wie is er nog maar net bezig zwanger te worden deel 4

Ha meiden

Loeske
Hoe gaat het met je zwangerschap?
Ik heb nog steeds bijna geen last van kwaaltjes. Nog geen misselijkheid te bekennen, gelukkig. Alleen erg moe en soms met name 's nachts dat mn borsten niet lekker voelen en ik er wakker van wordt.
Met mn darmen is het nog steeds niet veel, kan nu wel geregeld naar de wc, maar het blijft rommelen. Af en toe heb ik ook heel hoog lichte maagkrampen, als dat mn maag is? Iig op die hoogte. En als ik teveel gegeten heb, voel ik een tijd lang mn eten zwemmen als het waren, maar wordt er verder niet naar van. Voelt alleen niet zo lekker.
Wat ik wel als heel vervelend ervaar, maar is denk meer onzekerheid, is dat ik geregeld een branderig of vlammend gevoel heb onder in mn buik. Meestal een half uurtje met af en toe uitschieters zeg maar, lijken een soort krampen. Vaak straalt het op het laatst uit naar links en voel ik ook een soort steekjes, heel soms ook rechts. Zal er wel bij horen, hoop ik? Zal wel je baarmoeder zijn die je voelt groeien of iets dergelijks.

Sukkie
Fijn dat jullie er allebei achter staan om verder te gaan en dat jullie je gevoel voelen. Kan me voorstellen dat als je besloten had te wachten, dat het toch aan je blijft knagen.
Ik duim voor jullie dat het snel raak mag zijn!

Sv'tje
De 24e komt nu wel redelijk dichtbij, nog (maar) 5 nachtjes slapen! Vind het nog lang duren.
Vanmiddag hebben we de intake bij de verloskundige en daar ben ik erg blij mee. Heb wel het één en ander om te  vragen. Verder gaat het wel een stuk beter, en voel ik me stukken  minder onzeker, maar geloof wel dat het goed gaat komen.
Wat fijn voor je dat je meer een beetje met de pot mee kan eten.

Marijke
Vervelend dat je zo'n last hebt van misselijkheid en overgegeven! Kan me voorstelllen dat je dat goed zat bent. Heb je het de hele dag door of zijn het vaste momenten. Hoop voor je dat je tussendoor wel wat op adem kan komen.
Voor als nog heb ik nergens last van, maar  nog steeds komen opzetten.
Leuk dat jullie zo geslaagd zijn met het inslaan van al die leuke spulletjes.
Ik hoop dat ik dat ook snel mag doen, maar wacht nog even af...

Miepie
Wat gaaf zeg dat je 20-weken echo helemaal goed was en wat leuk een Meisje!!
Ik ben ook best benieuwd naar het geslacht van ons kindje, maar wil het echt niet weten, maar nu ik éénmaal zwanger ben,  denk ik er soms wel eens over na om niet te wachten tot na de bevalling. Ik heb absoluut geen voorkeur, maar ook helemaal geen voorgevoel. Misschien komt het nog.  
Nu leef je op een extra grote roze wolk!! Geniet ervan en gefeliciteerd!

Friezinnetje
Ik heb  geen ervaring met wat jij voor foliumzuur slikt.
Maar gebruik zelf op aanraden van de huisarts:  Dagravit  total 30 speciaal voor mama en baby. Daar zit alles in, zo ook foiumzuur. Je kan hem zelfs gebruiken tot je gestopt bent met borstvoeding.
Slik deze nu kort na mijn eerste mk.

Vieguh
Van  je lieve kleine puppies moet je helaas afscheid nemen, kan me voorstellen dat je het daar moeilijk mee hebt. Doe jullie ze allemaal weg of houden jullie er ééntje zelf?
Arme papa hond....komt vast allemaal goed met hem!

Roselien
Wat  ontzettend moeilijk moet dit voor je zijn!
Hopelijk kom je er snel boven op!!    

Jt
Fijn dat het zo goed met je gaat en met de kleine. Lijkt me zo gaaf als je de kleine voor het eerst zal voelen. Kan niet wachten, tot het zover is!

