wie is er nog maar net bezig zwanger te worden deel 3

Goeiemiddag meiden,

Gezellig hier hoor! Ga ook weer eens meedoen! Zit weer bij mijn ouders thuis, mannetjelief is hier de buitenboel aan het verven. Vanochtend ons hele huisje glimmend gepoetst, gestofzuigd, gewassen en bed verschoond. Vanavond komt Marijke met haar mannetje onze kant op om gezellig kennis te maken en over baby's te babbelen. Heb er echt zin in.

Ik heb vanochtend contact gehad met de verloskundige, die komt volgende week woensdag thuis langs voor een intakegesprek, om alles door te nemen! Ben erg benieuwd, heb er wel zin in.

@Jt, nee was helaas niet meer op msn gister, was zo ontzettend moe, ben met hangen en wurgen wakker gebleven, maar heb beetje bank gehangen. Eenmaal thuis gekomen lag ik om half 9 in mijn bedje en heb tot vanochtend uurtje of 9 geslapen, dus zal het wel nodig gehad hebben. Wij zijn gister niet in dat ene dorpje geweest, mannetje was aant schilderen, het weer zit nu nog mee gelukkig. Zijn daar vorig jaar wel geweest, vond het erg gezellig! Leuk dat jullie je ook vermaakt hebben gistermiddag. Succes bij de tandarts vanmiddag en geniet van vanavond!

@Anne, meis wat  ben ik blij te horen dat je je zo voelt. inderdaad, alle voor het goede doel! Als is het wel vervelend, proberen veel vezels te eten en veel water te drinken! Wat betreft echo pas met 10 wk, ik heb zelf een vroegere gehad, maar dat was omdat ik me zo ongerust maakte of het wel goed was (ivm beetje bloedverlies) bij ons is het normaal dat er echo is tussen 8 en 10 wk (termijnecho) om vast te stellen hoe ver je bent. Dus smokkelen kun je idd altijd proberen. Geniet lekker van je zwangerschap, hoop dat je je zo mag blijven voelen (min de verstopping dan)

@Sukkie, je woont in een prachtige omgeving met erg gezellige mensen! Bofkont! Wij wonen zelf ook leuk hoor, daar niet van.

@Kidsvos, fijn dat je huisarts vandaag nog even contact met je opneemt! Altijd handig om even te weten waar je aan toe bent. Ik heb ook wel eerder gehoord dat het hormoon nog een tijdje in je urine aanwezig kan zijn. Hoe voel je je nu?

@Dora, heb mijn positiebroek al aan (witte linnen broek) zit een stuk prettiger dan mijn spijkerbroek met knoop los. Volgende week ook maar positiespijkerbroek kopen. Inderdaad erg leuk hoor dat zwangershoppen. Hoop dat jij binnenkort ook onderweg mag voor hetzelfde doel!

@Roselien, van harte welkom op ons gezellige topic! Hier altijd wel iemand te vinden om gezellig mee te babbelen of steun van te krijgen. Leuk dat je jezelf even voorgesteld hebt. Je staat in onze tabel hoor! Wil je ons nog even doorgeven voor hoeveelste ronde dit is? Heel veel plezier morgen met je trainingsdag, geniet er lekker van!

@Marijke, meis tot vanaaf! Hoop dat je je goed blijft voelen!

naam
leeftijd
ronde
kindje
laatste ongi

chanti_85
24
1
1
19 maart

nod's mei

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/

kidvos
23
2
3
  2 mei
 mk

shar25
25
2
1
  5  mei

anne/belgies
28
4
1
12 mei

rianne_82
26
2
1
14 mei
 11 mei

dora the explorer
30
2
2
15 mei

11 mei

loeske86
22
3
1
17 mei
 14 mei

midanie
25
2
1
18 mei
  20 mei

lyn79
29
3
1
19 mei
  21 mei

zonnetje4
25
1
2
20 mei

mamamski
24
1
2
22 mei

kwisjuh
29
3
1
27 mei

poohh
24
3
1
28 mei

sanne88
21
3
1
31 mei

nod's juni

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/

schuerke
26
4
1
  3 juni

roselien
38

3
   3 juni

dora the explorer
30
3
2
  9 juni

loes
23
4
1
11 juni

sukkie_85
23
4
1
12 juni

kidsvos
23
1
3

rianne_82
26
3
1
14 juni

lyn79
29
4
1
20 juni

midanie
26
3
1
22 juni

zwangeren

naam
wil je weten wat het word?
mogen wij weten wat het word?
uitgerekende datum

_mie_pie
ja toch wel haha
van mij wel
04-11-09

senorita        
weet ik nog niet
als ik het weet, weten jullie het ook
?

