wie is er nog maar net bezig zwanger te worden deel 4

Hai Meiden!

Ik heb ook maar even het advies opgevolgd om twee schermen te openen. Er wordt hier zo lekker gekletst dat ik het allemaal niet meer kan onthouden. Onthouden is sowieso niet mijn sterkste kant haha. Het is wel erg leuk dat er hier zoveel gekletst wordt want ik ben twee dagen niet geweest en ik moet weer zoveel lezen! Het is niet bij te houden! Volgens mij zitten een aantal van jullie in de baas z'n tijd op het forum  hahaha. Lekker doen hoor! Als ik het kon zou ik het ook doen. Ik heb alleen de hele dag 8 moeilijk opvoedbare pubers (zoals ze dat dan noemen) om me heen. Dus écht geen tijd voor, helaas. Maar goed, s'avonds laptopje op schoot en lekker forummen!

@JT Wat een spanning! Gelukkig hebben ze jullie snel kunnen helpen en weet je nu zeker dat het goed zit. Wat een gedoe allemaal. Je zult niet veel geslapen hebben die nacht. Hoe voel je je nu?

@Belgies Voor jou ook al zo'n spanning! Gelukkig is ook alles bij jullie in orde. Kun je nu de rust weer vinden?

@SV'tje Wat bijzonder dat de hele dag met je man op pad bent! Dat lijkt me wel wat. Ga je altijd mee? Of is het toeval dat je nu mee bent om te gaan varen? Je bent dan wel een tijd van huis. Hoe lang ben je dan straks weer aan wal? Via marktplaats kun je hele mooie dingen kopen. Wij zullen ook veel tweedehands gaan kopen, dat scheelt een hoop geld en vaak is het nog heel mooi. Voor de babykamer (als het zover is) wil ik een grenen kamertje op de kop tikken en deze licht grijs verven. Ik heb het al helemaal in mn koppie zitten. Komt er op de boot ook een kamertje voor de kleine?

@Sukkie Hoe is het met je solli? Heb je al iets gehoord? Ben erg benieuwd!

Meiden, het is zo leuk om hier gewoon lekker te kletsen over zwanger worden/zijn. Dit kan ik niet bespreken met vriendinnen want het is natuurlijk wel een beetje een verrassing. Ik heb 1 vriendin verteld dat we aan het proberen zijn maar die zie ik niet zoveel. Hier kan ik dus lekker mijn ei kwijt. Leuk om te horen hoe het allemaal met de zwangeren gaat. Ik lees graag over jullie belevingen als moeder is spé.

Nog een dagje werken!

Tot snel!

Hey Twijfeltje,

Voor je het weet loop je hier inderdaad minstens een pagina achter met reageren. Zit zelf niet in de baas z'n tijd te typen, maar ben zoveel aanwezig omdat ik aan boord zit. Heerlijk vind ik het om altijd met mijn mannetje samen te zijn. Er zijn ook stelletjes die het niet kunnen hoor, maar bij ons werkt het super. Nu is het natuurlijk ook zo dat mijn man wel gewoon ploegen draait, hij vaart 6 uur en slaapt dan 6 uur en zo gaat het eigenlijk 24 uur per dag 7 dagen per week door. Nu zitten we lekker even samen op de bank, moet eerlijk bekennen dat dat in onze vaarweken niet zo heel vaak voorkomt, meestal ligt hij dan te slapen en zit ik op de bank. Wij hebben ook een huisje aan de wal, varen in een schema, zijn 2 weken aan boord en dan 2 weken vrij, heerlijk vind ik dat, zodat ik thuis mijn familie en vrienden ook niet al te veel hoef te verwaarlozen.

Heb inmiddels voor ons kamertje thuis een commode en ledikantje gekocht via marktplaats en een schommelwiegje voor op onze kamer, het wiegje gaat na de kraamtijd mee naar boord zodat die kleine daar ook een mooi plekje heeft. Een extra kamertje is aanwezig dus dat komt helemaal goed. Marktplaats is wat mij betreft echt ideaal,zoveel leuks te vinden voor prijzen die goed te doen zijn. Klinkt mooi zeg, de plannen die jij hebt om je meubeltjes grijs te verven.

Lijkt me heftig het werk wat je doet, daar moet je best stevig voor   in je schoenen staan denk ik? Hoeveel uur in de week werk je? Hoe oud zijn de pubers waar je mee werkt? Geniet in ieder geval van je rust vanavond!

Werkse morgen en dan maar lekker genieten van het weekend!!! Wij hebben een bruiloft zaterdag, dus gaan even tussendoor van boord, wel even een leuke afwisseling, hoop dat ik me qua eten een beetje kan aanpassen, anders eet ik wel met de kids mee of gewoon stokbrood hihi.

