We gaan ervoor part VI

Hi meiden,

Vandaag naar de fysio en daarna op ziekenbezoek bij mn schoonvader. Is nu thuis uit het zkh en moet nu paar weekjes rustig aan doen. Daarna een Bugaboo reistas ergens ophalen die we via MP hebben gekocht en vanavond alle formulieren invuillen voor het kinderdagverblijf. Woensdagochtend is het zover.... Nard en ik gaan samen, ben benieuwd. Ga die ochtend in de stad koffie drinken met mn vriendin, even afleiding.
Gisteravond BBQ gehad met de buurt, voor t eerst thuis weggegaan met babyfoon. Zat niet heel rustig daar (was bang dat de babyfoon t niet goed zou doen) maar Jip heeft heerlijk geslapen. Vanmorgen meldde hij zich pas rond 7uur.

Nard vond zn kadootjes geweldig, vooral het T-shirt. Staat foto op onze Hyves trouwens!

Nog 8 dagen en ik ben aan het werk, pffff....

Yvonne: ja das idd beeje pech dat jouw verlof in de vakantie valt maar aan de andere kant: das na een mk geen issue meer!

Linda: afspraak kunnen regelen bij KA?

Miep: Oh meid je zit er doorheen! Kan je niet afkolven en een nachtje op de logeerkamer gaan liggen zodat je bij kan tanken? ik weet hoe vermoeiend (lees: uitputtend) die BV kan zijn, het kost zoooveel energie en als je dan al bijna op bent is het heel zwaar. Vooral die nachten.  Wordt ZO enorm onderschat. Meid denk aan jezelf en het moet wel leuk blijven he, dat weet je. En een potje janken kan soms erg goed helpen!
Het is geen ramp om over te stappen of flesvoeding, het wordt nu ook tijd dat jij gaat herstellen en je fitter gaat voelen. Maar als je BV wilt blijven geven moet je wel wat fitter worden natuurlijk... Sterkte meid!
Fijn trouwens dat Willem naar je ouders gaat. Vooral ook als ze ziek zijn ofzo lijkt me. Maar goed weet zeker dat Jip t leuk gaat hebben daar en tis goed voor zn ontwikkeling (en zn antistoffen..) maar als mn moeder zou zeggen: ik pas 3 dagen op Jip dan zou ik gelijk JA zeggen! Maar 3 dagen is wel heeeeel veel. Gelukkig staat ze wel 24/7 voor ons klaar dus als ie keer ziek is zal ze vast op willen passen. Mn ouders zitten nu voor vakantie op Aruba, ben natuurlijk strontjaloers maar morgen komen ze weer terug. Heb ze best gemist, voor t eerst! Dat wordt nog wat als ze in sept / okt in Zuid-Spanje zitten!
En idd, als zo'n ukkie echt huilt 's nachts heeft ie wrs honger. Dat hoor je op n gegeven moment wel aan zn huiltje vond ik. Groot evrschil tussen brabbelen / jengelen / huilen vd honger.
Fijn   he als je weer beter kan bewegen enzo! Vond dat ook heerlijjk! Mis die buik echt helemaaaaaaaal niet.

Yosha: rollator, slik.... Ja ben wel gewaarschuwd afgelopen week, geen urenlange wandelingen meer maken! Baal er wel van maar goed, even pas op de plaats. Fijn voor je vriendin zeg!!!
Hoop echt dat je snel ongi wordt meid, echt!
En dat je al die babyspullen al aan wil / durft te nemen... Word je er nu niet veel mee geconfronteerd? Hopelijk hebben jullie ze binnenkort nodig!

Ladies ik ga mn mannetje zo uit bed halen, hij begint al wakker te worden.

Greets Janneke

O ja Miep:
heb je iets voor je aambeien? Ik had Sperti, hielp wel toen net voor en net na de bevalling. Iig vet houden die rotdingen!
En voor je energiepijl: Roosvicee Ferro, is speciaal voor dames in de zwangerschap en borstvoeding. Ook had ik ijzerdruppeltjes via de huisarts, om wat fitter te worden. En als je 's nachts eet goed drinken en mss een energiereep?

Denk aan je meid!

