Wens: zwanger in 2021

Goed idee CoVo om op deze manier een samenvatting te hebben. Zodra ik een idee heb wanneer mijn nod is geef ik het door. Ik heb dit keer zo'n vreemde cyclus. Ik had een week na de eisprong een week lang bruinverlies. Dat is weer voorbij sinds gisteren. Maar geen positieve test. Dus het is nu even afwachten wat er nu weer gaat gebeuren. 
Nog even over onze leeftijd. Ik heb dat ook besproken met mijn acupuncturist. Volgens haar is dat hele leeftijd ding echt niks om je druk om te maken. Dat je na 35 minder vruchtbaar zou zijn heeft meer te maken met bepaalde gemiddelden. Lang verhaal. 
We gaan ervoor in 2021 met elkaar! 
 
Goedemorgen dames.
Helaas gisteren mn menstruatie doorgebroken.. overdag afleiding gehad ivm werk maar bij thuiskomst toch even een flinke huilbui gehad. Voelde zo anders deze maand. Lf was deze maand 15 dagen, normaal tussen de 11 en 13. Maar goed, vanaf vandaag weer met frisse moed door. Ik heb een vrij korte cylcus van rond de 26 dagen. 
Ik lees in ieder geval met jullie allemaal mee, probeer ook wel te reageren maar lukt niet altijd :).
Welkom Neeltje!
 
Ah Alyda, fuck! ?? Ik hoopte zo dat het positief was. Ik snap zeker dat je thuis even hebt zitten janken, ik hoop dat het je goed deed. We worden zo voor de gek gehouden door ons lichaam iedere maand.. Op naar de volgende maand meid.
Je nieuwe NOD is dan rond 2-02 klopt dat?

Mandarijntje, ik las in het andere topic wat je aangemaakt had dat je idd bruin verlies had en dacht aan een innesteling. Ik vreesde voor je menstruatie toen ik niet meer zag dat verder nog had gereageerd (ik lees veel topics mee, sorry ?). Maar het is nog spannend voor jou! Ik hoop dat je menstruatie alsnog uitblijft en je een positieve test in handen hebt! ????
En thanks voor het bericht van je acupuncturist!
 
@mandarijntje ik moet zo’n 20 kg afvallen. Zwaar frustrerend, want gaat niet makkelijk. Ben zelf ook al gaan zoeken naar manieren om af te vallen als je pcos hebt en dan de diëtiste erbij dan hoop ik dat het eindelijk gaat lukken en mijn cyclus korter gaat worden. Moet jij veel afvallen?Haha verhaal compleet bijhouden vind ik ook lastig hoor. Reageren doe ik op m’n iPad, dan kan ik 2 apps tegelijk openen, zodat ik in notities alvast een reactie kan typen en die dan kan kopiëren plakken.Wat een gekke cyclus dan inderdaad. Hopelijk snel meer duidelijkheid.  @CoVo het is niet per se te zeggen dat een gezonder gewicht ook voor vruchtbaarheid zorgt. Als ik om mij heen kijk ken ik genoeg mensen die kinderen hebben gekregen met een hoger BMI. Ze willen geen vruchtbaarheidsbehandelingen doen met een BMI boven de 35, omdat de kans op miskramen dan veel groter is. Zelf vind ik het vanuit die reden dan wel weer fijn. Ik denk dat meerdere miskramen nog frustrerender en verdrietiger is dan dat het op dit moment niet lukt. Die blijdschap van iedere keer een test in je handen en dan toch een foute afloop lijkt me verschrikkelijk. @alyda wat balen zeg! Wat goed dat je het om hebt kunnen buigen en weer door gaat. 
 
Hallo allemaal!

Wat leuk. Ik zou ook graag zwanger willen worden in 2021. We zijn nu 6 maanden bezig en dit is ronde 8, ofja... ik ben nu een week overtijd maar nog geen positieve test gehad... morgen weer een poging!

Succes allemaal!!
 
@cjs wat frustrerend en ik ken het. Ik ben nu 10 kilo afgevallen en moet nog 10 kilo dan zit ik ook onder de 35. Tegen mij hebben ze ook gezegd eerst afvallen dan verder. Toch ben ik het daar niet mee eens en heb ik weer een gesprek aangevraagd bij het ziekenhuis waar ik behandeld ben voor mijn bbz. Ik wil eindelijk alleen graag een HSG om te zien of alles wel goed toegankelijk is na die zwangerschap. Bij mij denken ze ook aan pcos al heb ik geen afwijkende hormoonwaardes, hebben ze bij jou dan onderzoek ook al gedaan? Hou me op de hoogte over hoe t gaat, ik begrijp wat je doormaakt. 
@Covo ja klopt. Maar de eisprong is inmiddels al 2.5 week geleden en geen positieve test. Dus dat is hem niet geworden. Geen idee waar ik dan nu in de cyclus zit. Jij hebt ook bijna je nod weer zie ik, wat spannend elke keer weer he. Ik duim voor je!
 
CJS, je hebt gelijk, ik reageerde misschien te snel. Helaas kan ik meepraten over miskramen op rij en dat klopt helemaal. Een aantal jaar terug, in een vorige relatie, zijn mijn ex en ik ook een tijdje bezig geweest zwanger te raken. Ik denk bij elkaar dat we het ruim een jaar geprobeerd hebben. Ik was toen nog wat zwaarder, ik zit nu rond een BMI van 32. In die periode heb ik 2 keer een positieve test in handen gehad, en 2x ging het na een aantal weken mis. Maanden bezig, en beide positieve ervaringen werd hard overschaduwd door de verdrietige ervaring erna.
Ik kijk uit naar het moment dat ik weer een positieve test ah vasthouden, maar als ik heel eerlijk ben zie ik op tegen de angst die daarna komt. Ik denk, als ik zou moeten kiezen tussen de 2 vervelende situaties, dat ik inderdaad zou kiezen voor een langere periode en daarna een gezonde zwangerschap, ipv sneller zwanger worden en het steeds mis zien gaan. Ik hoop niet dat ik de sfeer naar beneden haal overigens, sorry. Ik hoop voor ons allemaal dat we volgend jaar een kleintje hebben ?

En haha ik doe hetzelfde, ook mijn berichtje in notities typen terwijl ik scroll door alle berichten. ?

Hai Gebruiker (klinkt heel apart zo.. ?), welkom! Zou je je gebruikersnaam willen veranderen zodat het voor ons allemaal wat makkelijker is om je te herkennen? Wat spannend voor jou! Argh bij al een week overtijd hoop je toch op een positieve test! Ik duim voor je!

Oh irritant Mandarijntje.. Het is zo frustrerend als je denkt de boel goed in de gaten te hebben en dat dan blijkt dat je cyclus toch afwijkt. ? Ga je het afwachten, of toch nog een keer testen als je menstruatie verder uitblijft?
Klopt, de laatste week is ingegaan!
 
Terug
Bovenaan