We gaan ervoor part VI

@ Janneke, Mooi dat Jip het zo goed heeft gedaan gisteren. En zo te lezen heb jij het ook goed gedaan

@ Yvonne: Jij bent inderdaad al heel erg goed voorbereid, zeg. Wel fijn, dan hoef je je daar tegen het einde van je zwangerschap niet meer druk om te maken. Het schiet al op, he?

@ Marijke: Ik had inderdaad al zo'n vermoeden dat we dan een snellere speen nodig zouden hebben als we de melk in gaan dikken. Manlief had gisteren al de JBPM meegenomen, maar hij had er niet aan gedacht dat de speen dan misschien groter moest zijn. Toch geprobeerd, maar het ging natuurlijk niet. Toen hebben we een papje gemaakt van de JBPM en dat voor en na de flesvoeding een paar lepeltjes gegeven. Dat vindt Willem echter verschrikkelijk. Ik kan het hem niet kwalijk nemen, het lijkt wel behangplak.
Vanmorgen heb ik de snellere speen gekocht en dat gaat inderdaad een stuk beter. Volgens mij krijgt hij nu ook minder lucht binnen bij het drinken.

@ Linda: Wow, van 21.00 tot 6.00 uur geslapen!!! Het langste dat Willem ooit achter elkaar geslapen heeft, is iets langer dan 3,5 uur. Dat schiet dus nog niet echt op. Hopelijk gaat overdag nu ook steeds beter.
Wat ik nog wilde vragen, we hebben het bedje van Willem nu ook schuin staan. Alleen vinden we Willem dan vaak helemaal schuin in zijn bedje terug, omdat hij dan is afgezakt, zeg maar. Heb jij dat ook, of heb je daar iets op verzonnen?

@ Nathalie: Ik snap het helemaal hoor dat er tijden zijn dat je nauwelijks schrijft. Ik heb dat ook. Wel leuk dat je mee blijft lezen en als je weer wat meer energie hebt, kun je altijd weer meeschrijven. Goed dat je meedoet met MvM. Ik kon het niet opbrengen, zo bang dat ik ze zou moeten  bellen dat ik weer een mk had gehad. Maar het is wel goed dat het er is. Mocht ik nog ooit weer zwanger worden, dan doe ik denk ik wel mee. Mijn vriendin is zwanger geworden door de medicijnen die zij heeft gekregen dankzij MvM.

@ Patricia: Nog nooit van gehoord, van dat "stevig ouderschap" programma. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik me ervan voor moet stellen.
Ik heb dat ook trouwens, dat ik  het harde huilen makkelijker vind om aan te horen dan het zielige snikken. Soms klinkt hij zo verdrietig, echt zielig.

@ Roos: Arme Robin met een verstopt neusje. Hopelijk gaat het snel over. En dat ze al lacht!!! Wat leuk zeg. Inderdaad behoorlijk vroeg, maar wel hartstikke leuk.

@ Laura: Succes vandaag meis. Ben benieuwd hoe het gaat.

Ik heb gisteren toch maar de huisarts gebeld voor mijn aambeien. Dat spul wat ik heb van de apotheek is wel goed, daar moet ik mee doorgaan. Ik heb ook wel echt het idee dat het helpt...... tot ik weer naar het toilet ben geweest. Nu heb ik een medicijn gekregen om de ontlasting zacht te houden, zodat het zaakje een beetje rust krijgt en kan genezen. Gisteren voor het eerst ingenomen. Ik had niet gezien dat ik één keer per dag 15 ml moest nemen. In plaats daarvan had ik de bijsluiter gelezen waarin staat dat je één keer per dag 3 ml moet nemen. Dat is echter bij opstopping en dat is niet mijn probleem....... POEH, een uur of zo later kwam ik erachter dat ik wat teveel had genomen. Het leek wel alsof ik ontplofte. Gelukkig deed het een stuk minder pijn dan wanneer ik eerder naar het toilet moest. Ik heb er goede hoop op dat het zo gaat lukken.
Verder ben ik vanmorgen dus met Willem naar het CB geweest. Hij was goed gegroeid. Zowel met zijn gewicht, zijn lengte en zijn hoofdomtrek zit hij aan de bovengrens. Alles mooi in verhouding. Hij is nu net iets meer dan 5 kilo. Ze raadde me aan om over te stappen op Nutrilon Omneo voeding. Dat moet helpen bij slechte ontlasting, bij krampjes en bij spugen. Dat heeft Willem allemaal. Als het  goed is, moet het over een dag of 3 beter gaan. Dat heb ik dus maar meteen gehaald. Als het niet beter gaat, dan heb ik een week later toch nog een afspraak bij de ka voor Willem, dus dan kan ik het dan nog een keer bespreken. Ben benieuwd of dit gaat helpen.

