Wens: zwanger in 2021

Wauw wat gaat het hard bij iedereen! Super leuk.

Bijzonder covo, hoe mooi moeten deze tijden zijn. Ondanks dat ze soms heel zwaar zijn, ik weet zeker dat je een prachtige en goede mama bent.

Ik voel me goed, alleen wat last van bekken en wat steken in de schaamstreek ivm indalen. Hoort erbij en die halve slapeloze nachten, kunnen we daar vast aan wennen haha. Verder ga ik langzaam toegeven dat het fysiek zwaarder wordt en ik minder op een dag "kan" doen. Qua bevalling, ik stond er super relaxed in. Had een eendaagse bevalcursus gedaan die zoveel fijne tips mee heeft gegegeven. Thuis bevallen was bij mij nummer 1! Nu het dichterbij komt vind ik het toch erg spannend worden, ga ik het thuis kunnen? Wat als ik veel bloed verlies of de placenta niet los laat? Het maakt me nerveus en soms wat angstig. Dus ik ben gaan twijfelen over thuis of in het zh?

Inderdaad zo bijzonder hoe we dit alles met elkaar gedeeld hebben, het lijkt nog zo kort geleden. En zeker omdat we elkaar helemaal niet kennen en toch iets hebben opgebouwd met zn allen.Vandaar dat ik dacht, ik doe eens een berichtje want opeens niks meer delen is ook zoiets he ?
Veel plezier marliesbb, ben heel benieuwd!
 
Leuk om weer wat te lezen van iedereen. Hier een dikke 20 weken. De kleine is vorige week bij de 20-weken echo helemaal goed gekeurd en wij krijgen een meisje ?. Sinds begin deze week voel ik haar ook iedere dag regelmatig en ze heeft mijn blaas al goed gevonden ?. Ik heb wel even een wakeup call gekregen, want werd maandag wakker met enorm veel harde buiken. Moest per direct een paar dagen rust pakken van de verloskundige en het lijkt nu beter te gaan, al heb ik nu wel echt last van mijn banden en soms nog wel wat harde buiken. Het zou inderdaad wel kunnen dat ik wat over mijn grenzen ben gegaan, afgelopen tijd ?. Dat gaan we dus vanaf nu niet meer doen.
 
Leuk om weer wat te lezen! Schiet op Steefeef!
Wij zijn vorige week maandag 08-11-2021 om 02:45 de trotse ouders geworden van onze zoon Jelte?. Hij woog 2900 gram en was 49cm bij de geboorte.
De bevalling zelf was een regelrechte achtbaan en merk dat ik daar nog wel wat tijd voor nodig ga hebben om dat te verwerken. 
Ik ben zondagmiddag met spoed opgenomen in het ziekenhuis ivm wederom een ernstig HELLP syndroom. Ik had een 6,0 gram eiwitten in mijn urine (norm 0,3). Ik ben daarom gelijk aan een magnesiumnitraatinfuus gegaan met een katheter en een ballon om de bevalling op te wekken. Naar aanleiding van mijn bloedplaatjes zouden ze gaan bepalen wanneer ik het beste aan het infuus zou kunnen gaan met ook de mededeling dat ik geen pijnstilling zou mogen tijdens de bevalling en dat ik op dat moment nog wel een ruggenprik kon krijgen voor een keizersnede, maar dat dat wel afhankelijk was of de bloedplaatjes niet slechter werden. Uiteindelijk om 01:15 uur gebeld dat ik niet echt lekker meer lag en last had van de katheter en de ballon. Ze hebben toen geholpen op mijn zij te gaan liggen en gekeken of de ballon al los lag, helaas zat die nog vast dus nog geen 3cm ontsluiting. Verder had ik alleen wat last van lichte krampen. 01:45 uur was daarentegen een heel ander verhaal ik lag huilend en helemaal in paniek in bed van de weeën. Weer op de bel gedrukt en letterlijk gezegd "help me". Ze zijn toen gelijk een verloskundige gaan halen en toen bleek ik opeens 6 a 7 cm ontsluiting te hebben en niet veel later kreeg ik persdrang. 02:45 uur lag hij na 3 persweeën gezond en wel op mijn buik! Mensen om je heen snappen niet zo goed dat een stortbevalling heel heftig is, maar ik heb er echt last van. Na nog 2 nachten ziekenhuis zijn we donderdag thuis gekomen en mijn dochter is helemaal in love met haar broertje en wij uiteraard ook!! Sorry beetje lang verhaal geworden, maar merk dat het wel fijn is om het op te schrijven. Morgen alweer laatste dagje kraamzorg? 
 
Jessica van harte gefeliciteerd!
Een stortbevalling kan zeker heel erg heftig zijn en neem echt je tijd om het te verwerken. Bespreek het met de verloskundige en nog op je laatste dagje goed met je kraamhulp. 
 
 
Leuk meiden! Ik ga weer even een voor een reageren. ?


