Wens: zwanger in 2021

Oei AmberH.. vind je het dan zwaar omdat je je zoontje los moet laten om te werken? 
Ik had en heb het daar nog steeds ook wel lastig mee. Zal vast niet vergelijkbaar zijn met jouw situatie maar zo sterk is dat moedergevoel dat je je kind graag bij je hebt he

@zwanger yes
Ja echt bizar hoe dat gaat.
Nu is het maandag al fout gegaan op t kdv. Hij had 110cc van de 180cc laten staan. En tijdens die fles in slaap gevallen. Diegene had er niet bij stil gestaan dat de fles verstopt kan raken als je de voeding indikt. Wat was ik boos zeg.......
Hebben wel hun excuses aangeboden en dinsdag ging het super.

SteefEef, snap je goed. Ik heb misschien wel 8 zwangerschapstests gedaan. Eerst te vroeg, dacht ik dat het niet gelukt was. Alcohol gedronken.. dag later toch weer getest, zo’n vaag lijntje. Nog niet geloven. Dag later nog een x. Weer een vage test... en uiteindelijk 4 test en een cb met weken indicator later dat ik het beloofde. Om vervolgens nog door te testen en te zien of de lijntjes opliepen. Alles voor de “controle”. De eerste 6 weken ook nog geen kwaaltjes, wat dan helpt om jezelf gek te maken.. ? want daar zijn wij vrouwen kampioen in. Vanaf week 6 continu misselijk en extreem moe... dan zou je willen dat je wat minder die bevestiging had dan dat je in het begin zo naar verlangt ?

Maar vandaag idd mijn echo gehad. 8+3 (had zelf 8,4 berekend) dus dat was een goed teken. Verder zag alles eruit zoals je zou willen volgens de vk. Dus op basis van wat ze gezien heeft verwachten ze niets geks meer ? en gek of niet. Vandaag voor t eerst ben ik niet afgepeigerd na een dag werken. Miss dat die spanning en onwetendheid toch zoveel energie vreet.

Heb jij de verloskundige al gebeld? Wanneer is jouw echo?

Och Neeltje, wat ben ik blij te lezen dat alles goed is bij je. Zo gegund ❤ geniet er van.

En verder, ik krijg gewoon tranen in mn ogen van wat je schrijft (hallo emo ik haha). Vanmiddag ook een vriendin die zei blij met me te zijn als vriendin, tranen sprongen bijna in mn ogen. Vandaag veel krampen of iets in mn onderbuik gehad, deze avond is dat weg en raak ik weer licht in paniek.. het zal toch niet een teken zijn van mis gaan?! Precies zoals je schrijft, mezelf gek maken daar ben ik echt kampioen in. Durf de vk niet te bellen en wil echt tot zeker 8 a 9 weken wachten voor ik daar ook maar weer 1 stap binnen doe. Waarom denk ik dan, maar ik ben echt zo bang voor weer een miskraam ?

Haha, leuk hè die emoties. Helaas, ze hebben dr komende 12. Maanden geen uit knop :p Maar je moet natuurlijk doen waar je je goed bij voelt. Ik had direct bij m’n zwangerschapstest me al ingeschreven (verwachtte topdrukte). Maar moest dus 4 weken wachten op de afspraak. Met eerdere mk hoor je vaak dat je met 6 weken al kwam voor de eerste echo. Ik zou het zo fijn vinden als ik dan al een klein beetje bevestiging zou krijgen.

Een mk is natuurlijk super heftig en gun je niemand. Bij mijn eerste zwangerschap was ik er vooral bang voor.
Mijn moeder zei toen (zelf 4 mk gehad): je moet niet treuren om een mk. De. natuur geeft aan dat het vruchtje niet gezond is. Als dat vruchtje wel zou overleven is de kan groot dat het ernstige afwijkingen heeft. Dat wil je ook niet. Vertrouw op je lichaam.
Die woorden maakte voor mij dat ik het wel meer los kon laten.

Dus persoonlijk zou ik elke kans voor een echo aangrijpen :) zij zijn de enige die je uit de spanning kunnen verlossen.
Misschien al met 6 weken..

Terug
Bovenaan