Twijfeltje
Jammer dat de omgi weer om de hoek kwam kijken, maar hou de goede moed erin! Ook jij zal straks een mooie positest in je handen hebben, blijf daarin geloven!
Succes komende maand!

Vieguh
Balen van de rode duivels, maar toch ook weer positief dat je netjes na 29 dagen uit jezelf ongi wordt. Dat is al een heel goed teken, zoals je zelf al zegt.
Nu kan het echte werk beginnen haha. Je kan idd iig gaan rekenen.
Succes komende ronde!

Verder iedereen een fijne dag!!

Veel liefs Anne

Goeiemorgen meiden,

Gister een hele drukke dag gehad dus geen fut meer gehad om te reageren gisteravond. Eerst hele middag in de stad geslenterd en daarna nog bij ons in het dorp aan de wandel geweest pffff. Was errug gezellig, maar enorm last van mijn rug, bekken weet ammel niet wat maar deed zeer. Denk dus dat ik niet zo veel meer moet lopen op een dag...

Nu nog in bed, luilak he, voel me echt niet zo lekker.... blijf beetje misselijk (niet erg hoor) maar vanmiddag proefritje maken met kinderwagen en dan wil ik wel even fit zijn. Vanavond verlovingsfeestje van een van mijn beste vriendinnen en dat zal vast niet heel vroeg afgelopen zijn dus moet mijn energie beetje sparen (lijk wel bejaard)

@Marijke, wij vonden het ook fantastisch gezellig woensdagavond, ben blij dat je je cadeautje leuk vond. Super dat jullie al zo ver zijn met de kinderkamer.

@Twijfeltje, mijn mannetje wil niet weten wat het wordt en daar heb ik me maar bij neergelegd, al zou ik het weten dan kan ik mijn mond toch niet houden. Heb eigenlijk niks bijzonders gekocht, een witte positielegging voor mezelf en een slabbetje met mijn papa is de liefste oid in het kader van vaderdag a.s. zondag! Vind zelf de unisex kleertjes niet zo leuk.... dus zal als ik ga aanschaffen veel neutraal, wit, beige, zandkleur evt. bruin kopen. Ga dat wel lekker samen met mijn mannetje doen denk ik, vind ik wel zo leuk!

@Vieguh, meis wat jammer nou. Gelukkig weet je nu wel waar je aan toe bent. 29 dagen is heel netjes! Hoop dat je cyclus lekker regelmatig mag blijven, dat je snel van je ongi af mag zijn en met goede moed op naar ronde 2 he!  Zal de lijst even voor je aanpassen!

@Anne, nog maar  5 nachtjes, het duurt nog even maar wordt gelukkig steeds korter. Fijn dat je je zekerder voelt! Niet zo  fijn dat je darmen zo gek doen. Vanmiddag lekker intake verloskundige, ook errug leuk, althans zo heb ik het ervaren. Geniet er van!

