligt nu met haar op bed............

@ janneke: herkenbaar zo'n makkelijk mannetje!! Ook Johan en ik kunnen goed slapen en helaas is dat geen garantie voor het slapen van een kindje.....;-)
Super dat het weer zo goed is in Oostenrijk en dan nog een weekje samen!
Ik heb ook de tricot slen (lime kleur) en vind hem wel prettig. het knopen is even lastig, maar wanneer je hem doorhebt is dat zo klaar. Hij blijft niet altijd stevig zitten. Voordeel vind ik dat Ayla er lekker in kan liggen. De andere draagzakken niet echt..............

@ Roos: hoe ist met jou???? Nog zo vermoeid??? Ook alweer te paard geweest las ik. De mijne heeft vanavond z'n eerste buiten CH weer. Ben benieuwd. Hij staat nu gevlochten inde wei. Hopelijk houdt hij zich netjes. Ik heb het zadel en tuig gepoetst.

@ Yosha: daarom willen we eerst naar de kinderarts. We willen het medische uitsluiten alvorens we andere zaken gaan aanpakken.
Nog geen ongi dus...............bah!

@ Pascalle en Nathalie: krijgen jullie al wat vertrouwen ladies??

@ Miep: al eventjes niks van je gelezen. Hoe gaat ie??? En met Willem en BV. Je laatste berichtje gaf aan dat het niet zo wilde.............. Ook Willem leek ontevreden. Hopelijk gaat dat nu goed.

@ marijke: bedankt voor je kaart!!! Is Noor weer wat "op regel"?

Ik ga Ayla haar eerste stapel kleren maar op Mp zetten. Past ze al niet meer........... Niek zal ook zo wel wakker worden. Hij slaapt al 3 uur!

Fijne dag.
Grtz Linda

Meiden,

Ben ik weer even. Mijn man is weer thuis, met Julia....
Julia is trouwnes gister van de trap gevallen. Was zoooo eng en naar. Ik stond erbij en keek ernaar. Ze hield zich heel goed vast, maar was heel   moe, gleed weg met haar voet, en maakte van zo'n 10 treden de val, een paar salto's achter elkaar. Ik stond boven en zag 't dus allemaal gebeuren. Gelukkig huilde ze meteen heel hard, alleen haar hoofd deed even zeer..... Ik moest zelf ook mee huilen, was enorm geschrokken, ik zie ook steeeds het beeld voor me.... Dan vind ik het hebben van kinderen zo'n enorme verantwoordelijkheid.
Vandaag en gister was Robin onrustig, niks aan, ben zo bang dat het hetzelfde gaat als bij Julia, die sliep maar steeds een half uur tussen de voedingen. Hoe gaat dat bij jullie, mama's? Ik kan Robin best een tijdje laten huilen voordat ze in slaap valt, maar als ze dan tussendoor wakker wordt vind ik het moeilijk....

Laura, heb je nieuws? Hoe was 't bij de gyn?

Linda, jee, zielig voor Ayla zeg. Morgen dus naar de ha. Hoop dat hij/zij snel een antwoord heeft, misschien is een medicijn al de oplossing.... Ja, vreselijk als je kind pijn heeft hè, dan wil je het 't liefste overnemen...

Yosha, ik zal hard duimen dat je snel ongesteld wordt. Ben je nog wezen sporten? Je moet ook maar steeds doorzetten, met je dieet, met de sport. Je weet ergens wel, dat hoe gezonder je leeft, hoe beter je je gaat voelen, maar oooo het is zo moeilijk. Hoop dat je je snel weer beter voelt....

Ik ga douchen, ben nog vreselijk moe, gelukkig is manlief morgen vrij, ik zie het niet zitten om Robin én Julia te verzorgen, Julia is echt niet makkelijk.....
Morgen naar het werk van mijn man, trakteren....

