Ik ben het eigenlijk wel met chantal eens. Ook wij hebben besloten dat ik zou stoppen met werken als er kinderen kwamen. Je kiest er zelf voor om het te gaan proberen, en als het lukt vinden wij dat je daar zelf de zorg voor moet nemen.
Dat mensen zeggen dat ze het anders financieel niet bol kunnen werken, dan kan natuurlijk zo zijn. Maar er zijn er ook een heleboel die een groot luxe huis, 2 auto's, veel en/of verre vakanties willen, of gewoon een luxe uitgavepatroon hebben waardoor ze het financieel niet bol kunnen werken. In dat geval vind ik dat het onterecht is als ze dus ook nog een vergoeding krijgen zodat de kinderen door een ander kunnen worden 'opgevoed' en ze zelf een extra salaris kunnen verdienen!
Net als Chantal heb ik een goed betaalde baan opgezegd om voor mijn kind te zorgen, en dus lever ik ook salaris in om voor mijn kind te kunnen zorgen. Nou doe ik het trouwens met alle liefde en dus ook zonder die vergoeding, maar ik kan me er wel eens boos om maken. Die ouders zien de kinderen 's morgens 5 minuten, en moeten zich haasten om ze op tijd uit het kdv op te halen. Dan gauw eten erin en weer naar bed. Waar heb je dan een kind voor: om in het weekend mee te showen???
Sorry voor iedereen die zijn kind wel wegbrengt, maar zo denken wij er nu eenmaal over. (trouwens, iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt, dus verander het niet voor mij).
Groet, Liesje