Wie begint er deze maand ook met iui. En zin om erover te kletsen?

Hoi dames,
Wat fijn om jullie verhalen te lezen. In een dipje even kunnen lezen dat ik niet de enige ben.

Wij zijn afgelopen maand gestart met IUI. We zouden eigenlijk direct starten met ivf maar de gynaecologe wilde ons meer kansen geven dus beginnende bij de iui om vervolgens nog ivf achter de hand te hebben.

Bij ons zijn er geen specifieke oorzaken wat betreft de vrchtbaarheid. Ik heb meerdere malen een vruchtbaarheidsonderzoek gehad en bij de laatste keer met het doorspoelen van de eileiders kwamen ze erachter dat er één niet toegankelijk was.
De gynaecologe in het umcg bekeek de foto's en videobeelden van het laatste vruchtbaarheidsonderzoek en had niet het idee dat hij niet toegankelijk was. Meer het idee dat de andere gewoon 'iets makkelijker toegankelijk' was.

Inmiddels zit ik op dag 17 en heb ik al heel wat ritjes naar het umcg gehad. Normaal heb ik een regelmatige cyclus alleen is er deze maand een cyste gezien. Toch de iui gestart. Cyste is inmiddels geknapt maar het heeft blijkbaar mijn hele cyclus verstoord.
Waar ik normaal dinsdag mijn eisprong had moeten hebben, werd maandag een oestradiol waarde gemeten van 0,46 (niet bepaald heel hoog). Gisteren weer een follikelmeting gehad en er was nog niets gegroeid. Opnieuw bloedafname en de waarde waren zelfs gedaald (0,21). Menopur nu verhoogd van 75 iE naar 112,5 iE. Dat was even een flinke domper. Morgenochtend weer een follikelmeting dus hopen op resultaat.
Liefs Lianne

@Llyn, bedankt! Ga ik zeker doen :).
Spannende dag de 28ste, toevallig dat jullie 3 dezelfde NOD hebben deze maand. Dat wordt duimen de 28ste ;)
@Lianne, dat is inderdaad een flinke domper! Het forum is zeker fijn om te zien dat je niet de enige bent. Ze zijn inderdaad meestal geen voorstander van het gelijk starten met IVF en de IUI over te slaan om zo veel mogelijk kansen te houden. Deze maand hopen dat het wat langzamer op gang is gekomen en dat er morgen een positief bericht volgt. Spannende dag morgen dus! Heel veel succes! 

Hoi lianne,
Wat leuk dat je ook gezellig komt kletsen hier. We kunnen elkaar steunen hier en ervaringen delen. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Ik ga voor je duimen morgen.
Hebben jullie ook altijd min 5 dgn voor de menstruatie bruin/beetje rood bloedverlies voor de nod?
en mandareintje test je nog steeds positief? Wel leuk om positief te testen, wel jammer dat het door de hormonen uit de ovitrelle komt.

Heb 2 juli pas mijn nod en dus nog niet eens een eisprong gehad maar nu bloed met afvegen.
Iemand hier ervaring mee in combinatie met menopur/pregnyl?
Maar de pregnyl dus nog niet hoeven spuiten. 
Wacht morgenochtend de afspraak blijkbaar maar af maar vind het heel vreemd nu en het maakt me erg onzeker.

Heej,

Tara gefeliciteerd?? Hoe voel je je?
En voor de andere dames ??? 
Ik heb vanochtend om 9.00 een meting gehad 1 van 17mm en 1 van 13 mm. Morgen pregnyl en zaterdag ochtend iui. Hopelijk krijgt die van 13 nog een spurt en doet ie ook mee.
Vraagje... Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen de pregnyl en de iui?

@daydreamer, bij mij zat tussen de ovitrelle en de iui 24 uur. Ze doen dat bij mij in t ziekenhuis omdat na de ovitrelle binnen 40 uur de ei springt. Maar soms springt hij te vroeg vandaar dat ze het na stipt 24 uur doen. Ik vond het ook raar. Succes zaterdag!
lianne, ik heb nooit bloedverlies gehad rond ovulatie. Ff vragen aan de gynaecoloog.succes!

@daydreamer: wat fijn, hopelijk doet die van 13mm ook nog mee inderdaad. Veel succes morgen. En hopelijk een positieve test over 2 weekjes..
Bij mij zat er de eerste keer 24 uur tussen en afgelopen maandag maar een paar uur. 9.30u injectie en al om 15u iui. Ondanks dat het kort was moest ik hem toch gewoon zetten omdat follikel uit zichzelf al op springen stond.
@Lianne: welkom, leuk dat je hier meeschrijft. Het is inderdaad fijn omdat je vaak het gevoel hebt er alleen in te staan. Dan is het fijn om te merken dat je niet de enige bent.
Spannend toch eerst iui. Wij moeten, als deze ronde niet gelukt is, ook starten met IVF waarschijnlijk. Hier krijgen we nog een gesprek over.
Wat vervelend dat de volgende gynaecoloog dan toch weer wat anders zegt. Hopelijk heeft de laatste gelijk en is wel alles goed.
Stom dat het nu dan net allemaal anders loopt he. Wat was vanmorgen de uitslag?
Bloed heb ik nog niet gehad ervoor. Alleen met menstruatie.

[quote quote=10215317]@daydreamer: wat fijn, hopelijk doet die van 13mm ook nog mee inderdaad. Veel succes morgen. En hopelijk een positieve test over 2 weekjes.. Bij mij zat er de eerste keer 24 uur tussen en afgelopen maandag maar een paar uur. 9.30u injectie en al om 15u iui. Ondanks dat het kort was moest ik hem toch gewoon zetten omdat follikel uit zichzelf al op springen stond. @Lianne: welkom, leuk dat je hier meeschrijft. Het is inderdaad fijn omdat je vaak het gevoel hebt er alleen in te staan. Dan is het fijn om te merken dat je niet de enige bent. Spannend toch eerst iui. Wij moeten, als deze ronde niet gelukt is, ook starten met IVF waarschijnlijk. Hier krijgen we nog een gesprek over. Wat vervelend dat de volgende gynaecoloog dan toch weer wat anders zegt. Hopelijk heeft de laatste gelijk en is wel alles goed. Stom dat het nu dan net allemaal anders loopt he. Wat was vanmorgen de uitslag? Bloed heb ik nog niet gehad ervoor. Alleen met menstruatie.[/quote]
@Llyn de iui is zeker spannend! We hebben nog een beetje hoop deze ronde maar vanochtend zag ze ineens geen eitjes meer van 10mm ? moet kijken of bloedverlies zo weinig blijft. Als het zo weinig blijft dan door blijven spuiten met menopur. Als het erger wordt en op menstruatie begint te lijken dan stoppen met spuiten en volgende ronde afwachten. Dinsdag weer follikelmeting omdat ze nu nog wel eentje zag van 6,3mm. Dat was even een flinke tegenvaller weer. Het zit deze cyclus niet bepaald mee ?

Terug
Bovenaan