Hey Janneke: Bedankt voor de morele steun.
Manlief heeft het afgelopen weekend de nachtvoedingen gedaan. Nu moet hij weer werken, dus wordt dat een beetje lastig. Normaal gesproken houd ik die nachtvoedingen ook wel vol, alleen nu met die aambeien slaap ik helemaal niet meer en dat is wel erg zwaar.
Willem krijgt trouwens een combinatie van flesvoeding en borstvoeding. Ik moet zeggen dat ik daar wel rust in heb gevonden. Ik kan Willem nu  fijn borstvoeding geven zonder dat ik er gestresst van word. 's Avonds kolf ik af om de spanning ervan af te halen en Willem krijgt dan een flesje. 's Nachts krijgt Willem ook een fles, zodat ik niet een uur lang borstvoeding aan het geven ben (en zodat manlief het in het weekend van me over kan nemen). 's Nachts hoef ik niet te kolven, dat red ik wel tot 's morgensvroeg.
Ik heb wel iets voor de aambeien, heeft manlief voor me gehaald bij de apotheek. Het helpt op zich wel, tot ik weer naar het toilet moet. Hmm, vet houden is dus ook goed? Zou een klodder uierzalf tussendoor dan ook goed zijn?
Jullie fijn gebbq-t dus. Fijn dat Jip het zo goed doet.

Ik had voor vaderdag een tablet chocola besteld op internet met een foto van Willem erop en de tekst "Voor mijn superpapa!!! Van Willem". Manlief vond het heel leuk. Helaas was het niet echt goed verpakt, waardoor het tijdens transport kapot was gegaan. Heb vanmorgen dan ook een mailtje gestuurd met een klacht daarover. Had eind vorige week ook al een mailtje gestuurd met een klacht, omdat het pakketje pas heel laat was verstuurd. Levertijd was 2 dagen, maar het werd pas na 3 dagen verstuurd. Gelukkig was het nog niet op tijd binnen, maar ik zou het erg jammer hebben gevonden als dit pas na vaderdag was aangekomen.

Ben nu trouwens begonnen om bij te houden hoe vaak en hoe lang Willem huilt. Ik heb het idee dat hij best veel huilt, maar weet het eigenlijk niet zeker. Misschien als ik het opschrijf dat ik beter zie wanneer hij huilt en hoe lang. Misschien valt het wel enorm mee. Ben benieuwd.

Goed, even wat opruimen hier. Krijg vanmiddag kraamvisite van een goede vriend van mij die behoorlijk ver van ons vandaan woont. Leuk!
Dat houdt helaas wel in dat ik dan vanmiddag niet kan gaan slapen, maar dan doe ik dan vanavond maar. Oja, ook nog verzinnen wat we vanavond gaan eten.

Miep

Hallo meiden,

Noor slaapt even en ik moet Yasmin zo van school halen dus even een kort berichtje, later deze dag krijg ik misschien geen kans meer om te schrijven.

Miep: voor aambeien moet je aan de huisarts een kuur Curanol/curanal proberen. Dat zijn tabletten die je 20 dagen inneemt en daarnaast ook nog een creme. Heeft bij mij heel goed geholpen en ik had ook joekels van aambeien en zoveel pijn. Helpt al na 3 dagen. En slik je wel paracetamol, mag gewoon tijdens borstvoeding gewoon om de 4 uur 2 tabletten tegen de pijn. Ik geloof max. 4 keer per 24 uur. Sterkte ermee! Slaapgebrek is ook killing, fijn dat je man s nachts soms helpt. Ik heb met de dagdienst al moeite soms, kleine babietjes vragen zoveel energie van je...

Janneke: het gaat vast goedkomen met Jip op het KDV, het is toch een heel makkelijk kereltje als ik het zo lees, die past zich wel aan. Ik had voor jou nog een vraagje, jij had een keer een link geplaatst naar een website waar op staat welke hormoonzalf veilig is tijdens zwangerschap? Ik heb weer veel last van aften in mijn mond en die hormoonzalf die ik heb was veilig in zwangerschap maar ik weet niet of het ook met borstvoeding mag. Ik heb gegoogled maar kan niets erover vinden! Weet jij nog welke website dat was?

