wie is er nog maar net bezig zwanger te worden deel 3

Hoi hoi allemaal,

Miepie, wat leuk dat jullie kindje al zo goed te zien was en dat het goed gaat ermee! Super!

Anne, nou ja de kwaaltjes/ tekens zijn er maar of het door het zwanger zijn komt, geen idee! Sinds dit weekend heb ik hoofdpijn, steken in mijn onderbuik, voel me soms heel licht misselijk en zit heel gauw vol, heb bijna geen trek. Dat laatste zet me wel aan het denken want toen ik zwanger was van mijn dochter had ik het ook de eerste drie maanden. Voelde me de hele tijd vol, ook als ik weinig heb gegeten. O ja, ik heb wel trek in alles met aardbeien smaak :) ... zou het wel, zou het niet? ... hihi, zo spannend :))

Loeske en Svtje, moederdag was heel gezellig. Papa had helaas niets voorbereid omdat hij de afgelopen dagen hele lange dagen maakte op zijn werk en geen tijd en energie had om iets namens Lili (naam van mijn dochter) te organiseren. Ah die mannen :)) Wel had Lili donderdag op de creche een leuke kleurplaat met erop een gedicht voor mama geplakt, natuurlijk met behulp van de gastvrouw :) en afdrukken van haar handjes erop. Het gedicht was heel ontroerend en het was zo leuk dit uit te pakken op zondag, wetende dat het door mijn lieve meisie is gemaakt. 's Middags waren we bij mijn moeder die lekker gekookt had. Het weer was heerlijk en het was een mooie, gelukkige familiedag geworden.

Marijke, hoe was het bij je ouders? Reageerden ze enthousiast?

Morgen ga ik even naar mijn huisarts omdat Lili rode vlekjes heeft op haar lichaam en verhoging. Hopelijk is het niets ernstigs, misschien een allergische reactie. Wij rijden vrijdag vroeg naar Parijs en ik HOOP dat ze dan al beter is.

Fijne avond lieve meiden,

x Dora

Hoi Dora

Ik wil niet interessant doen, maar mogelijk heeft ze de vijfde ziekte. Ik weet niet of ze die vlekjes eerder had dan de verhoging?
Hopelijk kunnen jullie met een gerust hart naar Parijs.

Liefs Anne

Hoi Anne. JA, de vlekken begonnen gisteren en vandaag kreeg ze verhoging. Wat is dat de vijfde ziekte? Gr, Dora

In principe is het vrij onschuldig. Meestal met een paar dagen is het verdwenen.
Meestal zijn ze er niet heel erg ziek van, geen hoge koorts iig.
De huid kan wel wat jeuken (mentholpoeder gebruiken eventueel)
Het kan wel schadelijk zijn voor zwangere vrouwen in het begin van de zwangerschap, maar je kan er niets meer tegen doen, omdat de besmetting al heeft plaats gevonden.
Ben benieuwd wat de huisarts morgen zegt?
Beterschap met je kindje!

Liefs  Anne

Dank je Anne :)
Heb net wat gelezen over de Zesde ziekte (wellicht bedoelde je die) en daar lijkt het inderdaad wel op.
Ik zal je laten weten wat de HA zegt morgen.
Liefs, Dora

Lees nou nog wat over de Vijfde en de Zesde ziekte, allebei lijken ze veel op elkaar en zijn vrij onschuldig, gaan vanzelf weer over. Ik geloof dat alleen de Vijfde ziekte gevaarlijk is tijdens de zwangerschap. Spannend zeg. Morgen weet ik meer.

Ben benieuwd!!
Bij de zesde ziekte krijgen ze eerst hoge koorts en een paar dagen daarna rode spikkeltjes (kleine vlekjes), meestal alleen op de romp, dacht ik.
Hoor het morgen wel van je, maar misschien ben je al iets gerust gesteld, althans dat hoop ik.

x Anne

Gisteren ongi geworden op dag 33... :(
Nu 31, 33 en 33 gehad, dus er zit wel een goede lijn in.
Ben wel teleurgesteld, maar had me er al op ingesteld omdat we wat minder hebben kunnen klussen.

@belgisch, hoop dat jij deze maand meer geluk hebt!

@Dora, wat vervelend dat je dochter ziek is zeg, hopelijk gaat het ook snel weer over.

@jt, wat fijn zo'n goede echo!!!

Allemaal bedankt voor jullie huwelijksfelicitaties!
Groetjes Sukkie

Terug
Bovenaan