Miep
Willem, precies 1 maand oud

Hey Miep!

Fijn zeg dat Willem zo goed gegoeid is. Ayla was met 6 weken 5100 gr en 59,4 cm. Heeft Willem ook prikjes gehad??
Nutrilon Omneo = een hypoallergene voeding. Daarom dat ze die eerst adviseren. Zit er ook JBPM in?? Maar als Willem echt reflux heeft red je het daar waarschijnlijk niet mee dan heb je Nutrilon AR en Friso Comfort. Hopelijk gaat het met deze voeding beter. Marieke gebruikt ook Omneo voor Jurre.

Het schuine bedje. Wij hebben dus een soort hangmatje gemaakt, waardoor ze niet verder naar beneden zakt. Ze laagt zowiso heel laag in haar bedje. Ook hebben we een badlaken opgerold achter haar liggen. Ayla ligt nl. graag op haar zij en een gewone handdoek opgerold tegen haar buik. Ik wil niet dat ze op haar buik kan rollen. Ze slaapt ook vaak in ons bed overdag omdat ik daar met haar in slaap val. Het hoofdeinde staat schuin. Vervolgens kruip ik er stilletjes bij weg en leg kussens om haar heen zodat ze geen kant op kan. Tja.........pfffffffff.... je moet wat.
Hoezo in eigen bedje laten inslapen en evt. huilen.
Mssn maakt onze kleine prinses er ook al een beetje gebruik van, lekker tegen mem aan in slaap vallen.............;-) Maandag de KA ff afwachten en anders een strak regime;-) Ik ben echt allergisch voor huilen/krijsen geworden:S
Had jij zowieso al een afspraak bij de KA staan voor Willem???

Succes met het bedje.
Grtz Linda

Hoi hoi,

Wat wordt er toch veel geschreven. Heb wel moeite om het bij te houden. Zal over een paar weken met mijn verlof misschien wel anders zijn.

@Linda; Ayla heeft 's nachts de smaak goed te pakken. Nu overdag nog.

@Nathalie; herkenbaar dat je zo moe bent. Had ik ook tot een week of 14. Maar het is voor het goede doel. Goed dat je meedoet met MvM. Heb ik 1ste keer ook gedaan, 2de keer vond ik het wel goed zo. En dinsdag een spannend dagje. Veel succes alvast gewenst.

@Patricia; ik ken dat helemaal niet zo'n ouderschap programma. Wat doen ze dan precies. Och germ menneke als hij zo zielig huilt. Mijn neefje had dat ook. Nu wordt hij al ouder en valt het mee. Heb verder nog geen tips, eerst maar eens bevallen.

@Roos; ik kan heel erg goed bankhangen en vind lezen fijn. Heb ook nog een borduurwerkje wat ik af kan maken. Verder veel hangen denk ik. Lekker buiten en manlief mee helpen met zijn bedrijfje. Och ja, ik zie wel.

@Miep; hopelijk zijn je aambeien zo weg. Gelukkig kan je makkelijker naar de wc. En Willem is al groot zeg. Wat groeit hij hard. Mooi hoor. Hoop dat de andere voeding helpt.

Vandaag vond ik het weer benauwd op het werk. Het zweet liep over mijn rug. Om 15.00 uur naar huis gegaan en nu lekker aan het rommelen. Vanavond weer bv cursus. Heb er wel zin in, is alleen zo warm binnen. Meteen maar weer het raam open. Belooft wat, voor over een paar weken. Gelukkig is ons huis koel en kan ik dan wel goed vooruit. Morgen ga ik maar thuis werken, dan scheelt het weer een hoop. Kan de box + kleed en aanvullende bekleding voor de kinderwagen op gaan halen. Ga ook nog een rompertje in maat 50 halen. Heb ook 1 pakje in die maat. Anders verzuipt onze uk meteen denk ik. Nog wat kleine dingetjes halen en klossen enzo en dan klaar. Denk ik. Ga zo maar wat eten.

Fijne avond.

