We gaan ervoor part VI

Hoi hoi,

@Pascalle, wat een onzekerheid voor jullie. Leef met je mee. Zou zeggen 1 druppeltje is nog niet zo erg. Je geeft zelf aan dat het zo eerst ook mis is gegaan. Dus kan mij voorstellen dat je nu wil weten hoe het zit. Veel sterkte. Gelukkig heb je veel afleiding deze week. Geniet ervan en nog 9 daagjes. Dat is aftellen.

@Yosha; ben benieuwd wat de gyn zegt. Eindelijk wat duidelijkheid. Nog geen duidelijkheid, jammer. 3 weekjes zijn zo voorbij, ja ik heb makkelijk praten. Je bent er zelf wel mee bezig maar niet zo gestrest van, toch?

@Janneke; klinkt helemaal leuk zeg. En zo'n makkelijk mannetje. Echt genieten dus.

@Nathalie; wat spannend zeg. Ben benieuwd wat jullie zien. De spanning zal wel te snijden zijn.

@Linda; ohhhhhh wat sneu zeg voor Ayla. Je probeert vanalles en het helpt niet. Goed dat je niet langer om naar de huisarts te gaan. Hoop dat het dan niet meer nodig is. Groot gelijk dat je veel thuis blijf, alhoewel je zelf natuurlijk ook ff eruit wil. Regelmaat en rust is dan in ieder geval iets om constant te houden.

Heb net pannekoeken gegeten en ondertussen is manlief ook weer thuis. Nog ff op de bank zitten en dan naar yoga. Ben best wel moe en ga vannavond op tijd naar bed. Ga morgen alvast wat luiers kopen, heb daar kortingsbonnen voor. Nog maar eens naar mijn lijstje kijken wat ik nog kan kopen. Wanneer kan ik het beste een borstvoedingsbh kopen? Nu al of toch pas over een maand? Iemand tips.

Fijne avond.

Groetjes, Yvonne

http://ukjevanboekel.beebiesite.nl/

Hoi meiden,

Hier weer even snel een berichtje van mij.
We zijn vanmiddag voor de echo geweest.
Ik had me er helemaal op ingesteld dat ik een inwendige echo zou krijgen maar de verloskundige zei dat ze toch eerst via een buikecho wilde kijken of er al wat te zien was.
Ze zei dat met een inwendige echo toch weer wat bloedverlies kan optreden en met mijn verleden wilde ze toch proberen om dat te vermijden omdat dat zoveel stress geeft.
Mocht ze uitwendig niks kunnen zien dan kon het altijd nog inwendig.
Het echo aparaat ging op me buik ( daar lag ik dan stijf vd zenuwen ), Vic stond achter me en wreef over mijn schouder.
Al snel zagen we dat me baarmoeder goed gegroeid was en dat er een zwarte holte in te zien was zonder stolsels ( stolsels kunnen evt al wijze op een aankomende miskraam ) maar dat was nu dus niet het geval dus dat was heel netjes. Het echo apparaat gaf 5 weken en 1 dag aan en we zagen zelfs als we heel goed keken al iets heel kleins in de verte. Geen hartje of iets gezien maar dat kan ook nog helemaal niet.
De verloskundige was al met al heel tevreden met wat we nu zagen dus dat is heel positief he.
Over 2 weken mogen we weer terug komen dus dan ben ik als het goed is 7 weken en 1 dag dus dan moeten we wel meer kunnen zien.
Spannend toch ook nog wel hoor maar voor nu zijn we tevreden.
Vic is zelfs zo blij dat hij me zo mee uiteten gaat nemen. We hebben iets te vieren zei hij ;-))

Linda, meissie ach wat zielig zeg voor jullie kleine meisje.
wat kan ik me goed voorstellen dat dat je aan het hart gaat en dat je daar ook verdrietig van wordt.
Heeft de vk al terug gebeld naar je? Zoja wat hebben jullie besproken?
Ik hoop dat het heel snel beter gaat allemaal en dat jullie lekker weer kunnen gaan genieten.
dikke knuff vanaf hier voor jou, en ook voor jullie kleine meisje!!

Janneke, meis jullie zijn echt heerlijk aan het genieten zo te lezen.
Mooizo want dat hebben jullie wel verdiend.
En volgens mij hebben jullie echt een heel relaxt ventje als ik je zo  over Jip hoor schrijven. heerlijk hoor. Hij heeft ook zo een schattig koppie.
Genietse verder nog he.

Meiden wij gaan zo weg.
Tot snel weer. Fijne avond nog.

Liefs, Nathalie

Nathalie wat een fijn nieuws! Eerste mijlpaaltje bereikt.

