We gaan ervoor part VI

Hi meiden,

Yosha: ik las gisteren het ander berichtje van Dusss en toen dacht ik: hmmmm misschien idd niet en zijn wij allemaal iets te positief. Zoals Dussss ook zei: trek op tijd aan de bel!
Ik ken ook iemand die Aschermann heeft gehad en is ook verkeerd behandeld door haar 1e gyn. Is daarna naar een ander zkh gegaan en heeft 3 operaties gehad, toen was alles verholpen en is nu hoogzwanger!
Maar begrijp dat je even helemaal klaar bent met alles. Jullie zijn zo gelukkig samen en natuurlijk wil je niets lkiever dan een kindje van jullie saampjes! Meid ik hoop echt dat het jullie gegund is en dat jullie dit wonder mee mogen maken!

Phoeby: als je je mailadres naar Laura mailt dn gaat er n wereld voor je open! ;) Zij stuurt je dan een link voor onze Hyves, ik zal je dan toevoegen en dan kun je de andere meiden ook zien. Leuk leuk!
Fijn dcat bij dast ene druppeltje bloed is gebleven! Pfff waarom moet dat druppeltje dan komen he, denk je dan... Goed te horen dat je zoveel aan ons hebt. Ik schrijf al n jaar mee op dit forum en ik heb na de mk zoveel steun hier gehad van iedereen en des te meer in de eerste 13 weken van mn zwangerschap, had het anders moeilijker gehad dat weet ik zeker. Ook ik had bloedverlies, in de 13e week. Gelukkig loos alarm maar dan weet je niet waar je t zoeken moet, ook al zegt je gevoel dat t goed zit...

Marijke: 3 meiden, wow wat een bezit lijkt me! Lekker dat jij s nachts kan bijtanken! Is manlief dan aan het werk? Goed geregeld hoor, vooral nu lijkt me dat erg lekker om even bij te slapen. Trekken jou borsten t wel om nacht door te slapen?

Nathalie: ben zo blij voor je! Leuke avond gehad?

Pat: ik zag foto van Daan op je Hyves, wauw!! Wat een prachtigh mannetje!

Miep: hoest met jou meid? Ik denk dat je gewoon keihard aan t genieten bent, en terecht. Willem is een mooi mannetje, ben benieuwd naar nieuwe foto's! ;-)

Wb pampers en luierdoekjes: ik heb wel altijd Pampers-luiers en Zwitsal- of Pampers-luierdoekjes maar let wel op de aanbiedingen! Ze zijn altijd wel ergens in de aanbieding.

Vandaag gaan we dagje naar Zell am See. Zoals de naam al doet vermoeden ligt t aan een meer. Tis heerlijk weer. Heb teveel gewandeld laatste dagen dus even pas op de plaats. Dan maar op terrasje zitten en klein beetje wandelen! ;-)
Jip slaapt echt goed door, er zit gemiddeld 11uur tussen laatste en eerste fles. Lekker hoor. Had gedacht dat vakantie met zo';n ukkie erg vermoeiend zou zijn. Nou, het is heerlijk hoor! Marieke: no worries voor september! :D

Meiden fijne dag!

Hallo allemaal,
Even snel een vraagje tussendoor vanaf mijn werk.
Beetje vies verhaal, sorry:) Ik heb op dit moment heel veel witte en kleurloze afscheiding. Continue voel ik iets nattigs dat ik wel 4x per uur naar de wc loop om te controleren of ik geen bloed verlies. Maar nee, het is gewoon puur afscheiding.
Is dit normaal? Ik hoor het graag.
Groetjes,
Pascale

Hoi Pascale,

Ff snel reageren op je stukje.
Ik heb ook veel afscheiding.
Vorige week was het echt witte boterachtige ( sorry meiden ) afscheiding.
Deze week is het veel lichter, zelfs doorzichtig van kleur.
Vanmorgen dacht ik ook tijdens het lopen dat ik weer vloeide, ik voelde ook weer wat pijn in me baarmoeder, toen ik naar de wc ging was ik een hele boel doorzichtig dradig slijm verloren.
Volgens mij is dit heel normaal.
Meestal als ik weer last heb van me baarmoeder verlies ik er wat slijm bij dus het zal horen bij het groeien van de baarmoeder.
Niks om je druk over te maken dus.
Jij bent vandaag 5 weekjes he.
Is zo volgende week woensdag hoor en dan mogen jullie lekker voor de echo.
Werkse nog meis.