Tanjamies, haha vannacht was het 6 uur, woohoo! ? Wat mooi te lezen dat het zo goed met je gaat. En een jongetje, gefeliciteerd, wat leuk! Je bent alweer bijna halverwege joh, gaat hard straks hoor!

Oh Zwanger Yes, je bent er bijna! 37 weken alweer! Spannend hoor! Voel je je goed?

Hai Marlies! Ik heb steeds in de andere topics een beetje meegelezen om jou in de gaten te houden haha. Dat klinkt meer creepy dan het is hoor ? Maar ik was benieuwd hoe het met je ging! En, inmiddels weet je het geslacht toch? Wat krijgen jullie? ?

Ook al in de tweede helft aangekomen Mirtje! En ook een jongetje, leuk!! Oh die bewegingen in m'n buik mis ik wel eens hoor, zo raar dat dat ineens stopt na de bevalling ?

Dank je wel SteefEef ?
Die bevalling komt goed hoor. En ze hebben je zo alsnog naar het ziekenhuis he, mocht het nodig zijn. Als een thuisbevalling je wens is, zou ik daar lekker aan vast houden. Wat nou als alles helemaal top gaat, dan vind je het misschien jammer als je niet thuis gebleven bent? En als je toch liever naar het ziekenhuis wilt, is dat 1 belletje van je vk op dat moment en je bent onderweg. Komt goed meid!

Haha over 20 weken hebben we er een boel baby's bij in deze groep! Mylwen ook 20 weken alweer! Wat leuk al deze stukjes te lezen zeg. Een meisje, leuk! Gefeliciteerd! Leuk hè, dat je dan definitief haar kan gaan benoemen met het juiste geslacht. Oeh, wel even schrikken die harde buiken! Fijn dat het wat beter gaat, idd rustig aan hoor. Je lichaam werkt al hard genoeg ??

Jaaa Jessica!!! Van harte gefeliciteerd!!! ❤ Prachtige naam!
Heftig verhaal, ik kan me heel goed voorstellen dat het fijn is om het op te schrijven en te delen. Ik vind het fijn het te mogen lezen, en heb bewondering voor je hoor. Idd een achtbaan! Hoe is het nu met jullie beiden?
 
Net afscheid genomen van de kraamzorg en zowel gisteren als vandaag toen ze weg ging waren het hele waterlanders bij mij.. ze is zoooo lief ze bleef ook gewoon net zo lang tot ik het kwijt was. Morgen afsluiting Verloskundige tot de nacontrole, dus vrees dat er dan weer hetzelfde gaat gebeuren. Morgen mijn man voor het eerst weer werken en geen hulp meer... ik vind het doodeng, maar weet ook zeker dat het goed komt. Ook gewoon het gevoel dat je iemand gewoon weinig of nooit meer gaat zien na zo'n intieme periode. 


allerbelangrijkste de kleine man en ik gaan heel goed! Kleine man drinkt, plast, poept en slaapt goed en hebben hem eigenlijk nog niet horen huilen op een klein kreetje af en toe na. Geeft tot nu toe niks aan voeding terug en nog geen krampje gehad. Zou fijn zijn als het zo goed blijft gaan!! Maar dit hebben we vast in de pocket!! Mijn bloeddruk wordt nog regelmatig gecheckt en heb 20 december ook nog een nacontrole bij de gynaecoloog. 
 
Ahh Jessica, dat lijkt me ook echt een rottig moment, dat afscheid na zo’n intieme periode! Helemaal niet gek dat je je zo voelt denk ik!

Hahaha CoVo!? Ik zal het niet creepy opvatten!;) Maar inderdaad, we weten wat het is! Wij krijgen een meisje!!?
 
Gefeliciteerd Jessica. Wat leuk! En laat de tranen maar lekker vloeien hoor, heel normaal en juist ook goed om te doen ipv dat je alles op kropt. Ik kan me goed voorstellen dat de komende periode spannend gaat zijn, maar als ik het zo lees zijn jullie super goed bezig en mag je vertrouwen hebben! ?
Leuk wat van je te horen covo! Ook bij jou zo bijzonder allemaal ?

Wauw wat zijn een aantal meiden ver, zo leuk om te lezen. En inderdaad wat covo schrijft, voor je het weet zitten we allemaal in een hele mooie nieuwe fase.
Ik blijf het zo bijzonder vinden dat we elkaar hier in zo hebben "ontmoet".

Voor de meiden die verder zijn of net bevallen: gedurende de dag heb ik zo af en toe kort een steek oid rond de vagina / schaamstreek. Lastig uit te leggen hoe het precies voelt. Ook in de nacht wordt ik soms wakker van een vervelende rot steek, heel naar. Nu heb ik ook wat bekkenklachten, maar dit voelt anders en komt en gaat. Herkennen jullie dit? Kan dit met het indalen te maken hebben of iets anders?

 
Terug
Bovenaan