Pascal keep up the good work! Je hebt aardig wat afleiding en inderdaad het duurt nog even maar het wordt vanzelf 24 juni! Tot die tijd duimen we met je mee dat er verder niets gek gebeurd. Houd moed it isn't over till it's over en als het bij een druppeltje blijft dan kunnen veel dames hierover mee praten.

Yosha wat wordt je geduld op de proef gesteld. Irritant he. Ik ken het. Heb zo rond gelopen sinds ik stopte met de pil in mijn geval 8 mnd maar zoals je weet had het bij mij een andere oorzaak. Ik ga er dan ook vanuit dat er voor jou linksom of rechtsom snel duidelijkheid komt. En duim voor je voor een positieve test.

Laura heerlijk je voetjes verwend. Klinkt lekker.

Linda wat een pech met Ayla lijkt me idd iets om wanhopig van te worden. Niet weten wat er is en continu een huilend kindje. Sterkte en ik hoop dat jullie zelf aan slapen toekomen dan houd je nog wat energie.

Janneke wat relaxed daar in jullie huisje. Gezellig hoor met zijn drietjes weg.

Marieke klinkt leuk die foto's van jullie en jurre

Yvonne wat lig je goed op schema! Ik moet geloof ik alles ongeveer nog doen... maar heb al wel een pak pampers (weliswaar gekregen maar toch)
Werk vreet op dit moment energie en ben druk met de interne sollicitatie gesprekken. Het eerste gesprek is goed verlopen morgen nog eentje.
Sfeer is niet echt gezellig (= understatement) en kijk dan ook uit naar mijn verlof.
Morgen echo, ben benieuwd.
Gr San

Hi meiden,

Nathalie: wat n goed nieuws!!! Geniet van elkaar vanavond, jullie hebben zeker iets te vieren!!!

Yvonne: nog niet teveel pampers kopen hoor, wij waren binnen een week of 2 uit pampertje 1 gegroeid. Voedingsbh zou ik pas over maandje kopen en niet meer dan 2. Vaak kun je ze bestellen en kan je na de bevalling kijken welk formaat je boobies krijgen en nog belangrijker... of de bv wel goed gaat. Anders zonde van je geld.
Ik had Cariwell voedingsbh's trouwens, niet duur (26 euro) en waren super.

Ladies doeiii!

hoi dames,

Nathalie gefeliciteerd, goede echo gehad. Ik kreeg na inwendige echos ook vaak bloedverlies dus goed dat je dat hebt vermeden. En over 2 weken is er veel meer te zien, het gaat zo snel.

Pascale, jij bent ook voor je het weet aan de beurt voor een echo, komt vast goed. Gelukkig heb je de dagen volgepland dan ben je niet zo aan het wachten. Bloedverlies komt zo vaak voor in het begin van een zwangerschap, het hoeft echt niets te betekenen zolang het niet helderrood en veel is met krampen. Hoe ging het vandaag? Geen bloed meer verloren?

Yvonne: luiers maatje 1 had ik 4 pakken van, daarna op maatje 2 overgestapt een paar dagen geleden (Noor is nu 15 dagen oud). De kruidvat newborn luiers zijn erg goed. Wat je ook altijd nodig hebt zijn vochtige doekjes, Pampers sensitive zijn het beste voor een pasgeborene. In de kruidvat heb je vaak een doos van 6 pakken in de aanbieding.

Linda: och wat erg voor Ayla dat ze zoveel huilt. Als het reflux is dan zijn daar gelukkig wel oplossingen voor. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen, hoe hou je het vol nu? Heb je een draagzak zodat je toch je handen vrij hebt als ze dichtbij je wil zijn?

Roos: fijn dat Robin zo'n rustig meisje is. Tussen Yasmin en Maysa zat ook zoveel verschil. Misschien maar goed dat we eerst een pittige baby hadden en daarna een droombaby en niet andersom. Vandaag dronk Noor voor het eerst een hele fles van 135ml op, dus het gaat de goede kant op. Het zou zo fijn zijn als er 4 uur tussen de voedingen zat.. Met de spataderen gaat het trouwens stukken beter, op mijn voet zie je ze haast niet meer, op mijn enkel en onderbeen ook een stuk lichter. Ik draag nog wel steunkousen, maar niet meer die dubbele, en heb geen pijn. De curanol heeft ook wel geholpen denk ik, die slik ik nog steeds. Ik ben benieuwd wat de dermatoloog gaat voorstellen over een paar weken. De schoonfamilie komt voorlopig niet, de reis was geannuleerd want er waren te weinig deelnemers. Ze zijn nu naar Syrie en gaan vanuit daar nog kijken of ze een goedkope vlucht en visum kunnen krijgen. Ik denk niet dat het gaat lukken in het hoogseizoen... Wij willen nu misschien in de kerstvakantie naar Damascus, dan is het daar lekker koel. Je vroeg ook nog over de buggyboard. Ik heb de Maxi van Lascal, die past op haast elke wagen. Je moet er dan wel naast gaan lopen anders krijg je pijn in je rug. Ik heb ook goede dingen gehoord over de Mutsy step-up board. Die is een stuk smaller en makkelijker te bevestigen en dan kan je toch nog schuin achter je wagen lopen. Ik geloof dat hij 50 euro kost, de Lascal was een stuk duurder. Ze hebben ze beide in de Prenatal, ik zou er een keer naartoe gaan en vragen welke het beste past op jouw Speedi. En dan eerst op Marktplaats kijken want die dingen zijn zo duur..

