Wens: zwanger in 2021

@jessie is zeker een goed idee om het allemaal te noteren. Wat rot dat toch je menstruatie dan gaat komen.
 
@covo ik blijf gewoon alles doen zolang ik geen positieve test in handen heb. Daarna moet je nog lang genoeg minderen of zonder bepaalde dingen, hi hi. Daarbij zijn er ook genoeg gezonde kinderen geboren toen alle restricties er nog niet waren en je bent tegenwoordig vroeg bij een zwangerschap. Ik zou je test af laten hangen van hoe je je dan voelt. Denk op zich dat het geen kwaad kan als je dan nog een wijntje neemt en 2 dagen later positief test. 
 
 @littlesunflower mijn man wil het inderdaad ook niet weten. Het is een keer voorgekomen en was echt de grootste mood killer die er bestaat, dus ik doe ze en zeg er niks over. Maar wat je zegt als ik ineens vaker het bed in wil duiken samen weet hij ook wel weer genoeg hi hi. 
 
@wishfull wat naar hopelijk komt het snel op gang!
 
@caroline super sterk hoe je erin staat! Hopelijk gaat het jullie een positief resultaat brengen. Maar nu nog even duimen dat het niet nodig is.
 
@halloweentje ik gebruik alleen foliumzuur en vitamineD3.
 
Hoi allemaal,
Ik slik ook de Kruidvat vitamines 'kruidvat zwanger'. Eerder alleen foliumzuur maar dit lijkt me wat vollediger. 
@covo ik zou dan denk ik toch zaterdag ochtend gaan testen. Ik denk zelf dat ik me echt niet zo kunnen bedwingen hoor. Knap als jou dat wel lukt:)
Ik hoop op wat positieve testen de komende tijd!! 
 
Ik slik foliumzuur van de Etos, maar vergeet het regelmatig, zit nog niet echt in m'n systeem merk ik.. 
@CoVo gewoon testen op je NOD hoor als je een date night hebt!! Zou toch super zijn ??
Ik bel morgenochtend de huisarts. M'n moeder vond dat ook wel een goed idee. Mens heeft 5 kinderen gebaard en had ook geen idee wat dit kon betekenen ?
@Neeltjeeee geef nog niet op hoor, sommige meiden testen pas een week na nod positief heb ik gelezen ??‍♀️
 
@wishfull dat is prima toch. Misschien gewoon het potje op je aanrecht zeggen zodat je het elke keer ziet en dan op een vast moment innemen. Vaak denk je er dan wel aan. 
Mag ik jullie nog wat vragen over t vruchtbaar slijm. De laatste maanden had ik dit weinig sinds mijn bbz. Nu ben ik volledig gestopt met drinken en heb ik t idee dat dat invloed heeft op mn cyclus. Nu had ik zondag een enorm positieve ovulatie test, maandag de ovulatie. Ik ontdekte net ineens heel veel vruchtbaar slijm, leek meer een slijmprop. Hebben jullie dat wel eens gehad, een dag na je ovulatie? Vond het zelf wel apart.. 
 
@wishfull zou inderdaad ook even bellen. Het kan nooit kwaad en zij kunnen je verder helpen voor eventueel een echo of bloedprikken om te kijken wat er is. Ik heb mijn foliumzuur naast m'n andere medicatie in de badkamer staan, is inmiddels een vast ritueel. Medicatie, dan tandenpoetsen. 


@mandarijntje ik las net terug dat ik het tijdens mijn eerste eisprong heb gehad. Het was een prop en leek wel op lijm zo'n structuur had het. Ik moet zeggen dat ik ook nooit heel duidelijk aan m'n slijm merk dat ik m'n eisprong heb. 
 
@CJS nou met de huisarts gebeld, ik kan vanmiddag een bloedtest komen doen! Halve nacht wakker gelegen, alleen maar liggen piekeren.


@MandarijntjeX ik merk inmiddels wel aan mijn afscheiding als ik ovuleer, dan is het idd echt veel en super elastisch. Maar een slijmprop zoals jullie beschrijven herken ik niet. 


pff ik ben nerveus hoor meiden... zou het zo kunnen zijn? Klein beetje over mijn achtergrond (sorry moet het even van me af schrijven) 
Ik heb op jonge leeftijd kanker gehad en hier chemotherapie voor gehad. Vanaf mijn 15e ongeveer weet ik dat hierdoor kinderen krijgen lastiger kan worden voor me. Ik heb wel gewoon iedere maand een cyclus maar heb maar heel weinig van het vruchtbaarheidshormoon waardoor je dus ook echt zwanger raakt ofwel, m'n kansen zijn niet zo groot. Altijd gezegd dat als ik kinderen wil, ik de meeste kans had voor m'n 28ste. Ik ben nu 29 en hoop dat het allemaal niet zo zwart-wit is als ze toen voorspelden. Eindelijk de juiste partner gevonden en zijn hiermee direct aan de slag gegaan. 

nou, ik duim voor ons allemaal meiden! 


Liefs 
 
Mandarijntje, ik heb zo’n prop ook wel eens, maar durf niet te zeggen op welke dag rond mijn ovulatie dat is. Altijd maar een keer, bij het afvegen. Ik heb me er nooit heel druk om gemaakt, ging ervan uit dat mijn eisprong dan gebeurde.


Wishfull, spannend! Wat ontzettend fijn dat je zo snel terecht kunt!
Wat lief dat je jouw achtergrond deelt met ons, dat zal een heftige periode geweest zijn voor je! En ik begrijp dat dat toch een extra druk legt op het zwanger worden, dat je twijfelt aan wat tegen je gezegd is.
Ik zou het vanmiddag gelijk even met de huisarts bespreken. Zoals je nu met ons hebt gedaan. De vraag stellen of het idd allemaal zwart wit is, of dat je ook nu prima via de normale weg eerst kunt proberen zwanger te worden. Als hij echt twijfelt aan je kansen, zal hij dat eerlijk zeggen en met jou gaan kijken naar andere opties. En die zijn er vast wel, dat weet ik zeker. Dus ik zou het vandaag even stap voor stap doen. Eerst bloedprikken, even met de huisarts spreken, resultaat van je bloedwaarden afwachten, en daarna nadenken over welke stap jullie eventueel hierna gaan zetten. Als je huisarts aangeeft dat je je niet teveel zorgen moet maken, of als je bloedwaarden nu positief zijn (?), vertrouw daar dan ook op. ? En als dat niet zo is, en hij andere opties met je bespreekt, heb je duidelijkheid en kun je daar rustig op jullie eigen tempo besluiten in nemen. Maar ook dan is een stukje onzekerheid die je nu hebt misschien weg.

Heel veel succes vandaag. Hou ons op de hoogte!

 
Terug
Bovenaan