Wens: zwanger in 2021

Proficiat aan Alice en Leyy!!!
Caroline, ik duim mee dat IVF niet nodig is. En als het nodig is dat je heel snel zwanger mag zijn.
Covo blijf maar sporten. Ik sport ook tweemaal en soms twijfel ik om dit te blijven doen omdat ik dan plots denk dat ik daardoor niet niet zwanger ben ofzo... maar het doet mentaal zoveel deugd. En de meerderheid zegt dat sporten geen kwaad kan.
Mijn man weet wanneer men eisprong ongeveer is (de week van) en meestal vraagt hij rond dag 30 of ik al ongesteld ben. De periode dat ik vroeg testte wist hij het nooit tenzij het negatief was terwijl ik dacht dat positief ging zijn. Hij is inderdaad er veel minder mee bezig dan mij.
Mijn noD is trouwens 30 Januari. Kan ik dat zelf aanvullen? Ik heb nu nog 1 test in huis die ik pas ga gebruiken als ik een 7dagen over tijd ben. 
Gebruiken jullie vitaminen en tarwiek/theunisbloemolie?
 
 
 
Nee?? Ik doe heel hard mijn best iedere dag om er ook niet een te kopen. Ik moest me vandaag inhouden, maar het is gelukt haha
 
Ik heb het toegevoegd Halloweentje! Het is een plaatje van een excelbestandje nu, wat ik zelf steeds even aanpas. Vond ik wel overzichtelijk zo. Dat vind ik helemaal niet erg om te doen hoor!

Maar als jullie het liever op een andere manier zien, vind ik dat ook prima!

Wat je schrijft over sporten heb ik ook! Die 2 keer dat het misging, ging ik toch nadenken of ik dat misschien had veroorzaakt. Ik weet wel dat die gedachten niets toevoegen, en het ook niet zo is, maar toch gaat het in de emotie door je hoofd. Maar dan wordt de lijn heel dun, en loop ik het risico me te laten leiden door angst, die helemaal niet reëel is. Dus ik ben blij met jullie bevestiging, dat ik idd gewoon moet blijven sporten. Ik kan zo onzeker worden of ik wel het beste doe voor een zwangerschap.

Ik slik ‘Kruidvat Zwanger’ vitamines met omega 3. Dat leek me het handigst. Ik las wel dat tarwekiemolie wel nog goed is voor de innesteling, dus ik twijfelde eerlijk gezegd wel om dat er nog bij te nemen. Maar dat heb ik nog niet gedaan..
 
Wat leuk om te lezen dat dit topic zo actief is! En zelfs al de eerste positieve testen, gefeliciteerd!! Ik ben zelf niet zo actief met het schrijven merk ik, misschien komt dit meer wanneer ik ook 'echt' ben begonnen. Morgen wordt mijn (kyleena)spiraal verwijderd en ik ben heel benieuwd hoe het daarna zal zijn.  Vraag aan degene die ook een spiraal hebben gehad; hoe kwamen jullie er achter hoe je cyclus er uit ziet? Ging dit snel?  Ik neem alleen foliumzuur sinds een maand ongeveer. Hopelijk snel meer positieve testen hier! Een mooi 2021?
 
Ik slik ook alleen foliumzuur sinds 2 maand nu. Omega3 ook maar dat deed ik altijd al. Had dat nog niet gelinkt aan een positief effect op de innesteling/zwangerschap. 
 
Ja, wat dat betreft is het voor een man natuurlijk ook heel anders om een zwangerschap te ervaren dan een vrouw. Maar gelukkig hebben we elkaar!
hm.. ja ik heb wel testen in huis. Heb ook al wel een vroege test of 2 eraan gewaagd. Waarschijnlijk omdat ik t zooo graag wil. Bij ons 1e kindje was het direct raak, dus dan zijn de verwachtingen er. Al ben ik me er natuurlijk heel erg bewust van dat het niet altijd vanzelf gaat en dat er voor ons ook een kans bestaat dat het dit keer wel lang gaat duren....
maar de vroege testen waren negatief, helaas. Dus als mijn NOD klopt, waren de testen “op tijd” en schuiven we door naar februari.. dus een flesje wijn voor komend weekend ligt koud als back-up plan om de tijd wat t doden ? hihi
 
 
Ik slik alleen nog foliumzuur. Is het aan te raden om nu al extra vitamines te slikken, of kan dit ook vanaf een positieve test?
 
Ik slik normaliter multivitamine iedere ochtend. Dat heb ik ingewisseld voor die zwanger vitamines, die zijn ook al vanaf de kinderwens stond op het potje. Tijdens eventuele zwangerschap heb je bijvoorbeeld meer D en minder A nodig, dus ik vond het handig om alvast mijn vitamines in te ruilen.
Daarnaast eet ik geen vis, dus koos ik voor de variant inclusief omega 3.Maar volgens mij, wordt alleen foliumzuur en D aangeraden om al eerder mee te starten?

Zaterdag hebben wij onze datenight, waarbij we altijd uitgebreid samen koken. Het is dan mijn uiterlijke NOD. ? Ik wilde eigenlijk later testen, als mijn menstruatie uitblijft natuurlijk, maar ivm keuzes in het menu en een wijntje erbij: wat zouden jullie doen? Toch zaterdag testen als ik vrijdag nog niet ongesteld ben geworden?

Mirre, ik heb in oktober mijn mirena spiraal laten verwijderen, na 2.5 jaar. Mijn cyclus was direct weer regelmatig, en ik werd ongeveer 1.5 week na het verwijderen ongesteld. Ik had geen idee waar ik zat in mijn cyclus bij het verwijderen, aangezien mijn menstruatie weg bleef die 2.5 jaar. Dus ik heb geen slechte ervaringen met mijn cyclus na het verwijderen van mijn spiraaltje. Succes! Hopelijk heb je snel goed nieuws!
 
Terug
Bovenaan