Yosha: jeetje 3 weken wachten, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt met of je ongi of een + test! Wel frustrerend hoor. Maar je fijn dat je goed contact hebt met je gyn.

Laura: alvast success voor donderdag, ik hoop dat je ook zo'n betrokken gyn. treft als Yosha heeft. Jij had voor je miskraam toch nooit zulke korte cycli? Misschien kan daar iets aan gedaan worden.

Marieke: jij alvast success bij de bedrijfsarts, hopelijk mag je minder uren werken tot je volledig hersteld ben, of langer verlof. Ga je in september weer verder met je studie een dag in de week? Zie je dat wel zitten?

Janneke: babyzwemmen, leuk! Moet je doen met Jip. Heb ik met Yasmin ook een tijdje gedaan en ze is echt gek op water en zwemmen. Nu staat ze op de wachtlijst voor het a-diploma zwemmen, ze is echt een waterratje.

Hier is het stil in huis, alle meiden slapen. Noor had om 7 uur haar laatste fles, ben benieuwd hoe lang ze het uithoud. Ze slaapt nu op haar eigen kamertje, lekker donker, met de babymonitor zodat ik haar beneden hoor. S nachts ligt ze ook al in haar eigen kamer want het kantoortje van manlief ligt daar tegenover. We hebben boven dus 3 'slaapkamers' waarvan 1 voor de twee oudsten, een voor Noor en een voor kantoor. De ouderslaapkamer ligt een verdieping lager dus daar slaap ik wel lekker s nachts als manlief dienst heeft!

fijne avond nog allemaal!
Marijke

Hi meiden,

Tot nu toe is het bij het ene druppeltje bloed gebleven. Ik bid dat het ook bij dit druppeltje blijft. Ik weet dat het vaak voorkomt en toch vraag je je dan af wat het druppeltje te betekenen had.
Vanmorgen angstig wakker geworden en gelukkig niets. Vanavond 2x 'grote boodschap' moeten doen en weer niets. Ik krijg er weer een beetje vertrouwen in.

Dank jullie allemaal voor jullie medeleven, steun, advies e.d. Dat doet me echt ontzettend goed!

Yosha: Voor jou ook een moeilijke periode. En nog 3 weken wachten. Je geduld wordt wel op de proef gesteld hè?
Zou het dan toch echt door die pil komen dat je lichaam zo van slag is?

Janneke; het klinkt of je een heerlijke vakantie hebt. Lijkt me heel bijzonder zo de eerste keer met je ventje. Geniet er nog lekker van!

Nathalie; het is inderdaad allemaal zo herkenbaar! Wel fijn om te weten dat iemand, net als ik, nog helemaal in het beginstadium is.
Wat geweldig van je echo! Ik kan me voorstellen dat dit een klein stukje onzekerheid moet wegnemen.
En helemaal fijn dat het al met een uitwendige echo kan. Dat is precies waar ik zelf ook zo bang voor ben. Dat ik na een inwendige echo begin te bloeden. Ik schiet net als jij volledig in de stress.
Hoe lang was je volgens je eigen berekening?
Ik ben echt zo ontzettend blij voor je!!!!

Linda; wat zielig voor Ayla. Ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend veel last van hebt. Kon je het maar overnemen hè? Of dat ze nu even tegen je kon zeggen wat er mis is. Houd je goed en sterkte!

Marieke; heb je nog steeds zo'n last van je bekken? Vervelend lijkt me dat. Hoelang kun je daar nog last van hebben? Sorry, ben op dat gebied nog echt een leek.

Laura; Dank je voor je emailadres. Hoe kan ik op die hyves komen?
Ben niet zo thuis in hyves, erg hè? Ik heb wel een profiel maar ik weet niet hoe ik jullie op moet zoeken.
Nog 2 daagjes voor jou hè? Heb je ook lang op moeten wachten. Heb je al een beetje een idee wat er gaat gebeuren?

