Wie doet er nog meer NIET een 20weken echo?

Hoi allemaal,
Ik heb er nog nooit over nagedacht om de 20-weken echo niet te doen.
Ik heb net mijn termijn echo gehad en kan eerlijk gezegt niet wachten totdat
ik mijn lieve baby weer zal zien.
Mocht er iets mis zijn is er geen haar op mijn hoofd die aan abortus denkt, ik hou nu al te veel van hem/haar.
Na het lezen van de verhalen van andere realiseer ik me wel dat ik erg naief lekker zwanger ben, maar aan de andere kant heb ik zelf nog geen reden om anders te denken. Ik blijf lekker naief zwanger tot het tegendeel bewezen is. ;-)
Ik wil wel iedereen die vervelende en zelfs zeer angstige ervaringen hebben veel sterkte wensen,

lijsje

Hoi dames,

Ten eerste Astrid, wat een heftig verhaal! Heel veel sterkte! Ik ga heel hard voor je duimen dat alles goed komt!

Verder wil ik de opmekring plaatsen dat je echt niet van te voren kunt aangeven wat je doet als je kindje ernstige afwijkingen heeft. En dan bedoel ik afwijkingen die niet met het leven te verenigen zijn! Als je weet dat je kindje na de geboorte komt te overlijden kan ik me er iets bij voorstellen dat mensen de zwangerschap laten afbreken! UIT LIEFDE VOOR JE KINDJE! Oevrigens werken artsen volgens mij helemaal niet mee aan een afbreking van de zwangerschap bij  minder ernstige afwijkingen (bv hazenlip)

En Bloempje, ik vroeg me af bij jouw verhaal wat je dan zou doen om je kindje in leven te hpuden als het bv te vroeg geboren wordt? Of is dat dan ook Gods wil en doe je niets?
En wat als de artsen aangeven dat verdere behandeling weinig zin heeft? Laat je dan de behandling stop zetten? Zelf denk ik dat je daar geen antwoord op kunt geven als je het zelf niet hebt meegemaakt. Ik respectere ieders geloof.maar daarnaast vind ik dat ieder mens ook zelf zijn gezond verstand (en gevoel) moet gebruiken! Dat hefet God ons immers ook gegeven!

Gelukkig heb ik nooit dergelijke keuzes hoeven te maken. Wel heeft mijn zoontje op de afdeling neonatologie gelegen. Niet omdat hij te vroeg geboren was, maar omdat hij een afwkijking aan zijn hartje had. Nu is hij 2 en gaat het erg goed met hem. maar als je ziet wat er op zo;n afdeling allemaal gebeurd.....

Nu ben ik zwanger van de tweede en hebben ze op de 20 weken echo gezien dat 1 nierbekken verwijd is. Zelfde verhaal wat hier al eerder beschreven is! Ik krijg nu met 31 weken een nieuwe echo. Ben erg blij dat we het weten. Anders waren ze er echt niet snel achter gekomen na de geboorte!

Groetjes van mij

Hallo allemaal,
dank jullie wel voor alle steun dat doet me echt wel goed.

Ik heb te horen gekregen dat 18 december ons kindje geboren gaat worden en dan direkt word geïntubeerd en medicijnen krijgt om de ductus te openen. Ook krijgt het kindje een katheterisatie om het aortaklepje te openen. Als dit lukt gaat alles waarschijnlijk goed komen en wachten we dana op de grote operatie waarmee de kleppen vervangen worden.

Dus 18 december is het eigennlijk D-Day voor ons.

Groetjes en als ik wat meer weet probeer ik het te laten weten.

Liefs van Astrid

quote: AstridCar reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-11-2008 12:15:45'));

Hallo allemaal,
dank jullie wel voor alle steun dat doet me echt wel goed.

Ik heb te horen gekregen dat 18 december ons kindje geboren gaat worden en dan direkt word geïntubeerd en medicijnen krijgt om de ductus te openen. Ook krijgt het kindje een katheterisatie om het aortaklepje te openen. Als dit lukt gaat alles waarschijnlijk goed komen en wachten we dana op de grote operatie waarmee de kleppen vervangen worden.

Dus 18 december is het eigennlijk D-Day voor ons.

Groetjes en als ik wat meer weet probeer ik het te laten weten.

Liefs van Astrid

Lieve Astrid,

Wat een verschrikkelijk verhaal......
Ik hoop dan ook dat het allemaal goed gaat de 18e en dat ook jij je 4e koter mag knuffelen en vasthouden en er gewoon van genieten. maar weet dat het nu al een vechtertje is, omdat zoals ik dacht te hebben gelezen hij weinig kans had gekregen van de artsen om uberhaupt de zwangerschap uit te dragen! En dit vechtertje gaat het winnen!!

Liefs Saskia
mv Rik 04-07-07

Terug
Bovenaan