Ik moet gaan!
Marijke

Hey Marijke: Hmm, curanol dus. Ik heb het opgeschreven. Ik wacht denk ik nog een paar dagen af, maar echt niet meer zo heel lang.
Begrijp ik nou goed dat jij een goed middel hebt gevonden tegen aften in je mond? Mijn man heeft er ook regelmatig last van, maar heeft eigenlijk nog niets gevonden wat helpt. Hij geeft geen borstvoeding en is ook niet zwanger (duh!!), dus er zijn geen beperkingen voor hem. Wat helpt bij jou?

Miep

hoi miep,

Je kan de kuur alvast bestellen op www.curanal.nl je krijgt het dan al de volgende dag in huis en het recept kan je dan later met antwoordenvelop terugsturen. ik heb de zalf en tabletten 2 x 20. ik kreeg het recept van de vk die tijdens de kraamweek kwam. was tip van patricia die had ook veel last.

Voor de aften kreeg ik van de dermatoloog triamcinolon in orabase voorgeschreven. Dat is een hormoonzalf die je op de aften smeert. Helpt wel goed en snel als je een paar zere plekjes die niet te groot zijn. Probleem met mij is dat het soms mijn hele mond is die zeer doet, daar kan geen smeren tegenop. Daarvoor heb ik ook weleens een kuur prednison gekregen. Ik heb er al 9 jaar last van, echt balen soms. Tijdens de zwangerschap gaat het altijd goed, dan heb ik nergens last van, maar ik kan ook niet eeuwig zwanger blijven... Heeft je man al pyralvex geprobeerd, of gewoon lidocaine gel, kan je beide zonder recept bij de apotheek krijgen.

Ik moet nog even naar super de boer en dan alweer yasmin halen van school. Die arme Noor sleep ik overal mee naartoe vandaag want mijn man heeft een grote opdracht en de deadline is morgenochtend al...

Marijke

Hi Ladies, ik ben er eens goed voor gaan zitten.
Ben vanmiddag vrij ! Heerlijk het grote snipperen is begonnen.Ik heb voorgenomen mijn best te doen met overdracht enzo maar het er zelf ook maar van te nemen.  Pap heeft de balkondeur verder afgeschilderd, lamp hangt, commode is in elkaar gezet. Nu hopelijk na vandaag snel het bedje. Jaja het wordt al wat.

Vanavond mogen lief en ik weer samen gaan puffen. Het weekend rustig aan gedaan en niet meer aan werk gedacht. Ha.

Pascalle, ik denk dat iedere zwangere bijna wel jou onzekerheid herkend. Zeker wanneer daar al een hele geschiedenis aan vooraf is gegaan. Ik "checkte" ook tig keer per dag mijn borsten om te voelen of ze nog zeer deden.
Ik was in de gelukkige omstandigheid dat ik heel weinig zwangersschap kwaaltjes had. Dat maakt het soms ook wel lastig om het vetrouwen te houden dat het allemaal klopt. Straks krijg je je echo en daarna kunnen ze vrij snel de harttoontjes horen en je zult zien op een gegeven moment durf je er ook weer op te vertrouwen dat het goed gaat. Je buik groeit....en volgens mijn VK is dat echt niet voor niks. Deze eerste weken blijven onzeker en is de kans dat het misgaat het grootst maar in jouw geval zit er niks anders op dan afwachten en wij leven uiteraard met je mee!

Mieppie het gaat allemaal alles behalve vanzelf lees ik opnieuw ook bij jou. Het is echt bikkelen he moeders die eerste weken. Fijn dat je man de weekend nachten heeft doorgehaald. Kun je 's middags slapen of werkt dat voor jou niet?
Wat betreft je klachten zorg je ook voor voldoende  vezelrijke voeding? Slim om staatje van Willem zijn huiluurtjes bij te houden. Dan weet je pas echt hoe vaak hij huilt.

Janneke, wat een leuk shirtje. Pa kon zijn geluk niet op natuurlijk. Wat is dat snel gegaan he je verlof nog maar 8 dagen. Eerste keer KDV zal niet meevallen maar wat ik hoor geldt dat het meest voor de ouders en niet zo zeer  voor je kindje. Die  meiden zijn allemaal zo lief voor je kleintje maar ja het is toch weer een hele stap. Lijkt me zelf ook lastig!