Hoop voor jou dat je ook snel een positieve test in handen mag hebben!!!De lijst met zwangeren kan altijd langer zullen we maar zeggen!!!

Liefs Svtje

Elleste, meis ik weet daar helaas niets over, anders zou ik er uiteraard op reageren. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het krijgen van miskramen erfelijk is omdat het toch per vrouw zou verschillen, maar voor de zekerheid zou je dit misschien aan iemand kunnen vragen die er verstand van heeft (huisarts,verloskundige).

x Svtje

Hoi allemaal, op deze zonnige (hier tenminste dan) ochtend. Ik ben er zelf vroeg bij, maar zie dat anderen ook al actief zijn of zijn geweest hier. Ieder zijn eigen ritme dus. Ik ben nu niet "illegaal" aan het forummen, maar op vrijdag volg ik een opleiding en kan ik later vertrekken dan normaal naar mijn werk.

@Twijfeltje: leuk werk heb je zeg! ik heb ook eens zoiets gedaan, maar was er al snel achter dat dat niets voor mij was...

@Elleste: ik kan je geen goede info geven, want ik heb zelf geen idee. ik heb wel een beetje de zelfde "zorg": niet alleen mijn moeder maar ook mijn zus heeft er langer over gedaan om in verwachting te raken.  Ook andere vrouwen in onze familie krijgen vaak pas laat en na lang proberen kinderen.  Ik denk dan ook al een tijdje dat het misschien wel bij onze familie hoort. Niet fijn, en waarschijnlijk is erfelijkheid nog nooit bewezen, maar ergens blijft het hangen...

@belgies: hopelijk ben je een beetje gerustgesteld en blijft het allemaal zo goed gaan.

@svtje: ik vroeg me af hoe  jullie dat straks doen met dat vaarschema als de baby er is?

Leuk hoor dat jullie al met kamertjes bezig kunnen zijn. Ik zelf sta het me nog niet toe, voor ik zwanger ben.  Eerst maar eens zorgen daarvoor, dan komt de rest wel.  Eisprong zou er volgens berekening aan moeten komen. Dus, ik ga me opmaken voor een weekje  flink "klussen" zoals dat dan hier heet haha.  

groetjes Line  

Hallo Lieve meiden,

Weer een hoop bijgelezen dus.....:

@Sv'tje:
Ja dat trouwen dat is echt zooooo leuk!! Ik zou het ook weer zo over doen en niets veranderen!! Mijn man zei al.... morgen gaan we scheiden en overmorgen gaan we weer trouwen gewoon om nog een keer zo'n leuke dag te hebben hihi.
Jij dus al 3 jaar joh!!!! Tijd gaat hard dat weet ik wel!
Hey ff vraagje.... heb jij nou al een kindje? Ja toch? Of ben ik nou zo blond en heb het verkeerd gelezen?!

@Belgies:
Poehee, dat is schrikken geweest zeg! In je hoofd ga je toch altijd uit van het ergste dus je zal je hart wel in je keel hebben gehad! Ben in ieder geval heeeel blij voor je dat alles goed is. Heb je nog adviezen meegekregen dat je rustiger aan moet doen??

@asjepoester:
Ja het is erg spannend allemaal, dat vind ik ook want als je eenmaal zwanger bent dan gebeurt er zoveel met je lichaam en dat is spannend ja!   Het is inderdaad erg lekker om hier je ei kwijt te kunnen. Bij mannen hoef je er ook niet altijd over te beginnen en mijn vriendinnen hebben sinds kort verkering dus daar hoef je al helemaal niet met kinderwensen aan te komen. Die zijn druk bezig nog met andere zaken hihi.

@Elleste:
Wat betreft erfelijkheid kan ik je geen antwoord geven. Ik denk zelf dat het per vrouw verschilt. Vraag het aan de gyn die weet het ongetwijfeld. En als het eventueel erfelijk is dan zullen ze vast wel tips hebben om een MK te verkleinen en ze zullen je ook vast dan strenger onder controle houden.

Hier gaat het zn gangetje. Geen tekens van een naderende menstruatie. Heb wel de laatste dagen erg het zuur en (sorry) boeren, wat uitdraaid op misselijkheid.  Moe ben ik ook nog steeds, pak nu veel meer de auto ipv de fiets .
Zullen wel de hormonen zijn van het een of ander.
Ben zo blij dat het weekend er is!! Nog 1 dag werken ( naja forummen op werk hihi) en dan genieten van het uitslapen.
Ik slaap gelukkig weer op bed ipv de bank! Van het reutje zijn de oogjes open erg schattig. Hij kijkt heel suf hihi.