j-t
ja, maar man niet
nee, ik weet het zelf ook niet
27-11-09

schippersvrouwtje
ja, maar man niet
07-12-09

channiel
Vriend niet, ikzelf  ben wel errug nieuwschierig, maar wil het uiteindelijk toch maar niet weten, des te mooier is de verrassing. (ik zou mijn mond toch niet kunnen houden....)

marijke_en_richard
jaaaaa denk niet dat ik het af kan wachten
ja hoor
03-01-2010

shar25
jaaaaaaa
jaaaaa
05-01-2010

stefanie/baby23

05-01-2010

anne/belgies

18-01-2009

afspraken bij verloskundige

naam
datum
waarvoor?

_mie_pie
11-05-09
27-05-09
echo!!!!!
verloskundige

j-t
14-05-09
controle huisarts

senorita
25-05-09
afgesnoepte echo

schippersvrouwtje
20-05-09
echo 11 wk 2 dgn bij huisarts

channiel
?
?

marijke_en_richard
03-06-09
1e afspraak verloskundige

shar25
29-04-09
naar huisarts 08.00

baby23 stephanie
?
?

anne/belgies
?
?
wat word het?

naam
eigen idee
meisje
jongen

miepie
eerst dacht ik een meisje en nu
begin ik te twijfelen, dus ik
weet het niet

x
x

jt

xx
x

senorita

xx
x

schippersvrouwtje
een meisje!!!
x

x

channiel

x
xx

marijke_en_richard
een jongen!!!
x

x

shar_25

xx
x

baby23

xx
x

anne/belgies

x
De tabel weer even ge-updated! Hoop dat iedereen zich goed voelt, alle klussers succes met klussen, alle wachters, duim voor jullie en alle zwangeren geniet ervan!

Een dikke kus Svtje

naam
leeftijd
ronde
kindje
laatste ongi

chanti_85
24
1
1
19 maart

nod's mei

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/

kidvos
23
2
3
  2 mei
 mk

shar25
25
2
1
  5  mei

anne/belgies
28
4
1
12 mei

rianne_82
26
2
1
14 mei
 11 mei

dora the explorer
30
2
2
15 mei

11 mei

loeske86
22
3
1
17 mei
 14 mei

midanie
25
2
1
18 mei
  20 mei

lyn79
29
3
1
19 mei
  21 mei

zonnetje4
25
1
2
20 mei

mamamski
24
1
2
22 mei

kwisjuh
29
3
1
27 mei

poohh
24
3
1
28 mei

sanne88
21
3
1
31 mei

nod's juni

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/

schuerke
26
4
1
  3 juni

roselien
38

3
   3 juni

dora the explorer
30
3
2
  9 juni

loes
23
4
1
11 juni

sukkie_85
23
4
1
12 juni

kidsvos
23
1
3

rianne_82
26
3
1
14 juni

lyn79
29
4
1
20 juni

midanie
26
3
1
22 juni

zwangeren

naam
uitgerekende datum

_mie_pie
ja toch wel haha
van mij wel
04-11-09

senorita        
weet ik nog niet
?

j-t
ja, maar man niet
27-11-09

schippersvrouwtje
ja, maar man niet
07-12-09

channiel
Vriend niet, ikzelf  ben wel errug nieuwschierig, maar wil het uiteindelijk toch maar niet weten, des te mooier is de verrassing. (ik zou mijn mond toch niet kunnen houden....)

marijke_en_richard
ja hoor
03-01-2010

shar25
jaaaaaaa
jaaaaa
05-01-2010

stefanie/baby23

05-01-2010

anne/belgies

18-01-2009

naam
datum
waarvoor?

_mie_pie
11-05-09
27-05-09
echo!!!!!
verloskundige

j-t
14-05-09
controle huisarts

senorita
25-05-09
afgesnoepte echo

schippersvrouwtje
27-05-09
intake gesprek verloskundige 09.45

channiel
?
?

marijke_en_richard
03-06-09

shar25
29-04-09
naar huisarts 08.00

baby23 stephanie
?
?

anne/belgies
?
?
wat word het?

naam
eigen idee
meisje
jongen

miepie
weet het niet

x
x

jt

xx
x

senorita

xx
x

schippersvrouwtje
een meisje!!!
x

x

channiel

x
xx

marijke_en_richard
een jongen!!!
x

x

shar_25

xx
x

baby23

xx
x

anne/belgies

x  
Was even vergeten om mijn eigen afspraak erop te zetten.