Yosha, nog steeds in afwachting van, lees ik. Heb je wel meegedaan met de BBQ enzo  ? Hoe gaat het met de kilo's? Fijn dat jij en je lief op een lijn zitten en dat de spulletjes bij jullie dezelfde gevoelens oproepen. Is toch de basis van alles.
Hoop dat je snel  je ongi hebt; kun je weer vooruit kijken.

Linda nog even afwachten met Ayla dus. Ben benieuwd en hoop dat ze iets voor haar kunnen doen.

Marieke jij bent neem ik aan nog niet aan werken toe. Heb je nog langer verlof  of houd dat binnenkort op?

Yvonne, jammer van je vakantie maar eventueel kun je nog ouderschapsverlof nemen als je dat zou willen??

Dames ik ga weer stoppen.  
Gr San

Hey meiden!!

Iedereen weer druk met dagelijkse bezigheden....
Ik heb vanmorgen ff gewerkt, nou ja... mijn collega had problemen met een klant van ons (= mijn toko) dus vroeg hij mij om hulp. Vond het wel ff lekker en gezellig. Niek was naar de psz en Johan & Ayla thuis.
Vanmorgen ook afspraak KA gemaakt: kunnen "pas" volgende week maandag terecht. NOu ja, deze week overleven we ook wel. En we geloven het zelf haast niet maar mevrouw ligt al 2 uren in haar eigen bedje te slapen!! En is voor het eerst niet na 30-45 min. wakker geworden!! Ongelooflijk. Zouden onze inspanningen schuin bedje en deze nieuwe voeding z'n vruchten afwerpen...................????

@ Miep: wat een toestand met je aambeien en een verdrietige huilende Willem. Zo kom ook jij niet echt aan je rust toe........ Fijn dat je man en jij het ook echt samen doen. Als het echt niet gaat kun je altijd nog de keuze maken voor volledige FV. Als jij niet goed kan rusten dan wil de BV ook minder. Een viscieuze cirkel. En je aambei blijft ook vervelend. Ik weet godzijdank niet wat het is, een aambei, nog nooit 1 gehad. Poeweej.......
Zo langzamerhand moeten jij en Willem toch ook een soort ritme krijgen.
Jullie hebben binnenkort de 1e afspraak bij het CB al of niet?? Krijgt Willem ook prikjes.......:-(

@ Marijke: nix aan he slepen met je baby in de MC. Ik heb er ook een vreselijke hekel aan. Heerlijk dat Noor het zo goed doet. Je kinderen hebben bijna vakantie of niet. Hier in het noorden wel. Niek z'n laatste schooldag is volgende week maandag.

@ Janneke: nog 1 weekje samen thuis, maximaal genieten dus. He meis het gaat helemaal goed komen hoor met Jip op het Kdv. Echt!!
Lekker ff de stad in woensdag, heb je idd afleiding!
Pas idd heeeeeeeeeel goed op je bekken. je kunt geen nieuwe krijgen.

@ Marieke: hoe gaat het met je??? Ook jij moet heel erg oppassen hoor met je bekken. Verzakkingen en immobiliteit heb je nix aan. Het is zwaar kl*te dat jou lichaam het je zo moeilijk maakt. Morgen naar de BA toch??

@ San: wat heerlijk dat de babykamer bijna af is. Zo'n leuk kaweitje. Straks alles gewassen en gestreken in de kast hangen........mmmmm Ik vind het nu nog leuk om de kleren van mijn kindjes te strijken en ze mooi in de kast op te hangen.

@ Yosha: al die bbq-'s, komt dat wel goed met je dieet?? Kun je al dat lekkere eten weerstaan?? Knap hoor. Ik begin mijn rolletjes nu echt vervelend te vinden. ben de laatste 1,5 week amper aan mijn buikspieroef., crosstrainer en paardrijden toe gekomen.

@ Pascalle en Nathalie: meiden het is en blijft zo spannend!! Wij, diegene die nu of al bevallen zijn of nu zwanger zijn hebben precies dezelfde onzekerheden gehad en spanning. Ook wij schreven het hier van ons af. Gedeelde smart is halve smart!!
Pascalle: leuk om je gezicht te hebben gezien op je hyves.

@ Roos: hoe ist met jullie????

Meiden ik geniet nu echt van de rust (Johan is met Niek op de fiets weg) en van het feit dat ons meiske lekker slaapt. Daar worden ze tenslotte groot van!

Grtz Linda

Terug
Bovenaan