Groetjes, Yvonne

Hi meiden,

we zijn heerlijk aan t genieten van onze vakantie, en wat n weertje!
Nog even naar de HA geweest voor mijn pols (naar orthopeed 10/7) en voor Jip's stoelgang. Nog even druppels gebruiken en anders ff terugkomen. Morgen gaat Jip logeren bij mn moeder, kan ie alvast wennen (en er speelt nogal wat in onze familie op t moment dus ze kan wel wat afleiding gebruiken... EN ze is zooo dol op m!) en kunnen wij ff naar Ikea, tuincentrum, dingen in huis en 's avonds uit eten saampjes. Zin in maar denk dat ik m meer ga missen als de vorige keer, nu is mn verlof bijna afgelopen!

Yvonne: goed bezig meid! Niet teveel maat 50 kopen, he?! Je weet maar nooit maar je moet er wel wat voor hebben, dat is altijd handig.

Miep: Willem groeit goed! Hopelijk worden de klachten minder meid.

Linda: wat goed van Ayla... Die gaat bijna doorslapen!! :D Maandag ben   ik vrij (altijd voortaan jippie) en begin 30 juni, dinsdag. Ga di wo do werken. Ideaal!

Nathalie: joh niet rg je komt toch best regelmatig kletsen? Ik was ook enorm moe de eerste 13 weken en sloeg van de ene op de andere dag om. Dat was wel fijn. EN, tis een goed teken hoor!!

Patricia: wie weet is het erg fijn dat Stevig Ouderschap? Pas op he met je borst... Kwarkcompressen al geprobeerd? Dat heeft t bij mij een 2e BO voorkomen.

Roos: wat gaaf dat Robin al lacht! Oh ik vond dat moment ge-wel-dig! Soort bedankje voor de zwangerschap en al die gebroken nachten, haha.

Meiden ik ga weer wat doen, veel te mooi weer haha.

Lfs Janneke

Even het schema naar boven gehaald.
Ik heb mijn werkdagen geteld nog 3x3 dagen. Enerzijds veel te lang anderzijds veel te kort. Zucht. Ben vandaag eerder naar huis gegaan en gisteren om 9 uur naar bed. Batterij was echt leeg. Met al diie "gezelligheid" op het werk kan ik het amper opbrengen. Maar goed eind is in zicht. Volgend weekend gaan we samen weg. Weet alleen nog niet waarheen. Iemand suggesties?
Mijn reacties op jullie houden jullie even te goed. gr San

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yosha
28/7/08
?
?
??
1
-
33
H'sum

-

Laura
10/6/08
?
12/7
??
14e??
1
25/6 gyn
34
Gron

8/8 t/m 6/9

Els
11/4/08
?
?
?
2
?
30
Ensch

-

Nathalie
12/9/08 en10/1
?
?
2e
1
-

29
NH

-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
29/6 vk

28
N-Br

VERLOF 16-7

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
?
33
N-Br

16-7 Verlof

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
?
25
Frl

6-13/6 naar Engeland

Yf
23/7
23/12/09
?
8e
1
?
32
Z-H

-

Phoeby
17/9-28/2-13/5
17/02/10
?
?
1
24/6
33
Flevo

Geboren!!

Datum

Naam

Gewicht
Lengte

Kindje nr

BV/FV

CB

Gewicht

Marieke
25-3
Jurre
3880
55
1
FV
6/7

6040

62,5 cm

Janneke    
5-4
Jip
4040
59
1
FV
7/7
7060

Linda
27-4
Ayla
3980
55
2
FV
8/7
5115

59,4 cm

Patricia
5-5
Daan
3685
?
2
BV
29/6
4455

52.5 cm

Miep
25-5
Willem
4230

1
BV

Roos
29-5
Robin
4330
54
2
FV

Marijke
1-6
Noor
4090
53
3

ff kort, want heb Daan op mijn arm.
Hoezo verplaatst? en wij alleen? omdat er al zoveel kindjes geboren zijn dan? Waar gaan we dan heen??
nou ja fijn dat je daar een mail over krijgt. Hoe komen ze aan je adres dan?
fijne avond ieder!

Hoi hoi!!!

Zo weer hoop geschreven!!

San, schiet echt op je verlof!! En dan lekker genieten en luieren!! ( je energie heb je daarna hard nodig!! haha spreek ik uit ervaring!!)

Janneke was er nog iets uit je foto gekomen van je pols?? Of niet en daarom naar orthopeed?? Fijn dat het met Jip goed ging op kdv, moet toch fijn gevoel geven voor volgende week! (of heb ik het mis??) Ja vreemd weer ongi idd zo lang geleden en toch ook weer niet en normaal, gek he,.... wel meer als anders best bloedbad zeg maar en aardig naar de aleve gegrepen.