Xje Svtje

naam
leeftijd
ronde
kindje
laatste ongi

chanti_85
24
1
1
19 maart

nod's mei

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/

kidvos
23
2
3
  2 mei
 mk

shar25
25
2
1
  5  mei

anne/belgies
28
4
1
12 mei

rianne_82
26
2
1
14 mei
 11 mei

dora the explorer
30
2
2
15 mei

11 mei

loeske86
22
3
1
17 mei
 14 mei

midanie
25
2
1
18 mei
  20 mei

lyn79
29
3
1
19 mei
  21 mei

zonnetje4
25
1
2
20 mei

mamamski
24
1
2
22 mei

kwisjuh
29
3
1
27 mei

poohh
24
3
1
28 mei

sanne88
21
3
1
31 mei

nod's juni

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/

schuerke
26
4
1
  3 juni

roselien
38

3
   3 juni

dora the explorer
30
3
2
  9 juni

loes
23
4
1
11 juni

sukkie_85
23
4
1
12 juni

kidsvos
23
1
3

rianne_82
26
3
1
14 juni

lyn79
29
4
1
20 juni

midanie
26
3
1
22 juni

zwangeren

naam
uitgerekende datum

_mie_pie
ja toch wel haha
van mij wel
04-11-09

senorita        
weet ik nog niet
?

j-t
ja, maar man niet
27-11-09

schippersvrouwtje
ja, maar man niet
07-12-09

channiel

marijke_en_richard
ja hoor
03-01-2010

shar25
jaaaaaaa
jaaaaa
05-01-2010

stefanie/baby23

05-01-2010

anne/belgies
ja, maar wil het zelf niet weten
nee, weet het zelf ook niet
18-01-2009

naam
datum
waarvoor?

_mie_pie
11-05-09
27-05-09
echo!!!!!
verloskundige

j-t
14-05-09
controle huisarts

senorita
25-05-09
afgesnoepte echo

schippersvrouwtje
27-05-09
intake gesprek verloskundige 09.45

channiel
?
?

marijke_en_richard
03-06-09

shar25
29-04-09
naar huisarts 08.00

baby23 stephanie
?
?

anne/belgies
27-05-09
veloskundige bellen
wat word het?

naam
eigen idee
meisje
jongen

miepie
weet het niet

x
x

jt

xx
x

senorita

xx
x

schippersvrouwtje
een meisje!!!
x

x

channiel

x
xx

marijke_en_richard
een jongen!!!
x

x

shar_25

xx
x

baby23

xx
x

anne/belgies
nog geen idee !!
x
Ha meiden,

Zo even het lijstje aangepast.
Heb totaal nog geen idee of gevoel wat het gaat worden, als het maar gezond is.
Ik heb besloten om a.s. woensdag de verloskundige te gaan bellen en dan het hele verhaal te vertellen en dat ik dus ook niet goed weet hoe lang mijn cyclus is. En dan zie ik wel wat ze zeggen. Ik laat het iig weten wat ze gezegd hebben.
Bedankt voor  het meedenken!

Liefs Anne

@ Anne

Ik snap het wel hoor dat je er allemaal zo onzeker bent. Zelf was ik ook super onzeker en dacht echt dat het fout zat. Jij hebt het al eens eerder meegemaakt, dus voor jou is het zeker te begrijpen dat je zo onzeker bent. Super dat de buikpijn over is. Die steekjes zouden bandenpijn kunnen zijn, maar hoe dat allemaal zit weet ik ook niet. Ik weet wel dat ik er ook last van had. De meeste vrouwen krijgen last van obstipatie bij hun zwangerschap. Nou heb ik daar normaal al last van, maar nu moet ik echt rennen hihi. Dus weer een voordeel van de zwangerschap :) (voor mij dan).
Zelf mocht ik met 5 weken naar de huisarts, maar dan doen ze niks hoor. Alleen m'n bloeddruk werd gemeten. Bij de 12 weken kunnen ze het hartje horen en daar heb je ook meer aan. Maar een echo zou je wel eerder kunnen doen, wij hadden die met 9 weken en je kon toen echt het hartje zien. Krijgen jullie een echo aan het begin van je zwangerschap?