naam
leeftijd
ronde
kindje
laatst verwachte ongi

chanti_85
24
1
1
19 maart

sanne88
27
3
1
31 mei

nod's juni

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/

roselien
38
2
3
   3 juni

roos170
21
1
1
  8 juni
10 juni

dora the explorer
30
3
2
   8 juni

loeske
23
4
1
  9 juni

schuerke
27
4
1
10 juni
 4 juni

elleste
30
2
1
10 juni

sukkie_85
23
4
1
12 juni
  8 juni

twijfeltje1984
25
4
1
12 juni
 17 juni

rianne_82
26
3
1
14 juni

isa83
26
1
1
14 juni

vieguh
27
1
1
17 juni
 18 juni

lyn79
29
4
1
20 juni

midanie
26
3
1
22 juni

poohh
24
4
1
24 juni

friezinnetje25
25
0 (pil)
1
25 juni

kwisjuh
29
4
1
27 juni

nod's juli

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/

line1975
33
3
1
  1 juli

schuerke
27
5
1
  3 juli

dora the explorer
30
4
2
  6 juli

sukkie_85
23
5
1
  9 juli

roos170
21
2
1
   9 juli

elleste
30
3
1
14 juli

vieguh
27
2
1
17 juli

twijfeltje1984
25
5
1
23 juli

zwangeren

naam
wil je weten wat het word?
mogen wij weten wat het word?
uitgerekende datum

_mie_pie
ja het word een meisje

hoera een meisje

04-11-2009

j-t  
ja,maar man niet
nee, ik weet het zelf ook niet
27-11-2009

senorita
weet ik nog niet
als ik het weet, weten jullie het ook
02-12-2009

schippersvrouwtje
ja, maar man niet
nee, ik weet het zelf ook niet
10-12-2009

marijke_en_richard
jaaaaa denk niet dat ik het af kan wachten
ja hoor
03-01-2010

shar25
jaaaaaaa
jaaaaa
05-01-2010

stefanie/baby23

05-01-2010

kidsvos
ja
denk het wel
11-01-2010

anne/belgies

ja,maar wil het zelf niet weten
nee, weet het zelf ook niet
18-01-2010

loeske        
Jaaa
jaaaa
16-02-2010

afspraken bij verloskundige

naam
datum
waarvoor?

_mie_pie

j-t

senorita

schippersvrouwtje
24-06-09
controle verloskundige 14.00

marijke_en_richard
06-07-09
14-07-09
2de afspraak verloskundige
2de echo (hartecho)

shar25
26-06-09
2de echo

baby23 stephanie

kidsvos
06-06-09
2de afspraak verloskundige

anne/belgies
19-06-09
24-06-09
intake
termijnecho

loeske
15-07-09
1ste afspraak  verloskundige 9.00u
termijnecho
wat word het?

naam
eigen idee
meisje
jongen

miepie
eerst dacht ik een meisje en nu
begin ik te twijfelen, dus ik
weet het niet

x
x

jt

xx
x

senorita

xx
x

schippersvrouwtje
een meisje!!!
x

x

marijke_en_richard
een jongen!!!
x

x

shar_25

xx
x

baby23

xx
x

kidsvos
nu denk ik een jongen, maar
twijfel nog iets

x

anne/belgies
nog geen idee
x

loeske
nog geen idee
x
x
Vieguh, je staat erin hoor meis!

Geniet van jullie dag meiden!

Kus Svtje

Dag meiden,

Na een lange periode van afwezigheid dacht ik (na met sv'tje gesproken te hebben) dat het misschien wel aardig was weer eens wat van me te laten horen omdat ik nogal plotseling verdwenen was...Ik was druk met zowel verbouwen en een nieuwe baan maar natuurlijk ook omdat er maar steeds niets veranderde in mijn situatie en ik daardoor meer en meer gefrustreerd raakte ben ik het forum een beetje gaan vermijden. Het werkt goed en ik ben er dan ook de laatste weken veel minder mee bezig geweest. Wel neem ik iedere ochtend mijn temperatuur op, dat is inmiddels een gewoonte geworden en denk ik daar dus niet meer zo bij na. Ik ben namelijk nog steeds niet ongesteld geworden (al ruim 4 maanden). Ik heb vanochtend de dokter gebeld (eindelijk) en die zei dat het wel wat langer kon duren, maar dat dit nu wel erg lang werd. Volgende week moet ik een afspraak maken. Ik ben er wel blij mee dat hij er dus meteen wat aan wil doen en dat ik dus serieus genomen word en dat het op deze manier wel sneller zal gaan dan eindeloos blijven afwachten. Aan de andere kant vind ik het eng en ben ik toch wel bang dat er iets mis zal zijn.
Wanneer ik meer weet en er een beetje schot in de zaak zit, zal ik ongetwijfeld weer meer op het forum te vinden zijn, nieuwtjes bijhouden  en reageren op verhalen, maar voor nu kost het me even te veel tijd en energie....excuses daarvoor, had het tot nu toe iig erg gezellig met jullie!

