Wens: zwanger in 2021

Goedemorgen dames!
Ik sluit me ook aan bij jullie. Tijdje niet actief geweest op het forum, kwebbelde mee in het zwanger worden in 2020 topic. Alles een tijdje even geprobeerd los te laten en nu weer wat actiever op het forum. 
Ik ben 32, mijn vriend 39. We zijn zo'n 2,5 jaar samen nu en zijn sinds mei 2020 aan het proberen voor gezinsuitbreiding. Samen hebben we nog geen kinderen, hij heeft 2 zoons uit een eerdere relatie. Voor hem idd het iets minder spannend dan voor mij. 
Had deze ronde afgeschreven, 22 dec positieve ovu test, 24 dec in de ochtend gezellig gehad. Dacht dat het te laat was, ook all vind de eisprong binnen 24 tot 48 uur na positieve test plaats. Lf is tussen de 11 en 13 dagen. Nog geen spoor van m'n periode te bekennen. Sinds 2 dagen met vlagen onwijs misselijk, erg moe, smaak die op de hobbel is en steken links onderin de buik. Vanmorgen test gedaan maar super wit. Dus denk dat m'n lichaam op de hobbel is, of te vroeg getest? nog even een paar spannende dagen dus!
Voor iedereen veel succes gewenst en leuk dat we onze ervaringen kunnen delen!
 
Goeiemorgen Alyda, CJS en Wensje! Superleuk dat jullie er ook bij komen.

Oh Alyda wat spannend! En wat irritant dat die test wit was! Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt, ik ben benieuwd!

CJS, was er daarna nog een advies vanuit de gyn? Bij het vermoeden van PCOS bedoel ik? Of was het een constatering maar daarna wel gewoon op de gebruikelijke manier verder proberen? Heel fijn dat je in ieder geval een meer regelmatige cyclus hebt nu!

Wensje, ik ken het. Ik was er ook eerder klaar voor dan mijn vriend. Ik vond dat best heel lastig hoor, ik kon mijn behoeftes echt niet goed uitschakelen. Maar hij is er langzaam naartoe gegroeid, en inmiddels is hij er bijna net zo mee bezig als ik. Je bent in ieder geval gestopt met de pil! Wie weet in 2021!

Haha ik doe bij alle nieuwe meiden maar even een persoonlijk stukje, omdat ik het echt heel leuk vind dat jullie erbij gekomen zijn! Gezellig!
 
@Wensjenaareenminimensje
Wat grappig... Het is net of ik mezelf hier terug lees! Ik ben ook 28, mijn vriend 31 en ik heb ook in augustus mijn spiraal laten verwijderen om te kijken hoe mijn cyclus zich ontwikkeld. Ik wil al langere tijd graag een kindje en nu is mijn vriend er langzaam maar zeker ook klaar voor. Wanneer we precies echt gaan starten weten we nog niet, maar dat het in 2021 zal zijn weten we zeker :) ik zal verder niet actief aan deze post meedoen, maar ik vond dit te toevallig om er niet op te reageren! 
 
 
Hi,
Ik sluit me ook graag aan bij deze topic, ik (25) en vriend (28) willen ook voor een kindje gaan. Wij zijn 7 jaar samen en onze kinderwens is er al een tijdje. Ik laat volgende week spiraal verwijderen, heel spannend! 
Leuk om jullie verhalen te lezen.
 
Lorraine en Wensje
Mijn man had ook veel meer tijd nodig voor hij klaar was voor kinderen. Zelf toen we net gestart waren, vond hij het allemaal beangstigend.Het feit dat dus niet onmiddellijk "prijs was" deed hem wel deugd. Ondertussen is hij wel helemaal mee in verhaal.
Veel succes Mirre!! 
En ook aan al de rest..
Ik vond het in begin heel spannend..maar nu 8m later is het niet altijd even leuk. Die tijd tussen eisprong en menstruatie kruipt voorbij. En mijn lichaam heeft me al veel voor gek gehouden... 
Zijn er die dit herkennen ?
 
 
@Halloweentje, lijkt me lastig als je man meer tijd nodig heeft gehad dan jij, fijn dat jullie er nu samen voor kunnen gaan, hopelijk heb je dit jaar geluk, lijkt me lang, 8mnd.... Mijn vriend was er iets eerder klaar voor dan ik, vooral praktisch zag hij minder beren op de weg dan ik (werk/eerst verhuizen/te jong). Mijn vriend heeft gelijk als hij dan zegt dat er nooit een juist moment is als je er klaar voor bent. Nu we echt gaan beginnen hoop ik dat het snel raak mag zijn :) 
 
@halloweentje, ja heel zeker herkenbaar. Komt misschien ook omdat we er zo mee bezig zijn, dat we alles veel sterker voelen en eerder opmerken? Ik heb inmiddels gemerkt dat ik bij zowel een zwangerschap als komende menstruatie, exact dezelfde signalen kan hebben ? Dus ik probeer dat zoveel mogelijk los te laten. Maar vind ik best lastig hoor!

Ik merk dat ik toch bijvoorbeeld de hoeveelheid van mijn afscheiding in de gaten hou, of bijvoorbeeld benieuwd ben of ik rondom een mogelijke innesteling iets merk etc. Zo hou je jezelf goed bezig ??‍♀️
 
@covo wat naar voor je dat je 2 miskramen hebt meegemaakt. Helaas is dat soms gewoon enorme pech hebben. Aangezien we van dezelfde leeftijd zijn.. zit jij wel eens in over je leeftijd? Kan me er soms zo druk om maken dat ik bang ben dat het niet lukt. Terwijl ik als ik nuchter nadenk ik echt wel weet dat er nog tijd is. 
Mijn cyclus is onregelmatig. Ik wil zelf graag gaan beginnen aan clomid en eventueel een hsg. 
Hopelijk hebben we allemaal snel een mooie test! 
 
Terug
Bovenaan