gr Roos

Dag meiden!
Daar ben ik dan eindelijk!
Ben bij de gyn geweest. Kort gesprekje, en een echo gehad. Het zag er netjes uit, de baarmoeder schoon, normaal formaat en in beide eileiders kleine eitjes die overeen komen met cyclusdag 5.
Nu blijkt dus, dat de huisarts alleen heeft doorgestuurd voor een echo en dan mag ze geen verdere actie ondernemen. Grrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!
Maar gelukkig was de gyn begripvol, en heeft ze uitgelegd wat ze ons zou adviseren. Deze echo is maar een momentopname en zegt niks over het tussentijds bloedverlies. Ze adviseert een cyclus-analyse en zwemmertjes onderzoek. Die laatste hadden we al gehad en we hadden het rapport meegenomen. Zegt ze: zo, ik zal eens even kijken of hij de hele stad zwanger kan maken. Haha, moesten zo lachen, het menske heeft wel humor! Maar goed, in principe kan manlief dat dus hahaha ;-)))
De cyclus-analyse houdt in dat ik rond dag 10 van de cyclus een 1e echo krijg en dat ze dan de rest van de cyclus volgen, waarschijnlijk telkens met tussenpozen van een paar dagen weer een echo. Kijken of er iets gebeurt met de eitjes, of ik een eisprong heb, misschien dat ze ook kunnen ontdekken waar het tussentijds bloedverlies vandaan komt. Het kan idd een hormonenkwestie zijn en dat zouden ze op deze manier kunnen ontdekken.
We hoefden hier nog niet gelijk over te beslissen of we dit zouden willen. Nou daar hoeven we helemaal niet over na te denken: ik klungel al een jaar, dus graag!!!
Ze noemen dit het oriënterend fertiliteitsonderzoek. Als er niks uit de cyclus-analyse komt, wordt er ook nog een baarmoederfoto gemaakt (Hysterosalpingogram, HSG). Dat is vast hetzelfde als wat Yosha heeft gehad (Yosha??). Dit om te kijken of de baarmoederholte en eileiders toegankelijk zijn en of er afwijkingen zijn.
Maar stel dat er wel iets uit de cyclus-analyse komt, dan wordt eerst bekeken of dat opgelost kan worden.
Aangezien ik bijna bij cyclusdag 10 ben, en we liever geen tijd willen verliezen, heeft ze gelijk een briefje voor de huisarts gemaakt wat die weer in moest vullen voor een nieuwe doorverwijzing (belachelijk maar goed, wat doe je er aan).
Vervolgens gelijk maar doorgereden naar de huisarts. Aan de assistente uitgelegd wat ik wilde. Die had echt zoiets: wat een onzin dat de huisarts nu weer opnieuw moet doorverwijzen, dus ze zegt: ik teken het gewoon zelf hoor, geen gezeur! Scheelt waarschijnlijk dat ik de assistente al jaren ken, kom haar ook weleens tegen in de stad  en dan kwekken we even....  Joehoe!!! En nu ga ik morgen gelijk bellen voor een afspraak volgende week. Volgens de gyn kan dat gewoon omdat dit altijd op korte termijn ingepland moet worden.
Eindelijk actie dus!! Heb wel zoiets, als uit die cyclus-analyse niks blijkt, dan ga ik toch een paar maanden aan de pil. Ik heb er nu met die tussentijdse bloedingen geen vertrouwen in dat ik zwanger kan raken. En als dan niet duidelijk wordt hoe het opgelost kan worden, dan maar dat. Wil er echt van af, het maakt me vreselijk onzeker en dat is ook niet bevorderlijk voor het zwanger worden!

Vandaag even een ego-berichtje, heb nogal last van mijn schouders en nek (stress die er uit komt denk ik) en moet niet langer achter de pc....

Fijne avond nog!
Greetzzzz Laura

Hai meiden, al laat maar toch nog even hier langs..

Laura fijn dat de gyn zo begripvol was en actie gaat ondernemen! Ben benieuwd, wel fijn lijkt me als je zo duidelijkheid krijgt van je cyclus, kan misschien veel onzekerheid wegnemen...
Kan me voorstellen die stress....misschien een masage van manlief??
De kop is eraf en ze gaan verder kijken! Goed dat je bent gegaan!!

Linda,goed dat je naar de kinderarts wil!
Ben benieuwd! Dit is toch zielig voor o'n meidje..