@kidsvos
Fijn dat het wat beter gaat met je!

@dora
Wat een huishoudelijk praatje hihi over je stofzuiger ;-) Nou, ik kan moeilijk geloven dat stofzuigen leuker wordt.... Hier moet ie vandaag ook weer aan het werk. :-(

@Roselien
Welkom hier!

@Marijke en SVtje
En... leuke avond gehad? Tis vast reuze gezellig geweest! Nu hebben jullie elkaar in het echt ontmoet!!!!!! Hopelijk is het voor herhaling vatbaar!
De verjaardag hier was heeeeel relaxt. 5 personen hadden afgebeld... vakantie, ziek enzo. Dus ik hoefde niet veel te doen. Helaas zijn er maar weinig stukkies taart opgegaan, dus de taart heb ik nu in de vriezer staan. Oja, die ene taart is mislukt!!! HIj viel van ellende uit elkaar haha, dus gisteravond nog gauw in de winkel een taart gehaald, maar achteraf was dat niet nodig.

Vanmiddag nemen we weer een duik in het water...... heerlijk hoor!! Verder wat opruimen nog van de verjaardag en weekend vieren.

liefs j-t

Goeiemorgen, deze mooie zonnige morgen!

Ben er voor mijn doen vroeg bij vandaag, wantte het was zooooooooo gezellig met Marijke en Richard dat we de tijd een beetje vergeten waren. De tijd vloog letterlijk. Rond half 8 waren ze bij ons en rond 02.00 gingen ze weg. Twee zwangere vrouwen, normaal al instortend tegen 22.00, nu hadden we zoveel praatjes en energie, onze mannen hadden het misschien nog wel zwaarder dan wij....De mijne  was in ieder geval om 07.15 de deur weer uit vanochten.  Zeker voor herhaling vatbaar! Het was alsof we elkaar al jaren kenden. Die dikke buikendag mag er van mij trouwens ook wel komen hoor, als het iedereen een goed idee lijkt!

@Jt, wat jammer meis dat je taart mislukt was en dat je visite afgebeld had voor een gedeelte, hadden Marijk en ik het geweten dan waren we een puntje bij je komen snoepen  Fijn dat je vanmiddag weer gaat zwemmen! Heerlijk met die kleine waterrat van je, geniet er lekker van! Misschien zie ik je zo nog wel even op msn, lijkt me gezellig!

Zelf ga ik vandaag een beetje bijkomen van het nachtbraken, misschien even langs mijn ouders, daar is mijn mannetje nog steeds aant schilderen. Een vriendin van mij komt rond vanmiddag langs, ga haar haren krullen en opsteken (ze heeft een bruiloft) en vanavond krijgen we 4 vrienden op visite als het goed is dus wordt vast gezellig!

Jullie allemaal een fijne zaterdag en zondag gewenst!

@Poohh, als het goed is ben jij lekker je weekendje weg, geniet er van meid!

@Marijk, heel erg bedankt voor de lieve kleertjes beetje kleur in het leven van ons toekomstige kleintje

Een dikke knuffel Svtje

Ha JT

Ik ben inderdaad nog steeds onzeker en vrees dat dat ook zal blijven tot ik heb gezien dat alles goed zit.
Het ene moment geloof ik er helemaal in en het andere moment is dat vertrouwen helemaal weg.
Vannacht had ik, nu nog een beetje,  enorme buikpijn, duidelijk mn darmen. Ik heb er 's avonds en 's nachts meer last van dan overdag. Ik heb nooit moeite om naar de wc te gaan, maar nu lijk ik wel een konijnhaha. Als het verder allemaal goed gaat vind ik het prima, maar maakt me wel onzeker, dat ik dan zeg maar denk: zijn het echt mn darmen.
Bij ons krijg je ook gewoon de eerste keer een echo, maar dan met 11 a 12 weken, en als ik dan bedenk dat ik nog zo'n 5 a 6 weken moet wachten wordt ik er niet vrolijker van. Sorry, kom nu net over als een enorme zeur, maar ben gewoon heel onzeker. En weet ook dat iedereen daar last van heeft, nu begrijp ik het des te beter.
Ik hoop dat als ik het uitleg dat ze me iets eerder laten komen.
Manlief vind mij niet altijd zo lief meer, ik ben zo anders, reageer chagerijnig en kortaf, en dit alles omdat ik zo onzeker ben. Dit begrijpt hij ook wel, maar leuk is het niet voor beiden.