Nou meiden fijne dag ik hoop dat de zon ook bij jullie schijnt.
Kussss Ilse

Hey Line,

Als het allemaal goed mag gaan blijf ik tot ongeveer 3 weken voor de bevalling meevaren, mijn man zal dan samen met mij van boord stappen. Mits de bevalling natuurlijk eerder begint of de verloskundige aan geeft dat ons kindje eerder geboren zou kunnen worden. Na de bevalling zullen we samen ook ongeveer 3 weken thuis zijn en dan gewoon weer het oude 2 weken varen/2 weken thuis schema oppakken. Onze baby gaat wat vaker van plekje wisselen dan een kindje aan de wal, maar dat moet vast goedkomen, thuis en aan boord leuk eigen kamertje en wij zijn er altijd samen bij.

@Vieguh, wij hebben nog geen kindjes, dit wordt onze eerste. Je bent niet blond hoor, er wordt hier ook zoveel geschreven. Jt heeft al een kleine man rondlopen en Dora heeft een dochtertje, Kidsvos heeft al 2 kindjes en verder als ik iemand vergeet... sorry ben zwanger en heb dit keer maar 1 scherm openstaan

Voor iedereen die nog hard aan het werk is vandaag, morgen lekker weekend, tenzij je weekenddiensten draait natuurlijk, dan werkse vant weekend.

Ik ga vandaag aan de grote schoonmaak, even de boel aan kant maken, morgen bruiloft en dan komen er wat mensen aan boord om het schip varende te houden zodat we met de hele familie naar de bruiloft kunnen en dan moet het hier natuurlijk wel ff spik en span zijn. Verder staat er nassi op het menu en voor de mannen als toetje (ze worden niet verwend hoor) poffertjes met vanille ijs en warme kersen,vooruit maar voor een keertje.

Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

Svtje

@Sv'tje:
O ja Ik haal je met Jt door de war.
In welke ronde was het bij jou raak?
Ff updaten hoor want ga dat niet allemaal terug zoeken in oude topics.
Heb net voor de grap een test gedaan die je 4 dagen voor je NOD kan doen hahaha hartstikke negatief natuurlijk maar hij moest er wel lang over denken. Leek me gewoon grappig om te doen met die misselijkheid enzo, je weet het niet he....

@Roselien:
Meis we horen niets meer van je. Ik begrijp dat je hoofd er misschien niet naar staat maar ik ben benieuwd of het nog goed is gekomen met je vriend en hoe je NOD uitgevallen is. Laat weer eens wat van je horen als je wilt. Je mag ook daarover altijd je ei kwijt meid!!!! Succes met alles.

@Twijfeltje:
Hoe staat het met jou NOD?? Nog steeds niets? Ik duim voor je!!

Hey Vieguh,

Geeft niks hoor! Ik mocht in de 6de ronde positief testen!!! Was van plan om na de 6de ronde te gaan beginnen met ovulatietesten of temperaturen, maar was niet meer nodig gelukkig. Vind 6 rondes zelf echt goed te doen (niet wat wachten betreft, want wachten is sowieso niet leuk) maar omdat sommigen er echt een jaar tot 2 jaar mee bezig zijn om zwanger te raken. Hoop uiteraard dat jij eerder een positieve test in handen mag hebben en dat geldt ook voor de rest van de meiden hoor! Het is tot nu toe een vruchtbaar forum en er kunnen er altijd meer bij!

Tja... dat je test negatief was is natuurlijk niet zo leuk, maar je had het zelf waarschijnlijk wel verwacht dus dat scheelt weer. 4 dagen voor je NOD is ook nog wel erg vroeg hoor. Je klachten/kwaaltjes klinken allemaal goed, maar je weet het nooit zeker met een vrouwenlichaam helaas. Duim heel hard voor je meid en voor alle andere meiden die een naderende NOD hebben!!!

Heb net lekker de hele woning gepoetst, geboend en gestofzuigd, heerlijk, alles schoon. Geeft zo'n enorm voldaan gevoel vind ik altijd. Ermee beginnen is nooit zo leuk, maar een heerlijk muziekje aan en dan ben je er zo doorheen. Het scheelt uiteraard dat alles gelijkvloers is.

Zometeen ff lekker douchen, eten maken en lekker genieten van een vrije avond, het mag alweer zo zijn! We liggen heerlijk stil, gaan zondag op maandagnacht pas laden dus heerlijk vrij weekend. Morgen met een gerust hart met zijn allen naar de bruiloft en we hoeven niet ver te rijden dus heb even een ronde dansje gemaakt toestraks!

Het is vandaag rustig op msn meiden, zijn jullie allemaal leuke dingen aan het doen? Ben benieuwd! Geniet er van in ieder geval!!!

@Alle wachters, tel mee af en duim mezelf 3 x in de rondte!

@Alle klussers , go for it meiden! En hou het romantisch

@Alle ongi-ers weg ermee en maar hopen dat het de laaste keer was!

@Alle zwangeren, take care meiden!

Dikke kus Svtje

Terug
Bovenaan