Patricia Daan is dus gek op zn moeder, geef hem een ongelijk!
Ik heb toen boekje gelezen rust en regelmaat van ria blom verhelderend. en jurre op zn zij gelegd stond op internet als tip tegen kramp... kan in de babysleep of met handoekrolletjes..
Nog weing ritme dus.... lastig he.
en oef borstontsteking.... bah hoop dat het gauw over is.
had ik er niet bijgezet wat het betekende rectokele, is verzakking van de endeldarm.....klinkt zo naar vind ik, t idee, maar ja... huisarts noemde het achterwand...

Roos kan me voorstellen dat eng was met Julia... ieks moet er niet aan denken!! gelukig heeft ze niets...
En moe dus...en twee kids is dan best heftig lijkt me!!
Hoop dat je snel weer wat energie hebt....

Janneke wat klinkt jouw vakantie heerlijk relaxed, hoop dat dat straks bij ons ook zo gaat!!Je krijgt er vast veel energie van... en starks nog weekje saampjes thuis heerlijk daar met zn drietjes genieten..

Yvonne idd niet te snel bhs kopen... ik had er twee bij hema gekocht goed en niet zo duur en toen eerst aangezien, bv wilde niet dus dan is dat maar goed ook...en pampers, ik hen de echte zeg mar in de kruidvat en da en AH werd ie elke keer nat en pampers niet.... terwijl ik juist goede verhalen had gehoord over kruidvat dus niet geschikt voor Jurre.

Marijke dus gen fam, wel zo rustig nietwaar??
En de spataderen minder fijn...

yosha bleh wat een onzekerheid!!

pascale lekker gevierd 5 jaar getrouwd!! Gefeli!!
Nathalie hoe gaat het nu met je??

Hoop niemand te vergeten, ga Jurre fles geven en slapen, is nodig ben moe en daardoor snel mn overzicht kwijt en dan kan ik me frusteren dat mn herstel zo   moeizaam gaat dus net flink itgejankt bij manlief, die is zo lief voor me, en nu weer verder, verander er toch weing aan..
vanmiddag bij goede vriendin geweest met Jurre was gezellig...Jurre was ook lief dus ging goed.
Morgen lekker dagje niets....
tot morgen, kan ik t vast allemaal weer zonniger zien!!

Lfs, marieke

He meiden,

Laura: goed dat de gyn verder gaat kijken!! Maar wat vreemd dat je weer een doorverwijziging hebt gekregen???? Heb ik nooit gehad hoor, ja 1 maal en daar teren we nu nog op zeg maar :)
HSG: is niet hetzelfde als een Hysteroscopie, bij mij zijn ze met een camera naar binnen geweest en bij een HSG spuiten ze vloeistof naar binnen en wordt er even gewacht en daarna een foto gemaakt van de boel om te kijken of je geen verklevinkjes of verstoppingen hebt....Hysteroscopie was niet erg fijn, maar vond het te doen (alhoewel ik nog steeds enorm zenuwachtig zal zijn hoor als dit nog een keer moet) over HSG hoor ik verschillende verhalen...de ene ervaart het als verschrikkelijk, de ander zegt het is te doen.....dus per persoon afhankelijk. Maar vaak wel  een nuttig onderzoek en het schijnt dat je na een HSG verhoogd vruchtbaar bent :) Dus ik zeg doen!!!

Roos: jeetje meid dat is schrikken als je je kind naar beneden ziet kukelen....bah kan me voorstellen dat je dat beeld steeds blijft zien..gelukkig gaat het goed met haar! En fijn dat je samen met je man een lang weekend hebt!! En dan is het ook nog vaderdag....nou dat komt vast helemaal goed!!

Nou ik ben ook weer een beetje uit mijn dip gekomen....haha Gisteravond nog wezen sporten, zaten beiden echt enooooorm te gapen in de auto onderweg naar de sportschool en hadden ook daar nog steeds geen zin....maar goed als je dan eenmaal bezig bent dan gaat het ook wel weer....ga proberen straks ook nog even te gaan, want dit weekend komt er niets van....Maar heb wel een leuk weekend voor de boeg. Vanavond na het sporten bij schoonouders eten (nou ja manlief, ik een beetje salade en verder niets..). Morgen met mijn schoonouders en manlief van mijn zus en hun 2 jongste kids naar Vianen, daar rijden mijn ouders mee met vrienden in hun Oldtimer, schijnt een erg groot iets te zijn en manlief is uiteraard gek op auto's...dus dit jaar hebben we besloten maar even te gaan kijken...daarna verjaardag met bbq (als het weer het toelaat) en zondag vaderdag, dus eerst bij schoonouders langs en daarna naar mijn ouders....tja en dan is het alweer maandag!