Liefs, Nathalie

Hee Phoeby, ja kan ik me ook nog herinneren als zw-kwaal: is heel normaal! Wel vervelend, maar niks om je zorgen over te maken.
Heb je trouwens gemaild over Hyves!

Moet zo alweer weg, dus kort berichtje!

Doeiiii
Gr. Laura

hoi hoi,
toe maar alweer part 6, wat gaat het hard he. 6 delen volgeschreven in 1 jaar (het 1e deel heette anders) We kletsen heel wat af zo!

Linda, balen van je auto, maar gelukkig heb je een superhandige man en is hij alweer gemaakt.
HOe gaat het nu met Ayla, weet je al of het een reflux is. Zou wel fijn zijn als je weet waar het aan ligt! Zielig he als ze zo huilen. En 15 uur op een dag is echt superveel. Ik zou daar niet tegen kunnen. Overdag misschien nog wel, maar 's nachts vind ik het huilen echt zwaar! 's nachts doe ik ook voornamelijk Daans verzorging, omdat Arthur toch moet gaan werken, maar oef oef denk ik soms! En jij hebt ook Niek er nog bij..
Is reflux niet iets dat de osteopaat ook kan waarnemen? Vast niet anders had hij er vast iets over gezegd.
Hier is een ritme trouwens nog ver te zoeken, maar zal zo even een algemeen stukje schrijven.

Laura, jippie manlief blij, de zwemmers zijn goed. (jij ook blij natuurlijk) Morgen je afspraak bij de gyn, ben erg benieuwd. Bij mijn 1e afspraak (voor de zwangerschap van Bas*) was praten en vragenlijst volgens mij. Daarna ging ze inwendig kijken naar baarmoeder en heeft ze een uitstrijkje en een kweekje gemaakt. Dat was het toen bij mij. En ze nemen je heus wel serieus hoor, met de klachten die jij hebt betreffende je korte cyclus.
Lekker trouwens die werkdruk, schiet niet echt op he. Wel een uitdaging, lijkt me!

Janneke, fijn dat je nacontrole goed was!

Daan huilt, ik post ff en kom hopelijk zo terug!

Hey dames!

Ben ik ook weer ff.
Morgen hebben we een afspraak bij de huisarts. We willen de gehele situatie samen op een rijtje zetten en aandringen op een verwijzing naar een kinderarts.
Waar Ayla last van heeft weet ik echt niet. Zodra ze in haar bedje ligt is ze rustig!, na ongeveer 30-45 min. wordt ze krijsend/huilend wakker en is eerst ontroostbaar. Ze spartelt en slaat, hapt woest in de speen etc. Dicht tegen je aan leggen is dan de enige troost en sukkelt ze op een gegeven moment in een lichte slaap. Zodra je je losmaakt van haar of haar in bed wil leggen begint het van voren af aan.
Dit duurt al met al tot 2-3 uur na de voeding. Daarna is ze mogelijk rustig. Het heeft denken we toch met haar spijsvertering te maken. Ergens tussen slokdarm-maag-darmen heeft ze pijn zodra er voeding passeert ofzo. De antireflux voeding met JBPM vindt ze heerlijk. Ze heeft nog nooit zoveel gedronken en in een snel tempo. Dat is weer positief. Ook staat haar bedje mega schuin nu. Als ik haar dus laat gillen/huilen houdt het nooit op en komt ze denk ik wel op 15 uur p/dag huilen.
IMrijke: ik heb de tricot slen (=soort draagdoek) en daar heb ik haar ook wel in liggen. Dan heb ik mijn handen vrij. Niek doet het fantastisch en kruipt ook even op het grote bed als ik daar met Ayla lig of het komt zo uit dat hij slaapt.
Het is wel overleven hoor. 's Nachts gaat het prima, ze valt dan uiteindelijk om van de slaap denk ik..................