Dus voor nu, zwangeren; geniet ervan! en de klussers en wachters; heel veel succes, ik duim voor jullie!

Liefs Chanti

Eerst maar eens goed nieuws van mijn kant; ik ben GESLAAGD!!!!!
De vlag hangt uit en het feest is gepland!

@marijke, wauw wat een spullen hebben jullie al! Ik denk dat ik me ook niet zou kunnen inhouden, heb zelfs nu al 2 dingetjes terwijl we nog niet eens zwanger zijn
Maar het is dan ook bijzonder, zo'n nieuw leven!

@sv; testrit lijkt me gaaf. Wat had je ook al weer voor een wagentje?

@chanti, leuk om van je te horen! Snap wel dat t moeilijk is om hier te komen, zeker omdat je zolang op je ongi moet wachten. Denk dat het heel fijn is als je eenmaal bij de dokter bent geweest, als er iets is kunnen ze er meteen iets aan proberen te doen en dat is wel weer positief! Succes meid ik zal aan je denken..

@anne, zag dat je vandaag je intake hebt. Hoop dat je wat minder ongerust bent daarna.

@ vieguh, jammer van je ongi maar 29 dagen is echt mooi hoor! Ik heb een aantal rondes op 33 gezeten en dat is echt lang wachten. Volgende ronde maar niet meer ongi worden, okee!

Iedereen een hele fijne vrijdagavond, of je nou zwanger bent of nog niet. Hopelijk komen er vanuit dit forum snel een hoop gezonde wereldburgers bij!

Groetjes van Sukkie

owja zag dat er wat meiden tegen hun nod aanzitten. Duim voor jullie hoor!

Lieve Chanti,

Zo goed te begrijpen meis, ben blij dat je even een stukje getypt hebt op het forum. Hou ons op de hoogte, we zijn er voor je!!! Pas goed op jezelf.

Lieve Sukkie,

GEFELICITEERD, heerlijk dat je geslaagd bent!!! De vlag uit en taart op tafel, meis wat zal er een last van je schouders zijn gevallen!!! Geniet van het feit dat je afgestudeerd bent en natuurlijk van je feestje! Maak er wat van, nu hopen dat je op babygebied ook goed nieuws voor ons mag hebben binnen niet al te lange tijd.

@Alle wachters, meiden ik tel mee af hoor en duim mezelf (en Pukkie) 3  x in de rondte!

Dikke kus voor jullie allemaal, Svtje

Hoi allemaal,

Ik ben deze week niet zo actief geweest hier, wel gelezen, niet geschreven. Eerlijk gezegd wel tussen de lakens, want vruchtbare week....
Met plezier hoor, van beide kanten  .

Nu weer de wacht in, duimen duimen. Manlief is het weekend weg, dus ik lekker met laptop, chips en tv op de bank, heerlijk! Morgen ga ik wel actief zijn, nu mag ik van mezelf echt ff schaamteloos genieten.

@sukkie: gefeliciteerd met je afstuderen! studie afronden is toch een grote mijlpaal en tijd voor nieuwe dingen in je leven: hopelijk ook op babygebied...

@chanti: ik help je hopen op een spoedig proces, zonder al te veel frustraties. Heb vertrouwen, het komt vast goed!

@anne: nog een paar daajes tot "first contact", heb je al een beetje zicht wat er zo'n beetje gaat beuren?

@ilse: mooi als je cyclus zo regelmatig blijkt te zijn, geeft misschien een beetje houvast, ik ervaar dat in ieder geval wel zo.

@Svtje, marijke  en jt: opruimen, kamertje inrichten, shoppen;  wat wil een vrouw nog meer....

@ twijfeltje: balen, maar: nieuwe ronde nieuwe kansen! tof die positieve instelling.

@rianne: heb je al nieuws? ben benieuwd....

Ladies, tot schrijfs (waarschijnlijk wat meer deze week om de tijd wat sneller te doen voorbijgaan)

Line

Terug
Bovenaan