Vandaag heeft mijn vriendin een echo, is nu ruim 11 weken, Heeft afgelopen jaar 3 miskramen gehad en was nu zwanger van een tweeling maar bij 9 weken klopte er nog maar 1 hartje....dus tis zooooo spannend of het hartje nu nog steeds klopt, hooooop het zo voor hun!! Dus dat is even spannend vandaag...

Ga deze vrijdag nog maar even wat voor de baas werken...haha

Fijne dag,

liefs Yosha

Goede morgen dames,

Ik zal me ook weer eens melden. Ik lees nog steeds regelmatig mee, hoor. Ik kom er alleen niet aan toe om te reageren.

@ Yosha: Een beetje uit je dip dus weer. Jeetje, wat een enorm druk weekend heb je voor de boeg. Gelukkig wel allemaal leuke dingen.
Hopelijk goed nieuws voor je zwangere vriendin vandaag. Blijft spannend, he?

@ Marieke: Balen dat je herstel nog steeds zo moeizaam gaat. Ik kan me voorstellen dat je dan af en toe helemaal overloopt. Wel fijn dat je man en Jurre dan beiden zo lief zijn. Geniet maar lekker van je dagje niets vandaag! Lekker bijtanken.

@ Laura: Ik heb gisteren regelmatig aan je gedacht. Da's ook één van de redenen waarom ik vandaag even schrijf, was benieuwd naar hoe het was gegaan bij jou.
Fijn dat alles er op de echo goed uitzag. Die vriendin van mij heeft ook zo'n cyclusanalyse gehad. Dat kan wel heel verhelderend werken. Zeker bij jou, omdat het bij jou elke keer zo vreemd verloopt. Hopelijk brengt het eindelijk wat duidelijkheid.

@ Roos: Jeetje, da's schrikken als je Julia zo ziet vallen. Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen.
Robin is dus onrustig tussen de voedingen. Willem heeft dat ook wel, maar over het algemeen alleen 's morgens tussen de eerste en tweede voeding. Soms later op de dag ook nog wel een keer, maar meestal niet. Ik laat hem nu voortaan wel gewoon liggen dan. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets helpt tussen die twee voedingen in. Geprobeerd hem in zijn bedje te troosten, met hem op mijn arm rondgelopen, in de box gelegd, samen in ons bed gaan liggen, met hem spelen.... Wat ik ook doe, hij blijft dan toch huilen. Dus laat ik hem maar voortaan liggen. Het lijkt alsof hij dan toch het beste tot rust komt. Meestal is het na de volgende voeding dan wel weer over.

@ Linda: Ben benieuwd wat de kinderarts te melden heeft. Zo zielig als je kleine meis zo veel verdriet heeft. En ja, het zal inderdaad best vanzelf weer over gaan, maar daar hebben jullie nu niets aan, he?
Ik zie dat je vraagt hoe het met mij en Willem is. Hopelijk dat ik na de volgende voeding even de tijd heb om dat te schrijven. Nu eerst even reageren op wat er bij jullie de laatste tijd allemaal geschreven is en dan Willem voeden. Ik kom er dus nog op terug.

@ Janneke: Ik lees dat jullie enorm aan het genieten zijn van jullie vakantie. Fijn hoor! En wat een heerlijk mannetje is Jip toch. Moet zeggen dat ik daar wel een beetje jaloers op ben. Willem is ook heel lief hoor, maar met het slapen wil het nog niet zo lukken. En manlief en ik zijn ook hele goede slapers, dus daar kan het niet aan liggen.
Hmm, puckababy. Even opschrijven, misschien een idee.

@ Patricia: Borstontsteking weer helemaal weg? Ik hoop het voor je. Ja, een ritme vinden met borstvoeding, dat valt niet mee. Dat kan echt enorm opbreken, he? Ik weet er alles van. Hopelijk vinden jullie toch snel rust in de dag.