Johan is gistermiddag aan z'n oor/hoofd geopereerd en moest onverwachts een nacht blijven;-( Niek heeft bij z'n pake en beppe geslapen en mijn mooeder heeft gisteravond op Ayla gepast zodat ik naar het ziekenhuis kon. De operatie heeft 2,5 uur geduurd!
Vanmorgen kwam Johan weer thuis en hij voelt zich goed.
De rest van de week zijn we met z'n 2tjes. Das lekker! Zo blijven de HH karweitjes ook niet liggen.

Laura: morgen naar de gyn toch?! Ben benieuwd ..........
Megadruk op je werk, veel mensen zonder baan, veel afleiding voor je!
Is je man al bij de fysio geweest??

Janneke: ooooooooh wat ben lekker aan het genieten!! Fijn voor jullie.........klinkt heerlijk!!! Ga zo door;-)

Marieke: huilde Jurre ook zoveel??? Ooooooooh ik ben zo onzeker wat betreft Ayla, maar 1 ding weet ik zeker ze heeft last. Het enige wat ik kan doen is haar troosten.
Jij hebt binnenkort een afspraak bij je bedrijfsarts toch?? ben benieuwd meid!

Yosha: nog 3 weken wachten............pfffffffffffffffff De gyn kan nu toch ook een echo maken om te kijken in wlek deel van de cycles je nu zit?????
Wat heb jij een ellende gehad zeg!! Pfffffffffff. oooh pijn in je gebit: jakkes.

Pascalle: ik weet niet meer hoe mijn afscheiding was, nooit zo op gelet heel eerlijk gezegd hihihi............Nathalie heeft er ook last van lees ik. Ik denk dat elk symptoom je weer doet denken aan.......... en maakt je onzeker. Logisch! Nog even wachten en dan..........echo!!!!!!

Ayla meldt zich weer (45 min. nadat ze op bed gelegd is!).

Mssn tot later.
Grtz Linda

Hey patricia!

Jij geeft nog steeds BV he?? Dan duurt het vinden van een ritme veel langer..........:-(
De Osteopaat heeft het er wel overgat, maar zijn overtuiging is dat reflux een kwaal is die voortkomt uit een slecht functionerend nekje. Dus het zou kunnen................. Hij zegt: ik heb nog nooit een baby op tafel gehad die spuugde en hij vouwt ze helemaal dubbel!
Tja kweet het ook niet meer...............
ze was net stil. Ga er maar weer heen.....................

Grtz Linda

nou dat duurde even...
Linda ja ik geef borstvoeding, het kan zijn dat het vinden van een ritme dan langer duurt, ik weet het niet. Ach we komen er wel, voordat hij 18 is hebben we dat ritme wel :))

Janneke, fijn dat het eczeem van Jip weer weggetrokken is. Ik ging er ook niet van uit dat je Jip in de zon had gehad, maar omdat je schreef dat het misschien zonneallergie was, dacht ik: ze zal toch niet...
Hoe vaak moet een flessenkind poepen? Een bvkind kan overgaan naar 1 poepluier in de week!! Dus ik weet niet of om de 2-3 dagen poep te weinig is hoor, maar vraag het even na, zeker als hij er last van heeft, dat is zielig.
Heerlijk dat jullie een draagzak mee hebben. Ik wil er ook 1 hebben, maar wil eigenlijk eerst testen welke fijn is. Ik ken alleen de (volgens mij) oude baby Bjorn. Marijke jij schreef er iets over. Helaas zijn die dingen niet te huur volgens mij...
Fijn hoor dat jullie verder zo genieten op vakantie. Had ook al zitten denken, wat kan je dan op vakantie met zo'n uk.. Ja veel wandelen dus! haha.

Nathalie, meid ik heb vast jouw emailadres niet vast in mijn computer staan, want ik heb al (nou ja al) foto's van het kaartje gemaild... Ik zal eens kijken bij de mail van Yvette of ik jouw adres kan vinden, dan stuur ik hem nog ff door.
En je had een goede echo, voor zover mogelijk bij jouw termijn. GAAF spannend he die 1e weken echt heel irritant! OP een gegeven moment gaat de tijd sneller, maar in het begin, pfff.

