Tja, ik wil hier ook nog wel even op reageren. Inge, ik denk dat ik jou herken van dit forum, maar volgens mij heb je nu een andere forumnaam. Ik ken je verhaal en begrijp heel goed, dat je je gekwetst voelt door de opmerkingen van Bloempje. Ikzelf heb ook het eea meegemaakt en alhoewel het niet in verhouding staat met het moeten opgeven van een kindje, voel ik precies hetzelfde.
Het is, zoals een andere voorgangster al schreef, het zinnetje dat god bepaald of je een gezond kindje mag krijgen. Ik heb een kindje gekregen met een hersenbeschadiging en kan echt oprecht zeggen dat dit soort opmerkingen, mij diep raken. Hoe kun je zoiets toch zo opschrijven. Heb je dan zelf ooit voor een moeilijke beslissing gestaan of iets ergs meegemaakt met betrekking tot je kinderen???? Dat vraag ik me dan af, want anders kan ik er gewoon met mijn hoofd niet bij, dat je zoiets kan zeggen.
Maar goed, Bloempje, je zal het absoluut niet kwaad bedoelen. En natuurlijk heb ik respect voor je geloof. Maar met dit soort dingen, vind ik dat je moet uitkijken met hoe je je uitspreekt. Natuurlijk kun je er vanuit je geloof, zelf principieel op tegen zijn, dat begrijp ik. Maar geloof mag, volgens mij, nooit een reden zijn om je zonder tact, en veroordelend over andermans beslissing te uiten, terwijl je zelf geen idee hebt, hoe het is om voor zo'n keuze te staan.