@ Pascale en Nathalie: Alles nog steeds goed, meiden? Beginnen jullie er al een beetje van te genieten, of is het toch voornamelijk nog steeds heel spannend allemaal?

@ Marijke: Fijn dat het hele probleem over het bezoek van je schoonfamilie zichzelf heeft opgelost. Toch een opluchting, lijkt me.
Fijn dat het met de spataderen ook beter gaat. Het klinkt alsof het met alledrie jullie meiden goed gaat. Lekker hoor!

Nou, ik ga Willem even voeden. Hopelijk straks nog even terug om te laten weten hoe het nu met ons gaat.

Miep
Willem, 3 weken en 4 dagen oud

Hey meiden!

@Laura: fijn ze dat je een begripvolle gyn hebt! Ik denk dat het veel info gaat opleveren zo'n cyclusanalyse. Ben benieuwd!

@ Yosha: jeetje wat een verhaal van je vriedin. Een collega van mij heeft dat ook gehad. Heet een finishing twin. Raar idee dat 1 vruchtje niet leeft en er bij de geboorte van de ander uitkomt (bij mijn collega gebeurde het op 16 weken). Lekker gesport dus!

@ Roos: wat verschrikkelijk die val van Julia.......... oooooooh. Gelukkig is ze ongedeerd, maar jeetje! Julia nog niet makkelijk begrijp ik wel.........mmmmmmm. Pittige lady. Van haar moeder???? ;-)
Mijn paard had gisteren 188 en 200 pntn!!!! Zo goed. Eindelijk!

@ Marijke: gelukkig dat je geen last maar hebt van spataderen! Hebben je dochters ook wat leuks voor vaderdag gemaakt?? Niek kwam gisteren met een kadootje van de psz.

@ marieke: he meis wat een gedoe met je bekken. En je wilt zo graag, zeker 12 weken na de bevalling verwacht je toch dat het beter gaat. Dinsdag goed voor jezelf opkomen hoor!!

Dit weekend hebben we dorpsfeest. En nu is het pokkeweer. Bah! Johan is druk bezig de versiering op te hangen. Elke buurt heeft zijn/haar buurt op een orginele manier versierd. Ons thema is: oude en nieuwe tijden. Daar hebben we wekenlang aan geknutseld. Wel goed voor de saamhorigheid. vanavond is de buurtenkamp en verder allerlei andere activiteiten. Vanwege Ayla haar onrust blijven we gewoon veel thuis en gaan we om en om wel ff kijken.

Fijne dag ladies!!!!
Grtz Linda

Nou, daar ben ik weer. Net Willem gevoed. Hopelijk heeft hij er weer genoeg aan voor de komende paar uur.

