werken of thuisblijfmama?

Ik ben na de komst van onze zoon gestopt met werken. Ik leverde dus salaris in. Dan zou ik het dus ook terecht vinden dat daar een vergoeding van de overheid zou zijn, omdat ik nu dus zelf voor de opvang zorg. Degene die blijven werken hebben daardoor meer inkomen en krijgen dan ook nog eens een vergoeding voor de opvang. Vind ik dus ook niet eerlijk.

Hallo,

Ik ben ook een thuisblijfmoeder. We hebben hier heel bewust voor gekozen. Het betekent wel dat we ook een aantal dingen gewoon niet meer kunnen doen, zoals uiteten, verre vakantie, e.d., maar ja, je krijgt er wel heel veel voor terug.
Ik heb altijd  40 uur (of meer)  gewerkt maar ik heb me thuis nog geen seconde verveelt.
Nog even over die tegemoetkoming als je zelf voor je kinderen zorgt. Wanneer je geen inkomen hebt kun je bij de belasting de algemene heffingskorting terugvragen, dit is toch zo'n 160 euro per maand. Dit scheelt toch weer!?

Petra

Ik ben het eigenlijk wel met chantal eens. Ook wij hebben besloten dat ik zou stoppen met werken als er kinderen kwamen. Je kiest er zelf voor om het te gaan proberen, en als het lukt vinden wij dat je daar zelf de zorg voor moet nemen.

Dat mensen zeggen dat ze het anders financieel niet bol kunnen werken, dan kan natuurlijk zo zijn. Maar er zijn er ook een heleboel die een groot luxe huis, 2 auto's, veel en/of verre vakanties willen, of gewoon een luxe uitgavepatroon hebben waardoor ze het financieel niet bol kunnen werken. In dat geval vind ik dat het onterecht is als ze dus ook nog een vergoeding krijgen zodat de kinderen door een ander kunnen worden 'opgevoed' en ze zelf een extra salaris kunnen verdienen!

Net als Chantal heb ik een goed betaalde baan opgezegd om voor mijn kind te zorgen, en dus lever ik ook salaris in om voor mijn kind te kunnen zorgen. Nou doe ik het trouwens met alle liefde en dus ook zonder die vergoeding, maar ik kan me er wel eens boos om maken. Die ouders zien de kinderen 's morgens 5 minuten, en moeten zich haasten om ze op tijd uit het kdv op te halen. Dan gauw eten erin en weer naar bed. Waar heb je dan een kind voor: om in het weekend mee te showen???

Sorry voor iedereen die zijn kind wel wegbrengt, maar zo denken wij er nu eenmaal over. (trouwens, iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt, dus verander het niet voor mij).

Groet, Liesje

Liesje,

op bepaalde punten ben ik het wel met je eens. Ik vind het ook niet kunnen dat je het doet om verre reizen te maken en 2 auto's voor de deur. Zeker als kinderen er zo de dupe van worden dat ze 5 dagen per week naar het kdv gaan en in het weekend papa en mama te moe zijn om iets te doen.
Wij hebben echter 1 auto voor de deur, die niet eens van onszelf is (van mijn vriends baas). Wij hebben uitgerekend dat ik 2 a 3 dagen moet werken om alle gaten te vullen. Daar komt ook nog eens bij dat  ik heel veel studiekosten heb staan die ook afgelost moeten worden en ik vind dat mijn vriend daar niet voor op mag draaien. Op vakantie zijn we alleen met mijn schoonouders geweest en dit was door hun betaald.  
Overigens maakt het mij niet uit of ik deeltijd werk of mijn vriend. Als hij 2 a  3 dagen zou werken en ik 5 vind ik dat ook prima, maar dat maakt voor de opvang verder niets uit.

Groetjes,
Natasja

Wat ik overigens wel heel erg belachelijk vind is dat je door de overheid bijna verplicht wordt om samen te werken. Het kan wel op 1 salaris, maar het is heel erg moeilijk.

En mijn zus werkte op een kdv, waar de kinderen avondeten kregen. Ofwel, het was 's morgens wegbrengen, 's avonds ophalen en meteen naar bed. En zo gata het bij sommige kinderen de hele week. Dat vind ik dus echt zielig!

Uhhhmmmm, werkende mensen leveren ook een groot gedeelte van hun salaris in dmv inkomsten belasting ed. Als ik iedere maand het verschil zie tussen bruto en netto op mijn loonstrook, dan vind ik het niet meer dan redelijk dat Balkenende en co mij een belastingvoordeel geven omdat ik mijn dochter naar het kdv breng. Maar goed, dat is weer een andere discussie

Ik werk 24 uur (di, woe en vrij), met veel plezier. Mijn vriend werkt 36 uur, verdeeld over 4 dagen en is dus vrijdag de thuisblijf ouder. Heather gaat twee dagen in de week naar het kdv. Gaat ze heel graag naar toe, maar wij vinden twee dagen eigenlijk wel de limiet.
Mijn vriend heeft dan ook bewust naar een baan gezocht waarbij hij 4 dagen in de week kon werken (was nogal moeilijk in zijn sector). Op die manier zijn mijn vriend en ik toch het grootste deel van de tijd thuis voor Heather en hebben we het beste van beide werelden.

Groetjes, KT

Ik ben het helemaal 100% met nlijtig Liesje eens!!!
Als ik zie hoe luxe veel (niet alle) mensen leven...
Wij komen ook rond van 1 salaris en het gaat prima alleen moeten we wel bepaalde dingen inleveren.
Ik kan me ook wel voorstellen dat er mensen zijn die echt niet rond kunnen komen en met 2 moeten werken, maar mensen leven tegenwoordig alsof ze overal recht op hebben. En dan bedoel ik vakantie, auto, uit eten gaan en noem maar op.
Iedereen moet voor zichzelf weten hoe hij leeft maar ik leef liever wat soberder en zorg voor mijn kindje...

Ik vind het ook jammer dat de overheid werkende moeders alleen maar lijkt te stimuleren. En mensen die zelf voor hun kindje zorgen niet...

Ik zeg trouwens niet dat iedereen zo is, maar ik zie het wel veel om me heen gebeuren.

Terug
Bovenaan