Wens: zwanger in 2021

@mandarijntje, ja op het moment dat het gebeurt is het heel verdrietig en vond ik het ook enorm demotiverend. Alsof je weer helemaal terug bij af bent. Maar het hoort er idd bij, hoe jammer het ook is. Dat is nu eenmaal zo. Ik ga er gewoon vanuit dat het pech was en het helemaal goed komt.

Maar om eerlijk antwoord te geven op je vraag? Ja zeker. Mijn leeftijd maakt me best onzeker. Ik probeer steeds tegen mezelf te zeggen dat 34 ook weer niet zo ontzettend oud is, en ik hou 35 als een soort grens voor me waar ik nog onder ben. Maar dat duurt ook niet eeuwig?
Maar ja, feit is wel dat de meest vruchtbare jaren eerder zijn. Maar goed, dan neem ik net zoals jij even afstand en denk ik wat rationeler na, en dan betekent onze leeftijd natuurlijk niet dat we geen mogelijkheid meer hebben.. er zijn genoeg positieve voorbeelden om ons heen!
 
@halloweentje, ik herken dat ook hoor. De tijd lijkt zo langzaam te gaan die 2 weken. Wij zijn nu ook 8 maand bezig al, alhoewel ik weet dat sommigen mog langer bezig zijn all frustreert het me op momenten ook. 
Ik dacht eindelijk weer regelmatig te zijn, lf ook mooi in kaart. Maar dan deze maand ligt alles ineens op de kop weer. Lf duurt nu ineens 15 dagen, mits ik mn periode nog krijg. Steken zijn nu verplaatst naar rechts, dacht vanavond oh nu zal het wel doorbreken, maar nog steeds niets. Haat die onzekerheid?
Voor nu lekker slapen in ieder geval en zaterdag maar opnieuw een testje wagen als het er nog niet is. 
 
Hallo dames,
wat leuk om te lezen dat er zoveel “goede voornemens” zijn voor gezinsuitbreiding in 2021! Ik sluit me graag bij jullie aan.
mijn vriend is 34 en ikzelf 33. Vanaf maart 2019 zijn wij trotste ouders van een zoontje. Graag zouden we een broertje/zusje voor hem willen. Mijn vriend had ooit geen kinderwens en was zelfs gesteriliseerd. Dit hebben we ongedaan laten maken en nog voor het ziekenhuis kon testen of het gelukt was, was het al raak ?.
Helaas zijn er verhalen bekend dat naar verloop van tijd het littekenweefsel dicht groeit... extra spannend dus!
rond de jaarwisseling mijn eisprong gehad, dus hopelijk in 2021 een positieve test!
 
 
Welkom Neeltje!

Ah wat leuk, als ik goed geteld heb zijn we deze maand sowieso met 4 dames die hopen op een uitblijvende menstruatie? Neeltje (14e), Aliceinwonderland (14e), Caroline (rond de 15e?) en ikzelf (14e). Zijn er meiden die ik nu ben vergeten? Ik las ook een paar dames die (jammer!!!!) net ongesteld waren geworden, dus ik hoop dat volgende maand beter nieuws brengt!

Alyda, hoe is het inmiddels met jou? Nog steeds geen menstruatie?
 
Covo en Alyda
Helemaal gelijk ...ik let er te veel op. Elke maand maak ik mijzelf wijs dat ik er niet op ga letten... Helaas lukt dat niet. Ik was zelf tijdje afwezig van forum ...maar dat hielp niet. 
Zeker als mijn cyclus langer dan 30 dagen duurt.  Meestal was hij max 30. Maar laatste 2m was hij tweemaal 34. 
8maand is niet lang in vergelijking met sommige andere...maar de onzekerheid maakt me soms gek. Wat als ik nu binnen paar maand te horen krijgen dat er iets mis is.. dan hebben we 1Jaar lang gesukkeld voor niets.. nuja. We blijven positief 
Heb je al meer nieuws Alyda? 
Ik weet niet meer wie er allemaal 34 jaar is en zich zorgen maakt rond leeftijd. Ik ken allerlei mensen die rond die leeftijd kinderen kregen dus niet opgeven...het kan zeker! 
Welkom Neeltje 
 
@cvo het advies was; ga maar afvallen dan wordt je cyclus vanzelf regelmatiger. Als m’n BMI onder de 35 is dan mag ik terugkomen. Ga nu morgen naar een diëtiste om hulp te krijgen erbij, want alleen gaat niet zo soepel.
Ik ben trouwens ook nog deze maand aan de beurt. Ik gok zelf met m’n cyclus van de afgelopen maanden op 30 januari. 
 
@halloweentje heel herkenbaar hoor! maand 1 is alles spannend en nieuw en denk je bij alles; ja ik ben zwanger! En nu na een jaar denkt m’n lijf nog steeds iedere maand zwanger te zijn en wordt je iedere maand weer teleurgesteld. Heb 1 jank dag per maand en dan gaan we weer opnieuw het hele riedeltje beginnen.
 
@CJS herkenbaar, hier hetzelfde probleem. Moet je nog veel afvallen tot je BMI onder de 35 is? Ik vind dat soms wel flauw en ook frustrerend. Goed dat je er hulp bij zoekt en als je even wilt klagen.. ik snap je.
Ik weet trouwens niet of ik iedereen zn verhaal kan bijhouden, hoe doen jullie dat? We zijn nu al met best veel:).
 
Halloweentje, het is heel herkenbaar hoor. Ik denk dat zoveel dames hier het met je eens zijn wat betreft het bezig zijn met de kinderwens en alles wat daarbij komt kijken. Ik vind het heel fijn om jullie daarin te vinden hier, moet ik eerlijk zeggen. Ik denk dat vrouwen dit toch intensiever beleven dan onze mannen. Ik hoop heel erg voor jou dat je snel aan de beurt bent!

Wow CJS, ok dan.. best een beetje bot? Die kan ik zelf ook hanteren dan! Ik bedacht me zelf ook wel dat mijn gewicht gezonder kan en waarschijnlijk dat een lichter gewicht vruchtbaarder zou zijn, maar dat je zulk advies terug zou krijgen.. inmiddels wel al best wat afgevallen, maar mijn BMI is nog niet in de gezonde norm. Goed van je dat je langs gaat bij een diëtiste!

Mandarijntje, klopt! Ik vind het heel leuk dat er al zoveel meiden bij zijn gekomen! Ik heb na jouw berichtje even een update in de post gemaakt, met alle NODs en of het een 1e,2e etc kindje is. Of als er een andere situatie is. Dat maakt in ieder geval een deel van alle verhalen wat inzichtelijk. Voor de rest scroll ik steeds terug ?

Ik vind het fijn om met iedereen mee te lezen! Maar als er meiden zijn die liever hun informatie niet in de post hebben staan, laat het dan maar even weten hoor, dan haal ik je naam er tussenuit. ?
 
Terug
Bovenaan