San balen dat je moet solliciteren voor je eigen baan zeg, daar zit je heus niet op te wachten. Helaas is het niet anders. Hoe zijn je gesprekken gegaan en hoe groot is de kans dat je het niet wordt??
Gek he dat je zo raar gaat dromen tijdens je zwangerschap. Ik had er alleen op het eind last van en dan eigenlijk over de dingen die ik nog gepland had. Ging ik dromen over mensen met wie ik de dag erna een afspraak had, heel raar. Na de bevalling heb ik het niet meer gehad (nou ja niet onthouden)

Marieke, wat betekent rectokele? Jou zegt het iets, maar ik weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen. Oke het zit nog niet goed, maar wat dan?
Ik had gister de nacontrole, maar door mijn borstonsteking (zie mail en zo hieronder) heb ik mijn afspraak afgezegd, nu de 24e. Dan moeten ze ook kijken of er wat verzakt is. Al heb ik het idee dat het beter wordt.

Phoeby, wow wat een voorspeller is die man van jou. Maarre je hoopt zo dat hij gelijk heeft, wil je geen jongetje dan?? Ach eerst nog een drupje bloed, eng eng eng, gelukkig is het weer weg! Die afscheiding is wel normaal hoor. De een heeft er meer last van dan de ander, maar ik kon het ook voelen lopen. Hup dan ging ik weer met lood in de schoenen naar de wc, ff checken. Heftig verleden heb je, balen dat de lactulose niet werkt. Mijn darmen werken ook niet fantastisch, maar lactulose werkt bij mij wel. Dat was echt nodig na mijn bevalling, want nadat ik bijna totaal uitgescheurd was, wilde ik echt geen kracht zetten met poepen. Door de lactulose werd het soepeler.Normaal wacht ik gewoon tot het komt. Als het lang duurt (2-3 dagen) krijg ik buikpijn, dan start ik de dag met een glas water en drink ik extra dan komt het wel weer op gang. Ik probeer me er niet druk om te maken, want dan komt het toch niet...

Yvonne, fijn dat je zwangerschap zo goed blijft verlopen. Ik heb al vroeg voedingsbh's gekocht. Ik moest grotere bh's kopen en had toen zoiets van, ja en dan straks weer nieuwe kopen, de groeten. Dus halverwege mijn zwangerschap had ik al voedingsbh's aan. Je kan ze maar hebben toch :))

Roos, meid je bent moe. Je bloedverlies zal hier ook niet aan meewerken waarschijnlijk, alles kost nu toch meer energie. Fijn dat je flesvoeding geeft, dan kan je man ook helpen, zeker in de nachten!
Zo herkenbaar dat je overal bij wil zijn van Robin, ik heb dat ook...teveel denk...
Gefeliciteerd met je man trouwens, was het leuk? En hoe was het tracteren op school?
Nu al in je eigen broek, fijn zeg. Ik deed ook als 1e een broek aan die voor de zwangerschap ruim zat, balen dat hij niet paste de 1e keer dat ik hem aandeed, nu was dat na een week ofzo, dus een beetje teveel gevraagd, maar toch :))

Hoe gaat het verder hier. We genieten volop en ik ben echt blij met mijn ventje, maar...(het positieve staat voorop, maar moet even klagen...)

Ik heb sinds maandagavond een borstontsteking, voelde al wat steken in mijn borst, dus liet Daan al beter drinken aan mijn borst en heb hem daarna leeggekolfd, maar het was al te laat. Ik kreeg het koud en bij het opnemen van mijn temp had ik verhoging, dus dokter gebeld, mocht ik om 23.00 uur langs komen in de regen en onweer, brrr. Antibiotica voorgeschreven gekregen, dus door naar een voor mij onbekende apotheek in een ander dorp, heel fijn zoeken in het donker, regen en onweer. Zat echt te janken in de auto... Maar toch gevonden gelukkig! Gister echt koorts erbij, dus dag op bed doorgebracht. Daan op stuk van Arthur, zodat ik zo weinig mogelijk op hoefde te staan. Gelukkig sliep hij redelijk, dat scheelde, kon ik ook slapen! Nu gaat het weer beter, koorts is weg, ontsteking nog niet, maar gaat wel beter!