Wat wel weer leuk was gisteren, is dat  ik een klok terug moesten brengen en ik heel die klok vergeten was, terwijl ik al onderweg was naar die winkel. Toen ik hem had opgehaald, en we richting snelweg reden, zei mijn schoonmoeder waar rij jij nu heen? Ging ik gewoon de verkeerde kant op op de snelweg.
Ze zal wel gedacht hebben, ik moets er inwendig erg om lachen.

Sv'je en Marijke
Lees ik het goed hadden jullie een date? Wat leuk zeg! Jullie zullen het vast heel gezellig hebben gehad, ik hoor het wel van jullie hoe het was?

Liefs Anne

Goedemorgen meiden,

Hier na lange tijd weer even een berichtje van mij.
Heb het de laatste dagen erg druk gehad met werk en mama.
Gelukkig hebben we woensdag echt SUPER nieuws gehad en komt alles weer goed.
Naar verwachting zal ze in Dec voor 90% opgeknapt zijn dus we zijn weer met volle moed aan het klussen gegaan.
Ben ook deze maand begonnen met temparaturen maar kan er nog niet zo heel veel wijs uit.
Wel 2 ochtende 36,6 gehad en de rest lager maar deze dagen lagen wel uitelkaar.
Verder schommelt het een beetje tussen 36,2 / 36,5 maar misschien als ik 3 maanden verder ben krijg ik er een beetje inzicht in.
Als ik kijk (want houd het netjes bij op een lijstje) dan zou het kunnen zijn dat ik met 36,6 mijn ei heb gehad en 5 dagen erna weer 36,6 de inesteling maar dan zou mijn cyclus wel optijd lopen en niet zoals de vorige maanden maar ja hebben toen wel flink geklust voor alle zekerheid maar ach we zien wel.
Je leest zoveel verschillende verhalen op internet dat ik er niet zo heel veel meer van snap haha.
Ga vamiddag naar mijn neefje kijken die moet op voor zijn A diploma en natuurlijk kan een cadeautje niet vergeten worden als hij geslaagt is dus maar even nog iets leuks kopen.
Geniet allemaal van het zonnetje en zal snel weer even uitgebreid reageren op iedereen.
Dank je wel voor al jullie lieve reacties
Liefs Scheurke

Hey Anne,

Is heel goed te begrijpen hoor dat je onzeker bent. Daar is het forum gewoon voor je niet schuldig voelen dat je het erover blijft hebben. We hebben allemaal met die onzekereheid te kampen of te kampen gehad. Bij jou is het gewoon erger, maar dat komt omdat je zo'n verdrietige ervaring hebt, dat snappen we allemaal, dus je hoeft je niet schuldig te voelen. Kom juist maar op met die verhalen! Lekker van je aftypen! Dat je wat chagerijniger bent richting je mannetje is volgens mij heel normaal hoor, de mijne en die van Marijke en volgens mij van alle andere meiden hebben het ook hoor. Je gaat gewoon door een aantal fases ivm je hormonen. Heb me al niet begrepen gevoeld, chaggy en onzeker, het huilen is bij mij tot nu toe nog niet verschenen, maar ook dat hoort erbij. Je mannetje zal een beetje geduldiger met je moeten zijn en een beetje mee moeten veren (lees boek van Claudia de Breij) Komt allemaal goed hoor, vrolijkheid is ook een emotie en die zal af en toe ook zeker de kop opsteken, vooral als je straks je echo gehad hebt! Dan ben je wat geruster denk ik. Tot die tijd gewoon lekker hier spuien op het forum! Geniet van je weekend meis!

@Schuerke, wat een goed nieuws zeg van je moeder. Ben zo blij voor je en jullie gezin! Een hele opluchting! Wat temperaturen betreft denk idd dat je er meerdere maanden voor nodig hebt om er een goede regelmaat in te zien, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je voor die tijd niet zwanger kunt raken, gewoon klussen tot je een ons weegt, wel leuk laten blijven natuurlijk! Veel klusplezier in ieder geval en geniet van je weekend!

Kus Svtje

Terug
Bovenaan