Wens: zwanger in 2021

Wensje, je zou sowieso die avond een test kunnen doen samen, en dan proberen niet te veel te drinken overdag zodat je urine niet heel erg verdund is. Als hij dan toch negatief is, zou je er altijd nog voor kunnen kiezen in het weekend nog een keer samen te testen? Donderdag is je NOD, dus als je savonds nog niet ongesteld geworden bent en je bent zwanger, heb je best een kans dat je ook zonder ochtend urine positief test toch?

Er komen best wat NOD's aan, leuk! Baby uit Liefde, wanneer ben jij van plan te testen?

Marlies, hoe is het met jou?

En Jessie, hoe reageerde je man? Vandaag al een beetje ingedaald? ?

@CoVo mijn man was thuis gisteren dus ik kon het hem direct vertellen. Hij moest wel een traan laten, haha! Er gaat een hele nieuwe wereld voor me open. Ik heb de verloskundige maar gebeld met de vraag: wat nu?! ? Dus nu een intake gepland op 8 april. Echo is pas in week 12 en dat vind ik wel lang duren hoor. Hoe blijf je zo lang chill? En hebben de andere zwangere ook de nijging om bevestiging te zoeken dat je over een week of de week erna nog steeds zwanger bent? ? Aaah ik dacht dat het nu makkelijker werd haha!

@covo Slim om iets minder te drinken. Ja dan zal het donderdagavond of zondag worden. (Man lief is de rest aan het werk). Maar wie weet is het nog niet nodig en gaan we naar de volgende ronde.

@jessie Haha dan dachten we dat 2 weken wachten lang was. Nu de volgende wachtperiode. Maar van het positieve uitgaan! Mooi positief gepiest xx

Oh in week 12 pas Jessie? Wat laat! Je zou eventueel zelf een vroegere echo kunnen plannen, alleen zou je die dan zelf moeten betalen. Bijvoorbeeld bij je intake in week 8.

Bij een indicatie, een reden waarom een vroege echo wordt vergoed, plannen ze vaak 2 echo's in de eerste 12 weken. Dit kan vanwege een eerdere ervaring, of zorgen om een andere reden. Wanneer dit niet zo is, heb ik eigenlijk nooit gehoord dat ze echt wachten tot week 12 met de eerste echo. Vaak wordt hij dan volgens mij in week 10 of 11 gedaan.

Ik snap zeker dat je bevestiging wilt in deze weken!

Leuk te horen hoe je man reageerde! Lief! Spannende tijd breekt aan! Maar vooral leuk ?

Ik heb vanochtend een vroege zwangerschapstest van Sensitest gedaan. Nergens een lijntje te zien (behalve het controlestreepje). Denk dus dat ik gewoon ongesteld word dit weekend. Jammer, maar ik had rondom mijn eisprong al het idee dat we hem gemist hadden. De volgende ronde begin ik gewoon wat vroeger met ovutesten!

Jessie, wat fijn dat je man ook zo blij was! En wow, wat moet je lang wachten! Lijkt me heel moeilijk, maar probeer er vooral van te genieten dat je een positieve test hebt!

@kaa jep,ik heb met beide ervaring. Mn cyclus was heel onregelmatig en teunisbloem gaan gebruiken. Toen is de cyclus 30 dagen geworden. En tarwekiemolie gebruikt inderdaad voor de verhalen van de innesteling. Mijn cyclus werd er weer langer van en weer mee gestopt, voelde niet ok.

Omdat we volgende maand naar het ziekenhuis gaan, deze maand toch gestopt met de teunisbloem. Cyclus 30/31 dagen is normaal en ei rond dag 20.
Zit nu op dag 13 en heb gister van de week al jeuk aan mijn borsten, sinds eergister al steken bij mn eierstokken (voor mij teken van eisprong) en vanmorgen zijn die steken nog heviger geworden. Gister maar snel begonnen met ovulatie testen of de ei eerder komt. Ben dus heel benieuwd wat deze cyclus nu zonder de teunisbloem gaat doen. En natuurlijk hopen dat het ziekenhuis bezoek niet meer nodig is:)

@jessie wat een geweldige reactie van je man zeg! Zo leuk om het hem te kunnen vertellen. Alleen echo net 12 weken vind ik ook laat inderdaad, misschien wat er gezegd wordt kijken of je met 8 weken al kan gaan? 

Zijn er hier meer waarvan de man absoluut niet wil dat je zelf gaat testen? Hij zei dat hij het echt niet leuk zou vinden als ik alleen zou testen. 

@Covo hoe gaat het met jou? :)

Hallo allemaal. 
Ben hier nieuw. Ik heb een dochtertje van een jaar oud en probeer zwanger te worden van een tweede. 
Nu ronde 2 gehad en net een negatieve test in handen. Valt me toch even zwaar. We hadden goed geklust. Op naar ronde 3..
W.

Ha lieve meiden! Heb vol spanning zitten terug lezen.  ? 

@ Jessie en Kimchar, wat een geweldig nieuws!! Gefeliciteerd beide! 

Welkom aan alle nieuwe, dat waren er zoveel dat ik het niet per naam doe, haha. Ik hoop op snel goed nieuws voor jullie allemaal! 
@wensje, als je na je NOD test dan maakt het volgens mij niet meer uit op welk moment van de dag je het doet.  Ik had bij beide in de middag een positieve test. Zou wel proberen 2 tot 4 uur daarvoor niet heel veel te drinken ?
@kimmie, ik heb bij beide alleen getest. Onze eerste was niet echt gepland, wel heel welkom daar niet van?.. toen ben ik daarna met een rompertje en test naar beneden gelopen, hem uit laten pakken en dat allemaal gefilmd..  was echt fantastisch toen. Hij vond het juist leuk om op die manier verrast te worden.

@covo wat fijn dat je weer een goede echo had! En dat je piek van misselijkheid voorbij lijkt te zijn. Ondanks dat je hele zwangerschap uit wachten en van week tot week leven bestaat haha, vliegt het ook wel weer voorbij. 

Terug
Bovenaan