Ik was waarschijnlijk vatbaar, omdat ik de nacht ervoor tot ongeveer 3 uur met Daan opgezeten heb. Hij wilde niet slapen en Arthur moest om 3 uur zijn bed uit om te gaan werken. Dus wilde ik Daan niet bij me in bed nemen, omdat Arthur dan wakker zou worden. NOu daar wordt je niet vrolijk van hoor, midden in de nacht. Hij had last had van darmkrampen, hij bleef onrustig, arm kind. Zat er zelf ook bij te huilen, vond het zielig en was zelf zo moe...Dan valt het me zo tegen allemaal. Opvallend is wel dat ik overdag dan weer genoeg energie heb en alles weer positiever bekijk.

Toch is er iets aan het veranderen in zijn darmen. sowieso heeft hij niet meer iedere verschoning (om de 3 uur) ontlasting. Hij gaat nu naar 1/2 poepluiers per dag. Dat scheelt, daarbij voed ik hem nu meer rechtop en boert hij beter, dus heeft hij minder last van lucht. De krampjes lijken af te nemen, dat is wel heel fijn! Van de pijn heeft hij zich een navelbreuk gehuild, het arme kind. Zijn navel staat nu helemaal naar buiten, verder kan echt niet, het is net een vingerhoedje.. Helaas doen ze hier voorlopig niks aan, als het goed is heeft hij er geen pijn aan, dus dat scheelt. Hopelijk trekt het nog wat bij!

Het lijkt er nu ook een beetje op dat hij het kramphuiltje inzet voor aandacht.. Gek dat ik het zeg misschien over een kind van 6 weken, maar toch..
Bij papa kan hij nl heel hard huilen. Arthur heeft hem bijna alleen maar huilend vast en dan trapt hij keihard met zijn benen. Als hij hem dan aan mij geeft is hij bijna gelijk stil.. Het is dus echt een mama's kindje... handig voor mij, maar minder fijn voor papa..

Qua ritme is het ook nog zoeken, op zich wil hij om de 3 uur eten, maar daar komt meer ruimte tussen. Vanmorgen zat er 4 uur tussen en daarna 5 uur, omdat oma hem lekker gewiegd had (ik moest echt even slapen, maar zo lang had niet gehoeven..) Soms wil hij ineens eerder, maar doordat hij er ook langer tussen kan laten zitten, kan ik me voorstellen dat hij dit terug wil pakken, dus geef ik hem dan maar, als dit 1x per dag blijft, vind ik het goed.
Qua slapen is het lastiger, hij slaapt niet veel en niet zo diep. Nu ben ik net wel tot een ontdekking gekomen..Hij valt nl veel bij mij in slaap.. Vanavond wilde ik hem in zijn bed in slaap laten vallen. Overdag gaat dit al lastig, omdat hij steeds zijn speen eruit gooit en dan zielig gaat huilen. Omdat ik hier slecht tegen kan, sta ik er snel naast om zijn speen in zijn mond te doen en dan loop je 50x heen en weer...En dan slaapt hij en wordt hij 5-10 min later van een krampje weer wakker en begint het weer opnieuw.
Maar net dus, hij had gegeten, lekker 2 borsten zodat hij lang door kan slapen voor de nacht en ik leg hem in bed. Nou meteen krijsen, ik ben erbij blijven staan en heb hem aangeraakt enzo. Op een gegeven moment opgetild en gelijk stil..Weer teruggelegd, krijsen, even later opgepakt gelijk stil... Het lijkt erop dat ons mannetje dus echt alleen mama wil en al goed weet wat hij niet wil.... pff 6 weken. Ik ga dus hard aan de slag met het inslapen in zijn eigen bed!

Verder loopt de bv goed, al heb ik al vanaf het begin last van een tepel. Momenten gaat het beter, maar dan wordt het weer minder. Het was geen schimmel, dus waarschijnlijk gaat er iets fout met aanleggen, maar ik krijg het nog niet weg. In deze borst nu ook de ontsteking, dus laat ik Daan extra vaak daar drinken, dat komt de tepel niet ten goede... auw auw, maar goed, dat pakken we wel weer aan als de ontsteking echt weg is, want die doet ook pijn.

nou ja zo gaat het hier een beetje :))

liefs
Patricia mama van Bas* en Daan

Terug
Bovenaan