Yvonne; lees dat je aan yoga doet, ik neem aan een klasje speciaal voor zwangeren? Ik heb zelf ook op yoga gezeten en vond het erg prettig. Alleen schijnen sommige oefeningen van de gewone yoga niet geschikt te zijn wanneer je zwanger bent.
Wie weet moet ik ook maar op de zwangerschaps yoga. Hoever was jij dat je dit ging doen?

San; ben blij met je reactie dat over een druppeltje bloed veel dames mee kunnen praten. Laat het ook maar bij die ene druppel haha.
Wat voor werk doe je als ik vragen mag? En moest je op je eigen functie solliciteren?
Lijkt me ook niet echt een leuke situatie momenteel.

Marijke; heb je 3 meiden, of begrijp ik dat verkeerd? Wel leuk hoor zo'n dameshuis.
Hoe oud zijn de anderen?

Roos; dank je voor je opbeurende woorden. Enne... ik weet niet of het grappig bedoeld was maar ik moest zo lachen om je berichtje binnen 5 minuten een DVD gekocht te hebben.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, anders sorry hiervoor.
Welterusten voor iedereen en tot snel.

Groetjes,
Pascale

He meiden,

mag ik jullie te vragen om te stoppen met duimen voor mij, ben echt NIET zwanger hoor...maaarrreee wel bedankt hoor!

Gisteravond even flink een potje zitten janken bij manlief....hij is zoooo lief en hij snapt me zooo goed! Eerste heb ik 10 jaar van mijn leven ellende gehad met ontstoken wortelpunten van kiezen, elke keer operaties (12x)  en ziek zijn en ellende, toen ellenlange discussies met diverse kaakchirurgen die mij voor gek verklaarden, uiteindelijk geholpen door mijn nieuwe tandarts (heeft aantal kiezen getrokken) en sindsdien NIET meer ziek geweest en geen ellende meer gehad (loop nu wel met een plaatje rond, maar goed alles beter dan continu vergaan van de hoofdpijn!).....denk je er vanaf te zijn en nu ben je alweer ruim een jaar aan t klooien bij artsen...

Pffff zag t dus effe niet meer zo zitten gister...echt meiden, ik weet dat ik de moed niet moet opgeven, maar ik geloof gewoon niet meer in mijn lichaam dat ik nog een keer zwanger zal raken (en daarna blijven)....daarnaast zal t dan bij 1 kindje blijven....ben nu al 33.....dus "als" ik al zwanger zou raken zou ik niet voor mijn 34e bevallen...nou dan moet je lichaam weer herstellen en dan nog maar een keer proberen om zwanger te raken....nou als dat net zo snel gaat als nu....Dus die hoop heb ik echt opgegeven. Op dit moment zouden we al heeeeeel blij zijn als we 1 kindje kunnen krijgen...

Ik zit ook op een ander forum met meiden die ook Asherman hebben (gehad). De meesten lopen bij dokter emanuel in t Spaarne....maar ja dat is ook niet naast de deur he....Heb nu met manlief afgesproken dat als ik over 2 weken nog niet ongesteld ben ik in ieder geval een afspraak ga maken op de poli met mijn huidige gyn, dan gaat ie maar een echo maken en eventueel bloedonderzoek....als daar niets uitkomt ben ik bang dat ie weer een hysteroscopie wil gaan doen....maaaaaar ben door die andere meiden zo gewaarschuwd om dat niet door "zo maar" een gyn te laten doen, bij sommige is de schade alleen maar groter geworden! Dus ben echt doodsbenauwd dat dat t probleem nu weer is...

Nou ja, t leven houd niet op, dus probeer weer uit mijn dalletje te klimmen alhoewel dit wel elke keer lastiger lijkt te gaan....oooohh wil me weer voelen als 2 weken geleden, energie voor 10, goed aan t afvallen en sporten!! Maar ja, voel me nu net een zoutzak, nergens zin in, doodmoe de hele dag, geen zin om me aan mijn dieet te houden...ppffff maar ja dat schiet natuurlijk ook niet op. Dus heb mijn sporttas bij me en hoop dat ik de moed kan opbrengen om weer te gaan sporten na mijn werk vandaag....

Ik heb gister al persoonlijk contact geha dmet Nathalie, dus vandaar dat ik niet nog een keer reageer op t forum (voor t geval iemand zich afvraagt waarom ik daar niet op reageer..)

Meiden ik heb een nieuwe duimopdracht voor jullie, ga maar heeeeeel hard duimen dat ik snel ongesteld ga worden

Fijne dag,

liefs Yosha

Terug
Bovenaan