Ik zou dus nog even schrijven hoe het nu met ons gaat. Het gaat op zich best goed. Er zijn natuurlijk altijd dingen die beter zouden kunnen gaan, maar dat blijf je waarschijnlijk houden.
De vorige keer heb ik geschreven dat Willem heel onrustig is aan de borst. We zijn er nu wel achter waarom dat is. Kennelijk is rechts de melkproductie niet op gang gekomen. Dat wil zeggen, er komen een paar druppeltjes uit en dan houdt het op. Ik heb toen ik 13 was een operatie aan die borst gehad en blijkbaar is er toen het een en ander weggehaald waardoor de melkproductie het niet meer doet. Heel frustrerend dus voor ons mannetje die zo zijn best deed aan die borst maar vervolgens nauwelijks melk kreeg. En dat was dan weer heel frustrerend voor mij.
Bijna twee weken geleden hebben we besloten om te stoppen met borstvoeding. Ik ben toen gaan kolven om de druk eraf te krijgen. Toen bleek dat er rechts dus nauwelijks melk uit kwam, maar links wel. Dat vond ik toch ook weer jammer. Dus heb ik later die week de lactatiekundige ingeschakeld bij wie ik tijdens mijn zwangerschap ook een cursus borstvoeding heb gedaan. Een ontzettend lieve vrouw. Ze is niet alleen maar gefocust op borstvoeding, maar meer op wat ik graag zou willen en hoe we dat kunnen bereiken.
Omdat ik toch eigenlijk heel graag nog wel borstvoeding zou willen geven, hebben we geprobeerd de melkproductie links extra te stimuleren. Rechts hebben we opgegeven. Het is alleen maar frustrerend om daar heeeeeeel veel tijd in te steken om vervolgens nog geen 10 cc melk te krijgen. Na een aantal dagen Willem elke 2,5 uur aangelegd te hebben om de melkproductie te stimuleren, geef ik Willem nu de ene voeding de fles en de volgende voeding de borst. Helaas is zelfs dan de borstvoeding meestal niet genoeg en moet ik nog wat flesvoeding bijgeven. Maar we komen nu wel een beetje in een ritme. Willem is een stuk tevredener en wij hebben redelijk rust gevonden in de dag.
Zoals ik al schreef, is het wel zo dat Willem tussen de eerste en tweede voeding 's morgens veel huilt. Ik ben bang dat dit nu eenmaal zo is.
En dan 's nachts natuurlijk nog. Willem komt 's nachts ook nog voor een voeding. Voor zijn gewicht (bijna 5 kilo) heeft hij dit eigenlijk niet meer nodig, maar dat snapt Willem zelf nog niet. Vanwege het borstvoeding gebeuren, ben ik elke keer degene geweest die 's nachts op moet. Oftewel, ik heb al bijna 4 weken lang geen ononderbroken nacht gehad. En dat begint nu echt op te breken. Ik merk dat ik bij kleine dingetjes nu de neiging heb om te gaan huilen, puur omdat ik zo moe ben. Komende nacht gaat manlief de voeding doen. Nu we ook regelmatig alleen de fles geven, kan dat. Deze week hebben we dat nog niet gedaan, omdat mijn man overdag moet werken, maar komende nacht moet hij er toch echt aan geloven.
Verder willen we eigenlijk proberen om Willem gewoon te laten liggen als hij 's nachts begint te huilen. Ik geloof namelijk niet dat hij dan echt honger heeft. Volgens mij wordt hij gewoon wakker omdat dat zijn ritme is. We willen dus eigenlijk kijken hoe het gaat als we hem laten liggen. Alleen wil ik dat eigenlijk komende nacht nog niet doen, omdat ik ook wel eens een nachtje wil kunnen slapen en dat zou anders nog niet gaan.
Iemand hier ervaring mee, met deze aanpak? Ik weet dat mijn moeder dat met ons (mij en mijn zus) ook heeft gedaan en bij haar werkte het. De eerste nacht was het een grote ellende, de tweede nacht ging al wat beter en na een paar nachten sliepen we gewoon door. Een collega van ons vertelde dat hij het ook zo heeft gedaan en bij hen werkte het ook.
Het lijkt me echter wel heel moeilijk. Je ligt zelf steeds naar het gehuil te luisteren en je af te vragen of je kindje niet misschien gewoon echt honger heeft. Ben benieuwd of we dat volhouden. Ik vraag me dat vooral ook van mijn man af.
We willen dit overigens niet eindeloos doorzetten, hoor. Ons mannetje is per slot van rekening nog maar 3,5 week oud. Als hij die voeding nog nodig heeft, dan is dat zo. Maar nogmaals, ik heb het idee dat hij dat niet meer nodig heeft. Ben benieuwd.

Verder hebben we gisteren ruim 1,5 uur gewandeld. Het was zo'n lekker weer. Willem heeft heerlijk in de kinderwagen liggen slapen. Vanmiddag gaan we waarschijnlijk samen naar de bossen. Dat is wel echt genieten.
Tussen de eennalaatste en laatste voeding 's avonds brengen we Willem meestal niet naar bed. Dan ligt hij lekker bij mij of bij mijn man op de borst te slapen. Dat is zo heerlijk. Ons kleine hoopje geluk.

Oja, nog iets. Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik gecurreteerd ben. Ik moet zeggen dat dit me toch nog steeds wel wat doet. Ongelofelijk hoeveel er is veranderd in het afgelopen jaar. Vorig jaar spatte onze droom uit elkaar en nu hebben we een klein mannetje van bijna een maand oud die ons 's nachts wakker houdt en waar we echt helemaal gek op zijn.
Voor velen van ons groepje is dit inmiddels werkelijkheid geworden. Ik hoop zo dat het niet lang meer duurt voordat dit voor ons allemaal zo is.

Miep

Terug
Bovenaan