Yvonne hoe was de bv cursus?? en lekker aan t rommelen met de kinderkamer en babayspullen heerlijk!! Vind ik nu nog steeds leuk, ga maar niet te vaak naar de winkels want anders....

Linda Fijn dat Ayla s nachts goed slaapt, nou overdag nog. Gelukkig komt de afspraak met de ka dischterbij!!
En Ayla zit dus lekker in de kleertjes!! haha heerlijk toch!!
Voor meiden heb je ook veel soorten dingen dus ligt de kast al sneller vol dan bij een jongen denk ik.. Maar voor Jurre kan ik me ook (te!!) goed uitleven in de winkels!!

Miep goed dat je de ha hebt gebeld, hoop dat het helpt!!
Ik gebruik ook omneo. Maar op de huisartsenpost en mijn ha zeiden dat het twee weken nodg heeft voordat het werkt....Het hielp jurre wel wat mbt de krampen, maar het meest is hij daarin toch opgeknapt na de osteopaat...
Wij schudden de fles nu niet meer om voeding met water te vermengen maar roeren het met een vork, helpt ook bij krampen, de voeding is nu lang niet zo korrelig zeg maar als toen wij het schudden... Misschien een tip?? Bevalt ons goed....
Maar je hebt dus een afspraak bij de ka... fijn!!
En Willems dus al goed gegroeid, volgende keer zeker prikken...

Nathalie geeft niks meid, begrijpelijk!! Goed teken die moeheid!!
Geniet ervan in t zuiden!!

Laura hoe was het in t ziekenhuis??

Roos heerlijk he dat lachje, maakt ltijd zoveel weer goed!! he zielig verstopte neus!!
En lekker aan de wandel heerlijk!

Patricia ook ik heb er nooit van gehoord, maar voelen jullie er wel wat voor??
Hoe gaat het met je borst?? Ik hoop echt niet weer een ontstekling. Ik heb het toen ook gehad en toen heb ik de pijnkijke kant paar dagen met tepelhoedje gevoed scheelde heel veel pijn en omdat ik het niet elke keer deed wende  Jurre er niet aan en dat hij daardoor de borst niet meer zou willen en het ging goed.
En zo kreeg mijn ene borst wel even de rust die het nodig had en ging het goed.

Pascalle wow meid goed nieuws!! Heerlijk!!!
En als je weer onzeker bent kom je maar het lekker hier van je afschrijven!!
Leuk foto van je te zien, had gedacht dat je zwart lang haar had hihi je hebt toch altijd een beeld bij iemand he...

Nou meiden hier is een soort van kogel door de kerk.... Ik heb nog een maand ouderschaps verlof genomen., heb ik een maand extra om te herstellen, want ja t heeft erin gehakt... en anders moet ik wel aan t werk met daar allerlei rustpauzes tussendoor ik zag t allemaal niet echt zitten... En met die verzakking moet ik uitkijken anders kan het blijvend worden en daar helemaal geeen zin in!!
En in de ziektewet is weing ruimte zei de bedrijfsarts (ba) al. En anders weer gezeur met uwv waarschijnlijk, geen zin in... dus heb nu met manlief deze keus gemaakt en t voelt heerlijk en als een opluchting... wel een maand geen salaris maar ik heb maar een lijf en dat vind ik ook erg belangrijk..Dus dit voelt goed, moet ik ergens in augustus weer aan t werk.
En ben dus ongi, veel pijn gehad en dus mooi bloedbad, maaar! het lucht enorm op, voel me stuk beter als de laatse weken/maanden. Stuk van de druk is weg en ook het pijnlijke gevoel down under is minder, misschien is de bloeduitstorting   ook wel weg of bijna weg... ben benieuwd hoe het is als de ongi echt weg is...

Vanmiddag de vellen van de fotoreportage opgehaald erg leuk geworden, kraamvisite gehad en wat met de plantjes in de tuin (poten op stahoogte) gerommeld en de dag was zo weer voorbij... wel warm nu buiten, heerlijk alleen dat geplak in bed vind ik altijd minder! Ik ga douchen jurre een fles gegevn en erin!!

Janneke goed idee dan de hyves gebruiken!!

truste allemaal!!
Lfs Marieke

Terug
Bovenaan